Onko kuraattori kaikista hyödyttömin työpaikka?
Nyt Kun Li niistä puhun, niin voin vaan pyöritellä päätäni. Ei ne valvo ympäristöä, vaan istu kopissa, jonne kukaan ei yleensä tule.
Joskus harvoin saattaa opettaja huomata kiusaamistilanteen ja lähettää kuraattoriin, jossa lässytyksen jälkeen päästään kiusaamaan taas. Meidän koulussa kukaan ei ottanut sitä vakavasti.
Ja vaatiiko tuo turha ammatti vielä yliopistokoulutuksen??
Kommentit (13)
Opettajista oli enemmän hyötyä kun jostain kuraattorista.
Eli opettaja jotka pisti jälki-istuntoon koulun päätteeks anto ees jotain rangaistusta. Osa ei välttämättä halunnut häiritä tunnilla sen vuoksi, koska ei halua jäädä tunnin jälkee. Ei se kiusaamista estänyt, mutta pointti on että kuraattorin duuni on naurettavan typerää :D
Ei ne opettajat kiusaamista estänyt, mutta pointti on että kuraattorin duuni opettajiin verrattuna naurettavan typerää... Saako kuraattorit palkkaa, ku ne litkii 8 tuntia jotain kahvia kopissaan?
1 vartija / koulutettu kouluvalvoja vastaa 100 kuraattoria.
Koko kuraattori ammatin vois mun mielestä poistaa. Käsittämätöntä, että porukka hankkii yliopistossa siihen koulutuksen ja menee verorahoja roskiin.
Näin opettajan näkökulmasta: kutakuinkin, oikeaa tukea ei saa, mutta arvostelua selän takana kylläkin.
Vierailija kirjoitti:
Opettajista oli enemmän hyötyä kun jostain kuraattorista.
Eli opettaja jotka pisti jälki-istuntoon koulun päätteeks anto ees jotain rangaistusta. Osa ei välttämättä halunnut häiritä tunnilla sen vuoksi, koska ei halua jäädä tunnin jälkee. Ei se kiusaamista estänyt, mutta pointti on että kuraattorin duuni on naurettavan typerää :D
Ei ne opettajat kiusaamista estänyt, mutta pointti on että kuraattorin duuni opettajiin verrattuna naurettavan typerää... Saako kuraattorit palkkaa, ku ne litkii 8 tuntia jotain kahvia kopissaan?
Iso osa opettajista on joko täysin munattomia tai heitä ei muuten vaan kiinnosta. Yhekskytluvulla jälki-istuntoon joutui niin kiusaaja kuin kiusattukin, ei silloinkaan haluttu tai jaksettu selvittää asioita.
Itse olen tehnyt opettajana ja luokanvalvojana töitä myös todella hyvien kuraattorien kanssa. Sellaisten, joita vanhat oppilaat tulevat vielä vuosienkin jälkeen kiittämään siitä, että olivat isona apuna vaikeina hetkinä ja auttoivat niiden yli.
Kuraattori ei ole työpaikka vaan ammatti. Suurin osa kuraattorin työstä on ihan muuta kuin kiusaamiseen liittyvää. Kuraattori mm. ohjaa oppilaita ja perheitä tuen piiriin. Kuraattori on yleensä sosiaalitoimen alainen, ei koulun työntekijä. Harvoin hän ehtii istua kopissa kahvilla, koska tyypillisesti kuraattorilla on monta koulua.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tehnyt opettajana ja luokanvalvojana töitä myös todella hyvien kuraattorien kanssa. Sellaisten, joita vanhat oppilaat tulevat vielä vuosienkin jälkeen kiittämään siitä, että olivat isona apuna vaikeina hetkinä ja auttoivat niiden yli.
Huonoja kuraattoreita lapset välttelee. Täällä oli sellainen, että oppilaat varottivat tosiilleen puhumasta sille yhtään mitään, jos ei halunnut huostaanotetuksi.
Vierailija kirjoitti:
Kuraattori ei ole työpaikka vaan ammatti. Suurin osa kuraattorin työstä on ihan muuta kuin kiusaamiseen liittyvää. Kuraattori mm. ohjaa oppilaita ja perheitä tuen piiriin. Kuraattori on yleensä sosiaalitoimen alainen, ei koulun työntekijä. Harvoin hän ehtii istua kopissa kahvilla, koska tyypillisesti kuraattorilla on monta koulua.
Kuraattori metsästää lastenkodeille asukkaita.
Vierailija kirjoitti:
Kutakuinkin
Vantaalla ainakin. Vissiin pelkäävät asiakkaitaan.
Tämähän onkin vaihtelua opettajien ja psykologien haukkumisella palstalla.