Lue keskustelun säännöt.
Jäisitkö osa-aikaiseksi jos voisit?
24.11.2013 |
Miehelläni voisi olla tilaisuus jäädä osa-aikaiseksi. Hän haluaisi miettiä alanvaihtoa ja tulevaisuuttaan. Itse en tätä ymmärrä juuri ollenkaan.
Jäisitkö sinä osa-aikaiseksi jos voisit? Voisitko pudottaa tulotasoasi sen takia?
Oletko kyllästynyt työhöni vai teetkö työtä kuin työtä, että saat tarvittavasti rahaa?
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Minä teen nyt osa-aikatyötä, ja se on ihan parasta! Jää hyvin vapaa-aikaa, ja nettopalkkakaan ei ole kovin paljoa pienempi mitä se olisi kokoaikatyössä (vähemmän tuloja=pienempi veroprosentti).
Hyvänä puolena myös se, että voi halutessaan tehdä enemmän tunteja, eli jos vaikka iskee rahantarve voi painaa pari viikkoa isommilla tuntimäärillä.
Oleellista on se, että millaiset menot on. Minulla ei juurikaan ole mitään isoja kuluja, en harrasta mitään kallista (muutama satanen menee vuodessa, ja tuohon mukaan laskettu kaikki esim. jumppatrikoot ja lenkkarit) eikä minulla ole esim. autoa tai vastaavia "rahareikiä".
Ja se on myös hyvä muistaa, että kun vapaa-aikaa jää enemmän, on aikaa tehdä juttuja joilla säästää rahaa. Esim. aikaa leipoa leipä itse ja kerätä marjoja ja sieniä varastoon. Lisäksi itse säästän huimasti siinä, että ostan lähes kaikki vaatteet alennuksista. Kun menen töihin/tulen töistä kierrän usein muutamien kauppojen alerekit, ja jos on sellaista mitä tarvitsen edulliseen hintaan ostan. Kun tein täyttä päivää, piti käytännössä aina ostaa täydellä hinnalla vaatteet, koska ei ollut aikaa eikä voimia ns. "kierrellä" kaupoissa. Ja ostan loppuviimeksi hyvinä vähän vaatteita, mutta esim. nyt katselin yhtä syystakkia sillä silmällä, en raaskinut maksaa siitä 100€, mutta sitten yhtenä aamuna se oli alerekissä puoleen hintaan, ja ostin sen :)