Meillä on loistavasti toimiva uusperhe, haluatko kysyä jotain?
Täällä on kamalasti puhetta miten tälläinen perhe ei vaan voi toimia. No meillä toimii, haluatko kysyä jotain?
Kommentit (54)
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 10:14"]
Miksi uusperhe on teistä aina ydinperhettä parempi vaihtoehto? Voitteko uskoa että on olemassa myös onnellisia ydinperheitä?
[/quote]
Kuka näin on sanonut? Miksi ydinperhe on teistä aina parempi vaihtoehto, olivat sen jäsenet miten onnettomia tahansa? Uskotko, että on olemassa myös toimivia uusperheitä?
Lapset kuulleet mun ja isänsä riitoja yms. Luuletko, että voit olla coolina kotona koko ajan, kun olet kuullut miehesi suhteesta ym. Niin että ollaan vaan iloisena eikä itketä tms. Ovat kuulleet myös puhelinkeskusteluja ystäväni kanssa. Sekä miehen puhelinkeskusteluja.
Ja hyvä, että tietävät, mikä oli eron syy. Miksi pitäisi alkaa valehtelemaan. Akka pentuineen muutti viikko meidän muuton jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 11:04"]
Lapset kuulleet mun ja isänsä riitoja yms. Luuletko, että voit olla coolina kotona koko ajan, kun olet kuullut miehesi suhteesta ym. Niin että ollaan vaan iloisena eikä itketä tms. Ovat kuulleet myös puhelinkeskusteluja ystäväni kanssa. Sekä miehen puhelinkeskusteluja.
Ja hyvä, että tietävät, mikä oli eron syy. Miksi pitäisi alkaa valehtelemaan. Akka pentuineen muutti viikko meidän muuton jälkeen.
[/quote]
Minulle kävi samoin. "Akka pentuineen" tosin muutti sisään "vasta" puolen vuoden jälkeen. Toki eron syy kävi lapsille selväksi. Mitä sitä kieltämään.
Kyse ei olekaan siitä, mitä puhuu, vaan MITEN puhuu.
Anteeksi piti antaa sen 7x7 kertaa. Mutta se on ainoa tie. Ei ole muuta vaihtoehtoa.
Meilläkin toimiva uusperhe. Meillä se koko ydin on, ettei yritetä olla edes vanhempia toisen lapsille. Mukavia aikuisia ja turvallisiakin, vähän kuin kummisetiä tai -tätejä. Sitten kun aletaan vaatia vanhemman uhrautumista ja rakkautta toisen lapsia kohtaan, alkaa ongelmat kasaantua. Uusperhe on uusperhe. Ei siihen sovelleta ydinperheen rakkausvaatimuksia. Kun sen on valmis hyväksymään kaikki aikuiset, pystytään perhe-elämää elämään reilulta ja lapsien kannalta hyvältä pohjalta. Jos ajanmittaan rakkaus syttyy, niin hieno juttu, mutta ei sitä kannata vaatia. Riittää, että on sydän paikallaan ja kohtelee toista kuin haluaisi itseään tai omia lapsiaan kohdeltavan.
Ja sitten sellainen joviaaliasenne kaikille. Ei kannata liikaa ottaa pulttia pikkujutuista. Kyllähän tässä voisi miehen eksälle sättiä kynsienleikkauksista ja vaatteista ja vaikka mistä. Toisaalta eksä voisi kritisoida meitä esimerkiksi herkkujen syöttämisestä. Mutta mölyt mahassa ja luotetaan, että kokonaisuus on kuitenkin paikallaan ja aikuiset antaa toisille tilaa toteuttaa omaa rooliaan tässä kokonaisuudessa.
No, kysymyksiä:
minkä ikäisiä lapset olivat kun menitte yhteen?
joutuivatko jomman kumman lapset muuttamaan teidän suhteen takia?
alkoivatko -puolet heti "kasvattaa" (=komentaa ym.) toisen lapsia vai tutustuitteko ensin ystävällisemmässä hengessä?
miten se ilmenee, että uusperhe on lasten mielestä toimiva?
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 11:19"]
Meilläkin toimiva uusperhe. Meillä se koko ydin on, ettei yritetä olla edes vanhempia toisen lapsille. Mukavia aikuisia ja turvallisiakin, vähän kuin kummisetiä tai -tätejä. Sitten kun aletaan vaatia vanhemman uhrautumista ja rakkautta toisen lapsia kohtaan, alkaa ongelmat kasaantua. Uusperhe on uusperhe. Ei siihen sovelleta ydinperheen rakkausvaatimuksia. Kun sen on valmis hyväksymään kaikki aikuiset, pystytään perhe-elämää elämään reilulta ja lapsien kannalta hyvältä pohjalta. Jos ajanmittaan rakkaus syttyy, niin hieno juttu, mutta ei sitä kannata vaatia. Riittää, että on sydän paikallaan ja kohtelee toista kuin haluaisi itseään tai omia lapsiaan kohdeltavan.
Ja sitten sellainen joviaaliasenne kaikille. Ei kannata liikaa ottaa pulttia pikkujutuista. Kyllähän tässä voisi miehen eksälle sättiä kynsienleikkauksista ja vaatteista ja vaikka mistä. Toisaalta eksä voisi kritisoida meitä esimerkiksi herkkujen syöttämisestä. Mutta mölyt mahassa ja luotetaan, että kokonaisuus on kuitenkin paikallaan ja aikuiset antaa toisille tilaa toteuttaa omaa rooliaan tässä kokonaisuudessa.
[/quote]
komppaan tätä. meillä uusperhe ja mieheni on aikuinen ja vastuussa omalta osaltaan, minulla on vastuu kokonaisuudessaan. samoin toisinpäin. ei ketään voikaan vaatia tai käskeä rakastamaan mutta ei sitä pidä lapselle ikinä koskaan milloinkaan sanoakaan tai mitenkään tuoda esille.
tuo joviaalisuus pistää joskus laskemaan kymmeneensataantuhanteen kun eksä on törppö tai miehen eksä kylmäpakastinkaappi mutta lapsille sitä ei näytetä, tai yritetään olla näyttämättä kun ei mekään koneita olla! ne törpöt ja kylmiöt on kuitenkin niiden äitejä/isiä.
minäkin rakastan isääni vaikka on juoppo tunnevammainen ja äitini on sanonut vihaavansa sitä äijää ja rakastan äitiänikin vaikka isä sanoo häntä mielisairaaksi kyttääjäksi :( tulee tosi paha mieli näistä vaikka olen nelikymppinen, miltä sitten lapsesta tuntuisi?
Meillä myös muuten hyvin toimiva uusperhe mutta miehen exä yhtäkkiä alkoi hankalaksi. Eronneet monta vuotta ennenkuin tulin kuvioihin. Ilmeisesti kuitenkin jotain katkeruutta tai sitten kateutta kun ei ole itse uutta miestä löytänyt. Haastoi mieheni oikeuteen, ei antanut lapsia meille ym. Lapset tästä kovasti kärsineet. Itsekin äitinä en voi ymmärtää miten joku voi omia lapsiaan näin kiusata. Minua ja miestäni siis yrittää kiusata mutta lapsethan siinä eniten kärsivät. Nyt on tilanne onneksi rauhoittunut ja oikeuskin oli onneksi enemmän meidän puolella kuin äidin. Muahhahhaa! Mahtaa sitä nyt harmittaa. Vanhempi lapsista täyttää kohta 12 ja on sanonut haluavansa muuttaa meille, koska on niin kypsä äitinsä toimintaan. Ja lapsi on ilman muuta tervetullut meille asumaan.
En halua, ei ole eikä tule mitään uusioperhettä. Onneksi on säilynyt tämä ydinperhe jo kauan eikä näköpiirissä ole muutoksia, olemme onnellisia eikä ole kaikenmaailman ihmissuhde sotkuja.
Siis ihan hirviöitä suurin osa naisista kun lapsillee noin haluaa kostaa, vaikka kuvittelevat että mies siinä eniten kärsisi. Minä en ainakaan kehtaisi miehen perään kiukutella jos olisi todennut etten kelpaa hänelle!!
Omat huomiot.
Silloin kun parilla on yhteinen lapsi, miehellä lapsi/lapsia jotka asuvat pääsääntöisesti äidillä, homma toimii jotenkin hyvin.
Jos taas molemmilla lapsia ennenstään ja vielä pari yhteistä lasta, ja molempien exilla on vielä lapsia uudesta liitosta on homma kaikin puoli sekavaa. Näitäkin valitettavasti nähty.
Aikuiset tuntuvat olevan sokeita oman uuden onnensa edessä ja kuvittelevat, että lapsilla kaikki ok vaikka todellisuus on jotain ihan muuta.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 14:27"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 10:40"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 10:23"]
16. saattaapa moiseen olla osasyynä oma asenteesikin, akka pentuineen....hhhhmmm...
[/quote]
Niin varmasti onkin. Mies petti ja halusi erota tämän akan takia! Olen vihainen ja katkera. Lapset tietävät koko kuvion ja ovat samaa mieltä.
[/quote]
Niiiin, ja petti miksi? Kun juttujasi lukee, niin ei voi kuin todeta, ettei se varmaan ollut mikään ihme. Vaikeaa olisi rakastaa tuollaista ihmistä, joku puhuu muista tuolla tavalla. Puhumattakaan tuosta lasten käyttämisestä aseena.
[/quote]
Itsehän mies on puolisonsa aikanaan valinnutja ilmeisesti luvannut olla uskollinen. Jos puoliso ei enää kelpaa, niin sitten hänet voi jättää. Ei tarvitse pettää. Luulen, että tuossakin tapauksessa välit olisivat huomattavsi paremmat, jos mies olisi ensin vain ottanut eron, ilman pettämistä.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 11:06"]
Siis ihan hirviöitä suurin osa naisista kun lapsillee noin haluaa kostaa, vaikka kuvittelevat että mies siinä eniten kärsisi. Minä en ainakaan kehtaisi miehen perään kiukutella jos olisi todennut etten kelpaa hänelle!!
[/quote]
Miksi aina syytetään naista, jos lapsi inhoaa isäänsä, joka pettää äitiä.
Meillä tilanne, että äiti ei ole ikinä puhunut sanaakaan isän vieraista naisista. On pikemminkin aina jauhanut, kuinka hyvä isä meillä oli.
Minä inhosin isääni juuri siksi, koska tiesin isän pettävän äitiä. En ollut isän kanssa missään tekemisissä sen jälkeen kun muutin kotoa pois. Äidille vain soitin ja äitiä tapasin.
Isä oli kusipää vieraine naisineen. En ymmärrä, miten kaikki saa käännettyä sen vihan äitiä vastaan, jos lapsi tajuaa, että isä on täys paska.
53:n puhuu nyt ihan eri asiasta kuin mitä lainauksessa oli. Harvoin ne tilanteet tuollaisia on, että lapsi inhoaa isäänsä. Ja nykypäivänä myös naiset kunnostautuvat pettämisessä siinä missä miehetkin. Kurjaa tietysti että sinulla oli huono isä. Kovin yleistä on vaan se, että vaikka ero olisi tullut ilman pettämistä tai jättämistä, niin silti äidit ovat hankalia eivätkä hyväksy exän uutta suhdetta. Eniten ihmetyttää se, että omien lasten kustannuksella kiusataan isää, ei anneta lasta isälle ym. Tätä tapahtuu huomattavasti enemmän kuin sitä, että isä ei haluaisi olla lasten kanssa tai olisi pettänyt äitiä ja hylännyt perheensä uuden naisen vuoksi.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 10:40"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 10:23"]
16. saattaapa moiseen olla osasyynä oma asenteesikin, akka pentuineen....hhhhmmm...
[/quote]
Niin varmasti onkin. Mies petti ja halusi erota tämän akan takia! Olen vihainen ja katkera. Lapset tietävät koko kuvion ja ovat samaa mieltä.
[/quote]
Pliis ole provo...Katkeruus on kamalaa ja myrkytät sillä omat lapsesi...yäks