Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elatusmaksusta: Jos miehen nettopalkka on n. 3000 euroa kuussa,

Vierailija
25.11.2013 |

kuinka paljon hälle tullaan määräämään yhden lapsen elatusmaksuksi? Tai mitä kehtaisitte pyytää? Lapsi on 6-vuotias, ja äidille tulee yksinhuoltajuus.

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lapsi kuluttaa 1000 e/kk....jos isä maksaa elareit vaik 500 ja äitin kuluksi puolet eli 500...

Just laskeskelin et 2 kk aikana en ole lapselleni tarvinnut ostaa ku vaater 50 e..ja 1 leffalippu. Pari kyytii kaverille..ja ruoka ..et ei millää kuluta ees 500 e /kk sit millää...ja on teini..

Vierailija
82/83 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täällä ei ainakaa lapset harrasta ns..laskettelua...ratsastusta ym..kalliita.kun ei yksinkertaisesti ole varaa.

Puhelimet on kestänyt onneksi.jo neljättä vuotta sama. On huolehtivaisia.

Muut pyörät ym..kerätään synttäri/ joululahjoista.

Käytettynä/tarjouksista aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pärjäsin kahden lapsen kanssa minimielatusmaksuilla. Miehellä olisi ollut varaa maksaa, mutta ei halunnut, kun katsoi, että raha olisi tullut minulle. Ei myöskään haluunut erota eli oli alussa hieman kostoakin. On yrittäjä ja sai tulonsa sumplittua olemattomiksi.  Olin kuitenkin aivan tyytyväinen ja onnellinen elämääni. Välillä matkustelimmekin ja lapset harrastivat. Asuimme pääkaupunkiseudulla hyvällä alueella vuokralla (erossa myytiin asunto).  Lapset olivat isällään silloin, kun halusivan ja isälleen sopi. Hän oli hyvä isä lapsille ja mukava ihminen muutenkin kaikin puolin. Hyvät välit meillä edelleen alkuhankaluuksista huolimatta. Olemme puhuneet myöhemmin kaikki asiat rehellisesti halki.

Ruuassa säästin niin, että vertailin tarjouksia, tein paljon itse ruokia pakkasseen valmiiksi sunnuntaisin. Matkoissa säästin, että lennot, hotellit olivat edullisia. Kirppareita kiertelin ja merkkioutletteja. Tein muutaman vuoden lyhennettyä työaikaa, kun lapset olivat ekalla. Tukia en hakenut enkä olisi varmaan saanutkaan.

Nyt lapset ovat jo muuttaneet kotoa, opiskelleet ja ovat töissä. Tällä hetkellä tuloni ovat melkein tuplat entiseen verrattuna. Kuitenkaan rahaa ei jää sen enempää. Ruoassa en tosin katso hintaa niin paljoa ja lomani ovat kohteisiin mitkä sillä hetkellä miellyttävät tasokkaassa hotellissa yleensä meren rannalla eli en mieti paljoakaan mitä maksaa. On asunto, mökki, vene, auto. Kannattaa olla positiivinen, niin on onnellinen ja lapsetkin ovat. Kitinä rahasta ja ex-puolisosta ei auta ketään vaan myrkyttää.

Sanoisinkin ettei kannata olla ahne elatusmaksun suhteen, koska onhan miehelläkin menot. Joskus elatusmaksut ovat kohtuuttomia. Lähihuoltaja saa kuitenkin elatusmaksut ja yh-korotuksen.