Teini ei hyväksy äidin pukeutumista
Mikä avuksi, kun teini-ikäiset 14v poika ja 16v tyttö eivät kehtaa liikkua kanssani missään esim.kaupoissa? Ovat sanoneet, että miksen voi pukeutua niin kuin muutkin äidit? Tykkään pukeutua tyylikkään naisellisesti, ja yleensä käytän jalat paljastavia lyhyitä, polvipituisia mekkoja/hameita. En siis miltei koskaan käytä farkkuja tai muitakaan housuja. Olen ihan normaalipainoinen mielestäni.
Mikä lapsiani siis voi mekkojen käytössä risoa? Teinit taas usein käyttävät juuri farkkuja ym.normivaatteita, ovat kotonakin farkut jalassa.
Kommentit (362)
Vierailija kirjoitti:
Tuli aloituksesta mieleen yksi työkaveri, noin 50v nainen. Hänellä on oikeastaan joka päivä hame tai mekko, pituus puoleen reiteen tai polveen. Yläosa on aina peittävä ja useimmiten hänellä on paksut sukkahousutkin. On sellainen naisellinen ja ihan tyylikäskin. Minusta on virkistävää, että hänellä on omanlaisensa tyyli ja käyttää rohkeasti hameita. Mutta voisin kuvitella teini-ikäisten lasten häpeävän tälläytynyttä äitiään. Hänellä ne mekot eivät ole kovin arkisia vaan tyyli on sellainen koreampi.
Tiedän itsekin samanlaisen tapauksen, työskentelee opettajana lukiossa. Varmaan yli 80% käyttää hameita ja mekkoja
Lyhyet neulemekot ovat minusta kivoja nyt syksyllä saappaiden kanssa. Koska vartaloni on tiimalasi, en voi pitää löysiä mekkoja, vaan pakko olla vartalonmyötäinen. Vähän alle polven on kiva pituus ja sopii vartalolleni. Siitä pidempi ei näytä hyvältä.
En tosiaankaan ymmärrä, mikä ongelma tuollaisessa mekossa voisi olla. Itse käyn kaupassa, kun tulen töistä ja silloin on edelleen siistit työvaatteet päällä eli vaikkapa se neulemekko. Käytän muutenkin paljon korkokenkiä, saappaita ja mekkoja. En kiinnitä ihmisten tuulipukuihin huomiota (käyn joskus kaupassa niinkin), joten oletan muiden olevan samoilla linjoilla minun pukeutumiseni kanssa.
En koskaan kuuntelisi lapsiani siinä, miten minun pitää pukeutua. Samaa opetan heille, kun kertovat, miten koulussa piikitellään, jos ei ole pukeutunut muodinmukaisesti.
Mitä hel*ettiä sillä on edes merkitystä, mitä muilla ihmisillä on päällä? Joku on naisellinen, joku seksikäs, joku hevari (myös minun tyylini välillä), joku pelle, joku tuulipukuhemmo, joku marimekkotyyppi ja joku sitä samaa loputonta harmaata massaa farkuissa, tennareissa ja parkatakissa.
En koskaan ole ajatellut pahantahtoisesti toisten pukeutumisesta. Luulin, etteivät aikuiset tee niin.
Pidä vain oma pääsi asian suhteen! Ei se kuulu lapsillesi mitä puet päälle
Minullakin on 15v poika, ja käytän usein mekkoja, talvella usein tummien sukkahousujen kanssa. Ei hän koskaan ole sanonut pukeutumisestani halaistua sanaa. En ymmärrä AP, millaisia mekkosi ovat jos molemmat lapsesi ovat samaa mieltä asiasta?
Ei nyt hame tai mekko yksinään mitään kerro. Kaikki muu mitä päällä on, meikit ja hiukset vaikuttaa siihen onko tyylikäs vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt hame tai mekko yksinään mitään kerro. Kaikki muu mitä päällä on, meikit ja hiukset vaikuttaa siihen onko tyylikäs vai ei.
Samaa mieltä. Voisiko silti mekon pituus (tai pikemminkin lyhyys) olla se kynnyskysymys? Jos kerran muuten pukeutuminen on hillittyä niinkuin AP sanoo?
Jos se jalkojen näkyminen on ongelma niin pakkohan niissä jaloissa on jotain vikaa olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa. Mun lapset eivät ole koskaan puuttuneet mun pukeutumiseen tai hävenneet sitä. Käytän myös eripituisia mekkoja tai hameita lähes jatkuvasti vapaa-ajalla. Töissä on farkut, kun joudun istumaan lattialla ja ulkoilemaan paljon.
Anteeksi että kysyn, mutta minkä ikäisiä lapsesi on ja miten he yleensä pukeutuvat? Omat lapseni siis ovat aina farkuissa
Sama homma täällä, ikinä ei ole tullut kommenttia pukeutumisesta. Lapset 18, 15 ja 13.
Vierailija kirjoitti:
Lyhyet neulemekot ovat minusta kivoja nyt syksyllä saappaiden kanssa. Koska vartaloni on tiimalasi, en voi pitää löysiä mekkoja, vaan pakko olla vartalonmyötäinen. Vähän alle polven on kiva pituus ja sopii vartalolleni. Siitä pidempi ei näytä hyvältä.
En tosiaankaan ymmärrä, mikä ongelma tuollaisessa mekossa voisi olla. Itse käyn kaupassa, kun tulen töistä ja silloin on edelleen siistit työvaatteet päällä eli vaikkapa se neulemekko. Käytän muutenkin paljon korkokenkiä, saappaita ja mekkoja. En kiinnitä ihmisten tuulipukuihin huomiota (käyn joskus kaupassa niinkin), joten oletan muiden olevan samoilla linjoilla minun pukeutumiseni kanssa.
En koskaan kuuntelisi lapsiani siinä, miten minun pitää pukeutua. Samaa opetan heille, kun kertovat, miten koulussa piikitellään, jos ei ole pukeutunut muodinmukaisesti.
Mitä hel*ettiä sillä on edes merkitystä, mitä muilla ihmisillä on päällä? Joku on naisellinen, joku seksikäs, joku hevari (myös minun tyylini välillä), joku pelle, joku tuulipukuhemmo, joku marimekkotyyppi ja joku sitä samaa loputonta harmaata massaa farkuissa, tennareissa ja parkatakissa.
En koskaan ole ajatellut pahantahtoisesti toisten pukeutumisesta. Luulin, etteivät aikuiset tee niin.
Kiitos että ymmärrät. Samaa olen painottanut omillekin lapsille, saavat pukeutua niin kuin haluavat, kunhan pukeutuvat asiallisesti. Ja asiallisen tyylikkäästi he pukeutuvatkin.
AP
Ja olen positiivisesti yllättynyt, että täällä on muitakin mekkojen käyttäjiä, heitä ei vain näy kauheasti tuolla kylillä. Se on totta, että suurin osa naisista käyttää housuja.
AP
Vierailija kirjoitti:
Mitähän AP tekee työkseen?
Asiakaspalvelijana. Työasuunikin kuuluu polvipituinen hame
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy niiltä lapsilta, mikä hameissa on vikana. Sittenhän se selviää. Onko esim. tekorusketusta tai vitivalkoiset jalat?
Olen kysynytkin, ja he kai jotenkin katsovat, että olen "alasti" mekko päällä ilman housuja. Ihmettelevät vain, että miksi en voi käyttää housuja, kun hekin käyttävät.
Miksi et voi käyttää housuja? Kukaan arjessa mekoissa kulje. Ota teinien toiveet huomioon mikäli haluat heidän seurassaan olla.
Pääkaupunkiseudulla ja muissa isommissa kaupungeissa ja toimistotyössä kyllä kuljetaan arkisinkin mekoissa tai hameissa.
Mekko on naisellinen vaate, ja olet nainen, joten käytä vaan niitä hyvällä omallatunnolla. Onkohan tyttäresi kateellinen, jos hän itse ei pidä mekoista?
Tulkaa nyt AV-mammat arvostelemaan, kun joku uskaltaa olla oma itsensä. Mitä sitten jos paljasta pintaa näkyy, miehet tykkää
Lapsesi ovat siinä iässä, että sinä olet heidän mielestään nolo, teet tai pukeudut kuinka hyvänsä. Voit siis ihan itse valita, millä tavalla nolo olet. Sano se myös heille, että haluat olla tällä tavalla nolo. Ne muiden äidit ovat muilla tavoilla noloja. Käske heidän kysyä kavereiltaan, millä tavalla heidän äidit ovat noloja.
Nyt en yhtään ihmettele, että aloittajan lapset ei halua hänen kanssa näyttäytyä. Lyhyt mekko On...lyhyt mekko... Ei he halua, että heidän äitinsä pukeutuu just just pyllyn peittävään asuun... Tuohon takki päälle, niin näyttää siltä, että sinulta on housut unohtuneet kotiin. Tyylikkyys ja nolous vaatetuksessa voi olla muutamasta sentistä kiinni.
Sinun pitäisi kerran antaa teiniesi pukea sinut. Eli valita sinulle sellaiset vaatteet kuin "kaikilla muilla" äideillä on. Menkää vaikka johonkin vaatekauppaan sovittamaan niitä vaatteita. Voi olla, että he toteaisivat, että se tyyli ei sittenkään sovi sinulle, ja käskisivät sinun palata omaan tyyliisi.
Vierailija kirjoitti:
Nyt en yhtään ihmettele, että aloittajan lapset ei halua hänen kanssa näyttäytyä. Lyhyt mekko On...lyhyt mekko... Ei he halua, että heidän äitinsä pukeutuu just just pyllyn peittävään asuun... Tuohon takki päälle, niin näyttää siltä, että sinulta on housut unohtuneet kotiin. Tyylikkyys ja nolous vaatetuksessa voi olla muutamasta sentistä kiinni.
No tämä. Ja vaikka aloittaja sanookin, että hän ei vilauttele, niin eihän hän itse sitä näe! Lyhyt hame voi paljastaa yllättävän paljon. Hän on voinut vilautella tahtomattaan jo useamman kerran
Vierailija kirjoitti:
No kerroppa, milloin mielestäsi hame/mekko on "liian lyhyt"?
Mitähän AP tekee työkseen?