Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitähän nämä oireet tarkoittavat...

Vierailija
23.11.2013 |

- "kuumia aaltoja", etenkin öisin. Ei aina mutta pari viikkoa oli jatkuvasti tosi voimakkaana ja nytkin aina välillä. 

- yli kuukauden kestänyt "flunssa", johon liittyy lähinnä ajoittaista pientä kurkkukipua (sellaista lievästi kirvelevää, vähän kuin olisi kurkku vähän rikki), ehkä ihan vähän tukkoisuutta ja ajoittain voimatonta oloa

- nielurisojen kohdalla ja läheisissä imusolmukkeissa turpoileva tunne (mulla on nielurisat leikattu ja silti tuntuu kuin niiden kohdalla olisi jotain ylimääräistä)

- välillä tuntuu vähän siltäkin kuin olisi pala kurkussa, voi kyllä olla että johtuu vaan näiden oireiden stressaamisesta

Ikää ei ole kuin 30, ja gynellä käyty eikä mitään aikaisia vaihdevuosia ainakaan pitäisi olla (paikat niin kuin pitääkin ja menkat tosi säännölliset). Kilpirauhaskoe tulossa ihan pian. 

Alkaa jo stressata... :/

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

HIV

Vierailija
22/32 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on kisko! Nyt siis, kun kaikki tuo selvisi. Aiemmin en ollut tuollaista edes huomannut ja ikää on sentään kohta 50.. Mutta tosiaan, voi aiheuttaa vaikka ja mitä yllättävää, mutta onneksi kuitenkin hoidettavissa hyvin. Itselläni on myös lääkitys lisänä, tähän jäytävään kasvokipuun. Sen tiedän varmasti, että imusolmukkeisiin voi vaikuttaa, minulla turposivat nuo korvan alla olevat ja toinen myös jäi suuremmaksi. Huonoina jaksoina (stressaantuneena) huomaan selvästi suurenemisen.

Kilpirauhanen taitaa myös aiheuttaa tuollaisia oireita, onneksi olet jo menossa kokeeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

20=23

Vierailija
24/32 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 15:48"]

Minullakin on kisko! Nyt siis, kun kaikki tuo selvisi. Aiemmin en ollut tuollaista edes huomannut ja ikää on sentään kohta 50.. Mutta tosiaan, voi aiheuttaa vaikka ja mitä yllättävää, mutta onneksi kuitenkin hoidettavissa hyvin. Itselläni on myös lääkitys lisänä, tähän jäytävään kasvokipuun. Sen tiedän varmasti, että imusolmukkeisiin voi vaikuttaa, minulla turposivat nuo korvan alla olevat ja toinen myös jäi suuremmaksi. Huonoina jaksoina (stressaantuneena) huomaan selvästi suurenemisen.

Kilpirauhanen taitaa myös aiheuttaa tuollaisia oireita, onneksi olet jo menossa kokeeseen.

[/quote]

Ja sulla oli siis myös tuota hikoilua? Helpottiko se kiskon saamisen jälkeen? Mulla ei kisko hirveästi vaikuta, koska puren silti leukoja voimakkaasti yhteen, lähinnä nyt suojaa hampaita vaan... Mulla on kyllä myös pientä lämpöilyä, vaikea uskoa että se narskuttelusta johtuisi..

ap

Vierailija
25/32 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oot varmaan raskaana

Vierailija
26/32 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulotauti. Laske makuuhuoneen lämpötilaa, tuuleta huone iltaisin, vaihda kevyempään peittoon ja lakkaa kuulostelemasta oireitasi. Niitä tulee sitä enemmän, mitä enemmän kiinnität asiaan huomiota.

Vierailija
27/32 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ap ja olen luullut, että olen aivan yksin ongelmani kanssa. Mä puren myös purentakiskoa. Välillä tosi paljonkin. Flunssassa hampaat käy koko ajan. Onko kenelläkään ratkaisua tuohon kiskon kanssa puremiseen?

Vierailija
28/32 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 15:56"]

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 15:48"]

[/quote]

Ja sulla oli siis myös tuota hikoilua? Helpottiko se kiskon saamisen jälkeen? Mulla ei kisko hirveästi vaikuta, koska puren silti leukoja voimakkaasti yhteen, lähinnä nyt suojaa hampaita vaan... Mulla on kyllä myös pientä lämpöilyä, vaikea uskoa että se narskuttelusta johtuisi..

ap

[/quote]

Kyllä, yöhikoilua oli. Itse asiassa niin, että yöllä hikoilin (ja epäilin myös lymfoomaa..) ja päivisin palelin. Lämpöä ei ollut, oikeastaan alilämpöä pikemmin. Ja kaikki alkoi flunssan ja keuhkokuumeen seurauksena, kun se parantui, tulivat nämä muut kiusat. Veikkaan, että yöhikoilu oli seurausta hirveästä stressistä, kun tiesin, että jotain on vialla, mutta en tuolloin tietenkään syytä.

Myös tulehdusperäiset reumasairaudet aiheuttavat lämpöilyä ja flunssan tyyppisiä oireita, sellaisenkin diagnoosin sain mukaani. Sekin onneksi ihan hoidettavissa.

Vierailija
29/32 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 15:57"]

Luulotauti. Laske makuuhuoneen lämpötilaa, tuuleta huone iltaisin, vaihda kevyempään peittoon ja lakkaa kuulostelemasta oireitasi. Niitä tulee sitä enemmän, mitä enemmän kiinnität asiaan huomiota.

[/quote]

Mulla on kyllä aiemmin ollut taipumusta luulotautiin, mutta mielestäni tunnen itseni jo aika hyvin ja tässä tosiaankin on jotain muuta. Varmasti stressaaminen pahentaa oireita, mutta stressaamaan olen alkanut vasta nyt, kun alkaa tuntua jo liian oudolta nämä oireet. En siis oleta, että kyse on nyt ehdottomasti jostain lymfoomasta, mutta kyllä kaikki nämä oireet ovat aivan todellisia. Peitto on aivan sama jota olen käyttänyt iät ja ajat ongelmitta, makuhuoneen lämpötilaa on jo laskettu, turvotuksen tunne on semmoinen että sitä ei voi oikein kuvittelemalla saada aikaan, järkyttävästä hikoilusta puhumattakaan. Myöskään kuumemittari ei varmaan valehtele. Täytyy toivoa, että lääkäri ottaa oireet tosissaan, koska eivät nämä tästä näytä poiskaan menevän, päinvastoin...

ap

Vierailija
30/32 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 16:06"]

Mä en ole ap ja olen luullut, että olen aivan yksin ongelmani kanssa. Mä puren myös purentakiskoa. Välillä tosi paljonkin. Flunssassa hampaat käy koko ajan. Onko kenelläkään ratkaisua tuohon kiskon kanssa puremiseen?

[/quote]

Ainakin leukoja rentouttaa se, että pistää viinipullon korkin pystyyn hampaiden väliin. Se venyttää leukoja ja rentouttaa jännityksiä. Ei se suoraan varmaan vaikuta siihen kiskon puremiseen mutta helpottaa yleisesti.

ap

Vierailija
31/32 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 16:06"]

[/quote]

Niin ja onko sulla siis myös noita hikoilu- ym. oireita joita luettelin?

ap

Vierailija
32/32 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt selkisi sen verran, että vähän kilpirauhasen vajaatoimintaa näytti veriarvot. Kontrolli otetaan vielä. Oireet vaan sopisi liikatoimintaan paremmin.

ap