Homeopatiasta apua unettomuuteen?
Ajattelin kokeilla vielä homeopatiaa tähän unettomuuteen,auttaisiko.Olen joutunut syömään yli 20 vuotta erilaisia unilääkkeitä,ja nukun huonommin kuin koskaan.Parina iltana en ole nyt ottanut enää lääkkeitä,eka yönä nukuin kolmesta yhdeksään,mutta viime yönä sain unta vasta kuuden jälkeen aamulla ja unta riitti kolmisen tuntia.
Paikkakunnallani ei ole homeopaattia,saako luontaiskaupasta ostettua niitä valmisteita ja osaavatko myyjät neuvoa? Vai voiko vaan soittaa jollekin homeopaatille ja kysyä neuvoja?
Kommentit (244)
[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 22:26"]
http://www.circlumfarmasia.fi/homeopaattisetvalmisteet
Yhdistelmätipat suositeltava kuten Aconitum joka on hurjan hyvä aine. Voit laittaa sähköpostin ja lähemmin kysellä mikä sinulle sopivin vaihtoehto. Vastaavat nopeasti. Aine mistä muuten ei voi elää on Arnica. Kannattaa ostaa samalla. Googlaa niin näet mihin kaikkeen käytetään. On äärettömän hyvä aine.
[/quote]
Homeopatiasta ei voi saada mihinkään vaivaan mitään apua. Se on ihan humpuukia, rahat vaan menee hukkaan, ja nukut sen vuoksi vielä huonommin.
Ihana uni tulee siitä! Ai ihanaa. Kannattais teidänkin kokeilla kun täällä kukkua, muumiot!
[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 22:41"]
Ihana uni tulee siitä! Ai ihanaa. Kannattais teidänkin kokeilla kun täällä kukkua, muumiot!
[/quote]
Prooooooovooooooooo!
Ei homeopatiaa voida käyttää vaikemmissa asioissa joissa tarvitaan antibiootteja mutta esim immuniteettiasioihin niin ovat oiva valinta. Ja jos ap kerta on syönyt 20 vuotta unilääkkeitä niin ehkäpä homeopaattivalmisteet olisivat kokeilemisen arvoisia tässä vaiheessa. Ei ainakaan voida syyttää ettei tarpeeksi pitkään ole niitä käyttänyt. Joten tsemppiä sinulla ja toivotaan että saat jostakin apua ongelmaan. Aivan samahan se on mikä auttaa kunhan auttaa
No placebo voi hyvinkin toimia unettomuuteen. Eli senkus ostat, jos uskot. :)
Homeopatia on huuhaata kuten horoskoopit ja ennustaminen. Luulumushoitoa.
Kokeile ihmeessä, et voi hävitä mitään paitsi muutaman euron. Pelaavathan ihmiset rahapelejäkin. Sinne rahat menevät kankkulankaivoon nekin voiton toivossa. Puhumattakaan niistä rahoista mitä lääkkeet ovat nielleet sinulla ne 20 vuotta. Tuskinpa sait nekään ilmaiseksi? Vai miten se oikein menee? Onko apteekissa lääkkeitä mitä saa ilmaiseksi? Muistatko kenties itse?
Kiitos,tulihan joku asiallinenkin vastaus :) Joka ei ole unettomuudesta itse kärsinyt,ei voi ymmärtää,mitä tuskaa se pahimmillaan voi olla.Laitoin nyt sähköpostia ja odottelen vastausta.
Ap, jos uskot veteen ravistelun seurauksena syntyvään energiaan ja siihen, että aineesta on jäljellä muistijälki, niin homeopatia on sinun valintasi. Mitään muuta vaikutusta sillä ei ole. Näistä kahdesta syntyy se vaikutusmekanismi, näin ovat homeopaatitkin itse todenneet.
Eli kannustaisin sinua ennemmin laittamaan rahasi vaikkapa unitutkimukseen. Sekin maksaa, mutta omavastuun jälkeen alle 300 euroa esimerkiksi yksityisellä uniklinikalla. Siellä rekisteröidään uni koko yön ajalta ja usein huonon unenlaadun takaa löytyykin jokin toiminnallinen vaiva, esim. levottomat jalat, uniapnea tai muuta vastaavaa.
Samoin itseäni on auttanut Reishi-niminen sieni, jota saa kuumaan juomaan sekoitettavana jauheena (Instant Reishi). Se ilmeisesti vaikuttaa kortisolitasoja tasaavasti ja hormoneillahan on merkittävä vaikutus unenlaatuun. Mutta mulla ei ollut niin paha unettomuus, että olisi ollut mitään lääkitystä siihen.
Mutta voin sanoa, että jos ketipinor, tenox ja muut mömmöt ei auta niin ei auta homeopatiakaan. Se ehkä maksaa kympin kokeilla, eli et paljoa häviä (jos et siis mene vastaanotolle) mutta suosittelisin tuollaista uniklinikkaa. Olin juuri ammattiini liittyen luennolla, jossa kerrottiin unettomuudesta, ja siellä todettiin, että usein sen takana on jokin muu vaiva, se vain ei tule esille, kun potilaita vain "marinoidaan" (=luennoivan lääkärin termi :) )terveyskeskuksissa, eikä läheteteä eteenpäin tutkimuksiin (kallista).
Ja unilääkkeistä ei pidä luopua kuin seinään, tai voihan sitä kokeilla, mutta vieroitusoireena on samoja oireita, kuin mihin lääke on otettu auttamaan. Toki eroonpääsy unilääkkeistä kannattaa aina. Bentsodiatsepiinit ovat poistumassa kuulemma kokonaan unettomuuden käypä hoito -suosituksesta, ja ykköseksi nostetaan unettomuuden hoidossa Doxal.
Jos sulla on nyt siis unettomuutta, koska lopetit yhtäkkiä unilääkkeet, niin se johtuu siitä.
Niin joo tietenkin nukun nyt huonommin lopetettuani lääkkeet,sehän on selvää.Mutta en saanut unta edes niillä lääkkeillä(mirtatsapiini+ketipinor),jouduin siis aina ottamaan sitä tenoxia.Niin en halua enää mömmöjä enempää.
Tuota Doxalia kokeiltiin jo 90-luvulla...ihan järkky lääke.Teki kaikki äänet monen kymmenkertaisiksi,esim.puhelimen soiminen kuulosti ihan hirveän kovalta,lisäksi pisti mahan totaalijumiin.Pieni annos ei edes auttanut,ja sit kyllä nukuin,mutta aamulla kun heräsi,oli kuin olisi ollut jossain pimeässä tunnelissa.
Huomenta,ap nukkui viime yönä klo 2-6 humpuuki-tipoilla :) Vaikkakin vain 4 tuntia,mutta sentään olin nukahtanut huomattavasti aiemmin,verrattuna alkuvaiheeseen klo 5-6.
Ei enää väsyttänyt,niin en jäänyt sänkyyn,vaan nousin ylös.Jospa saisin tätä rytmiä korjatuksi näin.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 00:36"]
ap toivoo,että pysyttäis tässä alkuperäisessä aiheessa...eli onko homeopatiasta apua unettomuuteen,koska lääkkeistä ei enää ole minun tapauksessani.Voltarenista voi joku halutessaan avata oman keskustelun.
[/quote]
Juu pahoittelut siitä! Eipä minuakaan kiinnosta tippaakaan voltaren mutta se on aina kiinnostavaa nähdä kun vastaväittäjät innostuu että millaiseksi se menee. Taas nähtiin että poikien jutut meni aika nopeasti asiattomalle puolelle joten ei kehumista. Mikä minua ihmetyttää on kyllä se että miksi apteekit eivät hyödynnä kaikkia mahdollisia asiakkaita myymällä homeopaattisia valmisteita. Joka siihen ryhtyi saattais olla jonoa käytävälle asti. Heillä vois olla myytävänä myös homeopaattinen kotiapteekki mikä muiden maiden apteekeissa myydään. Pieni, iso ja laaja 100, 150, 200 euroa ja menis niinkuin siimaa kaupaksi. Näitä sitten käytäis täyttämässä. Eikö olisikin hauskaa kun asiakkaina olisi hyvin innostuneita ja iloisia asiakkaita? Ja rahavirta olisi taattua.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 06:46"]
Huomenta,ap nukkui viime yönä klo 2-6 humpuuki-tipoilla :) Vaikkakin vain 4 tuntia,mutta sentään olin nukahtanut huomattavasti aiemmin,verrattuna alkuvaiheeseen klo 5-6.
Ei enää väsyttänyt,niin en jäänyt sänkyyn,vaan nousin ylös.Jospa saisin tätä rytmiä korjatuksi näin.
[/quote]
Hauska kuulla ap! Ens yö tulee olemaan vielä kiinnostavampi. Tsemppiä vaan!
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 07:19"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 00:36"]
ap toivoo,että pysyttäis tässä alkuperäisessä aiheessa...eli onko homeopatiasta apua unettomuuteen,koska lääkkeistä ei enää ole minun tapauksessani.Voltarenista voi joku halutessaan avata oman keskustelun.
[/quote]
Juu pahoittelut siitä! Eipä minuakaan kiinnosta tippaakaan voltaren mutta se on aina kiinnostavaa nähdä kun vastaväittäjät innostuu että millaiseksi se menee. Taas nähtiin että poikien jutut meni aika nopeasti asiattomalle puolelle joten ei kehumista. Mikä minua ihmetyttää on kyllä se että miksi apteekit eivät hyödynnä kaikkia mahdollisia asiakkaita myymällä homeopaattisia valmisteita. Joka siihen ryhtyi saattais olla jonoa käytävälle asti. Heillä vois olla myytävänä myös homeopaattinen kotiapteekki mikä muiden maiden apteekeissa myydään. Pieni, iso ja laaja 100, 150, 200 euroa ja menis niinkuin siimaa kaupaksi. Näitä sitten käytäis täyttämässä. Eikö olisikin hauskaa kun asiakkaina olisi hyvin innostuneita ja iloisia asiakkaita? Ja rahavirta olisi taattua.
[/quote]
Eikö sitä homeopaattisten valmisteiden myyntiä voisi hoitaa tekstiviestillä tai appsina kuten aiemmin ehdotin? Asiakas maksaisi vaikka 20 €/viesti ja puhelinta näytettäsiin vesipullolle ja veteen latautuisi haluttu homeopaattinen valmiste?
Jos joku keksii syyn miksi tuo ei toimisi niin vastatkaa ja perustelkaa. Tällöinhän homeopaattiset valmisteet olisivat kaikkien ulottuvilla nopeasti ja vähäisillä toimituskuluilla ja jokainen saisi tilata oman valmisteensa haluamaltaan homeopatiagurulta vaikka keskellä yötä.
Osaisiko joku suositella homeopaattisia ehkäisypillereitä?
Myöskin olisi tarvetta todella voimakkaalle homeopaattiselle särkylääkkeelle ( nivelrikko).
asiallisia vastauksia kiitos ;)
Miksi ette kysy homeopaatilta mitä valmistetta kannattaisi käyttää mihinkin vaivaan? Varmaan paljon paremman vastauksen saisitte kuin täältä, koska valmisteen valitsemiseen vaikuttaa muutkin asiat kuin juuri se tietty vaiva. Siksi kannattaa käydä ihan vastaanotolla, edes yhden kerran.
Ainiin ja ihana kuulla AP, että olet nyt nukkunut paremmin :)
Suosittelen myös juomaan reishi-teetä illalla juuri ennen nukkumaanmenoa, itselläni on auttanut huimasti. Itse olen käyttänyt Four Sigma Foodsin reishi-juomajauhetta, saa luontaistuotekaupoista.
http://www.circlumfarmasia.fi/homeopaattisetvalmisteet
http://terveyskauppa.fi/
Yhdistelmätipat suositeltava kuten Aconitum joka on hurjan hyvä aine. Voit laittaa sähköpostin ja lähemmin kysellä mikä sinulle sopivin vaihtoehto. Vastaavat nopeasti. Aine mistä muuten ei voi elää on Arnica. Kannattaa ostaa samalla. Googlaa niin näet mihin kaikkeen käytetään. On äärettömän hyvä aine.