Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Julkiset rakkaudentunnustuksen facebookissa raivostuttaa

Vierailija
27.11.2013 |

Kaveripiiriini kuuluu eräs suht tuore pariskunta (arvioisin että n. vuoden mittainen yhteinen historia), jonka molempia osapuolia alan pikkuhiljaa halveksua.

Kyseessä on ihan aikuiset (25-30 välillä molemmat) ihmiset, jotka toitottavat suurta rakkauttaan _koko_ajan_! Suhteen naisosapuoli kokee usein tarpeelliseksi ilmoittaa koko kansalle, että onneksi jaksoi odottaa tarpeeksi kauan että löysi "parhaan olemassaolevan miehen", että me muutkaan emme saisi luopua toivosta, ja vakuuttaa miehensä seinällä jatkuvasti, ettei mikään tule koskaan heidän väliinsä ja heidän rakkautensa on ikuista. Tietenkin myös pariskunnan yksityisistä hetkistä, kuten romanttisista illallisista tai lomamatkoista, saavat kaikki tietää pienintäkin yksityiskohtaa myöten.

On hienoa että maailmassa on rakkautta. Mutta täytyykö asiasta oikeasti tiedottaa muille monta kertaa viikossa jo yli vuoden ajan? Meidän ystäväpiirissämmekin on vaikean eron läpikäyneitä (ja parhaillaan läpikäyviä) ihmisiä. Mitä tuollaiset hehkuttajat kuvittelevat näiden "vähemmän onnekkaiden" pitävän heidän rakkautensa jatkuvasta esittelystä? Jotkut asiat ovat yksityisiä. Osaan minäkin kertoa miehelleni ihan kahden kesken, että rakastan häntä. Eikä tulisi koskaan pieneen mieleenkään, että alkaisin vielä alentuvasti lohduttelemaan muita, että kyllä tekin varmasti kumppanit löydätte.

Pahoittelut jos viestistäni välittyy jonkinlaista aggressiota, mittani tuli nimittäin juuri täyteen tämän asian suhteen. Ratkaisuni tästä eteenpäin on estää kyseisten tyyppien päivitykset. Mutta toivoisin, että ihmiset edes vähän ajattelisivat mitä roskaa nettiin suoltavat! Ylenpalttiset rakkaus-sössötykset luovat lähinnä kuvan siitä, että kulissien takana asiat eivät olekaan hyvin.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis tiedän... Minullakin on muutama fb-kamu, joka tekee tuota. Postataan kuva "kullan tekemästä romanttisesta yllätysillallisesta" ja muistetaan päivittää monta kertaa viikossa "Kuinka onnellinen olenkaan, kun olen löytänyt rinnalleni tällaisen miehen. Sukat pyörii jaloissa, kun vaan ajattelenkin kultaani <3", "Ihana tulla kotiin, kun kulta oli siivonnut ja tehnyt ruokaa. Nyt maailman rakkaimman kainaloon  viltin alle" jne. Siis hyivit. Anteeksi vaan. Ja ei, en ole mikään katkera kateellinen vanhapiika, vaan kivasti menee meilläkin, vaikken sitä koko ajan faceen päivitäkään.

p.s. nämä samat tyypit hehkuttavat samaan tyyliin myös "maailman ihanimpia ja tärkeimpiä sydänystäviään".

Vierailija
2/23 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistin yhden pariskunnan kun en jaksanut sitä että a) Kirjoittavat kaiken englanniksi ja b) jokaisesta ateriasta piti laittaa kuva "Look what I made my honey/what my honey made for me!"

Vierailija
4/23 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 15:58"]

Joo siis tiedän... Minullakin on muutama fb-kamu, joka tekee tuota. Postataan kuva "kullan tekemästä romanttisesta yllätysillallisesta" ja muistetaan päivittää monta kertaa viikossa "Kuinka onnellinen olenkaan, kun olen löytänyt rinnalleni tällaisen miehen. Sukat pyörii jaloissa, kun vaan ajattelenkin kultaani <3", "Ihana tulla kotiin, kun kulta oli siivonnut ja tehnyt ruokaa. Nyt maailman rakkaimman kainaloon  viltin alle" jne. Siis hyivit. Anteeksi vaan. Ja ei, en ole mikään katkera kateellinen vanhapiika, vaan kivasti menee meilläkin, vaikken sitä koko ajan faceen päivitäkään.

p.s. nämä samat tyypit hehkuttavat samaan tyyliin myös "maailman ihanimpia ja tärkeimpiä sydänystäviään".

[/quote]

Tuo on muuten totta, että ne ystävätkin on niiiin maailman parhaita ja tärkeimpiä ja miten voikaan ihminen olla onnekas kun on löytänyt maailman parhaan miehen JA maailman parhaat bestikset <3<3<3! Yäk...

Vierailija
5/23 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaverina kans yksi nainen, joka tekee tuota ihan koko ajan. Joka päivä päivittää vähintään kerran tyyliin: "mä rakastan (nimi) niin paljon <3", "kiitos mun kullalle pikku yllätyksestä ;))", "mulla on maailman paras mies, oon löytäny sen oikeen :)". Miksi tota pitää hehkuttaa joka päivä?

Sattuu ihan saatanasti kun tää ihminen hehkuttaa mulle asiaa chatin kautta. Tietää, että olen käynyt läpi henkisesti erittäin raskaan eron. En oo vieläkään eksästä yli. Muutenkin oon hänelle kertonut, että mulla on ollut tosi vaikeaa viime aikoina (jonkin verran sairastelua, läheisen kuolema, ero ja muutenkin elämä mennyt ihan alamäkeen).. Silti sen aloittamat keskustelut on aina jotain: "ahhhh, mun hani teki mulle just pitsaa :)". Välillä oon jättänyt vastaamatta, mutta pommittaa silti lähes päivittäin tätä kultsiasiaa mulle henkilökohtaisesti.

Olen toki katkera, että se löysi oman eronsa jälkeen äkkiä uuden miehen. Mä taas junnaan paikallani.. Puhuu miten ne aikoo muuttaa yhteen, hankkia lapsia pian.. Kaikki mun haaveeni kun on vedetty vessanpytystä alas :). En silti ymmärrä, eikö sillä ole mitään tilannetajua, tuntuu jo ihan kiusaamiselta tämä :(.

Mun mielestä on aika epäasiallista toi sen käytös. Noi julkiset päivitykset nyt voi aina vaan sivuttaa, on muutkin vähän huvittuneena olleet tästä sen käytöksestä.. En vaan tajua tätä chatissa pommittamista. 

Vierailija
6/23 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa asia ärsyttää kun sen vaan antaa ärsyttää :D

Vierailija
7/23 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen, että on vielä kaunoja exiä kohtaan ja tarve näyttää, että hyvin menee.

Vierailija
8/23 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nää hehkuttajat itkee parin vuoden päästä eroaan ja miten se niin iiiiiiiiihaaaanaaa mies olikin paska. Sitten pahimmassa tapauksessa ne alkaa tapella julkisesti keskenään facepäivityksissään. Piilovittuilua ja ihan suoraa tappelua. Myötähäpeä on suuri.

Vierailija
9/23 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei tällaisia omaa rakkauttaan hehkuttavia kavereita ole, mutta muutama hehkuttaa kuinka ihanaa elämä onkaan. Ja onhan se kiva, että on kivaa mutta se ylenpalttinen hehkuttaminen tuo minulle mieleen, että onkohan nyt ihan niin ihanansti ne asiat sitten kuitenkaan kuin annetaan ymmärtää.

Vierailija
10/23 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ärsytä, mutta elän itsekin kuherrusvaihetta, johtunee siitä. En juuri hehkuttele, korkeintaan laitan jotain vitsikästä, selkeästi sellaista joka ei ole vain lässynläätä. Olen kuitenkin elämäntapahtumina päivittänyt niin kihlaukset, naimisiin menot kuin vauvan odotuksetkin, ja jakanut myös kuvia näistä. Tämäkin tuntuu olevan toisille liikaa. Yksi facekaveri ilmoitti juuri poistuvansa koko facesta, koska ei kestä ihmisten onnea ja parisuhdepäivityksiä ja vauvauutisia. Tuntui, että ainakin osasyyllinen siihen olin, vaikka en toki voi tietää miten yleistä tuo kaveripiirissään on. Kyseessä on sinkku, jonka on ollut vaikea löytää kumppania (ehkä juuri negatiivisuutensa takia), joten osittain ymmärrän katkeruuden. Itsellänikin on ollut vaikeita aikoja, pettävä aviomies, ero jne. Nyt kun kaikki on hyvin, niin pitäisikö minun vaieta täysin isosta osasta elämääni, jottei kukaan vain pitäisi sitä leuhkimisena ja vetäisisi kateuttaan herneitä nenään?

Vierailija
11/23 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 17:02"]

Minua ei ärsytä, mutta elän itsekin kuherrusvaihetta, johtunee siitä. En juuri hehkuttele, korkeintaan laitan jotain vitsikästä, selkeästi sellaista joka ei ole vain lässynläätä. Olen kuitenkin elämäntapahtumina päivittänyt niin kihlaukset, naimisiin menot kuin vauvan odotuksetkin, ja jakanut myös kuvia näistä. Tämäkin tuntuu olevan toisille liikaa. Yksi facekaveri ilmoitti juuri poistuvansa koko facesta, koska ei kestä ihmisten onnea ja parisuhdepäivityksiä ja vauvauutisia. Tuntui, että ainakin osasyyllinen siihen olin, vaikka en toki voi tietää miten yleistä tuo kaveripiirissään on. Kyseessä on sinkku, jonka on ollut vaikea löytää kumppania (ehkä juuri negatiivisuutensa takia), joten osittain ymmärrän katkeruuden. Itsellänikin on ollut vaikeita aikoja, pettävä aviomies, ero jne. Nyt kun kaikki on hyvin, niin pitäisikö minun vaieta täysin isosta osasta elämääni, jottei kukaan vain pitäisi sitä leuhkimisena ja vetäisisi kateuttaan herneitä nenään?

[/quote]

Jatkuvan hehkuttamisen, jonka on selkeästi tarkoitus tehdä toiset kateelliseksi, ja sen toisen ääripään eli täydellisen hiljaisuuden välillä on paljon mukiinmeneviä vaihtoehtoja.

Miksi onnellista aikaa elävät eivät voisi muistaa ottaa huomioon raskaampia aikoja eläviä ystäviään? Tuntuu varmasti tosi kivalta lukea "iiiih mulla on maailman paras mies, kuolisin jos olisin yksin!!", jos on itse käymässä läpi vaikka avioeroa.

Eikä kaikkia oikeasti kiinnosta nähdä kuvia niistä ihanista illallisista, lomamatkoista ja lahjoista.

Vierailija
12/23 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 17:21"]

[/quote]

Jatkuvan hehkuttamisen, jonka on selkeästi tarkoitus tehdä toiset kateelliseksi, ja sen toisen ääripään eli täydellisen hiljaisuuden välillä on paljon mukiinmeneviä vaihtoehtoja.

Miksi onnellista aikaa elävät eivät voisi muistaa ottaa huomioon raskaampia aikoja eläviä ystäviään? Tuntuu varmasti tosi kivalta lukea "iiiih mulla on maailman paras mies, kuolisin jos olisin yksin!!", jos on itse käymässä läpi vaikka avioeroa.

Eikä kaikkia oikeasti kiinnosta nähdä kuvia niistä ihanista illallisista, lomamatkoista ja lahjoista.

[/quote]

Siinäpä se, ettei minun kohdallani kyseessä ole mikään jatkuva hehkuttaminen. Samalla lailla kerron elämäni nurjista puolista, sairauksista yms. Silti tuntuu olevan liikaa se, että pitää kaverinsa kärryillä elämänsä käänteistä. Niitä kuvia ei ole kenenkään pakko katsoa, voi jättää väliin jos ei kiinnosta. Moni tuntuu kuitenkin mielellään katsovan ja kommentoivan, joten en viitsi jättää laittamatta sen takia, että joku kateellinen saattaa pahoittaa mielensä, vaikka minun onneni ei ole häneltä pois.

Vierailija
13/23 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 17:28"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 17:21"]

[/quote]

[/quote]

Siinäpä se, ettei minun kohdallani kyseessä ole mikään jatkuva hehkuttaminen. Samalla lailla kerron elämäni nurjista puolista, sairauksista yms. Silti tuntuu olevan liikaa se, että pitää kaverinsa kärryillä elämänsä käänteistä. Niitä kuvia ei ole kenenkään pakko katsoa, voi jättää väliin jos ei kiinnosta. Moni tuntuu kuitenkin mielellään katsovan ja kommentoivan, joten en viitsi jättää laittamatta sen takia, että joku kateellinen saattaa pahoittaa mielensä, vaikka minun onneni ei ole häneltä pois.

[/quote]

Useimpia ei kuitenkaan ärsytä tuollainen enemmän jalat maan pinnalla oleva toiminta, vaan aloitusviestissä kuvaillun tapaiset ylilyönnit :) Hehkuttamiseen nimenomaan kuuluu kehuskelu, muiden kateuteen pyrkiminen ja alentuva suhtautuminen muihin, varsinkin sinkkuihin.

Vierailija
14/23 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas ärsyttää ihmiset, jotka vain valivalivalittaa Facessa. Mikään ei ikinä koskaan milloinkaan ole hyvin, vaan koko elämä potkii jatkuvalla syötöllä päähän ja vielä metallikärkisellä turvasaappaalla. Ja sitten kun vielä tietää, että ihminen on kaunis, terve, työssäkäyvä, mutta tykkää vain valittaa ja nähdä asiat mustien lasien läpi. Paljon mieluummin luen vaikka sitten niitä rakkaudentunnustuksia, vaikka se joskus vähän kornia olisikin.

Vierailija
15/23 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut sen, että nämä överipäivittäjät tekevät muitakin överipäivityksiä kuin rakkaudentunnustukset. Esimerkiksi tämä esimerkki josta kerroin.. Sillä on tosiaan vähän väliä näitä "mun rakas <3" -juttuja, tai sitten se valittaa. Kuinka hän on niiiiiin kipeä ja niiiiin sairas, miten tapahtui traagisesti sitä ja tätä. Joka päivä sillä on (rakkaustunnustuksien lisäksi) joku maailmanluokan ongelma, milloin sillä on jalka kipee, sit onkin pää, sitten iski käden oven kahvaan jne.

Ymmärrän kyllä satunnaiset vitutuspäivitykset, mutta joka päivä pitää oikein hakemalla hakea joku fyysinen vaiva. Tuntuu, että se hakee toisaalta ihailua kun sillä on oma kultsipuppeli, mutta toisaalta sääliä sen fyysisten "ongelmien" takia. Kyllä mä ymmärrän jos on oikeasti joku sairaus ja siitä valittaa.. Tällä nyt vaan on aina eri ongelma, eivätkä ne mitenkään liity toisiinsa. Joskus se otti valokuvan, kun sillä oli pieni naarmu  (ei tarvinnut edes laastaria). Siitä sitten valitti miten on niin kamalan kipeä. Ymmärtäisin 5v lapselta, en 25v naiselta.

Näitä tapauksia on ainakin mun kaverilistalla jokunen muukin, tosin kukaan muu ei chatissa asioistaan mulle kehuskele/valita, jutut pelkästään päivityksissä. Eikö tää oo vähän ristiriitaista?

-Kutonen-

Vierailija
16/23 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh! Mua taas ärsyttää suunnattomasti tämä suomalaisten negatiivisuus ja katellisuus. Mä tulen iloiseksi lukiessani toisten onnesta, iloisista tapahtumista tai kauniista kuvista. Jos saan tykätä tai kommentoida ja tehdä toisen näin iloiseksi niin oma päivänikin piristyy. Lakatkaa kadehtimasta toisianne, jokaisella on varmasti myös suruja ja murheita. Tehkää mieluummin ystävänne iloiseksi ja jakakaa heidän ilojaan.

Vierailija
17/23 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän näitä on ja huvittaa lähinnä, jos joskus ärsyttääkin. Yksi tuttu nainen meni saman tien naimisiin uuden miehen kanssa, kun entisestä tuli ero voimaan. Häät oli kesällä ja edelleen vaihtaa joka viikko uuden hääaiheisen profiili- ja taustakuvan. Ja vähänkö on nyt ihanaa ja onnellista ja pusipusi sitä ja tätä :D Hienoahan se on, jos nyt on viimein onnellinen, mutta tulisi varmaan vähemmälläkin selväksi, myös sille exälle.

Vierailija
18/23 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna ja Sebastian ap:lla kavereina? :D

Mutta joo, itse olen huomannut sellaisen ilmiön että usein ne, jotka eniten onneaan ja rakkauttaan hehkuttaa, niillä saattaa mennä oikeasti tosi huonosti :S

Vierailija
19/23 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kel onni on se onnen kätkeköön. Niin suomalaista. Parempi keskittyä valittamiseen ja voivotteluun niin kanssasuomalaiset kokevat yhteyttä eivätkä ärsyynny. Vesilasi kaikilla puoliksi tyhjä! Tai täysin tyhjä! Kesällä on liian kuuma. Syksyllä sataa vettä ja tuulee, sais jo tulla pakkasta ja lunta että pääsisi eroon loskasta. Talvella sataa lunta liikaa. Taas! Ja on liian kylmä. Voi vittu kevät ei tuu koskaan. No nyt se kevät on täällä ja näkee taas kuinka ikkunat on likaiset. Huoh. Pitäisi nekin pestä. Tulis jo kesä. Kiva hei, on kesä ja vettä sataa. No nyt paistaa, mutta ihan liikaa, ei voi astua ulos kun on liikaa UV-säteilyä ja aurinkovoiteet aiheuttaa syöpää. Rippijuhlat pitäisi järjestää, mutta on niin vaikeeta kun ei keksi mitä pitäisi tarjota, onneksi pääsee juhlien jälkeen mökille karkuun. Saakelin mökkivieraat, tunkevat kylään ja tuovat vain näkkileipää. Juovat isännän kaljat. Tulis jo syksy että pääsis pois täältä työleiriltä.

Jatketaan samaa rataa, niin kaikilla on hyvä mieli!

Vierailija
20/23 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele mieluummin niin, että on mahdollista, että sinäkin löydät onnen, jos joku muukin on voinut sen löytää. Ehkä ihminen, joka kehuu onnellaan on ollut joskus yhtä onneton kuin sinä. Kun opit olemaan onnellinen myös muiden puolesta, saat iloita paljon!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi