Teini ei hyväksy äidin pukeutumista
Mikä avuksi, kun teini-ikäiset 14v poika ja 16v tyttö eivät kehtaa liikkua kanssani missään esim.kaupoissa? Ovat sanoneet, että miksen voi pukeutua niin kuin muutkin äidit? Tykkään pukeutua tyylikkään naisellisesti, ja yleensä käytän jalat paljastavia lyhyitä, polvipituisia mekkoja/hameita. En siis miltei koskaan käytä farkkuja tai muitakaan housuja. Olen ihan normaalipainoinen mielestäni.
Mikä lapsiani siis voi mekkojen käytössä risoa? Teinit taas usein käyttävät juuri farkkuja ym.normivaatteita, ovat kotonakin farkut jalassa.
Kommentit (362)
Näin tänään naisen, joka oli omasta mielestään varmasti tosi tyylikäs ja kivan näköinen, mutta minun mielestäni hän oli ihan Ronald McDonaldin näköinen. Hänellä oli muistaakseni joku oranssi tunika/hamonen, keltaiset sukkahousut ja taisi olla keltaiset kengätkin. Päässään hänellä oli muistaakseni oranssit jättipampulat tai mitkä lie, en niin ehtinyt katsoa, kun autolla ohi ajelin.
Edes minä en kehtaisi kulkea hänen kanssaan missään ja olen liki viisikymppinen.
Vierailija kirjoitti:
Outoa. Mun lapset eivät ole koskaan puuttuneet mun pukeutumiseen tai hävenneet sitä. Käytän myös eripituisia mekkoja tai hameita lähes jatkuvasti vapaa-ajalla. Töissä on farkut, kun joudun istumaan lattialla ja ulkoilemaan paljon.
Sama juttu, lapseni eivät ole koskaan sanoneet sanaakaan ikävää pukeutumisestani vaan päinvastoin esimerkiksi 19 vuotias tyttäreni lainaa joskus paitojani ja muita yläosia. Teinini ovat 14, 17 ja 19 vuotiaat ja kulkevat mielellään kanssani ihan missä vain.
Vierailija kirjoitti:
Käytätkö mekkojen kanssa korkoja? Jospa jatkat mekkojen käyttämistä, mutta et nyt niitä paljastavimpia laita heidän seurassaan, ja mekkojen kanssa muuten maltillinen pukeutuminen.
Välillä käytän korkoja, välillä en. Ja yläosa ei ole paljastava
AP
En tiedä miten tämän kauniisti muotoilisi. Seksistinen, ihoanäyttävä ja ns. bimbotyyli on aina vähän kauhistuttava (perinteistä turvallista äitiä ajattelevien /etsivien) lasten, mummojen ja joidenkin keski-ikäisten mielestä. Kaksikymppisenä se tuntuu ehkä hyvältä idealta niille, joilla on hyvä kroppa. Suomessa on aika kylmäkin, paitsi välillä ei. En tiedä sitten moniko kolmekymppinen ja nelikymppinen laittaa minihameen tai muun. Instagram aikaa ennen oli aika, jolloin pukeutuminen ei perustunut nykymuotibimbotyyliin jossa on joku kevyt riekale päällä, vaikka silloinkin oli monenlaista räväkkää tyyliä. Ne riekaleet ja juhlamekot tulevat yleensä lämpimissä maissa asuvien ja muodin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvänen aika! Aletaanko täällä pukeutumaan teinien mielen mukaan? Kun ne mielipiteet muuttuvat heilläkin varsin nopeasti. Suvaitsevaisuusopetus olisi heille todella hyvä. Ettei kasvateta koukukiusaajia. ps. Ja: olen työskennellyt lasten ja nuorten opettajana. Pärjännyt hyvin. Luulen tietäväni heistä nämäkin ap:n esilletuomat tilanteet.
Ovatkohan nämä alapeukuttajat itse ' kiusaajia'?
Kuinka lyhyitä mekkosi ovat? Näin kerran kaupassa yhden äidin, jolla oli sellainen roiskeläppä, että pikkarit vilkkui. Hänelläkin oli teini-ikäisiä lapsia ja mahdoin miettiä, mitä he ajattelivat
Näissä hamekeskusteluissa ei ikinä oikein avaudu että millaisia ne hameet/mekot ovat. Tyylikäs..arkinen..lyhyt...polvipituinen.. Ei nuista voi sanoa yhtikäs mitään kun ei näe kuvaa ja kyseisen ihmisen tyyliä.
Seksikäs tyyli /meikit ym voi kertoa muille (oli niin tai ei) että henkilö yrittää miellyttää liikaa miehiä tai muotivirtauksia, ja se voi nolostuttaa lapsia. Kaupassa aika harva ehtii katsella jalkoja, paitsi joku friikki mies seksistisellä katseella, sellaista ei kukaan halua. Jotkut itsetuntoa kohottaakseen joutuvat laittamaan kaikenlaista muotivaatetta ja kenkää päälle. Sitten on ne joista itsestä on kiva pukeutua ja meikata, ehkä kavereilla on sama tyyli.
Vierailija kirjoitti:
Näissä hamekeskusteluissa ei ikinä oikein avaudu että millaisia ne hameet/mekot ovat. Tyylikäs..arkinen..lyhyt...polvipituinen.. Ei nuista voi sanoa yhtikäs mitään kun ei näe kuvaa ja kyseisen ihmisen tyyliä.
Esim. Minä 37-vuotias mekoista ja hameista pitävä kuljen arkisin sellaisissa vaatteissa, joita voisi löytyä vaikka Espritiltä. Kiinnostaisi tietää mistä ap voisi ostaa tai ostaa vaatteensa?
Mekon pituus on yleensä polvesta puoleen reiteen. Olen ostanut mm. Zalandolta, Zarasta sekä ihan H&M tai juurikin Espritiltä
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. Minä 37-vuotias mekoista ja hameista pitävä kuljen arkisin sellaisissa vaatteissa, joita voisi löytyä vaikka Espritiltä. Kiinnostaisi tietää mistä ap voisi ostaa tai ostaa vaatteensa?
Eipä tuokaan avannut yhtään enempää millaisia vaatteita käytät.
Tyylisi poikkeaa liikaa muiden naisten tyyleistä. Yleisin vaate keski-ikäisillä naisilla on mustat/siniset farkut
Hei, olet teinien äiti ja vaikka pukeutuiset mitem tahansa. Muistan kuinka häpesin äitiäni vaikkei siihen ollut mitää konkreettista syytä. Teinit vaan ottaa etäisyyttä vanhempiinsa ja tarvitsevat omaa tilaa. Rohkeasti vaan olet oma itsesi!
Vierailija kirjoitti:
Mekon pituus on yleensä polvesta puoleen reiteen. Olen ostanut mm. Zalandolta, Zarasta sekä ihan H&M tai juurikin Espritiltä
AP
Sinun ikäisen hamepituus on polvesta pohkeeseen. Ei todellakaan puoleen reiteen.
Vierailija kirjoitti:
Hei, olet teinien äiti ja vaikka pukeutuiset mitem tahansa. Muistan kuinka häpesin äitiäni vaikkei siihen ollut mitää konkreettista syytä. Teinit vaan ottaa etäisyyttä vanhempiinsa ja tarvitsevat omaa tilaa. Rohkeasti vaan olet oma itsesi!
Kehtaisivatko teinit kulkea ap:n kanssa, jos hänellä olisi esimerkiksi farkut päällään? Minkälaiset vaatteet teinit hänelle valitsisivat, jos saisivat vapaat kädet?
Ap saa olla sellainen kuin on, mutta nyt kyllä kuulostaa siltä, että teinit ovat oikeassa ja ap ei todellakaan ole mikään tyylilyyli mekkosissaan. Ja oikeasti, H&M:n mekot eivät ole kovin tyylikkäitä ja käyttäjälleen ikinä kauniisti istuvia. Fakta.
Vierailija kirjoitti:
Näin tänään naisen, nojoka oli omasta mielestään varmasti tosi tyylikäs ja kivan näköinen, mutta minun mielestäni hän oli ihan Ronald McDonaldin näköinen. Hänellä oli muistaakseni joku oranssi tunika/hamonen, keltaiset sukkahousut ja taisi olla keltaiset kengätkin. Päässään hänellä oli muistaakseni oranssit jättipampulat tai mitkä lie, en niin ehtinyt katsoa, kun autolla ohi ajelin.
Edes minä en kehtaisi kulkea hänen kanssaan missään ja olen liki viisikymppinen.
Kai sä muistit ihan suureen ääneen ihmetellä toisen pukeutumista?
Vaikea uskoa että olet liki viisikymppinen, teini ainakin jutuiltasi....
Edelleenkään en ymmärrä, mikä mekosta tekee muka alastoman. Sehän on normaali naisten vaate!
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkään en ymmärrä, mikä mekosta tekee muka alastoman. Sehän on normaali naisten vaate!
Teinien tämänhetkinen muoti on tylsänpulleaa huppari/lenkkarit/collegehousut -linjaa. Ei liene ihme, että teinin silmään konservatiivinenkin mekkomuoti on ihan "out".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehtaisivatko teinit kulkea ap:n kanssa, jos hänellä olisi esimerkiksi farkut päällään? Minkälaiset vaatteet teinit hänelle valitsisivat, jos saisivat vapaat kädet?
No farkkuja he minun haluaisivat käyttävän, koska niin kuulemma muutkin äidit tekevät. Ja koska heilläkin on farkut. Mutta kun en pidä farkuista!
AP
Voi hyvänen aika! Aletaanko täällä pukeutumaan teinien mielen mukaan? Kun ne mielipiteet muuttuvat heilläkin varsin nopeasti. Suvaitsevaisuusopetus olisi heille todella hyvä. Ettei kasvateta koukukiusaajia. ps. Ja: olen työskennellyt lasten ja nuorten opettajana. Pärjännyt hyvin. Luulen tietäväni heistä nämäkin ap:n esilletuomat tilanteet.