Mitä voi sanoa ihmiselle, joka on uupunut ja juoksee lähes päivittäin kymmeniä kilometrejä?
Eikä tajua, että noin kuluttava liikunta vain ylläpitää uupumusta eikä suinkaan helpota, kroppakin kuihtuu ihan silmissä. Elämässä ei ole mitään muuta kuin juoksu.
Kommentit (12)
Mitäpä ei tekisi tekonivelien eteen🤣. Kaikilla himolenkkeilijöillä luultavasti edessä joko ennemmin tai myöhemmin polvet tai lonkat tai molemmat.
Uupuuhan sitä vähemmästäkii riehumisesta.
Ei ole uupunut mitenkään jos tuollaisia matkoja jaksaa juosta joka päivä. Huomiohoro ja liikuntanarkki senkin edestä
Mulle ainakin olisi turha juuri nyt sanoa, koska juokseminen ja treeni muutenkin pitää pakan kasassa, ei kiinnosta että kuihdun silmissä, en saa levättyä juuri nyt. Jos lopetan juoksemisen niin pää hajoaa totaalisesti. Voin vaikuttaa omaan kuntoon eli kyllä, kyseessä on kontrolli.
Tuleva laturaivoaja. Sinuna juoksisin ja lujaa toiseen suuntaan
Vierailija kirjoitti:
Mulle ainakin olisi turha juuri nyt sanoa, koska juokseminen ja treeni muutenkin pitää pakan kasassa, ei kiinnosta että kuihdun silmissä, en saa levättyä juuri nyt. Jos lopetan juoksemisen niin pää hajoaa totaalisesti. Voin vaikuttaa omaan kuntoon eli kyllä, kyseessä on kontrolli.
Pelle
Vierailija kirjoitti:
Eli juokset ongelmiasi karkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelle
Minulla on tosi paha OCD, pakko jaksaa töissä ja vaikeassa suhdetilanteessa, en voi muuttaa juuri nyt vaikka eroaisinkin, ikääntyvää sukulaista "pitää" auttaa ja olen suvussani varmaan yksi kahdesta henkilöstä joka ei käytä viinaa taikka huumeita tunteidenkäsittelyyn.
Että ehkä sitten olen pelle. Jos haluat maksaa minulle vaikka terapian ja sukulaiselle riittävän kotihoidon niin kyllä kiitos. Jos et niin sitten juoksen ja keksi sinäkin joku harrastus.
Suosittelisin hänelle intervalliharjoittelua. Pelkkä pitkiksien jauhaminen ei kehitä optimaalisesti.
Kuolemaa ei juoksemalla pääse karkuun. Riippuvuus on riippuvuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tosi paha OCD, pakko jaksaa töissä ja vaikeassa suhdetilanteessa, en voi muuttaa juuri nyt vaikka eroaisinkin, ikääntyvää sukulaista "pitää" auttaa ja olen suvussani varmaan yksi kahdesta henkilöstä joka ei käytä viinaa taikka huumeita tunteidenkäsittelyyn.
Että ehkä sitten olen pelle. Jos haluat maksaa minulle vaikka terapian ja sukulaiselle riittävän kotihoidon niin kyllä kiitos. Jos et niin sitten juoksen ja keksi sinäkin joku harrastus.
On niin helppo tuomita toisen joku vika, jos itsellä ei juuri siinä ole ongelmaa ja ei tiedä toisen taustoja.
Sivusta kontrolloivaa ihmistä seuranneena, ei se kontrolli lopu ennen kuin uupuu totaalisesti.
Tätä en tietysti sinulle toivo, vaan että helpotusta rankkaan tilanteeseen tulisi aiemmin.
Että nyt täytyy vähentää tai pitää taukoja, että mennyt liian pitkälle. Ja uuvuttaa jo. Se voi olla joku psykologinen juttu että on pakko toistaa sitä juoksua, ettei pysty lopettamaan. Hallitsee elämää suoritusten avulla ja tunteita.