kuka minä olen?
siinäpä se. lehdet jne. on täynnä perheitä, jotka tietävät mitä elämässään haluavat. meidän perhettä vetää joka suuntiin erilaiset intressit, suvut... elämä on sellaista päämäärätöntä päivistä selviämistä, ongelmasta seuraavaan päätymistä. perheen sisäiset roolit on jäsentymättä, ristiriidat vääntävät.
miten tästä suosta eteenpäin, tavoitteeksi tietenkin onnellinen ja tasapainoinen elämä.
Kommentit (15)
esimerkiksi talon hoito, pihan hoito, kodin hoito. kumpikaan ei ole sellainen, että haluaisi tehdä niitä, mutta kun on pakko. esim. haravoin pihan, tein jätesäkit lehdistä, joihin tuli myös huonoja omenoita. säkit painaa enemmän kuin jaksan kantaa/raahata. odotin, että mies kantaa ne hankkimaansa peräkärriin ja vie ne autollaan kaatopaikalle, mutta hän odottaa, että minä hankin auton, kärrin ja vedän vaikka pulkalla säkit siihen. vain koska olen vauvan kanssa kotona.
joulu: minä haluaisin lasten hälinää, sukulaisia, iloa , kiljuntaa ja riemua. mies haluaa hiljaisuutta, lepoa ja rauhaa eikä ensimmäistäkään sukulaista.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 12:43"]
esimerkiksi talon hoito, pihan hoito, kodin hoito. kumpikaan ei ole sellainen, että haluaisi tehdä niitä, mutta kun on pakko. esim. haravoin pihan, tein jätesäkit lehdistä, joihin tuli myös huonoja omenoita. säkit painaa enemmän kuin jaksan kantaa/raahata. odotin, että mies kantaa ne hankkimaansa peräkärriin ja vie ne autollaan kaatopaikalle, mutta hän odottaa, että minä hankin auton, kärrin ja vedän vaikka pulkalla säkit siihen. vain koska olen vauvan kanssa kotona.
[/quote]
Jos näin on asia niin jätä tuommoinen mies! Pärjäät varmasti paremmin yksin jos miehestä ei ole apua mihinkään. Eipähän ainakaan ole miehen sotkuja lisänä siivottavana. Ehkäpä sitten voit alkaa miettiä kuka olet ja mitä haluat
*Huokaus*
Oikeasti tässä on taas kyse joustamattomasta, epäkypsästä ja itsekkäästä miehestä. Me olemme mieheni kanssa erilaisia ja rakastamme eri asioita. Kunnioituksesta ja rakkaudesta toisiamme kohtaan, joustamme, sovimme, neuvottelemme, keskustelemme ja löydämme kultaisen keskitien ilman suuria erimielisyyksiä. Eikä toinen jätä toista pulaan vaan auttaa aina tarvittaessa.
Teillä on sopimatta työnjako perheessä. Keskustelematta asiat, koska kumpikin vain olettaa tahollaan ja loukkaantuu, kun toinen ei olekaan ajatustenlukija.
Lisäksi täytyy vielä hieman kasvaa aikuisena, että kiukuttelu ei saa tuollaisia muotoja: oli pakko haravoida lehdetkin, nyyh.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 12:43"]
esimerkiksi talon hoito, pihan hoito, kodin hoito. kumpikaan ei ole sellainen, että haluaisi tehdä niitä, mutta kun on pakko.
[/quote]
Miksi helvetissä asutte omakotitalossa? Meitä ei voisi vähempää kiinnostaa tuollaiset hommat, joten asumme kerrostalossa, ja siivooja käy joka toinen viikko. En ymmärrä, miksi elämästä pitää tehdä itselleen ehdoin tahdoin vaikeaa, kun se voisi yhtä hyvin olla helppoa ja hauskaa.
Ihan ensimmäiseksi kannattaisi muuttaa kerrostaloon. Pihanhoito ei ole pakko. Ap:n kirjoitus kertoo myös melkoisesta sisäisestä jäsentymättömyydestä. Mitä ap haluaa elämältä ja mitä ei halua? Ensin oma pää kuntoon, ennen kuin hankitaan vauvoja ja omakotitaloja, kun oli "pakko"...
Perheet eivät halua mitään, yksilöt haluavat. Kuulostaa siltä, ettet tiedä, mikä sinulle on elämässä tärkeää ja millainen ihminen haluat olla. Ennen kuin tuo on selvillä, ei elämäkään järjesty.
Odota vaan , niin ne lehdissä olevien perheiden vanhemmat eroavat kohta.
Ennenkuin muutatte kerrostaloon, opetelkaa sopimaan asioista. Keskustelu, you know? Nyt molemmat vaan olettaa että toinen hoitaa. Olettaminen asiassa kuin asiasa on perseestä. Puhukaa ja sopikaa.
ap:
kiitos kommenteista. sitä omaa itseäänhän tässä olenkin hakemassa. mitä minä oikeasti haluan tai voin kohtuudella haluta loukkaamatta täysin muita.
sehän minua aina ihmetyttääkin, kun ihmisillä tuntuu olevan niin kivoja perinteitä jne. jotka säilyvät vauvasta vaariin. mutta entä se pariskunnan toisen osapuolen tavat, ajatukset ja suku. meillä ainakin on kova vääntö asioista ja kaikki on jatkuvaa kompromissia.
Miksi? Miksei sitten voisi joustaa? Miksi taistelette olemattomasta vallasta? Ymmärrän että lasten tulon jälkeen ei elämä ole enää niin itsenäistä. Joutuu turvautumaan toisen apuun ja kysymään mielipiteitä jopa lupaa asioihin. Jaksa vielä jonkun aikaa, oler sitoutunut mieheesi, tehnyt lapsen hänen kanssaan, teillä on perhe. Tehkää asioita perheenä ja opetelkaa vaan olemaan perhe. Viettäkää aikaa myös pelkästään pariskuntana. Ja sopikaa vastuualueet kotona. Meillä esim mies tekee vähemmän kotitöitä kun käy töissä. Hänen vastuulla on vessojen pesu ja tiskikone, usein kuitenkin teen nämä hänen puolesta jos on aikaa, jaksan, ja koska haluan olla hänelle kilttu. Rakastanhan kuitenkin tuota miestä ja yhdessä on koettu paljon.
Miksi? Miksei sitten voisi joustaa? Miksi taistelette olemattomasta vallasta? Ymmärrän että lasten tulon jälkeen ei elämä ole enää niin itsenäistä. Joutuu turvautumaan toisen apuun ja kysymään mielipiteitä jopa lupaa asioihin. Jaksa vielä jonkun aikaa, oler sitoutunut mieheesi, tehnyt lapsen hänen kanssaan, teillä on perhe. Tehkää asioita perheenä ja opetelkaa vaan olemaan perhe. Viettäkää aikaa myös pelkästään pariskuntana. Ja sopikaa vastuualueet kotona. Meillä esim mies tekee vähemmän kotitöitä kun käy töissä. Hänen vastuulla on vessojen pesu ja tiskikone, usein kuitenkin teen nämä hänen puolesta jos on aikaa, jaksan, ja koska haluan olla hänelle kilttu. Rakastanhan kuitenkin tuota miestä ja yhdessä on koettu paljon.
Paljon voitat sillä, että selvität rauhassa itsesi kanssa:
Mitä sinä tahdot?
Vaikka muut olisivat kuin pässit suossa,
jos sinulla on tahto ja suunta, et huku samaan sotkuun.
Rajat ihmissuhteissa! Ei puheluita sopimattomiin aikoihin! Luuri äänettömälle! Ei "yllätysvierailuita" soitetaan ja sovitaa, eikä pyllähdetä milloin sattuu. jne
Rajaa!
Puolusta ja huolehdi omista rajoistasi!
Vielä kerran: Rajat!
Et kai vain kuvittele, että perheen tulee olla kuin kahden aukeaman artikeli jostakin tetystä Kodin Kuvalehti -perheestä?
MItä tarkoitat sillä, että sisäiset roolit ovat jäsentymättä? Eikö vanhemmilla ola vanhemmuss hanskassa, vai pitääkö päättää kuka teilläon ns. pomo?