Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ihan tyhmä nimivalinta Antin siskolle?

Vierailija
25.11.2013 |

Meillä alkaa olla jo kiire nimenvalinnan kanssa kun pähkäilen tätä edelleen... Olen ihastunut tytölle nimeen Anni, mutta kun esikoispoika on nimeltään Antti, niin mietin onko tämä ihan tyhmä valinta. Tarkoitus ei ole, että nimet kuuloistaisivat samalta, mutta saman"henkiset" haluaisin, esim. ei siskon nimeksi joku Jessika :) jos esikoinen olisi vaikka Tuomas, emme epäröisi hetkeäkään vaan sisko nimettäisiin Anniksi.

Jos kuulisit että tutullasi on lapset Antti ja Anni, niin olisiko ensimmäinen ajatus että "jopas on ollut mielikuvitusta" tms? tai haluttu samankuuloiset nimet vrt Joona ja Jaana :)

ja mikä tärkeintä, eihän Anni ole nouseva trendinimi, eihän??

Muitakin nimiä Antin pikkusiskolle saa ehdottaa, mutta kiire alkaa jo olla :)

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme Anni nimistä työkaveria. Kaikki 3- kymppisiä

Vierailija
22/30 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 16:21"]

Anni on kyllä ollut trendinimi jo pitkään ihan niin kuin Emma, Helmi, Siiri Alisakin. Toisaalta en ole koskaan tajunnut, miksi se olisi huono asia. Osoittaa vaan, että nimi on selvästi usean mielestä kaunis. Jos sukunimi on kuitenkin tosi tyypillinen, niin sitten varoisin Anni-nimeä.

Antti ja Anni ovat kivoja perusnimiä. 

[/quote]

Kaikki eivät halua antaa lapselleen hiipuvaa muotinimeä, siksi niitä kai kysellään. En minäkään antaisi nimeä, joka on yleinen 10-15 v. sitten syntyneillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap taas linjoilla :)

kivoja ideoita tullut ja ainoa en halua koska se tuntuu olevan noin joka kolmannella (joo, ei tarvi ottaa kirjaimellisesti). Sama kuin Onni ja Sofia, en halua sellaisia trendinimiä antaa.

Eiköhän me tehdä lopullinen päätös ihan itse, ei tytärtämme kasteta av-äänestyksen perusteella :D mutta kun näistä nimistä ei viitsi kahvikupin äärellä käydä spekulaatiota kavereiden kanssa, niin on kiva kuulla edes anonyymeja mielipiteitä...

Vierailija
24/30 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä löytyy Anni 4v. Edelleen mielestäni tosi kaunis nimi! Ja ajaton nimi, sopii kaiken ikäisille.Itse tiedän 6kk, oman 4-vuotiaan lisäksi toisen 4-vuotiaan, 19v, 34v, ja n. 60v Annin. Ja sopii hyvin nimeksi Antin siskolle. Minulla oli koulukaverina Antti, jonka pikkusisko on Anni.

Vierailija
25/30 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anneja on 13 tusinassa

Vierailija
26/30 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites Antti ja Eeva?

Vierailija
27/30 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko *Anni* jo syntynyt? Nimittäin näissä nimiasioissahan usein käy niin, että syntyvä lapsi itse valitsee nimensä. Lapsi ei olekkaan yhtään sen vanhempien valmiiksi valitseman nimen näköinen tai oloinen. Tunnen muutaman jo aikuisen Annin, ja kyllä heillä on selkeitä yhteisiä piirteitä. 

Antteja tunnen myös paljon, muutamia hyvin, ja en kyllä muista, että heidän nimensä matsaisivat erityisen hyvin sisarusten nimiin. Sisaruksillakin on tosin ihan oman näköisensä nimet. Ehkä 1970- ja 80-luvuilla tuota ei niin ajateltu? Annettiin enemmän vanhempia miellyttävä ja lapsen näköinen nimi. Saatettiin jopa antaa lapselle se kutsumanimi toiseksi nimeksi (tosi kätevää...).

Vierailija
28/30 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös tunnetaan sisaruspari Antti ja Anni. Nykyään ajattelen nimistä neutraalisti, lapsena muistan ajatelleeni että "jopas on mielikuvituksettomat" vanhemmat"

Mutta enää aikuisena en noin ajattele :)

Vierailija
29/30 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän lapsuuden ajoilta perheen jossa on Antti, Anni ja Tuomas :)

Vierailija
30/30 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin tällaisen ketjun, meillä tilanne olisi toisinpäin, haluaisimme Annille syntyvän veljen nimetä Antiksi. Mutta tiedä sitten.