Rv 24, kiloja tullu 5, mies huomauttelee :(
Tuntuu pahalta. Kaiken lisäksi kilot ovat menneet ns. "oikeisiin" paikkoihin eli reidet eivät ole levinneet vaan minulla on söpö pallomaha, lisäksi rinnat ovat kasvaneet pari kuppikokoa. Takaa katsottuna en edes näytä siltä, että olisin raskaana, esim. vyötärö löytyy edelleen.
Nyt mies on sitten alkanut huomautella, että "ei tarvii syödä kahden edestä" ja "näänköhän mä koskaan enää sulla litteää vatsaa" jne. jne.
Hauskaahan tässä on se, että mies on 10-vuotisen suhteemme aikana lihonut itse yli 30 kg. Oli kyllä alkujaan alipainoinen, mutta nyt löytyy ihan kunnon maha (isompi kuin minun!) eikä se minua haittaa tippaakaan. Eikö edes vähän samaa joustamista voisi odottaa mieheltä?
Lapsi on kuitenkin toivottu ja mies odottaa syntymää innolla. On muuten hyvä aviomies, mutta ei kai tajua, miten tuollainen satuttaa.
Kommentit (69)
Käsittämättömintä tässä on tuo, että mies on itse ylipainoinen. Olisiko jotain projektiota?
Itsellä tuli painoa +18 kg, normaalisti bmi 21 ja se on nytkin 2 vuoden kuluttua synnytyksestä MUTTA paino lähti tippumaan synnytyksen jälkeen melko hitaasti, vuoden päästä olin vasta normaalimitoissa. Se röllykkämaha oli ainakin 2 kk, sehän olisi ihan luonnotontakin että se palautuisi heti synnytyksen jälkeen.
Ja miksei nainen saisi levätä jostain salilta raskausaikana, maha on vaan tiellä ja voi sitä itsestään pitää huolta muutenkin esim. kävelyllä jne.
Itsellä oli kans idiootti exä vielä silloin kommentoimassa raskautta ja synnytyksen jälkeen kroppaa ja pilasi osallaan elämäni ainutlaatuisimman ajan kommenteillaan ja käyttäytymisellään. Että osanotot.
Imetyksen aikana ruokaa vasta meneekin (mies kauhistuu että läskistyt), heräsin yölläkin syömään kun imetyskertoja yössä 5-6 eihän sitä maitoa tyhjästä tule. Tämä ihana ex silloinkin kielsi syömästä yöllä.. toivottavasti miehesi ei ole kaikessa yhtä ääliö kun silloinen mieheni oli.
Mä myös haluan tietää miten tämä pättyi? vai onko keskustelua vielä edes avattu? Ap haloo, tule kertomaan!
Tutnuu tosi kamalalta kyllä noi miehen kommentit!
Itse sairastuin fyysisesti ja henkisesti vaikeiden raskauksien ja niitä seuranneiden hankalien synnytysten takia. Kahden muksun jälkeen painoa oli 30kg enemmän kuin ennen lapsia.
Olisin varmaan kuollut, jos mies ei olisi tukenut ja uskonut minuun, vaan haukkunut kilojani ja vertaillut toisiin naisiin.
Nyt viimein kun nuorempikin muksu on 2v, paino on palannut ennen lapsia olleisiin lukemiin - vaikka vatsa ei sileä koskaan enää tulekaan olemaan. Kiitän miestäni siitä, että hän antoi minun toipua ja palautua rauhassa - jos hänellä olisi ollut kova kiire tiukkavatsaisen naisen luo, emme ehkä olisi tänään tässä.
AP tässä! Kiva että joku jaksoi kaivaa ketjun esiin vielä!
Otin asian esiin miehen kanssa (ystävällisesti ja kiukuttelematta kysyin, vaivaako painoasia häntä, kun kommentteja tulee niin paljon). Hänen reaktionsa oli ensin täysin hämmentynyt (ei ollut tajunnut ollenkaan, että olin pahoittanut mieleni kommenteista), pian ensihämmennyksen jälkeen mies alkoi kuitenkin puhua, että ylireagoin. Hän sanoi, että olin ymmärtänyt hänet ihan väärin, että hän tykkää kovasti raskauskehostani. Lopuksi hän totesi, että yrittää suojella minua samalta itseinholta jota itse nyt kokee oman lihomisensa vuoksi.
Eli miten tämän nyt sitten ottaisi? Seuraavana päivänä lähetin miehelle kännykkäkuvan vauvamahastani ja kirjoitin viestiin, etten ole koskaan tuntenut oloani yhtä kauniiksi kuin nyt. Mies ei vastannut viestiin mitään.
Seuraava neuvola on vasta ensi vuoden puolella. Mietin nyt, pitäisikö asia vielä ottaa siellä esille.
AP
Ehkä odotat ja katsot. Mikäli yksikin kommentti painosta vielä tulee, otat asian puheeksi samantien. Kunnon keskustelu asian tiimoilta olisi kyllä hyvä saada aikaiseksi. En oikein ymmärrä hänen vetoamistaan sinun suojeluusi, kun painonhan on ehdottomasti noustava raskausaikana. Neuvolassa voisi tosiaan ottaa asian puheeksi. Ja tosiaan jo etukäteen kannattaa puhua siitä ettei masu tosiaankaan ole heti vauvan synnyttyä ennallaan ja siinä tilanteessa mies ei missään nimessä saa päästää minkäänlaisia möläytyksiä, satuttavat siinä vaiheessa vielä pahemmin kuin nyt raskausaikana.
tulehan kertomaan miten asiat etenevät :)
Tulee ekana mieleen että miehesi työstää jotenkin lapsen syntymään liittyviä muutoksia sinun kroppasi kautta...Kannattaa tosiaan näpäyttää niin kuin on neuvottukin,mutta puhua muutenkin yleisesti miten vauva/synnytys muuttaa teidän elämää ja sinun vartaloasi. Mies voi miettiä esim. seksielämään liittyviä asioita ja peilata niitä sinun vartalosia kautta, jos olet hänelle seksisymboli:)
Omaa miestä olen ainakin muistuttanut nyt toista odottaessa, että jos tämä syntyykin alateitse, paikat muuttukin vähän toisiksi...
Miehesi on todella törkeä idiootti. Ainakin tässä asiassa siis. Yritä suhtautua tuollaisiin kommentteihin niiden ansaitsemalla arvostuksella = naura päin naamaa. Toivottavasti miehesi ei ole yleisesti pinnallinen idiootti vaan hänellä on tässä asiassa vaan joku sokea piste.
Mä olen myös viikolla 24 ja kiloja on tullut 6.5. Viime raskaudessa kiloja tuli yhteensä 18 ja olin puolessa vuodessa lähtöpainossani, siitä puolen vuoden päästä olin hoikistunut vielä entisestään ja kiinteytynyt. Jos sulla oli litteä vatsa ennen raskautta niin olit varmaan hoikka ja hoikille nyt yleensä kertyy enemmän painoa raskausaikana kuin pyöreämmille naisille.