Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini ei hyväksy äidin pukeutumista

Vierailija
23.09.2020 |

Mikä avuksi, kun teini-ikäiset 14v poika ja 16v tyttö eivät kehtaa liikkua kanssani missään esim.kaupoissa? Ovat sanoneet, että miksen voi pukeutua niin kuin muutkin äidit? Tykkään pukeutua tyylikkään naisellisesti, ja yleensä käytän jalat paljastavia lyhyitä, polvipituisia mekkoja/hameita. En siis miltei koskaan käytä farkkuja tai muitakaan housuja. Olen ihan normaalipainoinen mielestäni.

Mikä lapsiani siis voi mekkojen käytössä risoa? Teinit taas usein käyttävät juuri farkkuja ym.normivaatteita, ovat kotonakin farkut jalassa.

Kommentit (362)

Vierailija
41/362 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä jälleen yksi hyvä lisäsyy lapsettomuuspäätökselle.

Vierailija
42/362 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, olet teinien äiti ja vaikka pukeutuiset mitem tahansa. Muistan kuinka häpesin äitiäni vaikkei siihen ollut mitää konkreettista syytä. Teinit vaan ottaa etäisyyttä vanhempiinsa ja tarvitsevat omaa tilaa. Rohkeasti vaan olet oma itsesi!

Kehtaisivatko teinit kulkea ap:n kanssa, jos hänellä olisi esimerkiksi farkut päällään? Minkälaiset vaatteet teinit hänelle valitsisivat, jos saisivat vapaat kädet?

Ap saa olla sellainen kuin on, mutta nyt kyllä kuulostaa siltä, että teinit ovat oikeassa ja ap ei todellakaan ole mikään tyylilyyli mekkosissaan. Ja oikeasti, H&M:n mekot eivät ole kovin tyylikkäitä ja käyttäjälleen ikinä kauniisti istuvia. Fakta.

HM:llä on mekkoja laidasta laitaan, premium silkkimekkoja, muodikkaita mekkoja, bilemekkoja ja työmekkoja. Ihan kaikkea. Hyvin istuvat myös keskimääräiselle vartalolle. Todenmäköisesti ap:n mekot ovat alle polven ja se häiritsee lapsia, kun sisäreidet näkyvät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/362 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mekon pituus on yleensä polvesta puoleen reiteen. Olen ostanut mm. Zalandolta, Zarasta sekä ihan H&M tai juurikin Espritiltä

AP

Kyllähän nuo sinun mekkosi varsin lyhkäisiä sitten ovat... Ja tarkoitat nyt varmasti reittä (polvesta ylöspäin), etkä säärtä (polvesta alaspäin)?

Vierailija
44/362 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mekon pituus on yleensä polvesta puoleen reiteen. Olen ostanut mm. Zalandolta, Zarasta sekä ihan H&M tai juurikin Espritiltä

AP

Kyllähän nuo sinun mekkosi varsin lyhkäisiä sitten ovat... Ja tarkoitat nyt varmasti reittä (polvesta ylöspäin), etkä säärtä (polvesta alaspäin)?

Reiteen päin kyllä

AP

Vierailija
45/362 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, olet teinien äiti ja vaikka pukeutuiset mitem tahansa. Muistan kuinka häpesin äitiäni vaikkei siihen ollut mitää konkreettista syytä. Teinit vaan ottaa etäisyyttä vanhempiinsa ja tarvitsevat omaa tilaa. Rohkeasti vaan olet oma itsesi!

Kehtaisivatko teinit kulkea ap:n kanssa, jos hänellä olisi esimerkiksi farkut päällään? Minkälaiset vaatteet teinit hänelle valitsisivat, jos saisivat vapaat kädet?

Ap saa olla sellainen kuin on, mutta nyt kyllä kuulostaa siltä, että teinit ovat oikeassa ja ap ei todellakaan ole mikään tyylilyyli mekkosissaan. Ja oikeasti, H&M:n mekot eivät ole kovin tyylikkäitä ja käyttäjälleen ikinä kauniisti istuvia. Fakta.

HM:llä on mekkoja laidasta laitaan, premium silkkimekkoja, muodikkaita mekkoja, bilemekkoja ja työmekkoja. Ihan kaikkea. Hyvin istuvat myös keskimääräiselle vartalolle. Todenmäköisesti ap:n mekot ovat alle polven ja se häiritsee lapsia, kun sisäreidet näkyvät.

Mikä siinä niin häiritsee? Eihän ne reidet mihinkään näy?

T.Eri

Vierailija
46/362 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli käytät siis minimekkoja jos ovat puoleen reiteen? No, tuollainen paljasteleva pukeutuminen (minihame nähtävästi paljassäärisenä?) on varmasti teinien mielestä noloa. Etenkin jos heidän mielestään sulla ei ole tarpeeksi timmi kroppa siihen.

T. Itse myös mekko ja hame pukeutuja (tosin noin lyhyitä vaan helteillä)

Vierailija
47/362 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin tänään naisen, nojoka oli omasta mielestään varmasti tosi tyylikäs ja kivan näköinen, mutta minun mielestäni hän oli ihan Ronald McDonaldin näköinen. Hänellä oli muistaakseni joku oranssi tunika/hamonen, keltaiset sukkahousut ja taisi olla keltaiset kengätkin. Päässään hänellä oli muistaakseni oranssit jättipampulat tai mitkä lie, en niin ehtinyt katsoa, kun autolla ohi ajelin.

Edes minä en kehtaisi kulkea hänen kanssaan missään ja olen liki viisikymppinen.

Kai sä muistit ihan suureen ääneen ihmetellä toisen pukeutumista?

Vaikea uskoa että olet liki viisikymppinen, teini ainakin jutuiltasi....

Autolla ohi ajelin, senhän jo kirjoitinkin. Minun puolestani kaikki saavat pukeutua ihan miten vain, mutta myötähäpeää ei voi estää, kun näen jonkun omituisesti pukeutuneen. Jos vaikka teinini olisi autossa kanssani silloin ollut, niin en olisi hänelle asiasta maininnut, mutta outo on outoa. Ehkä nainen oli joku sairaalapelle tai muu vastaava, mutta itse en ikimaailmassa laittaisi sellaisia vaatteita päälleni. :)

Älä suotta pahoita mieltäsi asiasta, en usko, että olin ainoa, joka naista pitkään katsoi.

Vierailija
48/362 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä niin häiritsee? Eihän ne reidet mihinkään näy?

T.Eri

Vanhemmalla naisella reiteen asettuva helma ei usein ole hirveän imarteleva näky, vaikka mekon malli ei edes olisi mitenkään erityisen paljastava. Olen valitettavasti itse keski-ikäisenä naisena saanut todeta tämän, mekot jotka nuorena näytti päällä hyvältä, ei näytä imartelevata enää. Tietysti en voi tietää päteekö tämä AP:n tilanteeseen häntä näkemättä. Voi olla, että lapsia vain häritsee se, että AP ei pukeudu kuin kaikki muut äidit.

Vierailija
49/362 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No farkkuja he minun haluaisivat käyttävän, koska niin kuulemma muutkin äidit tekevät. Ja koska heilläkin on farkut. Mutta kun en pidä farkuista!

AP

No ei tarvitse farkkuja alkaa käyttämään. Mutta helman mitassa voisi kyllä olla tarkastamista. Voi myös käyttää muita kuin ihonvärisiä sukkahousuja.

Vierailija
50/362 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Puoleen reiteen? Hahaa, kaikenlaisia tyylikkäitä mekkoja sieltä Porvoon H&M:sta löytyykin!

Vierailija
51/362 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

A. Teinit häpeää vanhempiaan. Näin pitääkin olla, se on osa irrottautumisprosessia.

B. Teinit on konservatiiveja vanhempiensa suhteen. Vanhempien pitää olla vanhempia, siis myös iältään ja näyttää siltä. Se on turvallista. Kiintopiste omassa elämässä, jossa kaikki muuttuu. Tätäkin tarvitaan turvallisessa irrottautumisprosessissa.

Menee ohi ihan varmasti. Anna teinien jäpättää, niiden pitää saada kapinoida sulle. Jokaisella on se oma kapinoinnin kohde, onneksi teillä noin helppo.

Vierailija
52/362 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäinen kauppa-asioilla tms. asioiva nainen puolireiteen yltävässä mekossa on kyllä halvan ja hutsahtavan näköinen. Ihan ei-teinin mielestä. Yleensä tähän lookiin kuuluu lisäksi vaalennettu (ja pidennetty) tukka, joka nostettu ylös päälaelle puoliponnarille, pinkki huulipuna ja joku räväkkä, iso turkoosi tai pinkki, muovinen kilisevä ja kiiltelevä bling bling lompakko ja seksikkäät sandaalit tai joskus saappaat.

En ihmettele, että teinit häpeää, jos muiden vanhemmat kulkee sinisissä tai mustissa housuissa, siisti takki päällä, järkevät kaupunkikengät jalassa.

Vierailija
53/362 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, teinit valittaisi joka tapauksessa. Lopulta näytät hyvää esimerkkiä olemalla se joka olet, älä nyt lannistu! Teineihin on ohjelmoitu joku vanhempien häpeäminen, sitä ei voi kräkätä.

Vierailija
54/362 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh onneks ei oo syytä hyväksyttää omaa tyyliä tai identiteettiä teineillä

Vierailija
55/362 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No farkkuja he minun haluaisivat käyttävän, koska niin kuulemma muutkin äidit tekevät. Ja koska heilläkin on farkut. Mutta kun en pidä farkuista!

AP

Toivottavasti sinulla on alusvaatteet!

Kuinka tyrkky voi tyrkky ollakaan? Nelikymppinen munankipeä yhäri varsinkin.

Vierailija
56/362 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusteinejä, jotka häpeävät vanhempaa aina.

Minä käytän myös mekkoja, niin käytyävät työpaikallani 80% keski-ikäisistä naisista, kun on virallinen pukeutumiskoodi. Käytän niitä vapaa-ajallakin, koska ovat mukavia.

T. Teinin äiti 51 v

Vierailija
57/362 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikäinen kauppa-asioilla tms. asioiva nainen puolireiteen yltävässä mekossa on kyllä halvan ja hutsahtavan näköinen. Ihan ei-teinin mielestä. Yleensä tähän lookiin kuuluu lisäksi vaalennettu (ja pidennetty) tukka, joka nostettu ylös päälaelle puoliponnarille, pinkki huulipuna ja joku räväkkä, iso turkoosi tai pinkki, muovinen kilisevä ja kiiltelevä bling bling lompakko ja seksikkäät sandaalit tai joskus saappaat.

En ihmettele, että teinit häpeää, jos muiden vanhemmat kulkee sinisissä tai mustissa housuissa, siisti takki päällä, järkevät kaupunkikengät jalassa.

Näin asia on, eli ap on halvan näköinen ja jos joku hänen puolellaan on, niin samaan kategoriaan kuuluu.

Vierailija
58/362 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh onneks ei oo syytä hyväksyttää omaa tyyliä tai identiteettiä teineillä

Oot varmasti vielä teini itsekin.

Vierailija
59/362 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa hauska nähdä nuo, jotka paheksuvat reiden puoliväliin päättyviä mekkoja 😀

Minäkin olen 40+ ja käytän niitä. Hajotkaa siihen ihan vapaasti vaan 😀

Vierailija
60/362 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy niiltä lapsilta, mikä hameissa on vikana. Sittenhän se selviää. Onko esim. tekorusketusta tai vitivalkoiset jalat?

Olen kysynytkin, ja he kai jotenkin katsovat, että olen "alasti" mekko päällä ilman housuja. Ihmettelevät vain, että miksi en voi käyttää housuja, kun hekin käyttävät. 

Miksi et voi käyttää housuja? Kukaan arjessa mekoissa kulje. Ota teinien toiveet huomioon mikäli haluat heidän seurassaan olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi