Rv 24, kiloja tullu 5, mies huomauttelee :(
Tuntuu pahalta. Kaiken lisäksi kilot ovat menneet ns. "oikeisiin" paikkoihin eli reidet eivät ole levinneet vaan minulla on söpö pallomaha, lisäksi rinnat ovat kasvaneet pari kuppikokoa. Takaa katsottuna en edes näytä siltä, että olisin raskaana, esim. vyötärö löytyy edelleen.
Nyt mies on sitten alkanut huomautella, että "ei tarvii syödä kahden edestä" ja "näänköhän mä koskaan enää sulla litteää vatsaa" jne. jne.
Hauskaahan tässä on se, että mies on 10-vuotisen suhteemme aikana lihonut itse yli 30 kg. Oli kyllä alkujaan alipainoinen, mutta nyt löytyy ihan kunnon maha (isompi kuin minun!) eikä se minua haittaa tippaakaan. Eikö edes vähän samaa joustamista voisi odottaa mieheltä?
Lapsi on kuitenkin toivottu ja mies odottaa syntymää innolla. On muuten hyvä aviomies, mutta ei kai tajua, miten tuollainen satuttaa.
Kommentit (69)
No onko ap nostanut kissaa pöydälle? Puhunut asiasta miehen kanssa, tai kommentoinut takaisin miehen juttuihin? Tai soittanut neuvolaan ja pyytänyt terkkaria kertomaan miehelle faktoja?
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 19:36"]
Tuntuu pahalta. Kaiken lisäksi kilot ovat menneet ns. "oikeisiin" paikkoihin eli reidet eivät ole levinneet vaan minulla on söpö pallomaha, lisäksi rinnat ovat kasvaneet pari kuppikokoa. Takaa katsottuna en edes näytä siltä, että olisin raskaana, esim. vyötärö löytyy edelleen.
Nyt mies on sitten alkanut huomautella, että "ei tarvii syödä kahden edestä" ja "näänköhän mä koskaan enää sulla litteää vatsaa" jne. jne.
Hauskaahan tässä on se, että mies on 10-vuotisen suhteemme aikana lihonut itse yli 30 kg. Oli kyllä alkujaan alipainoinen, mutta nyt löytyy ihan kunnon maha (isompi kuin minun!) eikä se minua haittaa tippaakaan. Eikö edes vähän samaa joustamista voisi odottaa mieheltä?
Lapsi on kuitenkin toivottu ja mies odottaa syntymää innolla. On muuten hyvä aviomies, mutta ei kai tajua, miten tuollainen satuttaa.
[/quote]
ei helkkari. Pistäpäs mies kiertoon. Harvinaisen tyhmä tapaus.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 23:42"]
Jos se on tosissaan, tai puolitosissaan niin sano sille että neuvolan mukaan painoa pitäisi tulla kaikkiaan vähintään noin 10 kiloa, että vauva saa hyvät edellytykset kasvaa. Se nyt vaan on sellaista, että painon on pakko nousta raskaana.
[/quote]
Vielä parempi olisi, jos otat miehesi mukaan neuvolaan ja otat siellä raskauden aikaisen painonnousun esiin.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 23:11"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 20:48"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 20:34"]
Tietenkin huomasimme. Öykkäröijälle pitää vastata öykkärimäisesti.
[/quote]
Ei se mene suhteessa niin, että jos toista ei häiritse toisen alkoholinkäyttö, henkilökohtainen hygienia, talousasioiden hoitaminen tai muu seikka, se sama asia ei saa häiritä toistakaan. Tietenkään ei saa olla niin tahdton kuin mies tässä.
[/quote]
Mutta eihän tässä tapauksessa nainen ole syönyt itseään muodottomaksi vaan on RASKAANA!!
[/quote]Juu, mutta noin yleisenä periaatteena.
Mies pitää huolta sinusta omalla kömpelöllä tavallaan. Nämä aggressiiviset kommentit tulevat varmaan yksineläjiltä.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 07:04"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 23:11"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 20:48"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 20:34"]
Tietenkin huomasimme. Öykkäröijälle pitää vastata öykkärimäisesti.
[/quote]
Ei se mene suhteessa niin, että jos toista ei häiritse toisen alkoholinkäyttö, henkilökohtainen hygienia, talousasioiden hoitaminen tai muu seikka, se sama asia ei saa häiritä toistakaan. Tietenkään ei saa olla niin tahdton kuin mies tässä.
[/quote]
Mutta eihän tässä tapauksessa nainen ole syönyt itseään muodottomaksi vaan on RASKAANA!!
[/quote]Juu, mutta noin yleisenä periaatteena.
[/quote]
Ei voi minusta noin yleisenäkään periaatteena kauheasti arvostella toista sellaisesta, mistä ei itsekään viitsi pitää huolta. Se kun tapaa olla myös niin, että seura tekee kaltaisekseen. Jos on syönyt itsensä plösöksi läskiksi, niin kuin ap:n mies, niin samassa taloudessa on paljon vaikeampi puolisonkin pitää itsensä hoikkana ja timminä kuin sellaisessa taloudessa jossa mieskin on kiinnostunut terveellisestä ravinnosta ja kuntoilusta. Tai jos toinen puoliso kittaa pari alkoholiannosta joka ilta ja viikonloppuisin enemmän, ei ole minusta oikein varaa huomautella, jos toinen alkaa perjantaisin ottaa pari lasillista seuraksi.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 00:14"]
Tässä konkreettisia esimerkkejä miehen sanomisista:
"Vau, onpa tuossa upean näköinen odottava äiti! Mistään muualta kuin mahasta ei näe, että on raskaana. Kyllä huomaa, että pitää itsestään huolta. Tohon sunkin kannattaa pyrkiä!"
"Meinasit tilata alkuruoankin? Et kai? Ei sun tarvii syödä kahden edestä."
Minä: "Hei tuu kokeilemaan vauvan potkuja! Ihanaa pitää kättä tässä mahan päällä."
Mies: "Joo. Mutta saatkohan sä tätä mahaa enää ikinä litteäksi?"
"Milloin ajattelit muuten mennä salille seuraavaksi? Muista, että raskaus ei ole sairaus."
Tuollaisia jatkuvia, pieniä huomautuksia ja muistutuksia. Lähes päivittäisiä. Ei suoranaista vittuilua tms., mutta selvästi asia on miehen mielessä. Ymmärtäisin tämän ehkä paremmin, jos kiloja olisi jo tullut tavallista runsaammin ja/tai jos mies olisi myös omasta painostaan tarkka.
AP
[/quote]
Todella loukkaavia kommentteja eikä tuollaisia tarvitse kuunnella lainkaan saati päivittäin. Selvästi miehellä on joku läskikammo vaikka raskaudessa ei ole siitä kyse. Mies neuvolaan mukaan, jossa kerrot neuvolan tädille nänä kommentit ja hän voi hieman valistaa miestäsi! Keskustele myös miehesi kanssa noista kommenteista, kerro miltä sinusta tuntuu ja kerro, että kommentit ovat täysin asiattomia ja tuntuu, että miehen ajatusmaailma on jotenkin vääristynyt.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 07:06"]
Mies pitää huolta sinusta omalla kömpelöllä tavallaan. Nämä aggressiiviset kommentit tulevat varmaan yksineläjiltä.
[/quote]
Ei toi ole huolenpitoa, vaan vauvan ja äidin vaarantamista. Ap on painonnousun puolesta raskausviikkoihinsa nähden alipainoinen.
Ap on liian kiltti, jos ei tossakaan tilanteessa kuitannut miehelle miehen läskimahasta. Ja jos se muka ei yhtikäs yhtään edes häiritse?!
Raivostuttavan tyhmä ja pinnallinen mies! En ymmärrä miten normaalia, aikuista miestä VOI tuossa tilanteessa naisen paino kiinnostaa ELLEI ole huolissaan siitä ettei paino nouse tarpeeksi.
18 haluaa vielä jatkaa, että parille kaverille on käynyt niin, että synnytyksen jälkeen ovat laihduttaneet ihan hurjana, ts., toinen ainakin myönsi myöhemmin sairastuneensa jonkinasteiseen syömishäiriöön. Kummallakin oli muuten kotona mies, joka kommentoi raskaudenaikaista painonnousua ja murehti, mahtaako nainen palautua mittoihinsa. Itse olen tyytyväinen kymmeneen kilooni näillä viikoilla, koska odotan tuplia, ja esikoisen kohdalla kävi niin, että vauvan paino jäi pieneksi, vaikka raskauden aikana paino nousi hyvin. Veikkaan, että jos ap:lla nousee paino tuota vauhtia, on synnytyksen jälkeen jo parissa viikossa omassa painossaan :) Toki sen littanamahan palautuminen kestää vähän kauemmin.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 00:14"]
Tässä konkreettisia esimerkkejä miehen sanomisista:
"Vau, onpa tuossa upean näköinen odottava äiti! Mistään muualta kuin mahasta ei näe, että on raskaana. Kyllä huomaa, että pitää itsestään huolta. Tohon sunkin kannattaa pyrkiä!"
"Meinasit tilata alkuruoankin? Et kai? Ei sun tarvii syödä kahden edestä."
Minä: "Hei tuu kokeilemaan vauvan potkuja! Ihanaa pitää kättä tässä mahan päällä."
Mies: "Joo. Mutta saatkohan sä tätä mahaa enää ikinä litteäksi?"
"Milloin ajattelit muuten mennä salille seuraavaksi? Muista, että raskaus ei ole sairaus."
Tuollaisia jatkuvia, pieniä huomautuksia ja muistutuksia. Lähes päivittäisiä. Ei suoranaista vittuilua tms., mutta selvästi asia on miehen mielessä. Ymmärtäisin tämän ehkä paremmin, jos kiloja olisi jo tullut tavallista runsaammin ja/tai jos mies olisi myös omasta painostaan tarkka.
AP
[/quote]
No, minä saisin tuollaisesta jo jonkinlaisen raivokohtauksen. Kyllä antaisin kuulua, miten raivostuttavaa ja lapsellista tuollainen puhe on, että en tiennyt miehen olevan niin pinnallinen. Lopuksi lähtisin ovet paukkuen pois. Myöhemmin tulisin leppyyneenä takaisin ja ainakin oman mieheni tiedän olevan niin fiksu, että se olisi ymmärtänyt käyttäytyneensä typerästi ja pyytäisi anteeksi. Lopettaisi myös ne puheet siihen.
Oletko suuttunut? Oletko sanonut, miten typerää ja lapsellista tuollainen puhe on?
Muistuta myös miestäsi että synnytyksen jälkeen saatat olla hyvinkin turvoksissa ja maha on vielä iso löllerö. Idioottimiehellesi ei varmastikaan moinen ole tullut mieleen. Ja niistä ei sitten huomautella!
Toinen juttu on sitten kun se lapsi on jo siinä, niin varsinkaan tyttöjen kuullen tuollaiset huomauttelut ( tuli ne sitten äidille tai lapselle itselleen) saattavat antaa vääristyneen kehonkuvan ja laukaista syömishäiriön. Olisko siinäkin juttelunpaikka miehen kanssa?
Ja kuten aiemmin tuolla mainittu,onko mies ollut neuvolassa mukana?
Paha mieli tulee noista kommenteista ap:n puolesta. Otaan asia puheeksi ensitilassa, tuleehan sitten kertomaan mitä mies oli mieltä asiasta.
tsemppiä!
Soitapa etukäteen neuvolaan ja pyydä terkkaria sanomaan että olet hiukan alipainoinen ja kiloja voisi kertyä vähän reippaammin. Äläkä kerro miehelle soitosta. Ota sitten mies mukaan kuuntelemaan vähän totuuksia,saattais uskoa paremmin ammattilaisen sanomana kuin sinun.
Onpa pinnallisen kuulloista touhua!
Kyllä ois ero tullu raskaushuuruissa mullakin. Iha oikeesti, jotain itsearvostusta nainen.
No en ole miestä jättämässä tällaisen asian vuoksi, hyvänen aika. Kuten mainitsin aiemmin, muuten on erittäin hyvä aviomies, kertoo joka päivä rakastavansa, kehuu ja kannustaa. Tämä raskauskilojuttu on nyt vaan joku mörkö hänelle selvästi.
Hänen oma äitinsä on todella lihava, en tiedä, lihoiko raskausaikana vai muuten. Liekö tämä sitten taustalla.
Mies on ollut jokaisella neuvolakäynnillä oma-aloitteisesti mukana (on tosiaan innoissaan lapsesta). Neuvolan th ei ole kommentoinut painoani toistaiseksi, taidan ottaa asian seuraavalla kerralla esille miehen kuullen.
Noista lainauksista jäi muuten mainitsematta se pahin heitto: "Jos sulle jää raskauskiloja synnytyksen jälkeen niin lähetän sut pariksi viikoksi sellaiselle läskileirille laihtumaan, heh heh. Mä hoidan tietenkin lasta sillä välin."
Tuosta vedin jo sellaiset herneet, että mies tajusi hyvin pikaisesti pyytää anteeksi.
AP
Sori mutta sun miehesi on tyhmä ääliö. Toi on niin nähty juttu. Vähän aikaa sä vielä kuuntelet tuota ja otat sen puolihuumorilla, sitten et todellakaan enää tiedä mitä ajatella. Sitten alat turvota, tunnet itsesi lehmäksi ja käveleminenkin muuttuu vaikeaksi ja olo tukalaksi ja mies sen kuin vittuilee. Synnytyksen jälkeen olet hormonihuuruista sekaisin ja alat kelata jokaista sanottua lausetta ees ja taas, ja mies lisää puita pesään huomauttelemalla levinneestä tavarastasi, roikkuvasta mahastasi ja raskausarpisista tisseistäsi jotka alkavat roikkua. Teidän seksielämä vähenee ja loppuu ja sitten tulee ero. Näin kärjistettynä, tämäkin on luettu av:lta noin miljoona kertaa.
No joo, mutta näin se kärjistettynä ihan oikeasti usein menee. Miehesi on mahdollisesti vielä aika pentu, eikä ole joutunut kohtaamaan näitä elämän realiteetteja.
Mulla oli painonnousu ehkä samoissa lukemissa eli ihan ok, synnytyksen jälkeen jäi 4 kiloa ylimääräistä. Muuten koin että kroppa todellakin oli pilalla. Onneksi mies kannusti ihan koko raskausajan, ei todellakaan sanonut mitään pahaa nousevasta painosta tai muuttuvasta kropasta. Eikä huomautellut synnytyksen jälkeenkään (kun jälki on oikeasti rumempaa kuin tuossa puolivälissä raskautta...) vaan sanoi että kyllä sä vielä mittoihin palaat parin vuoden sisällä. Tärkeintä oli, että tosiaan antoi mulle mahdollisuudet siihen mittoihin palaamiseen eli omaa aikaa liikkua taas...
Varmaan muutamalla lauseella olisi meidänkin suhde ollut pilalla.
Tuo raskauden puoliväli on kuitenkin usein vielä aika helppoa aikaa!
Miehesi on ihan selvästi av-mamma!