Teini ei hyväksy äidin pukeutumista
Mikä avuksi, kun teini-ikäiset 14v poika ja 16v tyttö eivät kehtaa liikkua kanssani missään esim.kaupoissa? Ovat sanoneet, että miksen voi pukeutua niin kuin muutkin äidit? Tykkään pukeutua tyylikkään naisellisesti, ja yleensä käytän jalat paljastavia lyhyitä, polvipituisia mekkoja/hameita. En siis miltei koskaan käytä farkkuja tai muitakaan housuja. Olen ihan normaalipainoinen mielestäni.
Mikä lapsiani siis voi mekkojen käytössä risoa? Teinit taas usein käyttävät juuri farkkuja ym.normivaatteita, ovat kotonakin farkut jalassa.
Kommentit (362)
Vierailija kirjoitti:
Onko hameissa tai mekoissa halkioita, ja miten pitkiä? Vai ovatko ne kellohelmaisia tai osittain läpinäkyviä?
Ei ole halkioita, paitsi yhdessä polvipituisessa, eikä sekään ole pitkä. Kellohelmaisiakin on, mutta ei läpikuultavia.
AP
Olen 53-vuotias ja käytän kaikenlaisia mekkoja ja hameita, midimitasta miniin. Minulla ei ole suonikohjuja, mutta lihaksikkaat ja valkoiset jalat. Yleensä tosin jaloissa on mustat leggarit tai sukat, koska käytän enimmäkseen mustaa ja valkoiset jalat nyt vaan näyttävät omituiselta, varsinkin näin syksymmällä.
Olen onnellinen, ettei minulla ole lapsia jotka määräilisivät tai kommentoisivat pukeutumistani. Mielestäni sellainen ei kuulu lapsille, vaan vanhemmat voivat joskus tarvittaessa kommentoida teinien pukeutumista!
Itse olen teini, ja kyllä se hieman kiusalliselta tuntuisi, jos oma äiti pukeutuisi paljastavasti julkisilla paikoilla ja liikkuisin hänen kanssaan. Onneksi hän pukeutuu itse "normaalisti".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, olet teinien äiti ja vaikka pukeutuiset mitem tahansa. Muistan kuinka häpesin äitiäni vaikkei siihen ollut mitää konkreettista syytä. Teinit vaan ottaa etäisyyttä vanhempiinsa ja tarvitsevat omaa tilaa. Rohkeasti vaan olet oma itsesi!
Kehtaisivatko teinit kulkea ap:n kanssa, jos hänellä olisi esimerkiksi farkut päällään? Minkälaiset vaatteet teinit hänelle valitsisivat, jos saisivat vapaat kädet?
Ap saa olla sellainen kuin on, mutta nyt kyllä kuulostaa siltä, että teinit ovat oikeassa ja ap ei todellakaan ole mikään tyylilyyli mekkosissaan. Ja oikeasti, H&M:n mekot eivät ole kovin tyylikkäitä ja käyttäjälleen ikinä kauniisti istuvia. Fakta.
HM:llä on mekkoja laidasta laitaan, premium silkkimekkoja, muodikkaita mekkoja, bilemekkoja ja työmekkoja. Ihan kaikkea. Hyvin istuvat myös keskimääräiselle vartalolle. Todenmäköisesti ap:n mekot ovat alle polven ja se häiritsee lapsia, kun sisäreidet näkyvät.
Ihan varmasti häiritsee. Varsinkin, jos istuu jalat ristissä lyhyt mekko päällä niin reittähän näkyy melkein kankkuun asti! Huh huh, en ihmettele ettei teinit halua kulkea mukana
Ap: pitäisi linkata joku hänen tyylisensä mekko, jotta tietäisimme mistä kiikastaa.
Mekkoja kun on niin monenlaisia. Vartalojakin on niin monenlaisia.
https://images.app.goo.gl/boJtK3ruqpykou4a9
Tässä yksi, jota olen välillä käyttänyt, pituus ja väri osuu yksi yhteen. Ja neule päällä tämän kanssa
AP
Vierailija kirjoitti:
Ap: pitäisi linkata joku hänen tyylisensä mekko, jotta tietäisimme mistä kiikastaa.
Mekkoja kun on niin monenlaisia. Vartalojakin on niin monenlaisia.
Kiikastaa siitä, ettei teini tiedä paikkaansa eikä osaa käyttäytyä. Lapsi ei sano tuollaista muille, edes äidilleen vaan pitää suunsa kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen mekkoihminen, mutta nyt 37-vuotiaana en käytä samanlaisia mekkoja/hameita kuin 25-vuotiaana. Ihan arkimekoissa liikuin, enkä käytä enää korkeita korkoja. Kilojakin on tullut 10 kiloa lisää 10 vuodessa. Kyllä ihminen saa pukeutua miten haluaa, mutta voiko teinien sanoissa olla jotakin pointtia, että jospa pukeutumisesi tosiaan on jotenkin liian paljastava?
Ap taisi sanoa että mekot ovat polvipituisia arkimekkoja. Mitä hiton paljastavaa niissä on. Minä kyllä pidän samantyyppisiä vaatteita kuin 25v, olen 60. Eli aika tavallisia ajattomia vaatteita kun satun tykkäämään niistä. Vartalokin on suht samoissa mitoissa. Ei kai vaatteissa ikärajoja ole. Mauttomat vaatteet ovat mauttomia iästä huolimatta. Teinit ovat laumasieluja, kaikkien pitää pukeutua samalla tavalla ja vielä vanhempienkin. Kyllä ne siitä rauhoittuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen mekkoihminen, mutta nyt 37-vuotiaana en käytä samanlaisia mekkoja/hameita kuin 25-vuotiaana. Ihan arkimekoissa liikuin, enkä käytä enää korkeita korkoja. Kilojakin on tullut 10 kiloa lisää 10 vuodessa. Kyllä ihminen saa pukeutua miten haluaa, mutta voiko teinien sanoissa olla jotakin pointtia, että jospa pukeutumisesi tosiaan on jotenkin liian paljastava?
Ap taisi sanoa että mekot ovat polvipituisia arkimekkoja. Mitä hiton paljastavaa niissä on. Minä kyllä pidän samantyyppisiä vaatteita kuin 25v, olen 60. Eli aika tavallisia ajattomia vaatteita kun satun tykkäämään niistä. Vartalokin on suht samoissa mitoissa. Ei kai vaatteissa ikärajoja ole. Mauttomat vaatteet ovat mauttomia iästä huolimatta. Teinit ovat laumasieluja, kaikkien pitää pukeutua samalla tavalla ja vielä vanhempienkin. Kyllä ne siitä rauhoittuvat.
Samaa mieltä, eihän säärien ja polvien näkymisessä ole mitään paljastavaa
Olet normaalipainoinen "mielestäsi". Entäs ihan oikeasti? Kun se paino ei ole mielipiteestä kiinni...
Onko AP se tunikamekko päälläsi kuin kireä makkarankuori?
Mielestäni tuo kuvan mekko on ihan sovelias
Kyllähän tuollainen ap:n linkkaama mekko kesällä menee noinkin mutta kyllä minä näillä keleillä laittaisin mustat sukkahousut alle. Katsoisin varmaan hieman ihmetellen jos tulisit vastaan paljain säärin ja polvin näin syksyllä (vaikka keli tänäänkin oli lämmin).
Toki ilmojen viiletessä käytän sukkahousuja, joskus mustia, joskus ihonvärisiä. Kotona olen yleensä paljain säärin
AP
Vierailija kirjoitti:
https://qph.fs.quoracdn.net/main-qimg-a4b1fbfe877f3682c25e658069b0423d
Hieno!
Ehkä he ovat saaneet kavereitaan palautetta asiasta?
Ohuet ihonväriset sukkikset ei kyllä syksyllä/talvella ole kovin tavallinen näky, tuovat monesti vaikutelman paljaista sääristä/jaloista
Tuli aloituksesta mieleen yksi työkaveri, noin 50v nainen. Hänellä on oikeastaan joka päivä hame tai mekko, pituus puoleen reiteen tai polveen. Yläosa on aina peittävä ja useimmiten hänellä on paksut sukkahousutkin. On sellainen naisellinen ja ihan tyylikäskin. Minusta on virkistävää, että hänellä on omanlaisensa tyyli ja käyttää rohkeasti hameita. Mutta voisin kuvitella teini-ikäisten lasten häpeävän tälläytynyttä äitiään. Hänellä ne mekot eivät ole kovin arkisia vaan tyyli on sellainen koreampi.
Ei sitten yhtään mitään.