Teini ei hyväksy äidin pukeutumista
Mikä avuksi, kun teini-ikäiset 14v poika ja 16v tyttö eivät kehtaa liikkua kanssani missään esim.kaupoissa? Ovat sanoneet, että miksen voi pukeutua niin kuin muutkin äidit? Tykkään pukeutua tyylikkään naisellisesti, ja yleensä käytän jalat paljastavia lyhyitä, polvipituisia mekkoja/hameita. En siis miltei koskaan käytä farkkuja tai muitakaan housuja. Olen ihan normaalipainoinen mielestäni.
Mikä lapsiani siis voi mekkojen käytössä risoa? Teinit taas usein käyttävät juuri farkkuja ym.normivaatteita, ovat kotonakin farkut jalassa.
Kommentit (362)
Ei niiltä tarvi mielipiteitä kysellä. Pukeudut niinku haluat. Jos eivät kehtaa liikkua sun kans, niin olkoot liikkumatta.
Liian lyhyitä mekkoja! Puoleen reiteen?! Nolottaisi minuakin edelleen 25-vuotiaana jos äitini tuollaisia pitäisi. Myötähäpeä kun liian lyhyt helman mitta ja vielä kyseessä jo iäkkäämpi nainen, voi apua :(!!
Vierailija kirjoitti:
Yritin tuossa muistella, miten äitini pukeutui, kun olin teini. Puuvillaisia kirjavia omatekoisia mekkoja, hihattomia usein kesällä, muulloin lyhyet hihat. Talvella myös yksivärisiä leninkejä, joissa oli ajan tavan mukaan puolipitkät hihat ja olivat aikalailla istuvia, vaikka äiti olikin pulleahko. Ei tullut mieleenkään ruveta arvostelemaan vanhempien pukeutumista tai hävetä liikkumista heidän kanssaan. Siihen aikaan keski-ikäiset naiset harvoin käyttivät pitkiähousuja, mitä nyt jotkut hiihtoa harrastavat. Farkkuja ei koskaan. Vähän myöhemmin äitikin hankki pitkäthousut, jotka olivat kätevät esim. marjametsässä.
Tuota noin, kuinka vanha olet? Äitini on 75 vuotias ja kyllä hänellä on ollut housuja aina ja kuvista päätellen jo ennen syntymäänikin. Ehkä mummollani, joka olisi nyt ollut jo 102 vuotias, oli tuollainen mekkotyyli, koska muuta ei paljoa ollut aikoinaan, mutta muistan hänelläkin olleen housuja jo silloin kuin olin lapsi 40 vuotta sitten.
Vai onko äiti jostakin Afrikasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että tuo alastomuuskommentti lapsiltasi liittyy siihen, että sinulla on ainoastaan alushousut jalassasi ja muuten kaikki on melkein vapaasti näkyvillä
Onkohan edes pikkuhousuja?
Keksipä välillä muuta tekemistä kuin runkkaaminen.
Porvoossa on tuollaisia mammoja pilvin pimein ja yhäreillä ei välttämättä ole rahaa pikkareihin. Runkkaile siis itse rauhassa roiskeläppähameeseeseen pukeutuville keski-ikäisille sutturoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy niiltä lapsilta, mikä hameissa on vikana. Sittenhän se selviää. Onko esim. tekorusketusta tai vitivalkoiset jalat?
Olen kysynytkin, ja he kai jotenkin katsovat, että olen "alasti" mekko päällä ilman housuja. Ihmettelevät vain, että miksi en voi käyttää housuja, kun hekin käyttävät.
Miksi et voi käyttää housuja? Kukaan arjessa mekoissa kulje. Ota teinien toiveet huomioon mikäli haluat heidän seurassaan olla.
Juu, sehän onkin vankkaa vanhemmuutta, kun lapset saavat sanella vanhemman pukeutumiset...
Mekot ja hameet ovat monesti mukavampia ja talvella lämpimämpiäkin, kuin farkut. Niitä mekkoja ja hameita kun on erilaisia, eri materiaaleja, eri leikkauksia, eri tyylejä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että tuo alastomuuskommentti lapsiltasi liittyy siihen, että sinulla on ainoastaan alushousut jalassasi ja muuten kaikki on melkein vapaasti näkyvillä
Onkohan edes pikkuhousuja?
Kuten sanoin, niin tietenkin on. Ehkä tuo lasteni alastomuuskommentti liittyy juuri tuohon, että minulla ei ole pitkiä housuja kuten heillä (farkkuja), muuta en keksi. Olen yrittänyt selittää, että enhän minä alasti ole, mutta se ei johda mihinkään
AP
Ja edelleenkin, kun liikun ihmisten ilmoilla, niin käsivarteni ovat aina peitettynä(ellei ole hellekelit), eikä ole paljastavia kaula-aukkoja yms. Ja käytän monesti takkia päällä esim. neuletakkia. Jalkani ovat ainoa ruumiinosa, mitkä ovat näkyvillä.
AP
Minäkään en ymmärrä, mitä tuo haittaa,jos muuten asu on sivellinen? Miten ne pitkät housut muuttavat asiaa?
Laita ne farkut jalkaan niinkuin muutkin niin samaistut enemmän teineihisi jos se siitä on kiinni
Mä niin näen mielessäni nämä mekkojen kauhistelijat! Juuri niitä, jotka paheksuvat erilaisuutta ja naisellista pukeutumista.
Olin kesälomalla maaseudulla ja minulla oli vätikäs hame. Sain paikallisilta matameilta pitkiä katseita ja herätin sen erilaisen hameen takia huomiota hirveästi.
Kerran jopa yksi täti tuli ilmeisesti ulkonäöstäni ärsyyntyneenä vessassa paheksumaan. Pesin siellä kaikessa rauhassa käsiäni kauppahallin vessassa ja hän tuli siihen lavuaarien luo huomauttamaan, että miksi vaikutan niin kiireiseltä. Katsoi ensin päästä varpaisiin ja näytti paheksuvalta ja sen jälkeen valitti. Olin ihan puulla päähän lyöty, mutta selvästi jokin liian värikkäästi pukeutuneessa olemuksessani vain ärsytti häntä.
T. Helsinkiläinen keski-ikäinen nainen
Tavallaan ymmärrän AP:ta. Jos kerta kaikkiaan housut eivät ole hänen juttunsa, niin miksi tarkoituksella tehdä olonsa epämukavaksi. Tyylikkäämpihän mekko on kuin esim. rähjäiset verkkarit
Luultavasti yrität pukeutua ikääsi nähden liian nuorekkaasti ja paljastavasti. Itsekin olisin sellaista hävennyt
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan ymmärrän AP:ta. Jos kerta kaikkiaan housut eivät ole hänen juttunsa, niin miksi tarkoituksella tehdä olonsa epämukavaksi. Tyylikkäämpihän mekko on kuin esim. rähjäiset verkkarit
Olen nähnyt hyvin hyvin rumia mekkoja ja jos mekko on kulahtanut, haalistunut ja sen saumat ovat miten sattuu, niin suurin osa housuista näyttää varmasti paremmilta.
Housuja on paljon erilaisia, rähjäisiä verkkareita näkyy ihmisillä vain hyvin harvoin ja nekin ovat lähinnä laitapuolen kulkijoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt hyvin hyvin rumia mekkoja ja jos mekko on kulahtanut, haalistunut ja sen saumat ovat miten sattuu, niin suurin osa housuista näyttää varmasti paremmilta.
Housuja on paljon erilaisia, rähjäisiä verkkareita näkyy ihmisillä vain hyvin harvoin ja nekin ovat lähinnä laitapuolen kulkijoilla.
Se housuttomuus taisi olla tässäse ongelma. Totta toki tuokin
Onko hameissa tai mekoissa halkioita, ja miten pitkiä? Vai ovatko ne kellohelmaisia tai osittain läpinäkyviä?
Vierailija kirjoitti:
Mä niin näen mielessäni nämä mekkojen kauhistelijat! Juuri niitä, jotka paheksuvat erilaisuutta ja naisellista pukeutumista.
Olin kesälomalla maaseudulla ja minulla oli vätikäs hame. Sain paikallisilta matameilta pitkiä katseita ja herätin sen erilaisen hameen takia huomiota hirveästi.
Kerran jopa yksi täti tuli ilmeisesti ulkonäöstäni ärsyyntyneenä vessassa paheksumaan. Pesin siellä kaikessa rauhassa käsiäni kauppahallin vessassa ja hän tuli siihen lavuaarien luo huomauttamaan, että miksi vaikutan niin kiireiseltä. Katsoi ensin päästä varpaisiin ja näytti paheksuvalta ja sen jälkeen valitti. Olin ihan puulla päähän lyöty, mutta selvästi jokin liian värikkäästi pukeutuneessa olemuksessani vain ärsytti häntä.
T. Helsinkiläinen keski-ikäinen nainen
Maaseudulla kauppahalli...?
Vierailija kirjoitti:
Onko hameissa tai mekoissa halkioita, ja miten pitkiä? Vai ovatko ne kellohelmaisia tai osittain läpinäkyviä?
Mitä huonoa kellohelmassa on?
Mekko on paljon mukavampi kuin housut. Käytän mekkoja talvellakin pitkien mokkasaappaiden kanssa ja pitkän takin kanssa. Eihän mekoissa sinänsä ole mitään vikaa, haloo! Päinvastoin.
Keksipä välillä muuta tekemistä kuin runkkaaminen.