Meillä on loistavasti toimiva uusperhe, haluatko kysyä jotain?
Täällä on kamalasti puhetta miten tälläinen perhe ei vaan voi toimia. No meillä toimii, haluatko kysyä jotain?
Kommentit (54)
Miksi uusperhe on teistä aina ydinperhettä parempi vaihtoehto? Voitteko uskoa että on olemassa myös onnellisia ydinperheitä?
KENEN mielestä toimiva perhe. sinun?
mun mielestä meillä on toimiva uusperhe mutta lasten mielestä ehkä ei. varmaan joku aina tuntee itsensä syrjityksi ja kokee että vois tehdä niin tai näin ja silti homma ei toimi. parhaamme yritetään.
mitään TULEVIA lapsia ei ole eikä tule. luulen että siksi tämä tulee vielä toimimaan - tulevaisuudessakin.
Minun lapset 10, 12 ja 14 v, eivät voi sietää isänsä uutta naisystävää ja lasta 5v. Eivät mene sinne mielellään ja usein jättävätkin menemättä. Viikko viikko systeemi pitäisi olla, mutta menee miten sattuu. Saivat hirveät raivarit, kun tämä akka pentuineen muutti heidän toiseen kotiin.
No, mullehan se passaa :DDDDD
Mä uskon kolmosen jutussa olevan perää, mulla tosin ei ole uusperheestä omia kokemuksia, mutta läheltä olen muutamaa seurannut.
Pienet lapset sopeutuu vielä lähes mihin vaan ja eivät ehkä edes muista sellaista, että isä ja äiti asui yhdessä, jolloin vuoroviikot ja toisen uusi puoliso on heille se "normaali" tila.
Koululaiset ja isommat lapset ei varmasti helposti ota vanhemman uuden puolison entisen liiton lapsia siskoiksi ja veljiksi, vaan he ovat enemmän kavereita, joiden kanssa on sopeuduttava asumaan samassa talossa. Kyllä monessa uusperheessä arki on sumplimista ja kahden eri perheen tapojen yhdistämistä ja jatkuvaa puolin ja toisin joustoa ja sopeutumista.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 10:16"]
KENEN mielestä toimiva perhe. sinun?
mun mielestä meillä on toimiva uusperhe mutta lasten mielestä ehkä ei. varmaan joku aina tuntee itsensä syrjityksi ja kokee että vois tehdä niin tai näin ja silti homma ei toimi. parhaamme yritetään.
mitään TULEVIA lapsia ei ole eikä tule. luulen että siksi tämä tulee vielä toimimaan - tulevaisuudessakin.
[/quote]
Miksi muuten ne yhteiset lapset sekoittavat kokonaisuutta entisestään?
16. saattaapa moiseen olla osasyynä oma asenteesikin, akka pentuineen....hhhhmmm...
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 10:18"]
Minun lapset 10, 12 ja 14 v, eivät voi sietää isänsä uutta naisystävää ja lasta 5v. Eivät mene sinne mielellään ja usein jättävätkin menemättä. Viikko viikko systeemi pitäisi olla, mutta menee miten sattuu. Saivat hirveät raivarit, kun tämä akka pentuineen muutti heidän toiseen kotiin.
No, mullehan se passaa :DDDDD
[/quote]
miksi se sinulle passaa? onko sinusta kiva katsoa lasten raivareita, ehkä jopa kannustat niitä? mun yksi deitti oli katkera eksälleen ja tilitti siitä deittien ajan - jösses. avasi mun silmiä miten törppöjä jotkut voi olla. hänen lapsi oli saanut kilarit äidilleen ja rikkonut salibandymailalla äidin autosta takavalon ja isä oli vieressä naureskellut. voihelvetti...
juu ei se deitti siitä jatkunut kahvikuppia pitemmälle jos ketä kiinnostaa..
nykyään uusperheellinen ja eksäni on katkera, onneksi ei niin katkera että puhuisi musta paskaa ja kannustaisi sabotointiin. särkyneet on vaan materiaa mutta lapsen särkynyt mieli on korvaamaton.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 09:58"]
Tuoko on joku ylpeilyn aihe, että on toimiva uusperhe?
[/quote]
Miksi ei olisi? Mielestäni on ylpeydenaihe jos on mikä tahansa toimiva perhe.
Jos on toimiva ydinperhe, loistavaa. Jos ei ole niin uusperhe voi myös olla yhtä hyvä ja toimiva.
Olemme olleet nyt saman katon alla 2 vuotta, sitä ennen reilu vuosi seurustelua ja tutustumista lapsiin.
Kyllä, miehen lapset ovat onnellisia juuri näin. Kukaan ei tunne olevansa syrjittynä koskaan, kaikki lapset on saaneet saman kohtelun alusta alkaen ja yhteisiä pelisääntöjä on hiottu yhdessä.
Lapsilla kuitenkin välit etävanhempiinsa nyt hyvät, aina näin ei ole ollut.
Isoja ongelmia oli alussa paljonkin. Alunperin meitä oli mies ja minun lapsi, exä esti tapaamasta lapsiaan ja tästä käytiin käräjillä.
Kun miehen exä hyväksyi tilanteen ja sen, että myös mies on löytänyt uuden naisen homma alkoi toimimaan puolin ja toisin.
Ennenkuin kukaan huutelee mitään niin he olivat eronneet ex vaimon löytäessä uuden miehen ja tämä oli vajaa 2 vuotta ennenkuin me edes tapasimme miehen kanssa.
Kiukuttelu ja lasten näkemistä alkoi estämään vasta kun kuuli miehen seurustelevan.
Nyt on kaikki onnellisia, ihmettelen kuinka hyvin kaikki lopulta lähtikin sujumaan ja miten rakkaiksi miehen lapset tulivat minulle.
ap
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 09:22"]
Täällä on kamalasti puhetta miten tälläinen perhe ei vaan voi toimia. No meillä toimii, haluatko kysyä jotain?
[/quote]
Hienoa että meitä on enemmänkin. Meilläkin toimii uusperhe loistavasti, on toiminut jo 12 vuotta. :)
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 10:14"]
Miksi uusperhe on teistä aina ydinperhettä parempi vaihtoehto? Voitteko uskoa että on olemassa myös onnellisia ydinperheitä?
[/quote]
NÄin ei ole kukaan väittänyt! yleinen käsitys on just niin että uusperhe ei toimi koskaan ja ydinperhe on aina onnellinen... totuus on sitten vähän muuta
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 09:37"]
Meidän perheessä on minun ja yhteisiä lapsia, toimii. Voisi olla haastavaa jos miehelläkin olisi lapsia edellisestä liitosta.
[/quote]
Ainakaan omassa suhteessani ei ollut mitään etua siitä että naisystävälläni ei ollut lapsia, päinvastoin! Ei ollut mitään kokemusta lapsista eikä hän koskaan sopeutunut lapsiperhe-eloon
T: yh-iskä
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 10:23"]
16. saattaapa moiseen olla osasyynä oma asenteesikin, akka pentuineen....hhhhmmm...
[/quote]
Niin varmasti onkin. Mies petti ja halusi erota tämän akan takia! Olen vihainen ja katkera. Lapset tietävät koko kuvion ja ovat samaa mieltä.
Nro 27 MIKSI LASTEN pitää tietää koko kuvio?
SINUA se mies petti, ei lapsia!
MIKSI sinä olet vienyt lapsilta isän omilla katkerilla puheillasi?
Katkera toki saat olla ja vihainenkin, paska vain kun et osaa olla aikuinen ja jättää lapsia tuon ulkopuolelle!
T: saman kokenut, lapsi ei tänäkään päivänä tiedä eron syytä ja rakastaa isäänsä 110% ja näin sen pitääkin olla. Isän teko ei ollut lapsen vika!
16. kurjaa, että olet myrkyttänyt lapsesi. Ei tuon ikäiset itse osaa vielä noin vihata jos ei heitä siihen opeta.
t. nykyinen 43v, jonka äiti yritti myrkyttää isää ja isän uutta perhettä kohtaan minut kun olin 12v ja siinä osin onnistuikin, tosin viimeiset 15v olen ollut isän perheen kanssa paremmissa väleissä kuin äidin :) Mutta mieti oikeasti mitä lapsillesi teet ja miten lapset tulevat sinuakin myöhemmin halveksumaan ja minäkin pitkään pohdin, että ihmekös se kun äiti on tuollainen että isä halusi mukavemman vaimon.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 10:44"]
Katkera toki saat olla ja vihainenkin, paska vain kun et osaa olla aikuinen ja jättää lapsia tuon ulkopuolelle!
T: saman kokenut, lapsi ei tänäkään päivänä tiedä eron syytä ja rakastaa isäänsä 110% ja näin sen pitääkin olla. Isän teko ei ollut lapsen vika!
[/quote]
No tuon ikäisiltä on vähän vaikea salata eron syytä. He kyllä näkevät ja kuulevat. Myös muilta kuin omilta vanhemmiltaan.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 10:47"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 10:44"]
[/quote]
No tuon ikäisiltä on vähän vaikea salata eron syytä. He kyllä näkevät ja kuulevat. Myös muilta kuin omilta vanhemmiltaan.
[/quote]
PASKAN MARJAT MÄ SANON!
Vaikka lapset kuulisivat jostain muualta huhupuheita tms SINÄ voit selittää asiat oikein lapsille, niin että heidän ei tarvitse vihata isäänsä!
Totta hemmetissä lapset näkevät ja kuulevat, oma tapa puhua asioista ratkaisee kaiken!
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 09:58"]
Mitäpä luulette voisiko tällainen toimia? Itse olen 41v ja tyttöni ovat 12 ja 14v. Miesystävä 55v ja hänellä 2 aikuista lasta jotka tahollaan parisuhteessa, mutta lapsenlapsia ei ole vielä. Mies on tavannut lapseni lyhesti, ja vaikutti kovasti pitävän heistä. Osaisitteko te kokeemusta omaavat aavistella mitä ongelmia tällaisessa uusioperheessä voisi tulla eteen?
[/quote]
Tuo lasten ikä voi olla hankala asia. Teini voi kapinoida muutenkin ja sitten jos vielä taloon tulee heille vieras mies, niin voivat ihan periaatteesta vastustaa asiaa ja olla hyväksymättä sitä. Tuossa iässä ihminen voi olla todella ehdoton ja joustamaton.
Miti asiaa niin päin, että sinulla olisi aikuinen tytär, jonka mies muuttaisi teille ja sinun pitäisi sopeutua mieheen ja tämän tapoihin ja kuvioihin. Vaikka olisi mukavakin mies, niin ei se varmasti helppoa olisi.