Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Entä onko tässä Suomen Kaunein Laukkukokoelma

Vierailija
24.11.2013 |

Kun kerran Tyylialkemistin kokoelma ei ihan sytyttänyt kyselyssä, niin entä tämä? 

http://www.olivialehti.fi/private-blend/2013/11/24/confessions-of-a-bagaholic/

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 09:14"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 23:12"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 13:57"]

Mikä laukkutietojumala sinä olet? ^ Näytäpäs oma kokoelmasi, jos sellaista on! :D

Balenciagat eivät ole passé, ovat moderni klassikko kun ovat pitäneet pintansa kohta 10 vuotta. Ajattelin itsekin hankkia sellaisen koska kaikki tutut kehuneet niiden laatua. Tyylialkemistin muut Chanelit ovat vähän erikoisempia (clutch, reissue, cabas) paitsi se musta caviar perus-2.55 joka on auttamaton blogilaukku. Tyylialkemistilla on myös näppärän näköinen satulalaukku-Hermes.

[/quote]

[/quote]

Itseasiassa minulla on neljä Balenciagaa ja niiden laatu ollut huomattavasti parempi kuin minun seitsemän Vuittonin tai kolmen Chanelin. Yhden Chanelin ketju hajosi ja kultaus lohkesi, ja toisesta lähti ruuvi ja laukun kulman nahka kuoriutui. Molemmat ostettu aitoina Pariisista. Vuittoneiden ongelmia en ala edes tässä luettelemaan. Omistan myös Guccin, Hermesin, Givenchyn, Diorin ja Marc Jacobsin laukkuja, jotka todella laadukkaita. Olen keräillyt laukkuja 15 vuotta. Celineä en vielä omista.

[/quote]

Sitten heräsit unestasi ja pihalla seisoikin tonnin Skoda joka ei käynnistynyt tänä aamuna kun -5 pakkasta?! :DDD

Vierailija
2/40 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 09:25"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 14:07"]

Mitä hittoa... siis nää olikin jätkän käsilaukkuja :D

Puolustelee sillä tätä kokoelmaa, että toiset ostelee autoja. Sopii mulle. Seisköön räntäsateessa balesiaaga kainalossa, kun mä huristelen ihanalla urheiluautollani ohi. Jokaisella on omat nautintonsa.

[/quote]

Sulkeeko nämä pois toisensa? Ajan melkein sadan tonnin Range Rover Sportilla ja kannan 500-5000 euron merkkilaukkuja. Toki olen aikuinen omillani toimeentuleva, enkä mikään haaveileva "pissis".

[/quote]

Epäilen vahvasti, että laukkukokoelmaasi kuuluu Jounia ja Guessia ja autona Toyota Corolla. :p

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 09:25"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 14:07"]

Puolustelee sillä tätä kokoelmaa, että toiset ostelee autoja. Sopii mulle. Seisköön räntäsateessa balesiaaga kainalossa, kun mä huristelen ihanalla urheiluautollani ohi. Jokaisella on omat nautintonsa.

[/quote]

Sulkeeko nämä pois toisensa? Ajan melkein sadan tonnin Range Rover Sportilla ja kannan 500-5000 euron merkkilaukkuja. Toki olen aikuinen omillani toimeentuleva, enkä mikään haaveileva "pissis".

[/quote]

lucky you! Jokainen eläköön varojensa ja arvojensa mukaan. Mua ei kalliit käsilaukut sytytä, olen satsannut autooni ja se riittää mulle. Vaikeeta varmaan ymmärtää, ettei kaikki halua merkkilaukkua.

Vierailija
4/40 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä kenen lukijan kokoelma siellä BagMiss-blogin laukkusivustolla esiteltiin, sellainen jossa oli aika uuden näköinen Birkin? Jotain muutakin Hermesiä oli mukana. Minusta se oli aika hyvä kokoelma :)

Vierailija
5/40 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 07:37"]

en kestäisi jos mulla olisi tälläinen mies, joka keräilisi laukkuja, kosmetiikkaa ja hajuvesiä!

[/quote]

Ottaisi kieltämättä monen naisen itsetunnolle sellainen että mies olisi se siistimpi ja huolitellumpi osapuoli, ja nainen kuin ladon seinästä repäisty hänen rinnallaan.

Vierailija
6/40 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 21:08"]

Kun kerran Tyylialkemistin kokoelma ei ihan sytyttänyt kyselyssä

[/quote]

Miksi Tyylialkemistin kokoelma ei sytyttäisi? Minusta se on hyvä ja persoonallinen kokoelma, ei kovin paljon silmille hyppiviä logoja, ja hyvin mielenkiintoisia ja ajattomia klassisia malleja. Sanoisin että hyvin EI-pissismäinen kokoelma :) Sillä ainoat ns. "blogilaukut" jotka hänellä on, ovat se tikattu musta Kaneli ja logollinen Vuiskan putkimallinen.

Vierailija
7/40 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä keräillä mitä haluaa...

..mutta olisiko noita laukkuja ostettu, jossei niissä olisi tietyn valmistajan nimeä?

Vierailija
8/40 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 10:37"]

Saahan sitä keräillä mitä haluaa...

..mutta olisiko noita laukkuja ostettu, jossei niissä olisi tietyn valmistajan nimeä?

[/quote]

Onko olemassa laukkuja joissa ei olisi mitään valmistajan nimeä?

Vai tarkoitatko niitä jotka huutaa logoa kilsan päähän vs. ne joista ei heti näe mikä merkki kyseessä? :)

Vierailija
9/40 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 09:54"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 21:08"]

Kun kerran Tyylialkemistin kokoelma ei ihan sytyttänyt kyselyssä

[/quote]

Miksi Tyylialkemistin kokoelma ei sytyttäisi? Minusta se on hyvä ja persoonallinen kokoelma, ei kovin paljon silmille hyppiviä logoja, ja hyvin mielenkiintoisia ja ajattomia klassisia malleja. Sanoisin että hyvin EI-pissismäinen kokoelma :) Sillä ainoat ns. "blogilaukut" jotka hänellä on, ovat se tikattu musta Kaneli ja logollinen Vuiskan putkimallinen.

[/quote]

Tyylilakemistinkokoelma onkaunis ja hyvä, mutta nimenomaan persoonallinen se EI ole, siellä on kaikki tämän hetken IT-laukut suur piir, eli mitä esim ulkomaisissa blogeissa kaikilla varakkailla bloggaajilla/fashionistoilla on; Celinen tietyt laukut (box, trapeze, luggage), Chanelit, Balenciagat (vähän jo passé) jne jne.

Vierailija
10/40 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä laukkutietojumala sinä olet? ^ Näytäpäs oma kokoelmasi, jos sellaista on! :D

Balenciagat eivät ole passé, ovat moderni klassikko kun ovat pitäneet pintansa kohta 10 vuotta. Ajattelin itsekin hankkia sellaisen koska kaikki tutut kehuneet niiden laatua. Tyylialkemistin muut Chanelit ovat vähän erikoisempia (clutch, reissue, cabas) paitsi se musta caviar perus-2.55 joka on auttamaton blogilaukku. Tyylialkemistilla on myös näppärän näköinen satulalaukku-Hermes.

Vierailija
11/40 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

M:lla on ihana uusi Celine ja sitten ne Diorit joita ei monella tule vastaan. Samoin se korallinvärinen Mulberry mini-Alexa.

Vierailija
12/40 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

X:lla on upea se purppuranvärinen Prada! Samoin ne Mulberryn olkalaukut, Lily vai mikä niiden nimi oli?

Chanelit ovat vähän ikäneitomaisia kaikille alle 40-vuotiaille ;)

Vierailija
13/40 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
14/40 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan näyttävä ja todella hintava kokoelma, mutta ihmettelen miksi näin paljon? Ja jo pienempi kokoelma vaatii aika paljon tilaa. itselläni on 10 designer-laukkua, mitä pidän itselleni isona määränä, koska vähemmälläkin pärjäisi ja on muiden tavaroiden säilytyksen  kanssa välillä vaikea perustella, miksi tarvin kaikki nämä. Niin tai näin, mutta hyvin samantapaisia laukkuja, ja kun muoti muuttuu ehkä pienempilinjaiseen suuntaan jossain vaiheessa, kelpaako nämä enää käyttäjälle? Tyylialkemistin laukkuja ihailen enemmän, mutta sehän on ymmärrettävää, kun ne  on hankittu naiselle ja nämä miehelle.

Vierailija
15/40 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 13:57"]

[/quote]

itseasiassa olen laukkutietojumala.

vai että "kaikki tutut kehuneet niiden laatua"! :D moni tuttuni taas haukkuu niiden huonoa laatua Ja yleisesti siitä monissa blogeissakin kirjoitetaan. Mutta ole hyvä, osta vaan laukku jolla on huono hinta-laatu-suhde.

chanelin cabas ei ole mikään "erikoinen" chanel, 2.55 ja gst:n jälkeen varmaan tavallisin.

Vierailija
16/40 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti onko nuo laukut ton miehen. Käyttääkö naisten laukkuja.

Vierailija
17/40 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne on ihan miesten laukkuja, salkut, olkalaukut yms

Vierailija
18/40 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 21:11"]

Hyi hitto, miten rumia kasseja! En ottais yhtäkään noista.

[/quote]

No eivät ne sinulle sopisikaan!

Vierailija
19/40 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 21:20"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 21:11"]

Hyi hitto, miten rumia kasseja! En ottais yhtäkään noista.

[/quote]

No eivät ne sinulle sopisikaan!

[/quote]

Luojan kiitos siitä! Pankkitili kiittää.

Vierailija
20/40 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 21:16"]

Oikeesti onko nuo laukut ton miehen. Käyttääkö naisten laukkuja.

[/quote]

Yritän lukea tämän kommentin sitä taustaa vasten, että Suomessa miehillä ei yleisesti muita laukkuja ole ollut kuin urheilumerkkien selkäreppuja ja treenikasseja. Niin ja nykyään läppärilaukkua. :-D Arkkitehtien olkalaukuille ja bisnesmiesten salkuillekin, jotka olivat työlaukkuja, naureskeltiin vielä ihan yleisesti joskus 1990-luvulla. 

Mutta eihän tuolla nyt mitään noiden linjojen "tyttölaukkuja" ole. Toki näitä miesten laukkuja käyttävät myös laatutietoiset ja vähän puhdaslinjaisempaan muotoiluun tykästyneet naiset. Itse ottaisin noista mielelläni Saint Laurentin (Y-lukko on vain niin kaunis!), Pradan (tykkään tuosta paksusta nahasta, merkin naistenlaukuissa käytetään ohuempaa nahkaa) ja Guccin (tyylikkäämpi kuin moniväriset canvaset tai naisten nahkalaukut, joissa se kohokuvioitu logo on lautasen kokoisena).

Niin ja muutenkin pitää sanoa, että hassua kyllä, vaikka olenkin nainen, niin Mikon maku on monessa suhteessa lähempänä omaani kuin kenenkään muun suomalaisen blogaajan, johon olen törmännyt. Perusestetiikkantajumme on selkeästi hyvin yhteneväinen, varmaan pukeutuisin melko lailla samalla tavalla kuin Mikko, jos olisin mies. Olen myös hajuvesifani, ja Mikolla taitaa tuolla puolella olla Suomessa asuvista blogaajista ylivertainen kokoelma. En ainakaan muista nähneeni kenenkään naisblogaajan esittelevän vaikkapa Pariisin matkan hajuvesituliaisia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä