Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomen kaltaisessa, maailman parhaimman sosiaaliturvan maassa, on miehen töissä olo ja tulot niin tärkeitä naisille?

Vierailija
22.09.2020 |

Ymmärrän kyllä että jossain kehitysmaassa tulot ovat tärkeitä, kun siellä ei ole lainkaan sosiaaliturvaa.

Mutta elämme kehittyneessä yhteiskunnassa, jossa teknologian kehitys on vienyt työpaikkoja, eikä työtä enää riitä kaikille.

Miksi siis naiset edelleen vaativat 50-luvun tyyliin miehiltä työpaikkaa ja elättäjän roolia?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

naiset haluu aina vaan rahaa.

Mä erakoiduin enkä enää yritä mitään tässä yhteiskunnassa.

Naiset varsinkin oli niin suuri pettymys

M38

usko pois, et ole yksin

Vierailija
22/29 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh..elättäjän roolia?

Suomi on niitä harvoja maita, jossa naiset maksavat vähintäin puolet perheen kuluista, tekevät 8-10h työpäivää ja tilaston mukaan tekevät suurimman osan kotitöistä ja hoitavat lapset, usein vielä iäkkäät vanhemmat ja appivanhempana.

Ja kyllä, miehenkin oli hyvä tienata, sillä jo laki määrää molempien vanhempien okevan lasten elatusvelvollisia.

Ja suurin osa naisista ei saa mitään tukia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

naiset haluu aina vaan rahaa.

Mä erakoiduin enkä enää yritä mitään tässä yhteiskunnassa.

Naiset varsinkin oli niin suuri pettymys

M38

Varmasti oli pettymys, kun eivät lähteneet sinun personal-siivoojaksi, kokiksi ja sängynlämmittäjäksi.. Ja elättäjäksi.

Kyllä minullekkin miehet olisi suuri pettymys, jos omat kriteerit miehille olisi ylläolevat. 

Vierailija
24/29 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
25/29 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsopas kun siinä on sellainen pieni juttu että jos mies ja nainen suunnittelevat esimerkiksi asuvansa yhdessä ja perustavansa perheen niin saadakseen sen hyvän sosiaaliturvan heidän molempien täytyy olla työttömiä ja varattomia. Jos nainen on töissä ja mies ei ja jos naisella sattuu vielä olemaan hieman säästöjäkin niin se sosiaaliturva on pelkkä vitsi eli täysin olematon. Näin se täällä Suomessa menee. En minä halua jo lähtökohtaisesti elättää miestä pienellä palkallani.

Vierailija
26/29 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori., me ei ehditä nyt vastailemaan kun ollaan aina näin keskiviikkoisin klo 8 menossa kollektiivisesti vaatimaan sitä elättäjää. Vaaditaanko sulle sitä työpaikkaa samalla, kerran ollaan jo likkain kanssa liikenteessä?

Vierailija
27/29 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mua ei tarvi kyllä miehen elättää, mutta en todellakaan katselisi nurkissani jotain elämäntapalusmua, joka ei osaa pitää huolta tai kanna vastuuta itsestään. Semmosessa ihmisessä ei ole mitään, mikä minua sytyttäisi.

Vierailija
28/29 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et, ap, lakkaa hakkaamasta vaimoasi?

Vierailija
29/29 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tunne ainuttakaan naista, joka haluaisi miehen elättäjäksi. Tunnen vain naisia, jotka haluaa tehdä töitä ja jotenkin sumplia äitiyden ja äitiyslomat siihen. En myöskään tunne ainuttakaan naista, joka haluaisi elättää miehen. Tällä tarkotetaan tilannetta, jossa miehellä ei ole töitä, eikä hän edes yritä työllistyä, eikä hän sitte tee kotonakaan mitään. Tilanteita joissa nainen voisi auttaa miestä on esimerkiksi, missä mies aktiivisesti yrittää työllistyä tai jos hän on pienellä tulolla koti-isänä ja hoitaa kodin arjen tai jos naisen tulot on moninkertaiset, niin ei ihan eri tuloluokissa eletä (eli mies köyhyysrajalla ja nainen rikkaana liihottaa menemään). Samaa tuntemani naiset ajattelevat siitä, millaisissa tilanteissa miehen on velvollisuus auttaa heitä.

Mitä kumppanin valintaan tulee, niin ei ne tulot oo oikeesti kovin tärkeet. Mitä ihmettä mä tekisin rikkaalla, mutta täysin idiootilla ja ikävällä miehellä jonka kanssa persoonat ei vaan kohtaa? En mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi