Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini ei hyväksy äidin pukeutumista

Vierailija
23.09.2020 |

Mikä avuksi, kun teini-ikäiset 14v poika ja 16v tyttö eivät kehtaa liikkua kanssani missään esim.kaupoissa? Ovat sanoneet, että miksen voi pukeutua niin kuin muutkin äidit? Tykkään pukeutua tyylikkään naisellisesti, ja yleensä käytän jalat paljastavia lyhyitä, polvipituisia mekkoja/hameita. En siis miltei koskaan käytä farkkuja tai muitakaan housuja. Olen ihan normaalipainoinen mielestäni.

Mikä lapsiani siis voi mekkojen käytössä risoa? Teinit taas usein käyttävät juuri farkkuja ym.normivaatteita, ovat kotonakin farkut jalassa.

Kommentit (362)

Vierailija
61/362 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisipa hauska nähdä nuo, jotka paheksuvat reiden puoliväliin päättyviä mekkoja 😀

Minäkin olen 40+ ja käytän niitä. Hajotkaa siihen ihan vapaasti vaan 😀

Ajattelin samaa, vaikken käytäkään lyhyitä mekkoja. Täällä on niin konservatiivistä porukkaa pukeitumisen suhteen. Kaikilla pitäis olla klassinen tyyli ja ihonväriset sukkahousut.

Vierailija
62/362 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy niiltä lapsilta, mikä hameissa on vikana. Sittenhän se selviää. Onko esim. tekorusketusta tai vitivalkoiset jalat?

Olen kysynytkin, ja he kai jotenkin katsovat, että olen "alasti" mekko päällä ilman housuja. Ihmettelevät vain, että miksi en voi käyttää housuja, kun hekin käyttävät. 

Miksi et voi käyttää housuja? Kukaan arjessa mekoissa kulje. Ota teinien toiveet huomioon mikäli haluat heidän seurassaan olla.

Mekko on muuten paljon tyylikkäämpi kuin housut.

Moni käyttää mekkoja arjessa.

Onpa täällä paljon juntteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/362 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perusteinejä, jotka häpeävät vanhempaa aina.

Minä käytän myös mekkoja, niin käytyävät työpaikallani 80% keski-ikäisistä naisista, kun on virallinen pukeutumiskoodi. Käytän niitä vapaa-ajallakin, koska ovat mukavia.

T. Teinin äiti 51 v

Miten teinisi itse pukeutuu?

Vierailija
64/362 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina hameissa, tytär on nyt 19, eikä ole koskaan hävennyt ääneen kuin paksuja vihreitä sukkahousujani ja yhtä karvahattuani. Näin jälkeenpäin ymmärrän. Molemmista on onneksi aikaa.  -Hippitäti

Vierailija
65/362 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit on teinejä. Pukeudu niin kuin haluat.

Vierailija
66/362 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikäinen kauppa-asioilla tms. asioiva nainen puolireiteen yltävässä mekossa on kyllä halvan ja hutsahtavan näköinen. Ihan ei-teinin mielestä. Yleensä tähän lookiin kuuluu lisäksi vaalennettu (ja pidennetty) tukka, joka nostettu ylös päälaelle puoliponnarille, pinkki huulipuna ja joku räväkkä, iso turkoosi tai pinkki, muovinen kilisevä ja kiiltelevä bling bling lompakko ja seksikkäät sandaalit tai joskus saappaat.

En ihmettele, että teinit häpeää, jos muiden vanhemmat kulkee sinisissä tai mustissa housuissa, siisti takki päällä, järkevät kaupunkikengät jalassa.

Pukeudun muuten ihan normaalisti, ainoa ero muihin naisiin on se, ettei ole housuja

AP

Vierailija
67/362 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisipa hauska nähdä nuo, jotka paheksuvat reiden puoliväliin päättyviä mekkoja 😀

Sinunlaisille on nimikin, kuten varmaan tiedät. Enää puuttuu tatskat ja sinisellä värjätty lyhyt letti. Ne sinulla toki varmaan myös onkin.

Vierailija
68/362 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy niiltä lapsilta, mikä hameissa on vikana. Sittenhän se selviää. Onko esim. tekorusketusta tai vitivalkoiset jalat?

Olen kysynytkin, ja he kai jotenkin katsovat, että olen "alasti" mekko päällä ilman housuja. Ihmettelevät vain, että miksi en voi käyttää housuja, kun hekin käyttävät. 

Miksi et voi käyttää housuja? Kukaan arjessa mekoissa kulje. Ota teinien toiveet huomioon mikäli haluat heidän seurassaan olla.

Moni keski-ikäinen suomessa asuva nainen pukee minihameen päälle syyskuussa lähtiessään kauppaan? Höpöhöpö. 

Vierailija
69/362 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinunlaisille on nimikin, kuten varmaan tiedät. Enää puuttuu tatskat ja sinisellä värjätty lyhyt letti. Ne sinulla toki varmaan myös onkin.

Sinunlaisillesi on myös nimi, te omette niitä, jotka työpaikan kahvihuoneessa aina haukutte niitä, jotka eivät ole paikalla, ja joille usein käy niin, että seuraanne päätynyt henkilö keksii jonkin hätäisen tekisyyn ja poistuu paikalta. (Enkä ole se henkilö, jolle kommentoit, en myöskään käytä mekkoja tai värjää tukkaani.)

Vierailija
70/362 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinunlaisillesi on myös nimi, te omette niitä, jotka työpaikan kahvihuoneessa aina haukutte niitä, jotka eivät ole paikalla, ja joille usein käy niin, että seuraanne päätynyt henkilö keksii jonkin hätäisen tekisyyn ja poistuu paikalta. (Enkä ole se henkilö, jolle kommentoit, en myöskään käytä mekkoja tai värjää tukkaani.)

Minua haluaa useampi mies kuin sinua.

Okei, hieno homma, mutta miksi kirjoitit tuon minun viestini perään. En näe yhteyttä. Touvottavasti selität!

Vierailija
71/362 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin tuossa muistella, miten äitini pukeutui, kun olin teini. Puuvillaisia kirjavia omatekoisia mekkoja, hihattomia usein kesällä, muulloin lyhyet hihat. Talvella myös yksivärisiä leninkejä, joissa oli ajan tavan mukaan puolipitkät hihat ja olivat aikalailla istuvia, vaikka äiti olikin pulleahko. Ei tullut mieleenkään ruveta arvostelemaan vanhempien pukeutumista tai hävetä liikkumista heidän kanssaan. Siihen aikaan keski-ikäiset naiset harvoin käyttivät pitkiähousuja, mitä nyt jotkut hiihtoa harrastavat. Farkkuja ei koskaan. Vähän myöhemmin äitikin hankki pitkäthousut, jotka olivat kätevät esim. marjametsässä.  

Vierailija
72/362 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette polveen tai puoleen reiteen yltävistä shortseista?

Vierailija
73/362 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni keski-ikäinen suomessa asuva nainen pukee minihameen päälle syyskuussa lähtiessään kauppaan? Höpöhöpö. 

Eihän kaikki mekkoni yletä puoleen reiteen, käytän myös polvipituisia

AP

Vierailija
74/362 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, olet teinien äiti ja vaikka pukeutuiset mitem tahansa. Muistan kuinka häpesin äitiäni vaikkei siihen ollut mitää konkreettista syytä. Teinit vaan ottaa etäisyyttä vanhempiinsa ja tarvitsevat omaa tilaa. Rohkeasti vaan olet oma itsesi!

Kehtaisivatko teinit kulkea ap:n kanssa, jos hänellä olisi esimerkiksi farkut päällään? Minkälaiset vaatteet teinit hänelle valitsisivat, jos saisivat vapaat kädet?

No farkkuja he minun haluaisivat käyttävän, koska niin kuulemma muutkin äidit tekevät. Ja koska heilläkin on farkut. Mutta kun en pidä farkuista!

AP

No ei tarvitse farkkuja alkaa käyttämään. Mutta helman mitassa voisi kyllä olla tarkastamista. Voi myös käyttää muita kuin ihonvärisiä sukkahousuja.

Tokihan helma nousee aina jonkin verran kun vaikka istun, mutta ei niin paljoa että vilauttelisin mitään. Ja kyllä, käytän pikkuhousuja

AP

Vierailija
75/362 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voisithan hieman ajatella lapsiasikin, etkä näyttää mummolta heidän seurassaan, tai joltain halvalta puumalta. 

Moni sanoo täällä, että aina teinit häpeää vanhempiaan, mutta itse en kyllä kokenut samaa. Lapset jopa käytti mun puseroita ja huppareita ihan julkisellakin paikalla, ja hyvin kehtasivat liikkua seurassani.

Vierailija
76/362 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkään en ymmärrä, mikä mekosta tekee muka alastoman. Sehän on normaali naisten vaate!

No vaikkapa antava kaula-aukko, kireä makkarankuorimalli ja pituus lähinnä puseromittaa. Löysempikin malli voi olla nolo, jos takamus vilkkuu helman alta.

Vierailija
77/362 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No harvemmin näkee äitejä kaupassa lyhyissä hameissa, etenkin jos kyseessä ei ole juhlat tms. ja lapsetkin pukeutuvat normaalisti. Ymmärrän täysin, että he näkisivät sinut mieluummin farkuissa

Vierailija
78/362 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että tuo alastomuuskommentti lapsiltasi liittyy siihen, että sinulla on ainoastaan alushousut jalassasi ja muuten kaikki on melkein vapaasti näkyvillä

Vierailija
79/362 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa. Mun lapset eivät ole koskaan puuttuneet mun pukeutumiseen tai hävenneet sitä. Käytän myös eripituisia mekkoja tai hameita lähes jatkuvasti vapaa-ajalla. Töissä on farkut, kun joudun istumaan lattialla ja ulkoilemaan paljon.

Anteeksi että kysyn, mutta minkä ikäisiä lapsesi on ja miten he yleensä pukeutuvat? Omat lapseni siis ovat aina farkuissa

Nuorin on enää teini ja muut nuoria aikuisia, mutta eivät siis koskaan teininäkään huomautelleet pukeutumisestani. Mun tytötkin tykkäävät käyttää hameita ja mekkoja paitsi tuo teini, jolla on aina jotkut löppöhousut. Poika ei varmaan koskaan ole kiinnittänyt huomiota, mitä mulla on päällä. 

Vierailija
80/362 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että tuo alastomuuskommentti lapsiltasi liittyy siihen, että sinulla on ainoastaan alushousut jalassasi ja muuten kaikki on melkein vapaasti näkyvillä

Onkohan edes pikkuhousuja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan