Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikeassa nähtyä. Täysin pihalla olevat vanhemmat ja sokerimätöt.

Vierailija
23.09.2020 |

Ikeassa kassajonossa nähtyä: Huomattavan lihava nuori pariskunta rattaiden ja vielä puhumattoman taaperon kanssa, mukana myös isoäiti (?), joka myös huomattavan lihava. Seisoivat viereisessä jonossa. Lapsi alkaa kyllästyä ja hermostua rattaissa odotteluun, kitinä alkaa. Mitä tekevät seurueen aikuiset?

No, äiti sanoo isoäidille, että annapa se eväskassi siitä, ja isoäiti kaivaa rattaiden tavaratasolta laukun ja alkaa tonkia. Laukussa näkyy karkkipussi, suklaapatukoita ja jotain snacksejä. Äiti pyytää antamaan suklaapatukan, jonka isoäiti ojentaa, ja äiti sitten avaa ja antaa alle vuoden ikäiselle taaperolleen! Rauhoittaakseen / lohduttaakseen! Tottakai myös aikuisseurue alkaa samalla mättää makeisia vuoroaan odottaessaan. Lapselle toki tarjoillaan myös esanssimehua juotavaksi.

Meinasin pudottaa silmät päästäni, kuvaannollisesti, en sentään kehdannut tuijottaa. Miten joku voi olla _noin_ autuaan pihalla! Että miksikö kansa lihoo, no kaikissa tapauksissa asiaa ei tarvitse ihmetellä kovin paljoa...

Millaiset edellytykset noilla metodeilla kasvatettu lapsi saa ruokavalioon ja painonhallintaan tulevaisuudessa. Täysin surkeat. Minun kävi lasta sääliksi. Luultavasti jo ennen alakoulua lihava lapsi, täyttä väkivaltaa lasta kohtaan.

Kommentit (116)

Vierailija
61/116 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lihava ja ollut jo lapsesta lähtien, kiitos vanhempieni. Se on sairasta, että lapsi syötetään tahallaan lihavaksi, mä olen iloinen jos joku rohkea puuttuu. Olen yrittänyt päästä ylimääräisestä eroon koko aikuisikäni, mutta kun saan vähän laihdutettua kilot tulevat aina takaisin. Lihavuus vaikuttaa negatiivisesti mielenterveyteenkin. Moni ei ymmärrä, että lapsena aiheutettu ylipaino on hirveä tragedia ihmiselle. Lapsen tahallisen lihottamisen pitäisi olla laitonta. [/quote]

Tämä on minulle suuri mysteeri.

Kun on itse varmasti kärsinyt lihavuudesta ja todennäköisesti vielä todella paljon ja lukemattomissa eri asioissa ja tilanteissa, mikä voima saa syöttämään oman lapsensa samanlaiseksi? Luulisi, että lastaan rakastava vanhempi tekisi kaikkensa, että näin ei kävisi. Kertokaa?

Vierailija
62/116 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas olen huomannut että lihavat on usein hirveän tarkkoja ettei lapsi saa makeaa/juuri lainkaan makeaa. Tietävät että heti on ihmiset syyllistämässä että tuokin lihava lihottaa lapsensa samanlaiseksi yms. Moni lihava myös laittaa lapsensa urheiluharrastukseen ja muutenkin vahtii ettei lapsesta vain tulisi lihava.

Ihan sama mistä keskustellaan, niin joku tulee kertomaan, että MINÄ TAAS OLEN HUOMANNUT, ETTÄ ASIA ON JUURI PÄINVASTOIN!!

Fakta on se, että ylipainoisten vanhempien lapset ovat todennäköisemmin ylipainoisia, kuin normaalipainoisten.

https://www.kaypahoito.fi/khp00051

Mä tiedän yhden sairaalloisen lihavan äidin, joka lapsen saatuaan vannotti, että opettaa hänelle terveelliset elämäntavatja liikunnan ilon. Silti tälläkin lapsella oli jo alle vuoden ikäisenä vauvana suklaapatukat suussa ja kun ihmiset kritisoivat asiaa, äiti loukkaantui verisesti ja kirjoitti puolustuspuheenvuoroja someen. Lähes kaikissa kuvissa, joita äiti someen lapsestaan laittaa on jokin yhteys ruokailuun: yhdessä syödään pullaa, kakkua, jätskiä, juuri puhumaan oppinut lapsi halusi huoltoasemalle ostamaan karkkia jne. Aika haastavaa kasvaa normaalipainoikseksi moisessa ympäristössä.

Äiti hemmottelee lastaan samoilla keinoilla, joilla hemmottelee itseään. Ja tulokset ovat näkyvillä, jos on sairaalloisen ylipainoinen. Minusta lapsen lihottamisessa on kyseessä lähestulkoon kaltoinkohtelu, johon neuvolassa pitäisi puuttua napakasti. Obeesien vanhempien lasten pitäisi olla jonkinlaisen erityisseurannan alla.

Kyllä. Mutta kun tietää lastensuojelun resurssit Suomessa muutenkin, niin epäilen että tuollasta saadaan aikaiseksi. 

Luulen että äiti pelkää että lapsi jotenkin eriytyy jos elää terveellisesti, tai on vaan vaikea ruokkia. Ja eihän sitä osaa, kun oma ruoka on mitä on ja sitä on paljon.

Mutta epäilen että huono itsetunto pakottaa tekemään lapsestakin lihavan, ettei äiti jää yksin syömishäiriönsä kanssa. 

Perintönä köyhyys -dokkarissa huomattavan ylipainoista äitiä vain hyssyteltiin ja myötäiltiin neuvolassa, kun tuli puheeksi ruokailutottumukset ja lihavuus. Pakko käyttää paljon kermaa ja voita, jotta ruuassa olisi makua jne., ja neuvolatäti hymisteli vieressä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/116 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen lihava ja ollut jo lapsesta lähtien, kiitos vanhempieni. Se on sairasta, että lapsi syötetään tahallaan lihavaksi, mä olen iloinen jos joku rohkea puuttuu. Olen yrittänyt päästä ylimääräisestä eroon koko aikuisikäni, mutta kun saan vähän laihdutettua kilot tulevat aina takaisin. Lihavuus vaikuttaa negatiivisesti mielenterveyteenkin. Moni ei ymmärrä, että lapsena aiheutettu ylipaino on hirveä tragedia ihmiselle. Lapsen tahallisen lihottamisen pitäisi olla laitonta. 

Kun on itse varmasti kärsinyt lihavuudesta ja todennäköisesti vielä todella paljon ja lukemattomissa eri asioissa ja tilanteissa, mikä voima saa syöttämään oman lapsensa samanlaiseksi? Luulisi, että lastaan rakastava vanhempi tekisi kaikkensa, että näin ei kävisi. Kertokaa?

Pelko että se oma huonous näkyy korostuneesti jos lapsi pärjäisi paremmin. Mikä on sairasta. Tai sitten on vaan ihan tosiaan tyhmä. 

Vierailija
64/116 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensinnäkin. Sanoit että lapsi oli ”alle vuoden ikäinen taapero”. Alle vuoden ikäistä lasta kutsutaan vauvaksi. 1-3 vuotiasta lasta taaperoksi. Vauvalle voi maistattaa kaikenlaista uutta ruokaa kts suositukset mitä kuukausittain voi ottaa mukaan ruokavalioon. Edes sokeri ei ole kielletty! Taaperolle voi syöttää jo lähes kaikkea, poislukien esim hunaja.

Sinä näit muutaman minuutin tämän perheen elämää. Ja tuomitsit. Muutaman minuutin perusteella.

Kenties mukaan ei tällä kertaa tullut terveellisiä talk-muruja tai maissinaksuja. Kenties vanhemmat antoivat herkut sen vuoksi että muut asiakkaat eivät alkaisi vilkuilla heitä paheksuen jos vauva/taapero alkaisi raivohuutamaan nälkäänsä.

Koirat haukkuu ja karavaani kulkee. Keskity omaan elämääsi, lopeta muiden halveksuminen. Olet epämiellyttävä ihminen.

Vierailija
65/116 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ensinnäkin. Sanoit että lapsi oli ”alle vuoden ikäinen taapero”. Alle vuoden ikäistä lasta kutsutaan vauvaksi. 1-3 vuotiasta lasta taaperoksi. Vauvalle voi maistattaa kaikenlaista uutta ruokaa kts suositukset mitä kuukausittain voi ottaa mukaan ruokavalioon. Edes sokeri ei ole kielletty! Taaperolle voi syöttää jo lähes kaikkea, poislukien esim hunaja.

Sinä näit muutaman minuutin tämän perheen elämää. Ja tuomitsit. Muutaman minuutin perusteella.

Kenties mukaan ei tällä kertaa tullut terveellisiä talk-muruja tai maissinaksuja. Kenties vanhemmat antoivat herkut sen vuoksi että muut asiakkaat eivät alkaisi vilkuilla heitä paheksuen jos vauva/taapero alkaisi raivohuutamaan nälkäänsä.

Koirat haukkuu ja karavaani kulkee. Keskity omaan elämääsi, lopeta muiden halveksuminen. Olet epämiellyttävä ihminen.

Syötätkö sinäkin lapsellesi suklaapatukoita, kun vähän kitisee? Yök!

Vierailija
66/116 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäsi vaihtoehtona ei ole, että yksi siirtyy vauvan kanssa toisaalle odottamaan kun kitinä alkaa?

Vierailija
67/116 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma lapseni mätti 1v synttäreillään kaksin käsin kakkua. Ihan terveeksi urheilijanuoreksi kasvoi. Nyt jo aikuinen. 

No sanotaanko näin että kyllä siitä konkkaronkasta paistoi aika kauas se että kakun mättäminen ei jää pelkkiin synttärijuhliin. Kuten tässäkin tapauksessa.

Ap

Miten sen näkee? Ylipaino ei ole selitys, koska se voi syntyä muustakin kuin herkuttelusta. 

P.S. Paljonkos yli 100kg se oma painosi on?

Juuri eilen ollut Hesarissa, miten iso osa Suomesta on ylipainoisia ja se johtuu epäterveellisten herkkujen mättämisestä.  Mutta TIETENKÄÄN palstalaisten mielestä noista tapahtumista ei voi päätellä siis mitään! Todennäköisesti noudattavat välimeren ruokavaliota ja ihan ensimmäistä kertaa ikinä oli ostettu sokeria! Ja sitä vahingossa annettiin lapselle! 

Ongelma näissä on se, että vaikka tässä tietyssä tapauksessa asia olisikin mitä todenäköisimmin ihan selvä, niin tällainen toisten kyttääminen vaan on huonoa käytöstä, ja varsin usein johtaa ihan vaan ulkomuodon perusteella tuomitsemiseen. Ja se on sitten jo ihan tosi paska juttu.

Lisäksi se kuvitelma, että näidenkin ihmisten kohdalla kyseessä olisi tiedonpuutteesta, on naiivi. Kyllä suurin osa tietää miten pitäisi toimia, mutta ne syyt, miksi ei toimi toisin, on paljon monitahoisemmat.

Esim. itse toimin lasteni kanssa varsin väärin koko heidän lapsuutensa. Syynä oli oma syömishäiriöni, jota ei hoidettu oikein, vaikka apua todentotta hain. Ainoastaan laihdutusta tarjottiin avuksi, vaikka se oli nimenomaan asia, joka syömishäiriötä ylläpiti.

Onneksi lapsillani oli paljon muita suojaavia tekijöitä, jotka auttoivat heitä luomaan terveen ruokasuhteen, ja liikuntaa meillä on harrastettu aina, joten lapset ( nyt jo aikuiset) eivät olleet lihavia, eivätkä ole vieläkään.

Oma ruokasuhteeni ja painoni ovat normalisoituneet vasta kun olen itse saanut tarpeeksi tietoa, ja pystynyt irrotatutumaan juuri tästä vallitsevasta läskikyttäyksestä ja jopa terveydenhuollon taholta tulevasta täysin väärästä tavasta kohdata ja käsitellä ylipainoa.

Vierailija
68/116 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko perheen mies vaan nössönä vieressä kun naiset toimi?

Vierailija
69/116 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen lihava ja ollut jo lapsesta lähtien, kiitos vanhempieni. Se on sairasta, että lapsi syötetään tahallaan lihavaksi, mä olen iloinen jos joku rohkea puuttuu. Olen yrittänyt päästä ylimääräisestä eroon koko aikuisikäni, mutta kun saan vähän laihdutettua kilot tulevat aina takaisin. Lihavuus vaikuttaa negatiivisesti mielenterveyteenkin. Moni ei ymmärrä, että lapsena aiheutettu ylipaino on hirveä tragedia ihmiselle. Lapsen tahallisen lihottamisen pitäisi olla laitonta. 

Pelko että se oma huonous näkyy korostuneesti jos lapsi pärjäisi paremmin. Mikä on sairasta. Tai sitten on vaan ihan tosiaan tyhmä. 

Onpas tyhmiä kommentteja.

Yleensä suurin " kärsimys" lihavuudesta johtuu vain ja ainoastaan ympäristöstä ja sen asenteista, kiusaamisesta ja ihmisille aiheutetusta häpeästä.

Eli juuri tämän keskustelun kaltaisesta toiminnasta.

Lihavuus itsessään, jos ei nyt puhuta äärimmäisestä, esim. liikuntakykyyn vaikuttavasta lihavuudesta, harvoin aiheuttaa mitään ongelmia varsinkaan ihmisen ensimmäisen  40-50v vuoden aikana.

Itse olen ollut aina lihava, mutta päättänyt, että se ei vaikuta elämääni, siihen mitä teen, miten pukeudun, millaisiin töihin hakeudun jne. Eikä se ole vaikuttanutkaan. 

Elän enimmäkseen terveellisesti, en käytä päihteitä, tupakkaa tms. ja liikun paljon. Mutta syön liikaa ja myös ihan liikaa huonoa ravintoa. 

Terveyteni on kunnossa ja kaikki muukin elämässäni ( paitsi tuo ruokasuhde, jota työstän vihdoin osaavassa terapiassa). Joten lihavuuden ei tarvitse olla kärsimystä tai tragedia. Ja jos siihen haluaa puuttua, paras tapa on olla säälittelemättä tai syyttelemättä, ja tukea jokaisen lihavan lapsen ja aikuisen mahdollisimman antoisaa ja hyvää elämää, jossa häpeä ei rajoita mahdollisuuksia osallistua yhteiskuntaan ja sen myötä aja yksin kotiin syömään.

Vierailija
70/116 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläistä se on, kun on lähes ilmainen terveydenhuolto. Omasta terveydestä ei tarvitse välittää, kun yhteiskunta maksaa lääkkeet joiden avulla eletään helposti eläkeikään saakka.

Vierailija
71/116 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista se on kun annetaan kaikkien wannabekokkareitten kirjoitella palstalla.

Vierailija
72/116 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäsi vaihtoehtona ei ole, että yksi siirtyy vauvan kanssa toisaalle odottamaan kun kitinä alkaa?[/

Mielestäni ehdotuksesi on vanhanaikainen. Ennen vanhaan lapset eivät saaneet näkyä tai kuulua. Esim. lapsi alkoi itkeä nälkäänsä kaupassa sen sijaan että annettiin mitä kassista löytyy ja tyydytettiin lapsen perustarve (nälkä) mentiinkin piiloon muilta ihmisiltä etteivät vaan kuulisi lapsen itkua. Mitä tämä opettaa lapselle?? Älä kerro mitä haluat, älä näytä tarvettasi, ole hiljaa älä nolaa vanhempiasi.

Sen sijaan parempi keino on antaa nälkäiselle lapselle kassissa mukana oleva patukka, omena tms mitä sieltä sattuu löytymään ja täten pieni lapsi luo turvallisen suhteen aikuiseen. ”Kun itken, itkuuni reagoidaan”. Piiloon muiden katseilta meno ei mielestäni ole hyvää kasvatusta, poislukien hautajaisissa, häissä tms tilaisuuksissa olo joka vaatii hiljaisuuden.

Jos laukussani ei sillä hetkellä ole tarjota patukkaa, nakkia tai mitä ikinä olisikaan niin kerron lapselle että odotetaan, kohta olemme kotona. Jos lapsen itku häiritsee muita, se on heidän harmi. Lapset saavat itkeä. Lapset saavat nauraa. Lapset saavat kertoa kun on tarpeita. Itku on tapa niistä kertoa. En käsitä näitä ”vie lapsi pois kaupasta” kasvatusihmisiä.

Leikki-ikäisten lasten raivarit on sitten eri asia ja tarkoitus niissä opettaa että kaupassa ei huudeta jos ei saa lelua tms haluaamansa. Vauvan / 1-vuotiaan taaperon hoivaamistilanteet hoidetaan toisella tavalla.

Vierailija
73/116 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas olen huomannut että lihavat on usein hirveän tarkkoja ettei lapsi saa makeaa/juuri lainkaan makeaa. Tietävät että heti on ihmiset syyllistämässä että tuokin lihava lihottaa lapsensa samanlaiseksi yms. Moni lihava myös laittaa lapsensa urheiluharrastukseen ja muutenkin vahtii ettei lapsesta vain tulisi lihava.

Ihan sama mistä keskustellaan, niin joku tulee kertomaan, että MINÄ TAAS OLEN HUOMANNUT, ETTÄ ASIA ON JUURI PÄINVASTOIN!!

Fakta on se, että ylipainoisten vanhempien lapset ovat todennäköisemmin ylipainoisia, kuin normaalipainoisten.

https://www.kaypahoito.fi/khp00051

Mä tiedän yhden sairaalloisen lihavan äidin, joka lapsen saatuaan vannotti, että opettaa hänelle terveelliset elämäntavatja liikunnan ilon. Silti tälläkin lapsella oli jo alle vuoden ikäisenä vauvana suklaapatukat suussa ja kun ihmiset kritisoivat asiaa, äiti loukkaantui verisesti ja kirjoitti puolustuspuheenvuoroja someen. Lähes kaikissa kuvissa, joita äiti someen lapsestaan laittaa on jokin yhteys ruokailuun: yhdessä syödään pullaa, kakkua, jätskiä, juuri puhumaan oppinut lapsi halusi huoltoasemalle ostamaan karkkia jne. Aika haastavaa kasvaa normaalipainoikseksi moisessa ympäristössä.

Tiedän saman tyylisen tapauksen, joka syyttää lasten lihavuudesta geenejä. Kuitenkin lapset syövät normaaleina aamu- ja välipaloina muun muassa ranskanleipää voilla ja kermajuustolla, vanukkaita, sokerimuroja ymsyms. Ja herkut sitten siihen päälle, esimerkiksi päivittäisiin aterioihin sisältyy jälkiruoka (jätski, leivos, suklaapatukka tms.). Hurjaa, miten toiset ovat sokeita omalle toiminnalleen. Siksi pitäisikin neuvolan ja terveydenhuollon puuttua napakammin näihin tapauksiin.

Vierailija
74/116 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma lapseni mätti 1v synttäreillään kaksin käsin kakkua. Ihan terveeksi urheilijanuoreksi kasvoi. Nyt jo aikuinen. 

No sanotaanko näin että kyllä siitä konkkaronkasta paistoi aika kauas se että kakun mättäminen ei jää pelkkiin synttärijuhliin. Kuten tässäkin tapauksessa.

Ap

Miten sen näkee? Ylipaino ei ole selitys, koska se voi syntyä muustakin kuin herkuttelusta. 

P.S. Paljonkos yli 100kg se oma painosi on?

Juuri eilen ollut Hesarissa, miten iso osa Suomesta on ylipainoisia ja se johtuu epäterveellisten herkkujen mättämisestä.  Mutta TIETENKÄÄN palstalaisten mielestä noista tapahtumista ei voi päätellä siis mitään! Todennäköisesti noudattavat välimeren ruokavaliota ja ihan ensimmäistä kertaa ikinä oli ostettu sokeria! Ja sitä vahingossa annettiin lapselle! 

Ongelma näissä on se, että vaikka tässä tietyssä tapauksessa asia olisikin mitä todenäköisimmin ihan selvä, niin tällainen toisten kyttääminen vaan on huonoa käytöstä, ja varsin usein johtaa ihan vaan ulkomuodon perusteella tuomitsemiseen. Ja se on sitten jo ihan tosi paska juttu.

Lisäksi se kuvitelma, että näidenkin ihmisten kohdalla kyseessä olisi tiedonpuutteesta, on naiivi. Kyllä suurin osa tietää miten pitäisi toimia, mutta ne syyt, miksi ei toimi toisin, on paljon monitahoisemmat.

Esim. itse toimin lasteni kanssa varsin väärin koko heidän lapsuutensa. Syynä oli oma syömishäiriöni, jota ei hoidettu oikein, vaikka apua todentotta hain. Ainoastaan laihdutusta tarjottiin avuksi, vaikka se oli nimenomaan asia, joka syömishäiriötä ylläpiti.

Onneksi lapsillani oli paljon muita suojaavia tekijöitä, jotka auttoivat heitä luomaan terveen ruokasuhteen, ja liikuntaa meillä on harrastettu aina, joten lapset ( nyt jo aikuiset) eivät olleet lihavia, eivätkä ole vieläkään.

Oma ruokasuhteeni ja painoni ovat normalisoituneet vasta kun olen itse saanut tarpeeksi tietoa, ja pystynyt irrotatutumaan juuri tästä vallitsevasta läskikyttäyksestä ja jopa terveydenhuollon taholta tulevasta täysin väärästä tavasta kohdata ja käsitellä ylipainoa.

Eli sun piti itse parantua, ilman että sun mimosamaisen herkkää itsetuntoasi ja vääriä toimintatapojasi olisi mitenkään saanut kritisoida? 

Onneksi ne sattuivat pärjäämään. Tärkeintä on että Sinä saat velloa ongelmissasi ja jos viet ongelmat eteenpäin tärkeimmillesi, sulla on siihen oikeus.

Et sä voi myöskään olettaa että heillä olisi kaikki hyvin, ainoastaan näemmä tämän eittämättä monitahoisen prosessin lopputuloksen. Eli että muutama läski tekee väärin myös lapselleen. 

Vierailija
75/116 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mulla ei ole lapsia, etten tartuta heihin lihavuuttani.

Mutta kyllä tuo on totta, että jos jossakin näkyy lihavia lapsia, niin kyllähän se syy useimmiten lapsen lihavuuteen on aikuisessa, tähän tulisi vähän rankemmin puuttua neuvoloissa yms. koska lapsella on niin todennäköisestä edessään kurja kohtalo hyljeksityn epäonnistujan roolissa, jota vain haukutaan sitten kun on aikuinen kun kehtaa olla lihava.

Vierailija
76/116 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enhän mä ees syö mitään ja mulla on vaan niin isot luut, helppohan se teillä on olla laihoja kun teillä on sellaiset geenit, terveellinen ruoka on kallista, eikä mulla ole siihen varaa. Mumsmums om nom nom.

Vierailija
77/116 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enhän mä ees syö mitään ja mulla on vaan niin isot luut, helppohan se teillä on olla laihoja kun teillä on sellaiset geenit, terveellinen ruoka on kallista, eikä mulla ole siihen varaa. Mumsmums om nom nom.

Kertoo sinusta aika paljon, että haluat pilkata lihavia.

Vierailija
78/116 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on just samoja ihmisiä jotka täälläkin selittää ettei ne syö mitään, urheilee 12 tuntia päivässä ja ovat geneettisiä ihmeitä, jotka tekee energiaa tyhjästä ja lihoo kaikesta huolimatta.

Vierailija
79/116 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja naps, ilmoitin asiattomaksi, lasten pilkkaaminen on sairasta ja tässä jutussa on nyt viaton lapsi osallisena, jotta saatte tuoda esiin omaa erinomaisuuttanne, joten poistoon koko paska.

Vierailija
80/116 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Tunnetko nyt itsesi hyväksi ihmiseksi, kun olet saanut muitakin mukaan sormella osoittavien joukkoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi