Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitähän nämä oireet tarkoittavat...

Vierailija
23.11.2013 |

- "kuumia aaltoja", etenkin öisin. Ei aina mutta pari viikkoa oli jatkuvasti tosi voimakkaana ja nytkin aina välillä. 

- yli kuukauden kestänyt "flunssa", johon liittyy lähinnä ajoittaista pientä kurkkukipua (sellaista lievästi kirvelevää, vähän kuin olisi kurkku vähän rikki), ehkä ihan vähän tukkoisuutta ja ajoittain voimatonta oloa

- nielurisojen kohdalla ja läheisissä imusolmukkeissa turpoileva tunne (mulla on nielurisat leikattu ja silti tuntuu kuin niiden kohdalla olisi jotain ylimääräistä)

- välillä tuntuu vähän siltäkin kuin olisi pala kurkussa, voi kyllä olla että johtuu vaan näiden oireiden stressaamisesta

Ikää ei ole kuin 30, ja gynellä käyty eikä mitään aikaisia vaihdevuosia ainakaan pitäisi olla (paikat niin kuin pitääkin ja menkat tosi säännölliset). Kilpirauhaskoe tulossa ihan pian. 

Alkaa jo stressata... :/

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisko olla angiinaa? mulla oli viime talvena paha angiina ja sillon tuntu kurkku niin ahtaalta ettei tahtonut saada edes juotua. lisäksi kurkkua karvasteli jatkuvasti ja imusolmukkeetkin tulehtui ja turposi. nuo kuumat aallot öisin voi johtua ihan flunssastakin. onko sulla kurkussa sellasta valkosta karstaa ja maistatko normaalisti? :D toivottavasti ois apua. niin ja tosiaan mulla tuo angiina kesti varmaan kolme viikkoa ennen kuin älysin hakea terveyskeskuksesta antibiootit, niillä se sitten lähti.

Vierailija
2/32 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuli sellainen mieleen että kun kuvailet ensin kurkkuvaivojasi että jospa sä yöllä nukut huonosti? Jostain just luin uniapneasta, että pitäisi mennä lääkäriin jos yöllä tulee hiki - kuorsaa - heräät yöllä yms.
Eli jos se kurkun vointi haittaa yöllä siis nukkumistasi, ehkä uni katkeilee tai näet painajaisia, kenties jopa hengitys pätkii? Saatko miten nukuttua?

Tätä kannattaa vähän miettiä kun asiaa tutkitaan. Lisätutkimuksia siihen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja nieluviljely oli negatiivinen myös.

Mulla on kyllä närästystäkin (lääkkeet siihen on kyllä), jostain luin että refluksi voi myös aiheuttaa yöhikoilua. Ei mulla kyllä pahemmin ole ollut mitään tuntuvaa närästystä noina aikoina kun olen hikoillut, mutta en tiedä tarvitseeko sen mennä yks yhteen.

Nenä mulla on kyllä ollut tukkoinen, en tiedä voisko se sitten tosiaan vaikuttaa hengittämiseen ja sitä kautta siihen hikoiluun... 

Kiitos vastauksista. Itse sitä ensimmäisenä alkaa pelätä jotain lymfoomaa tietysti.

ap

Vierailija
4/32 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyn flunssa! 

Vierailija
5/32 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja siitä nukkumisesta yleisesti, unen laatu vaihtelee aika paljon. Joskus vetelen ihan kunnon unet ja joskus heräilen aika paljon. Täytyykin ruveta tarkkailemaan liittyisikö se hikoilu noihin katkonaisemman unen öihin. Näin äkkiseltään kun mietin niin voisi kyllä liittyä.

Mulla hikoaa myös jalat, kädet ja kainalot tosi paljon mutta sitä on ollut aina enemmän tai vähemmän, on kai vaan mun ominaisuus. Paino on normaali, olen jopa hoikka. Olen käsittänyt että uniapnea on ylipainoisilla yleistä, mutta kai sitä voi normaalipainoisellakin olla...? Olen kyllä kuulemma välillä kuorsannut, mutta se oli sitä flunssan (?) vaihetta kun olin tosi tukossa. 

ap

Vierailija
6/32 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 00:20"]

Syksyn flunssa! 

[/quote]

Onko tällaista liikkeellä vai?

ap

Vierailija
7/32 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihottumaa?

Vierailija
8/32 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhaset ok?

Vierailija
9/32 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihottumaa ei ole, kilpirauhaskokeeseen olen menossa.

ap

Vierailija
10/32 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan voi olla mitä vain tulehdusta, virusta tms. Odottele vielä ennen kuin huolestut. Stressi todellakin pahentaa kaikkia oireita. Nimim. kokemusta on.

Vierailija
11/32 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
12/32 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hikoilee tosi kovin erityisesti öisin jos syö ruokia joille allerginen (ei selviä oireita). Muutenkin nuo oireet voisivat sopia myös allergiseen refluksiin.

Seuraappa onko ruokavailolla vaikutusta oloosi. Kierrätä ruoka-aineita eli älä syö jokapäivä vehnää, maitoa ym vaan vaihtele ruokia niin voit seurata onko sillä vaikutusta vointiin.

Vierailija
13/32 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se varmaan se närästys on. Viime keväänä toinen nielurisani kipeytyi niin pahasti, että melkein itku pääsi. Otettiin nieluviljely joka oli negatiivinen. Ramppasin lääkärissä. Nielurisojen poistoakin väläyteltiin. Sitten huomasin, että kipu ilmaantui juuri niinä päivinä joina olin unohtanut ottaa närästyslääkkeeni. Öisin mahaneste nousee ruokatorveen ja ärsyttää sitä.

Nuo kuumat aallot kai liittyy johonkin muuhun.

Vierailija
14/32 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

HIV?

Vierailija
15/32 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, kiitos vinkistä 13. Tuota ruoka-aineiden vaikutusta en ole tullut ajatelleeksikaan. Lääkärille olen kyllä menossa vielä tällä viikolla. Helpottaisi oloa, jos imusolmukkeet ultrattaisiin, kun hirvittää lymfooman mahdollisuus. Suunnilleen kaikki oireet löytyvät :/ Tietysti samat oireet voivat sopia moneen asiaan... Taas oli vähän lämpöilyäkin eilen, ja yöllä hikosin niin tolkuttomasti etten saanut nukuttua.

Vierailija
16/32 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 00:31"]

Onko ihottumaa?

[/quote]

Ihottumaa ei ole mutta jalkapohjat kutisevat välillä, yleensä iltaisin. Tätä on aina ajoittain, voi toki johtua monesta asiasta sekin. Mm. siitä että jalkani hikoavat paljon.

Vierailija
17/32 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

HiV

Vierailija
18/32 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkorutto tai lepra.

Vierailija
19/32 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika samoilla oireilla itselläni vaikea bruksismi ja positiiviset borreliaverikokeet. (Älä säikähdä, borrelioosi ei aina invalidisoivaa, vaikka tartunnasta olisi jo aikaakin). Nämä siis selvisivät lopulta, puolitoista vuotta siihen kyllä meni ja aikas monta lääkärikäyntiä ja kokeita, mutta nyt jo päivä paistaa vähän tännekin.

Katso terveyskirjastosta bruksismi, yllätyt, miten voi vaikuttaa.

Vierailija
20/32 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kylläpä nyt tulee vaihtoehtoja.. en lukenut vielä läpi terveyskirjaston artikkelia narskuttelusta, mutta mä kyllä tosiaan teen sitä ja mulla on purentakiskotkin sitä varten... Voiko sekin aiheuttaa hikoilua ja imusolmukkeiden turpomista? :O

ap