Tekisin ihan mielelläni siivoustyötä, mutta siksi en tee koska muut ihmiset aina katsoo siivoojaa...
...kuin jotain säälittävää raukkaa/halpaa makkaraa. Jotkut yrittää "lohduttaa" tulemalla kertomaan että "hei, sinä SIISTIJÄ teet tosi tärkeää työtä kiitos". Suurin osa jättää täysin huomioimatta, osa katsoo vaan rumasti nenän vartta pitkin, jotkut kettuilee tahallaan, jotkut on säälistä mukavia. Jos yhtään muita ihmisiä ei pitäisi kohdata, niin ei haittaisi tehdä kyseistä työtä. Jos ihan rauhassa saisi yksin tehdä.
Kommentit (60)
Valitettavasti harvat siivousfirmat hyväksyy iltatöitä koska niistä pitäisi maksaa iltalisää. Johtaa siihen, että siivooja joutuu tunkemaan siivoomaan sinne toimistoon just silloin kun siellä on kaikki töissä, ja pitää joka ikisen työntekijän kohdalla sanoa "Anteeksi voisitko siirtyä että voin siivota tästä..." Tosi raisovstuttavaa.
Siivoan koteja, saa tehdä yleensä yksin rauhassa työtä. Jos asiakas on kotona, jutellaan mukavia siivouksen lomassa, yleensä juodaan myös kahvit. Koen tekeväni arvostettavaa ja tärkeää työtä!
Meilläkin on töissä kivoja laikkareita, pettyisin suuresti jos saisin tietää, että tällaista potaskaa täällä kirjoittavat.
Sain hyvän liikeidean: ala siivoamaan lakitoimistoja ja suuryritysten toimistoja ja vakoile samalla sisäpiiritietoa, rikastut kuin Samantha Cook.
Eipä ne siivoojat meille kättään lippaan vie, miksi meidänkään pitäisi? Jokainen hoitakoon oman hommansa, ei siellä muilta aplodeja saa.
Ei saa olla ilkeä, se on selvää.
Ei saa olla välinpitämätön, koska se on mitätöivää.
Ei saa olla ystävällinen, koska sitä ollaan vain säälistä... eli miten siivoojaan saa suhtautua?
Miettikää jos teidät nähdään vielä pesemässä vessaa! Mikä häpeä!
Sillä, mitä joku toinen ajattelee ei ole mitään merkitystä. Sillä, mitä joku sanoo siivouksen tarpeellisuudella on yhtä paljon merkitystä, kuin sillä, että on kaunis päivä tai sitten ei ole. Elät elämääsi itsellesi, et kellekään toiselle.
Taitaa olla vain kuviteltua. Tärkeää työtä ja eiköhän se ole lähes kaikille jo tullut selväksi. Idiootteja mahtuu aina maailmaan kaikesta huolimatta.
Mä moikkaisin siivoojaa, mutta on niin koppavan oloinen etten viitsi.
Vierailija kirjoitti:
Mä siivoan aina toimistoajan jälkeen. Ihana tehdä työ omassa rauhassa.
Mä myös olen siivonnut iltaisin ja se oli ihan jees. Hirveintä oli siivota virka-aikaan toimistoja. Kävin kerran kokeilemassa enkä mennyt enää koskaan. Pahinta olisi jotain kauppaa siivota, pelkäisin koko ajan että joku tuttu näkee.
Työskentelen siivoojana. Minua on aina kohdeltu hyvin. Työtäni on arvostettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä siivoan aina toimistoajan jälkeen. Ihana tehdä työ omassa rauhassa.
Mä myös olen siivonnut iltaisin ja se oli ihan jees. Hirveintä oli siivota virka-aikaan toimistoja. Kävin kerran kokeilemassa enkä mennyt enää koskaan. Pahinta olisi jotain kauppaa siivota, pelkäisin koko ajan että joku tuttu näkee.
Tää on taas niin tätä, että arvostetaan työtä jne. mutta silti aina niin hävettää jos joku tuttu näkisi että on päätynyt surkeaksi siivoojaksi. Etenkin jos se tuttuu on joku joka koulussa jo vähän nälvi sulle ja siitä itsestä tuli ekonomi, lääkäri, lakimies tms. Ihan hirveää.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos ne oikeasti arvostaa? Ei kai muuten sanoisi.
Kuka sanoo noin lääkärille? Oletko itse sanonut?
No voi voi. Mä en edes näe töissä meidän siivoojaa kun se käy aamulla niin aikaisin. Eiköhän ole paljon siivouskohteita joissa siivotaan niin ettei muita ole paikalla.
Siivosin nuorena vuosia eikä tuollaista ollut.
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen siivoojana. Minua on aina kohdeltu hyvin. Työtäni on arvostettu.
Minäkin olen työskennellyt. Kyllä osa kollegoista ajatteli kuten ap. He näkivät jokaisessa katseessa ja sanassa jotain helveksivaa. Olivat joko kiukkuisia tai häpeissään. Itse en nähnyt mitään tuollaista. Jotkut asiakkaat kohtelivat ikävästi, mutta ikäviä ihmisiä on joka paikassa.
Uskon että ongelma oli vain kollegoiden heikko itsetunto.
Minulta saatte arvostusta! Kunnioitan työtänne ja yritän omalta osaltani helpottaa sitä.
Niin, että ihan sama miten suhtautuu, niin ap:ta häiritsee kuitenkin :D Tuossahan lueteltiin kaikki mahdolliset tavat mitä voi siivoojalle "tapahtua" ja kaikki ne siis yhtä huonoja?
Mutta voihan sitä hakeutua sellaiseksi siivojaksi joka siivoaa esim. toimistoja silloin kun siellä ei ole ketään.