Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rv 24, kiloja tullu 5, mies huomauttelee :(

Vierailija
26.11.2013 |

Tuntuu pahalta. Kaiken lisäksi kilot ovat menneet ns. "oikeisiin" paikkoihin eli reidet eivät ole levinneet vaan minulla on söpö pallomaha, lisäksi rinnat ovat kasvaneet pari kuppikokoa. Takaa katsottuna en edes näytä siltä, että olisin raskaana, esim. vyötärö löytyy edelleen.

Nyt mies on sitten alkanut huomautella, että "ei tarvii syödä kahden edestä" ja "näänköhän mä koskaan enää sulla litteää vatsaa" jne. jne.

Hauskaahan tässä on se, että mies on 10-vuotisen suhteemme aikana lihonut itse yli 30 kg. Oli kyllä alkujaan alipainoinen, mutta nyt löytyy ihan kunnon maha (isompi kuin minun!) eikä se minua haittaa tippaakaan. Eikö edes vähän samaa joustamista voisi odottaa mieheltä?

Lapsi on kuitenkin toivottu ja mies odottaa syntymää innolla. On muuten hyvä aviomies, mutta ei kai tajua, miten tuollainen satuttaa.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy siltä, koskas sun laskettu aikas on?

Vierailija
22/69 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehellä nyt joku kriisi oman painonsa kans.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kisa pystyyn! Esim. kummalla on litteä vatsa kun vauva 3 kk vanha. Aika alkaa synnytyksestä. Tosin mies alkaisi salalaihduttaa jo nyt... :/

Vierailija
24/69 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali painonnousu noilla viikoilla olisi vähän reilu 7 kg.

Vierailija
25/69 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 20:48"]

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 20:34"]

Tietenkin huomasimme. Öykkäröijälle pitää vastata öykkärimäisesti.

[/quote]

Ei se mene suhteessa niin, että jos toista ei häiritse toisen alkoholinkäyttö, henkilökohtainen hygienia, talousasioiden hoitaminen tai muu seikka, se sama asia ei saa häiritä toistakaan. Tietenkään ei saa olla niin tahdton kuin mies tässä.

[/quote]

Mutta eihän tässä tapauksessa nainen ole syönyt itseään muodottomaksi vaan on RASKAANA!!

Vierailija
26/69 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertailkaa toistenne mahaa kummalla on isompi niin kato meneekö miehesi hiljaseksi :)

Vierailija
27/69 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tajuaako se mies että siellä sinun vatsassasi on ihan oikea vauva ja sen lisäksi istukka ja lapsivettä pari litraa niin olisihan se kamalaa jos ei paino nousisi ja vatsa kasvaisi koska silloin olisi jotain vialla?! Väännä sille ukolle rautalangasta että sinun mahasi kasvaa joska vauva kasvaa siellä ja ukolla itsellään on vain läskimaha.

Vierailija
28/69 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oletteko saaneet juteltua?

Vierailija
29/69 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt tajua...siis mies on sanonut että sulle on tullut kiloja ja miettii että vieläkö sun vatsa on littana raskauden jälkeen. Suurin osa miehistä päästää suustaan noita, en tiedä mikä idioottiparvi tähän ketjuun on lennähtänyt vastauksiaan antamaan. Mies ei varmasti tarkoittanut mitään erityistä kunhan spekuloi asialla ääneen. Sinulla taitaa olla huono itsetunto ja tarkkailet miestäsi koko ajan mihin päin katsoo, eikö vaan. Jos katsoo jotakin naista jolla on pieni söpö maha niin mustasukkaisuus iskee takaraivoosi ja kuvittelet että mies pitää tätä naista paremman näköisenä.

Mitä sitten jos sun vatsa ei ole enää littana raskauden jälkeen, luulen että se on sinulle suurempi ongelma kuin miehellesi. Sitä paitsi aika ääliötä tuoda esille miehen vatsan rakenne keskusteluun mukaan mutta se auttoi, kaikki tarttuvat nyt tämän "ääliömiehen läskeihin"

Vierailija
30/69 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on tosissaan, tai puolitosissaan niin sano sille että neuvolan mukaan painoa pitäisi tulla kaikkiaan vähintään noin 10 kiloa, että vauva saa hyvät edellytykset kasvaa. Se nyt vaan on sellaista, että painon on pakko nousta raskaana.

Vierailija
31/69 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on työmatkalla tänään, joten en ole vielä päässyt virittelemään mahakeskustelua.

Nro 28:lle: Et voisi olla kauempana totuudesta. :) Mies voi puolestani tiirailla muita naisia niin paljon kuin haluaa, en ole mustasukkaista sorttia ja itsetuntokin on ihan kohdillaan. Mies analysoi kyllä usein naisten ulkonäköä (esim. julkkiksia), välillä oikein hirvittää kriittiset kommentit, mutta sanoo myös minua kauniiksi. Ei nytkään ole haukkunut läskiksi tai väittänyt minun plösähtäneen. En vaan ymmärrä tätä tarkkailua ja tulevaisuudesta murehtimista, kun mielestäni raskauskiloja on tullut ihan maltillisesti ja kaikki on OK.

Tuntuu niin oudolta ja vieraalta, että miehelle painonnousu on niin pelottava ja tärkeä asia.

AP

Vierailija
32/69 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en osais ottaa tota noin, niinku ap. Ehkä multa löytyy sit itseironiaa. Tai itsetunto? Mielestäni voinut olla ihan tahaton kommentti. Mä taputtaisin vaan miehen massua ja sanoisin et joo katoppas, kohta ollaan tasoissa. :D

Vierailija
33/69 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä konkreettisia esimerkkejä miehen sanomisista:

"Vau, onpa tuossa upean näköinen odottava äiti! Mistään muualta kuin mahasta ei näe, että on raskaana. Kyllä huomaa, että pitää itsestään huolta. Tohon sunkin kannattaa pyrkiä!"

"Meinasit tilata alkuruoankin? Et kai? Ei sun tarvii syödä kahden edestä."

Minä: "Hei tuu kokeilemaan vauvan potkuja! Ihanaa pitää kättä tässä mahan päällä."

Mies: "Joo. Mutta saatkohan sä tätä mahaa enää ikinä litteäksi?"

"Milloin ajattelit muuten mennä salille seuraavaksi? Muista, että raskaus ei ole sairaus."

Tuollaisia jatkuvia, pieniä huomautuksia ja muistutuksia. Lähes päivittäisiä. Ei suoranaista vittuilua tms., mutta selvästi asia on miehen mielessä. Ymmärtäisin tämän ehkä paremmin, jos kiloja olisi jo tullut tavallista runsaammin ja/tai jos mies olisi myös omasta painostaan tarkka.

AP

Vierailija
34/69 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on epäkohtelias. Olen pahoillani, että joudut kuuntelemaan tuollaisia tölväisyjä koko ajan.

Puhuuko hänen isänsä noin hänen äidilleen? Toisinaan perimä selittää osan mokista.

Vierailija
35/69 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan järkyttävä mies, minä olisin jo jättänyt aikoja sitten!

Vierailija
36/69 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

saitko ap puhuttua miehesi kanssa?

Vierailija
37/69 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vittu mikä kusipää

Vierailija
38/69 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vittu mikä kusipää

Vierailija
39/69 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on aivan uskomaton mies. Otan osaa. Todella.

En voisi kuvitellakaan, että oma mies olisi päästänyt yhtäkään tuollaista kommenttia suustaan kummassakaan raskaudessa. Ei hitto! Ainoa asia, mitä kommentoi oli rinnat. Mulla kun on melko olemattomat rinnat ja ne tietty paisui ja niitä sitten kehui. Siitäkin mä vähän hormonihuuruissani loukkaannuin, että onko mun "omat" rinnat sitten ollu niin kauheet...vaikka nyt jälkeenpäin tajuan, että pienistä rinnoista huolimatta on mut valinnut =) Mulle tuli 18kg molemmissa raskauksissa eikä mies kommentoinut mitään, ei raskauden aikana eikä jälkeen. Onnellisena silitteli mahaa.

Soita terkkarille etukäteen ja pyydä kertomaan vähän faktoja tästä aiheesta. Painon kuuluukin nousta, kohtu ei kaikilla laskeudu hetkessä ja maha saattaa pömpöttää useita kuukausia jne. Loppuraskaudessa ja imetyksen aikana ruokahalu lisääntyy, mä nousin loppuraskaudessakin syömään banaanin tai jotain muuta yöllä, kauhea nälkä!

Mä voin niin kuvitella, että sulla on pahimmat ajat vasta edessä, sitten synnytyksen jälkeen. Naapurin Lissu se toipu paljon nopeemnin eikä kuulemma alapääkään revennyt niin pahasti kuin sulla, kauhea mahakin sulla, ei tarvi syödä enempää jne. jne.

Tuollaista ei tarvitse kenenkään odottavan tai synnyttäneen äidin kuunnella.

Vierailija
40/69 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän