Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäi ahdistamaan kohtaaminen pyöräilijävanhuksen kanssa Vantaalla

Vierailija
03.01.2014 |

Kuljin siskoni kanssa jalkakäytävällä ja oltiin uppouduttu kartan tulkitsemiseen, kun huomattiin vanhan miehen tulevan pyörällä vastaan jo hyvin lähellä - väistettiin sitten äkkiä eri suuntiin, minä tyhmästi vasempaan reunaan kun sillä puolella kävelin. Eihän tuossa yleensä tule mitään ongelmaa, mutta tämä mies sitten ajoi minua päin, oikein hitaasti vielä. Itse olin aivan painautuneena puskaan, kun mies kiilasi siihen aivan eteeni/sivulle, pysäytti pyörän ja löi sitten minua kolmesti nyrkillä kylkeen! Vauhkoten samalla siitä, että pyöräilijä menee vasenta ja kävelijä oikeaa laitaa - näinhän se on, mutta olimme antaneet hänelle aivan hyvin tilaa ajaa keskeltä. Pyöräilijällä on silti väistämisvelvollisuus, enkä tosiaankaan olisi päässyt enää syrjempään tieltä. Ukolla olisi vielä ollut asiaa, kun järkyttyneinä poistuimme poispäin. Ahdistaa, koska tiedän tehneeni teoriassa virheen, mutta en ansainnut nyrkki-iskuja tuntemattomalta meuhkaajalta! :(

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karsea tapaus. Poliisille soittoa.

Vierailija
2/18 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh vanhat äkäiset papat...Ei kannata ottaa itseensä, et toiminut niin paljoa väärin, että olisit tuollaista ansainnut:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene yli tuosta tapahtumasta. Ehkä mies ihmettelee ja harmittelee tahollaan tapahtumaa. Jos ei, niin ylitä itsesi ja anna anteeksi pyörätuolipapparaiselle. Huonoa käytöstä häneltä, mutta varmasti "vi-tuttaa" olla tuolissa...

Vierailija
4/18 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollasilla on vaan jotain mielenterveysongelmia. 

Hän sai purkaa pahaa oloaan. 

Vierailija
5/18 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tuntematon ihminen pahoinpiteli sinut kadulla? Siirryit ajoissa joten hänellä riittävästi aikaa suunnitella omaa ajoaan ja reagoida. Miksi et puolustanut itseäsi kun hän fyysisesti hyökkäsi sinua vastaan?

Vierailija
6/18 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisit antanu samalla mitalla takasin saatana!!! Ei pidä jäädä nysväilemään, omia puoliaan pitää osata pitää!

Vierailija
7/18 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta kannattaisi kuitenkin tehdä rikosilmoitus, ihan muiden suojaksi, jos pappa vaikka enemmänkin on tuota harrastanut.

Vierailija
8/18 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 01:01"]Mene yli tuosta tapahtumasta. Ehkä mies ihmettelee ja harmittelee tahollaan tapahtumaa. Jos ei, niin ylitä itsesi ja anna anteeksi pyörätuolipapparaiselle. Huonoa käytöstä häneltä, mutta varmasti "vi-tuttaa" olla tuolissa...

[/quote]

Haloo luetunymmärrys!! PYÖRÄILIJÄ!

Vierailija
9/18 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaaargh! VIHAAN pyöräilijöitä liikenteessä! Aina väärässä paikassa ja käyttäytyvät kuin euroopan omistajat. Kyllä veri kiehuu puolestasi >:(

Olisittepa saaneet kuvan hänestä napattua. Itse varmaan yrittäisin spotata tyypin uudestaan ja kuvata. Pitäisikö teidän ilmoittaa poliisilaitokselle tapauksesta..? Soittaa paikallislehteen? Jos haluaisivat tehdä jutun että hullu pyöräilijä pahoinpitelee ihmisiä..?

Vierailija
10/18 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis polkupyörällä se ajoi, ei ollut pyörätuolissa.

Menin niin hämilleni, etten osannut pistää vastaan - en edes muista miehen kasvoja. Olen aika herkkis, en tottunut ollenkaan vastaaviin hyökkäyksiin :( ap

Vierailija
11/18 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on pahoinpitely!

Vierailija
12/18 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kävelitte jalkakäytävällä vai kevyenliikenteenväylällä? Kevyen liikenteenväylällä ei ole mitään sääntöä, millä puolella pitää kävellä. Että et ollut väärässä, väistit mille puolelle tahansa. Ja jalkakäytävällä ei saa ajaa polkupyörällä. Miksi et soittanut poliisille?

Vierailija
13/18 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti kukaan lapsi ei osu tuon samaisen papan tielle...

Vierailija
14/18 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 01:12"]Siis kävelitte jalkakäytävällä vai kevyenliikenteenväylällä? Kevyen liikenteenväylällä ei ole mitään sääntöä, millä puolella pitää kävellä. Että et ollut väärässä, väistit mille puolelle tahansa. Ja jalkakäytävällä ei saa ajaa polkupyörällä. Miksi et soittanut poliisille?

[/quote]

En tunne Vantaata enkä katsonut, mitä merkkejä siinä olisi ollut - Tikkurilan keskustaa kuitenkin, voisi luulla ettei pyörätietä edes, mutta meni siitä muitakin pyörällä. Tuli vasta myöhemmin mieleen ilmoittaa poliisille. Eivät lyönnit nyt mitään hirveän voimakkaita olleet, mutta tuntuivat jälkeenpäin, eikä väkivalta ole ikinä perusteltua. Ap

Vierailija
15/18 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tuttua... minulle kävi kerran Itä-Vantaalla näin: Kävelin tien oikeaa reunaa, ja 10-20 metrin päässä oli huomioliiviin pukeutunut vanha pyöräilevä ukko, joka ajoi minua vastaan. Ajattelin että ei varmaan tarvitse lähteä vaihtamaan puolta, kun joka puolella oli hyvin tilaa... mutta mies sitten kilautti kelloa, jolloinka päätin siirtyä vasemmalle puolelle antaakseni hänelle tilaa. Vähän sen jälkeen hän päättikin siirtyä toiselle puolelle... kun tuli kohdalleni niin hän ajoi minun ohitseni niin, että tönäisi minua. Samalla se urpo myös örisi jotain. En ihmettele jos kyseessä olisi ollut sama mies.

Vierailija
16/18 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin kerran autolla pysähtynyt erääseen risteykseen Itä-Vantaalla odottamaan että pääsen kääntymään kun autoni takaa ajoi pyörällä vanhempi mies, kääntyi takaisin, tuli kuskin puolen ikkunan kohdalle ja löi autoani nyrkillä huutaen samalla jotain. Onneksi pääsin siitä lähtemään, oli lapset kyydissä niin en olisi kuitenkaan voinut ruveta herran kanssa riitelemään. Ja tuskin olisi kannattanutkaan...

Vierailija
17/18 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä äijällä ollut mitään oikeutta mennä lyömään sinua!!!

Vierailija
18/18 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 01:01"]

Tollasilla on vaan jotain mielenterveysongelmia. 

Hän sai purkaa pahaa oloaan. 

[/quote]

Suosittelen katsomaan videoinnin Psykiatrisen vankisairaalan vastaavan ylilääkärin sekä professori Hannu Lauerman luennosta. Hän osaa hienosti selittää, että edes vakavimmalla tavalla häiriintyneesti johdottuneiden ei lähtökohtaisesti tarvitse välillä päästä tyhjentämään aggressiotaan muihin, vaan että kyseessä on itseään ruokkiva opeteltu malli. Tilapäiset psykoosit ovat luonnollisesti asia erikseen.
Onkin tapana puhua antisosiaalisesta käyttäytymisestä (huomatkaa anti-, eikä a-, vaikka lääkäridiagnoosin suomennos tosiaan onkin "epäsosiaalinen"). Maallikkona arvaan, että asenteen ratkaisemisesta puhuminen on nyky-Suomessa kovassa suosiossa juuri tämän takia.
Pappa saattoi kenties olla sellainen hieman ikääntyneempi urautunut raggari.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi