Entä onko tässä Suomen Kaunein Laukkukokoelma
Kun kerran Tyylialkemistin kokoelma ei ihan sytyttänyt kyselyssä, niin entä tämä?
http://www.olivialehti.fi/private-blend/2013/11/24/confessions-of-a-bagaholic/
Kommentit (40)
no oli tää mun mielestä paljon hienompi ja monipuolisempi kokoelma. todella tyylikkäitä, miehelle sopivia laukkuja. mulberry on jostain syystä sellainen merkki, jonka laukut miellän vain naisille sopiviksi, en tiedä mikä niiden muotokielessä (vai onko sitten se soikea solki ja logo) tekee sen.
en ole lukenut tyylialkemistin blogia, joten en tunne hänen tyyliään sen enemmän, mutta jotenkin oletin että kun kyseessä on nuori ihminen joka on kiinnostunut muodista ja tyylistä, tyyli ei olisi noin konservatiivinen ja tylsä. se tylsyys tuossa hänen kokoelmassaan eniten tökki. siinä mielessä mikon kokoelma on paljon kauniimpi ja kattavampi.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 21:57"]
[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 21:16"]
Oikeesti onko nuo laukut ton miehen. Käyttääkö naisten laukkuja.
[/quote]
Yritän lukea tämän kommentin sitä taustaa vasten, että Suomessa miehillä ei yleisesti muita laukkuja ole ollut kuin urheilumerkkien selkäreppuja ja treenikasseja. Niin ja nykyään läppärilaukkua. :-D Arkkitehtien olkalaukuille ja bisnesmiesten salkuillekin, jotka olivat työlaukkuja, naureskeltiin vielä ihan yleisesti joskus 1990-luvulla.
Mutta eihän tuolla nyt mitään noiden linjojen "tyttölaukkuja" ole. Toki näitä miesten laukkuja käyttävät myös laatutietoiset ja vähän puhdaslinjaisempaan muotoiluun tykästyneet naiset. Itse ottaisin noista mielelläni Saint Laurentin (Y-lukko on vain niin kaunis!), Pradan (tykkään tuosta paksusta nahasta, merkin naistenlaukuissa käytetään ohuempaa nahkaa) ja Guccin (tyylikkäämpi kuin moniväriset canvaset tai naisten nahkalaukut, joissa se kohokuvioitu logo on lautasen kokoisena).
Niin ja muutenkin pitää sanoa, että hassua kyllä, vaikka olenkin nainen, niin Mikon maku on monessa suhteessa lähempänä omaani kuin kenenkään muun suomalaisen blogaajan, johon olen törmännyt. Perusestetiikkantajumme on selkeästi hyvin yhteneväinen, varmaan pukeutuisin melko lailla samalla tavalla kuin Mikko, jos olisin mies. Olen myös hajuvesifani, ja Mikolla taitaa tuolla puolella olla Suomessa asuvista blogaajista ylivertainen kokoelma. En ainakaan muista nähneeni kenenkään naisblogaajan esittelevän vaikkapa Pariisin matkan hajuvesituliaisia.
[/quote]
Niinpä! Samaa mietin tuosta kommentista. Ja siitä hajuvesifaniudesta, tässä taisi olla todiste siitä;)
http://www.olivialehti.fi/private-blend/2013/03/26/rakkaudesta-kosmetiikkaan-ei-heikkohermoisille/
Vaikka naiset tykkäisivät hajuvesistä, harva jaksaa niistä "vouhkata", naisten mielestä hajuvedet ovat sen verran tavallinen ja arkipäiväinen asia.
Tässä varmaan huomaa gay-puolen, viitsii ja jaksaa innostua ehkä vähän liikaakin tuetyistä jutuista ja yksityiskohdista. Tunnen monta homoa, sama juttu.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 22:29"]
Vaikka naiset tykkäisivät hajuvesistä, harva jaksaa niistä "vouhkata", naisten mielestä hajuvedet ovat sen verran tavallinen ja arkipäiväinen asia.
Tässä varmaan huomaa gay-puolen, viitsii ja jaksaa innostua ehkä vähän liikaakin tuetyistä jutuista ja yksityiskohdista. Tunnen monta homoa, sama juttu.
[/quote]
Ekaa kertaa blogia vilkaisin, on aika naisellinen maku kieltämättä, esim. pari clutchia ja ne muut "kaunokaiset"...:) Upea kokoelma kyllä ja vaikka onhan noita muodin parissa toimivia heteromiehiäkin, niin niillä homoseksuaaleillakin on usein laukut vähän niitä miehisempiä tai sitten ihan miesten mallistosta... Tai no, kyllähän nyt muodin maailmaan mahtuu vaikka mihin mekkoihin pukeutuvia homoja ja mikäs siinä, saahan ihmiset pukeutua miten haluavat.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 22:29"]
[/quote]
Hmm, ehkä Suomessa näin on, mutta tunnen kyllä itse asiassa useammankin naisen, jotka ovat hajuvesifriikkejä, mutta eivät ole suomalaisia. Siis oikeasti tietävät hajuvesistä kaiken, omistavat niitä useita kymmeniä, keskustelevat niistä netissä eri foorumeilla jne... Suomeen kaikki tulee sen verran myöhässä ja koska hajuvedet ovat muutenkin niin arvokkaita täällä, niin siitä ei ole tullut niin yleistä harrastusta vielä. Mutta koska merkkilaukut on lyöneet itsensä täällä jo läpi aika hyvin, uskoisin että on vain ajan kysymys milloin sama tapahtuu hajuvesien suhteen.
Hyvin käytännöllisenä ihmisenä ihmettelen miksi ihmisellä pitää olla monta laukkua samaan tarkoitukseen, yhtä aikaa käytössä.
Minulla on arkena käytössä laukku, jossa on aina sama perussetti sisällä eli nenäliinat, huulirasvat,-punat, pari hedelmää, xylitolipurkkaa, tamponeja, siteitä, lääkepussukka=ensiapu, taskulamppu, heijastin, kukkaro, paikka puhelimelle, työavaimet jos olen kotona, kotiavaimet jos olen työssä, auton avaimet jne.
Jos minulla olisi vaikkapa viisi laukkua joutuisin joka päivä pakkaamaan laukun uudestaan tai ostamaan viiteen tai kymmeneen laukkuun perusvaraston tavarasta, jota aina kannan mukanani.
Voisko joku laukkufriikki selittää miten selviää tuosta.
Sama muuten tuon hajuvesijutun kanssa, miksi pitää olla monta hajuvettä kerrallaan käytössä, itse käytän hajuvettä päivittäin ja pullo kestää ainakin vuoden, mielestäni sekin on liian pitkään, tuoksu alkaa jo muuttua, saati että omistaisin ison kokoelman.
14
en kestäisi jos mulla olisi tälläinen mies, joka keräilisi laukkuja, kosmetiikkaa ja hajuvesiä!
Miksi tavallisen kangaskassinkin pitää olla merkkituote? Ei tavallinen tallukka pysty käsittämään.
Eikös aina lesbopareista aina sanita että toinen on selvästi se
"mies" suhteessa ja homopareissa se toinen "naisellinen", niin tässä kai sitten se suhteen naisellinen osapuoli.
valehtelematta kolme kertaa mun kosmetiikkamäärä, eikä mulkakaan mitenkään vähän ole!
Kuin miehekkään naisen laukkuja. Ei kivoja naisella eikä varsinkaan MIEHELLÄ. Miehelle sopii vain salkut ja reput ja just ja just jotkut urheiluputkikassit tms.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 23:12"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 13:57"]
Mikä laukkutietojumala sinä olet? ^ Näytäpäs oma kokoelmasi, jos sellaista on! :D
Balenciagat eivät ole passé, ovat moderni klassikko kun ovat pitäneet pintansa kohta 10 vuotta. Ajattelin itsekin hankkia sellaisen koska kaikki tutut kehuneet niiden laatua. Tyylialkemistin muut Chanelit ovat vähän erikoisempia (clutch, reissue, cabas) paitsi se musta caviar perus-2.55 joka on auttamaton blogilaukku. Tyylialkemistilla on myös näppärän näköinen satulalaukku-Hermes.
[/quote]
itseasiassa olen laukkutietojumala.
vai että "kaikki tutut kehuneet niiden laatua"! :D moni tuttuni taas haukkuu niiden huonoa laatua Ja yleisesti siitä monissa blogeissakin kirjoitetaan. Mutta ole hyvä, osta vaan laukku jolla on huono hinta-laatu-suhde.
chanelin cabas ei ole mikään "erikoinen" chanel, 2.55 ja gst:n jälkeen varmaan tavallisin.
[/quote]
Itseasiassa minulla on neljä Balenciagaa ja niiden laatu ollut huomattavasti parempi kuin minun seitsemän Vuittonin tai kolmen Chanelin. Yhden Chanelin ketju hajosi ja kultaus lohkesi, ja toisesta lähti ruuvi ja laukun kulman nahka kuoriutui. Molemmat ostettu aitoina Pariisista. Vuittoneiden ongelmia en ala edes tässä luettelemaan. Omistan myös Guccin, Hermesin, Givenchyn, Diorin ja Marc Jacobsin laukkuja, jotka todella laadukkaita. Olen keräillyt laukkuja 15 vuotta. Celineä en vielä omista.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 14:07"]
Mitä hittoa... siis nää olikin jätkän käsilaukkuja :D
Puolustelee sillä tätä kokoelmaa, että toiset ostelee autoja. Sopii mulle. Seisköön räntäsateessa balesiaaga kainalossa, kun mä huristelen ihanalla urheiluautollani ohi. Jokaisella on omat nautintonsa.
[/quote]
Sitten heräsit unestasi ja pihalla seisoikin tonnin Skoda joka ei käynnistynyt tänä aamuna kun -5 pakkasta?! :DDD
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 09:15"]
Puolustelee sillä tätä kokoelmaa, että toiset ostelee autoja. Sopii mulle. Seisköön räntäsateessa balesiaaga kainalossa, kun mä huristelen ihanalla urheiluautollani ohi. Jokaisella on omat nautintonsa.
[/quote]
Sitten heräsit unestasi ja pihalla seisoikin tonnin Skoda joka ei käynnistynyt tänä aamuna kun -5 pakkasta?! :DDD
[/quote]
siis mulla on ihana auto, josta olen iloinen ja ylpeä. Ihan omalla rahalla maksettu. Käsilaukkuna mulla on kirpparilta ostettu merkitön olkalaukku. Tämä on mun valintani, anna mun nauttia siitä.
[/quote]
Sulkeeko nämä pois toisensa? Ajan melkein sadan tonnin Range Rover Sportilla ja kannan 500-5000 euron merkkilaukkuja. Toki olen aikuinen omillani toimeentuleva, enkä mikään haaveileva "pissis".
Hyvännäköinen mies, mutta naisten käsilaukut kokoelmassa hämmästyttävät.
Jos teidän on niin vaikea ymmärtää merkkilaukkuja ettekä välitä niistä, niin mitä hittolaista te teette tässä ketjussa, ja vastaattekin vielä????
Lihansyöjänä en mene kasvissyöjäketjuun, enkä kristittynä ateistiketjuun.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 23:12"]
chanelin cabas ei ole mikään "erikoinen" chanel[/quote]
On se koska sitä ei enää valmisteta, eikä valmisteta sitä Tyylialkemistin timeless clutchiakaan, eikä sitä metallista limited edition-reissue laukkua. Eli suomimittakaavan mukaan hänen Chanelinsa ovat harvinaisia ja erikoisia =)
Hyi hitto, miten rumia kasseja! En ottais yhtäkään noista.
Ei Vieläkään Löytynyt The Suomen Kaunein LaukkuKokoelma.