Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helsingin sos.virasto! Kuinka haen muuttoapua?

Vierailija
26.11.2013 |

Muutamme Helsingistä lähikuntaan halvemman vuokran perässä. Perheessä yksi työtön, yksi hoitovapaalla oleva ja yksi vauva. Kuinka Helsingissä haetaan avustusta muuttoon, jos ei ole sossun asiakas noin muuten?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette muuta kuin muut ihmiset? Eiköhän me kaikki ihan itse hommata jostain paku lainaan ja sitten vaan kannetaan kaksin/porukalla tavarat. Ihan käsittämätöntä, että sossu maksaa joillekin muuton, kun tavallisilla ihmisillä ei ole varaa ottaa muuttopalvelua.

Niin, miksi teillä ollaan hoitovapaalla, jos kerran toinen on työtön...?

Vierailija
2/7 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2, kerro mulle mitä lainaa kaksi työtöntä saa? Ei ole sukulaisia elossa, ei ole ajokorttia...

Oisko susta parempi että jäädään Helsinkiin ja yhteiskunta maksaa meidän järjettömän vuokran? Nythän ollaan muuttamassa täältä pois, juuri siksi ettei ole työttömänä varaa asua täällä!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käsittääkseni vastaanottajakunta tarjoaa sen muuttoavustuksen.

Vierailija
4/7 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis teillä kummallakaan ei ole ajokorttia eikä yhtään ystävää? Me ollaan miehen kanssa tehty kerran muutto kaksin ja pari kertaa vain yhdellä lisäkantajalla. Rankkaahan se on, mutta vaihtoehtoja ei ole. Sitä paitsi tehän olette työttömiä, joten teillä on aikaa muuttaa paljon paremmin kuin niillä, jotka joutuu puristamaan muuton työn lomassa.

Ja sinähän toteat tuossa ekassa olevasi hoitovapaalla ja nyt oletkin työtön. Kumpaa siis olet? Jos teillä on kaksi työtöntä pääkaupunkiseudulla, niin sopii kurkata peiliin, missä ongelma.

Vierailija
5/7 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata luottaa siihen muuttoapuun. Pitää olla aikamoisen hyvä syy, että sellaisen saa. Ja sen avun tarjoaa tuleva uusi asuinpaikkanne. En usko, että jos olette molemmat kotona, niin ainakaan mitään muuttomiehiä saatte sossun kautta. Niin ne joutuu muutkin itse kantamaan.

Vierailija
6/7 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan ongelmahan se on, että teille pitää maksaa muutto halvempaan... Joku tässä yhteiskunnassa on PAHASTI vialla. Eikö muutto halvempaan ole itsestäänselvyys ja muutto on tapana hoitaa itse? Missä vaiheessa oma vastuu on kadonnut? Eikö se riitä, että tuet maksetaan ja sen päälle vielä kiukutellaan apua?

Vierailija
7/7 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttoavustus kuuluu kunnalle, josta muuttaa pois eli teidän kohdallanne nimenomaan Helsingille. Muuttoavustus on kuitenkin aina harkinnanvarainen ettekä sitä välttämättä tule saamaan. Muuttoavustus on toimeentulotukea, joten ottakaa yhteyttä toimeentulotukea käsittelevään yksikköön/sossuun ennen muuttoa.