Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomen kaltaisessa, maailman parhaimman sosiaaliturvan maassa, on miehen töissä olo ja tulot niin tärkeitä naisille?

Vierailija
22.09.2020 |

Ymmärrän kyllä että jossain kehitysmaassa tulot ovat tärkeitä, kun siellä ei ole lainkaan sosiaaliturvaa.

Mutta elämme kehittyneessä yhteiskunnassa, jossa teknologian kehitys on vienyt työpaikkoja, eikä työtä enää riitä kaikille.

Miksi siis naiset edelleen vaativat 50-luvun tyyliin miehiltä työpaikkaa ja elättäjän roolia?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä etsi itselleni elättäjää vaan lapsilleni. Elätän jo itse itseni.

Vierailija
2/29 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

- se kertookin miehen luonteesta; heittäytyykö tukien varaan vai tekeekö työtä

- ei kai kukaan suomalainen nainen ole niin hullu, että luulee suomalaisen miehen palkan elättävän koko perheen

- eiköhän pikkuhiljaa kaikki osaa erottaa elämäntapatyöttömän ja väliaikaisesti työttömän (se maajussi Pia olkoon poikkeus)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/29 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen antaa kykyjensä mukaan oman panoksensa tähän yhteiskuntaan. Jos mies on työkykyinen, edellytän hänen tekevän jotain hyödyllistä työtä. Jos työpaikkaa ei ole, sitten opiskelemaan uusi ammatti tai jatkokouluttautumaan. Minua ei tarvitse elättää, olen tienaan oman leipäni.

Vierailija
4/29 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten ole huomannut että naisissa on eroja? Suuri enemmistö suomalaisista naisista elättää itse itsensä. Poikkeuksia on: esim. nää neitoset jotka muokkaa itsestään herkun näköisen ja ajattelee sen riittävän heidän osuudekseen parisuhteessa.

Vierailija
5/29 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset elättävät ihan itse itsensä, mutta jos kaksi ihmistä haluaa ostaa yhteisen asunnon, perustaa perheen ym. niin molempien pitää ottaa osaa niin taloudellisestikin kuin muutenkin.

Vierailija
6/29 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien Suomi on ollut "maailman parhaimman sosiaaliturvan maa"? Suomi kun on EU-keskitason alapuolella.

Vierailija
7/29 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien Suomi on ollut "maailman parhaimman sosiaaliturvan maa"? Suomi kun on EU-keskitason alapuolella.

? Kyllä moskiitot veren haistaa. Tänne ne vaeltaa.

Vierailija
8/29 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset naiset käyvät töissä ja tulevat toimeen omilla rahoillaan. Tietysti joukkoon mahtuu toisenlaisiakin tarinoita. Emme me halua miehestä mitään elättäjää itsellemme, mutta emme myöskään halua elättää mitään miestä.

Vierailija
9/29 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä naiselle pitäis muna riittää eikä asettaa miehelle mitään vaatimuksia palkkatasosta. Jos mies on esim. työtön, niin silti munaa on aina saatavilla.

Vierailija
10/29 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysäise ap tätäkin asiaa äidiltäsi. Hän on nainen. Tai naisoletettu ainakin.

Vierailija
11/29 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- ei kai kukaan suomalainen nainen ole niin hullu, että luulee suomalaisen miehen palkan elättävän koko perheen

- eiköhän pikkuhiljaa kaikki osaa erottaa elämäntapatyöttömän ja väliaikaisesti työttömän (se maajussi Pia olkoon poikkeus)

Sinä heität keskustelun läskiksi.

Asenteet paistaa selvästi. Ainakin oma vaimo on elättänyt minut ihan kivasti ja itse saan ihan pientä eläkettä.

Jouduin jo nuorena mt-ongelmista eläkkeelle. Lapsista on kivaa että isä on kotona ja laittaa ruokaa ja on kotona siistiä. Voin kyllä todeta että monelle naiselle olisi vaikeaa elättää köyhä eläkkeellä oleva miehensä, vaikka mies tekisi kotona kaikkensa. Teillä on pääkopassa asenteissa vikaa hyvät neidit!

Vierailija
12/29 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa yhden työtätekevän palkka harvoin riittää perheelle kohtuulliseen toimeentuloon, täällä on aina vaadittu myös naisen työpanosta perheen elättämiseen. Olisi kummallista, jos nyt mies voisi heittäytyä naisen elätettäväksi tai vaatia molempia tyytymään muuta yhteiskuntaa alempaan elintasoon.

Vierailija
13/29 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se taikaseinäkään ihan kaikkea maksa. Itsekin työttömyyden kokeneena tiedän kuinka vähissä silloin rahat on. En minäkään ole työpaikka kädessäni syntynyt.

Suomessakin on paljon köyhiä lapsiperheitä, yleensä juuri työttömiä. Miksi kukaan tarkoituksella haluaisi sellaista? Fiksut ihmiset eivät tee lapsia köyhyyteen.

Voin seurustella työttömän miehen kanssa ja olen niin tehnytkin, mutta ei se elämäntilanne mitenkään houkuttele lapsia hankkimaan. En hankkisi edes kissaa sellaiseen tilanteeseen.

Toki on niitäkin naisia, jotka hankkii vaan holtittomasti lapsia ja lemmikkejä  vaikka ei itse ole koskaan töitä tehnyt eikä aiokaan tehdä, joten etsi vaan vapaasti itsellesi sellainen nainen. 

Vierailija
14/29 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyystuet ovat Suomessa maailman parhaat.

Vierailija
15/29 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

koska akat ovat rahanahneita. jokainen. ipadeja ja koruja vaativat lahjoiksi ja ulkomaan matkoja

Minä kyllä maksan ihan itse nuo jutut.

Vierailija
16/29 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja Erikalla ei ole ikäeroa  kuin 13 vuotta, joten Dannyyn verrattuna olen jo varsin nuori hänelle. Täytyypä hakeutua Erikan keikalle josko yritän ainakin vokotella häntä. ; )

M40

Vierailija
17/29 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä heität keskustelun läskiksi.

Asenteet paistaa selvästi. Ainakin oma vaimo on elättänyt minut ihan kivasti ja itse saan ihan pientä eläkettä.

Jouduin jo nuorena mt-ongelmista eläkkeelle. Lapsista on kivaa että isä on kotona ja laittaa ruokaa ja on kotona siistiä. Voin kyllä todeta että monelle naiselle olisi vaikeaa elättää köyhä eläkkeellä oleva miehensä, vaikka mies tekisi kotona kaikkensa. Teillä on pääkopassa asenteissa vikaa hyvät neidit!

Niin se valitettavasti onkin asennekysymys elättää mt-miestä. Ei ole mikään pakkovelvollisuus ottaa tässä elämässä.

Aika moni nainen kuitenkin suostuu omaishoitajaksi avioliitossa.

Vierailija
18/29 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ja Erikalla ei ole ikäeroa  kuin 13 vuotta, joten Dannyyn verrattuna olen jo varsin nuori hänelle. Täytyypä hakeutua Erikan keikalle josko yritän ainakin vokotella häntä. ; )

M40

oho tää tuli väärään ketjuun...alkaa lantrinki vaikuttamaan

Vierailija
19/29 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin juuri tulossa sanomaan samaa.

Provohan tuo koko aloitus on, siksi kärjistetty otsikkokin ilman mitään parempaa tietoa.

Vierailija
20/29 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

naiset haluu aina vaan rahaa.

Mä erakoiduin enkä enää yritä mitään tässä yhteiskunnassa.

Naiset varsinkin oli niin suuri pettymys

M38

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan