Hei sinä palstaa lukeva - ikäsi? Sukupuolesi?
Ja kauanko olet lukenut palstaa? Johtuiko se lapsen saamisesta, vai kiinnostuksesta lapsia/perheellisten elämää kohtaan? Kenties jostain muusta?
Kommentit (80)
Nainen 26v. Noin puoli vuotta oon lukenut esikoiseni saatuani ja kuukauden verran osallistunut itsekin keskusteluihin.
43v mies, kolmen teini-ikäisen lapsen isä. Olen seuraillut palstaa vajaan vuoden. En tullut tänne vauvajuttujen vuoksi, vaan siksi että tätä palstaa käytetään monesti lähteenä radio-ohjelmissa ja myös tv-ohjelmissa.
Jos lapsesta haaveilevat hakevat tietonsa täältä, niin voi pyhä jysäys. Mutta eihän sille mitään voi. Vai mitä?? Toivottavasti joskus asia on hallinnassa.
31v. nainen. Vauva-lehden tilausasioita hoitaessa olen tainnut tänne eksyä joskus kuluneen vuoden aikana. Ja lapsettomana en varmasti täällä olisi.
Nainen 24v. poika 3kk, palstan löysin ehkä 2kk sitten kun googlettelin vauvan masuvaivoja.
Nainen 19v, googletin kesällä jotain ja eksyin tänne. Jäin koukkuun samantien!
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 21:04"]
Nainen, 49 v. Palstaveteraani eli satunnaisesti pyörinyt palstalla vuodesta 2001 tai 2002. Mun "vauvat" on jo aika isoja :)
[/quote]
Sama juttu, mutta olen 10 vuotta sinua nuorempi.
Silloin, kun lapset olivat pieniä tämä palsta aiheutti joskus pahaa mieltä, mutta nykyään tämä on jo turhankin tylsä toistuvine aiheineen... Joskin täältä saa lukea usein ensimmäisenä mitä maailmalla on lähitunteina tapahtunut.
24, lapseton nainen..löysin tänne googlattuani autoista kun meidän auto hajos...huomasin et täällähän on hupaisaa ja asiallista keskustelua..eikä tabujakaan saa unohtaa..Hauskinta on lukea jotain hullunkurista alotusta johon hiiltynyt porukka vastailee suutuspäissään...
25v lapseton nainen. Eksyin huumorimielellä lueskelemaan pari kk sitten ja sillä tiellä ollaan :)
Nainen 36, jäin puolitoista vuotta (?) sitten koukkuun kun tänne linkin kautta saavuin ja ekana törmäsin murun miksei miesystäväni kutsu minua kotiinsa? - hienoon ketjuun.
Nainen 37 vuotta. Olen palstaillut vajaan vuoden. Jäin koukkuun luettuani jonkun klassikko-hauskuutusketjun. Myönnän yllättyneeni, kuinka nokkelaa, fiksua ja kirjoitustaitoista porukkaa täällä on. Joskus tietenkin on hiljaisempaa, eikä palstalla ei ole päiväkausiin mitään mielenkiintoista, mutta sitten joku taas räjäyttää potin ja muistuttaa, miksi täällä roikutaan.
Liitänpä huvikseni tähän vielä seuraavan määritelmän. Mitä se tuo mieleen?
"Kari A. Hintikka (Hintikka 2008) on määritellyt Internet-pohjaisen kollektiivisen älykkyyden verkkovoimaksi. Verkkovoima on kollektiivista toimintaa, jossa joukko satunnaisia ihmisiä kokoontuu yhteen yhteisen päämäärän toteuttamiseksi. Tällainen joukko muodostuu hyvinkin nopeasti ilman muodollista koordinaatiota ja se toimii tehokkaasti juuri tietoverkkojen välityksellä. Nämä ihmisten yhteenliittymät ovat usein väliaikaisia; ongelman tai jännitteen ratkettua yhteisö hajoaa – usein jopa jälkeä jättämättä. Hintikka erottaa verkkovoiman muista kollektiivisen älykkyyden muodoista tähdentämällä, että verkkovoima luo omat työkalunsa, vuorovaikutusympäristönsä sekä sisältönsä samanaikaisesti ongelmaa ratkaistaessa. Hintikka painottaa myös juuri ongelmalähtöisyyttä, avoimuutta ja projektiluontoisuutta."
Eikö vain AV olekin kuin tällainen verkkovoima? Kun anoppiin, tk-lääkärimöläytyksiin tai ikuisiin englannin käännösongelmiin liittyvät kysymykset on ratkaistu, yhteisö hajoaa. Ellei ketjua sitten nosteta seuraavalla viikolla uudestaan. Up!
31v, pieni vauva. Pari vuotta sitten eksyin tänne, kun "Aion varjostaa miestäni"-ketju oli kuumimmillaan. Tuon ketjun takia jäin koukkuun siinä toivossa, että muuta yhtä kutkuttavan kiinnostavaa löytyisi, mutta edelleen tuo ketju on pysynyt parhaana muistoissani:)
Nainen, 24 vuotta, kuulin palstasta itse asiassa MutsisOn Emilian blogista ja pakko oli tulla kurkkaa. Ehkä kuukausi takaperin. Mut on tää vaan niin koukuttava paikka.
Nainen, 24 vuotta, kuulin palstasta itse asiassa MutsisOn Emilian blogista ja pakko oli tulla kurkkaa. Ehkä kuukausi takaperin. Mut on tää vaan niin koukuttava paikka.
nainen 45 v. Tulin tänne 7-8 v sitteN. Sitä ennen oli vauva- ja taaperopalstalla. Sitten ne jutut alko kyllästyttää ja siirryin tänne.
Nainen 18v. Palstaillut olen 5 vuotta, säännöllisesti miltein, eli koko sen ajan kun olen lapsesta haaveillut. Nyt ensi keväänä miehen kanssa aloitamme yrittämisen :)