Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aargh! Miksi myydä nettikirppiksellä jotain, jos ei vastaa kysymyksiin?

Vierailija
22.11.2013 |

Ihan tajuttoman monta kertaa törmää siihen, että joku on laittanut myyntiin jotain jollekin nettikirppikselle, yleensä FB-kirppikselle. Sitten tarjotaan jotain tai kysytään, varataan, halutaan ostaa. Myyjästä ei kuulu enää mitään, eikä myynti-ilmoitusta poisteta.

Nyt olisi yhdellä kirppiksellä myytävänä talvitakki lapselle. Laitoin kysymyksen, että onko hyväkuntoinen, onko kulumaa, onko reikiä tai tahroja. Laitoin myös, että tarjoan 5 euroa vähemmän kuin pyyntihinta. Myyjä kommentoi heti, ettei alenna hintaa. Tästä nyt kolme tuntia. Laitoin, että ok, onko takki kuitenkin hyvässä kunnossa. Ei mitään vastausta. 

MIKSEI VOI OLLA SEN VERTAA KONEELLA, ETTÄ VASTAA, JOS MAHDOLLINEN OSTAJA VASTAA SEKUNNISSA???

Tämä on hirveän yleistä.

Varmaan jollain on aikaa istua koneella odottelemassa yömyöhään. Mulla ei. Tässä nyt vaan sitten käy niin, että kun nukun aamulla pitkään, niin huomaan, että takki on jo myyty, kun myyjä vastailee aamuseitsemältä jollekin toiselle.

Aargh.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/25 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettikirppiksillä ostajia löytyy niistäkin, jotka ei turhia kysele.

Laitan aina hyvän kuvauksen, mielestäni riittävän, ja vielä selkeän kuvan. Hinta on selvästi esillä. 

Aina löytyy joku, jonka pitää saada tietää joku ranteen sisäsauman puolikkaan resorin halkaisija. Niille en myy, enkä jaksa reagoida.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 23:19"]

Ihan tajuttoman monta kertaa törmää siihen, että joku on laittanut myyntiin jotain jollekin nettikirppikselle, yleensä FB-kirppikselle. Sitten tarjotaan jotain tai kysytään, varataan, halutaan ostaa. Myyjästä ei kuulu enää mitään, eikä myynti-ilmoitusta poisteta.

Nyt olisi yhdellä kirppiksellä myytävänä talvitakki lapselle. Laitoin kysymyksen, että onko hyväkuntoinen, onko kulumaa, onko reikiä tai tahroja. Laitoin myös, että tarjoan 5 euroa vähemmän kuin pyyntihinta. Myyjä kommentoi heti, ettei alenna hintaa. Tästä nyt kolme tuntia. Laitoin, että ok, onko takki kuitenkin hyvässä kunnossa. Ei mitään vastausta. 

MIKSEI VOI OLLA SEN VERTAA KONEELLA, ETTÄ VASTAA, JOS MAHDOLLINEN OSTAJA VASTAA SEKUNNISSA???

Tämä on hirveän yleistä.

Varmaan jollain on aikaa istua koneella odottelemassa yömyöhään. Mulla ei. Tässä nyt vaan sitten käy niin, että kun nukun aamulla pitkään, niin huomaan, että takki on jo myyty, kun myyjä vastailee aamuseitsemältä jollekin toiselle.

Aargh.

[/quote]

Saman olen huomannut. Minähän olisin muuten jo nukkumassa, mutta odottelen josko yksi täti saisi vastattua yhteen kysymykseeni yhdellä FB-kirppiksellä. Ostaisin yhden tuotteen, enkä halua sen menevän toiselle. Mutta kun ei voi vastata, ei millään. Monta päivää joutuu kyttäämään sitä vastausta!

Vierailija
4/25 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, se ei pidä sua potentiaalisena ostajana vaan tinkijänä. ei sitä kiinnosta myydä alle sanomansa hinnan, eikä sen huvita palvella sua, kun epäilee ettet kuitenkaan osta. oisko näin?

Vierailija
5/25 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa elämä ja takit kaupasta niin ei tartte inistä kulumisesta, tosin tinkiminen ei taida onnistua siellä. Uutta ja sen veroista kun saa halvalla ilmaiseksi. Tai vaihtoehtoisesti on hyväksyttävä että käytetty ei ole uusi. Ja missä vaiheessa tinkimisestä tuli tapa nettimyynnissä? Turhaa ajanhukkaa vaan mun mielestä olenkaan alkaa kuvailla, listalla, mittailla ja päivystää kysymyksiä ja sitten joku heittää naurettavan tinkihinnan ja postikuluja ei saisi olla jne

Jotta tsiisus tätä menoa ja naamakirjailua... Ei kai kukaan normaali siellä kyttää ja notku tunnin välein.

Vierailija
6/25 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin aloituksesta, että kyseessä myyjä, joka ei vastaa moneen päivään, mutta kyse olikin vaan parista tunnista.

Kyllä mä ymmärrän, jos ap:ta harmittaa, mutta ehkäpä tosiaan ei kannattaisi viiden euron takia tingata. Vielä tuo lisäkysymys "onko takki kunnossa?" tuntuu ihan turhalta tuossa tilanteessa.

Vierailija
7/25 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutiksessa törmäsin tällaiseen tapaukseen, joka myi ulkomailta erilaisia bambuvalaisimia. Olisin muksulle ostanut yhden kivan ihan ilman tinkaamista. Kyselin vain lampun kokoa, koska sitä ei ilmossa mainittu. Lokakuun alussa pistin kysymyksen, vastausta ei koskaan tullut.

Vierailija
8/25 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää ap:n kaltaiset tinkiät -.- Joka tavarasta pitää saada heitellä "tarjouksia" vaikka ilmoituksessa on selkeästi hinta. Jos siellä lukee että tarjoa, niin sitten tarjoa. Maksa muuten mukisematta äläkä viivytä myyntia tahallasi.

Vierailija
9/25 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole aikaa kytätä jossain facessa tai huutiksessa, tämä on harrastus, ei elämän sisältö.laitan huutikseen ja kerron olennaiset tiedot.kun viikon päästa kohde sulkeutuu, tarkistan tilanteen.en jaksa vasttailla typeriin kysymyksiin, kuten onko tavara kunnossa, kun kerran ilmoituksessa sen kunnon kerron

Vierailija
10/25 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinkiminenhön kuuluu kirpputorikauppaan! Itse laitan hinnat niin että voin vähän vielä tiputtaa. 

Vaikka tuote maksaisi paljon, ei se silti takaa että se olisi hyväkuntoinen! En minä ainakaan osta jos ei saa tarkkaa kuvausta tuotteen kunnosta. Tosin aina ei auta kuvauksienkaan pyytäminen, kerran kohdalleni osui uudenveroisia vaatteita joissa kuitenkin oli reikiä ja pahoja tahroja, yleisestä kulahduksesta puhumattakaan!

Vierailija
11/25 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 10:45"]

Mulla ei ole aikaa kytätä jossain facessa tai huutiksessa, tämä on harrastus, ei elämän sisältö.laitan huutikseen ja kerron olennaiset tiedot.kun viikon päästa kohde sulkeutuu, tarkistan tilanteen.en jaksa vasttailla typeriin kysymyksiin, kuten onko tavara kunnossa, kun kerran ilmoituksessa sen kunnon kerron

[/quote]

Aivan! Kysymys on (periaatteessa suht halvasta) tavarasta.

Mutta on myyjissäkin vikaa. Kyllä on oma roina jollekin niin hiton arvokasta! Vuosikausia myydään samaa roskaa. Jotkut järjestelee keskenään myyntiä, jotta vaikuttaisi, että ylihinta on oikea hinta. Aika lapsellista. Olenkin pysynyt erossa.

Vierailija
12/25 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap, eivät kaikki (edes myyjät) pysty päivystämään joka minuuttia koneen äärellä. Hänellä voi olla muutakin elämää, esim kaupassa käyntiä tai lasten harrastuksiin viemistä. Kuvittelin aloituksen perusteella, että vastausta ei ole kuulunut päiviin, ei tunteihin.

Vierailija
13/25 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 11:54"]

Hyvä ap, eivät kaikki (edes myyjät) pysty päivystämään joka minuuttia koneen äärellä. Hänellä voi olla muutakin elämää, esim kaupassa käyntiä tai lasten harrastuksiin viemistä. Kuvittelin aloituksen perusteella, että vastausta ei ole kuulunut päiviin, ei tunteihin.

[/quote] Jos ehtii kommentoimaan että ei alenna hintaa, niin kai siinä samalla voi kertoa jotakin takin kunnosta?!

Vierailija
14/25 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 10:54"]

Tinkiminenhön kuuluu kirpputorikauppaan! Itse laitan hinnat niin että voin vähän vielä tiputtaa. 

Vaikka tuote maksaisi paljon, ei se silti takaa että se olisi hyväkuntoinen! En minä ainakaan osta jos ei saa tarkkaa kuvausta tuotteen kunnosta. Tosin aina ei auta kuvauksienkaan pyytäminen, kerran kohdalleni osui uudenveroisia vaatteita joissa kuitenkin oli reikiä ja pahoja tahroja, yleisestä kulahduksesta puhumattakaan!

[/quote]

Eikä kuulu. Et sinä itsepalvelukirppikselläkään voi alkaa tinkimään hinnoista jotka on tuotteisiin lätkäisty.

Vierailija
15/25 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 12:04"]

[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 11:54"]

[/quote] Jos ehtii kommentoimaan että ei alenna hintaa, niin kai siinä samalla voi kertoa jotakin takin kunnosta?!

[/quote]

No mitä vittua siitä voi kommentoida? "Kunnossa on!" "Käytetty takki, ymmärrät itsekin."

Vierailija
16/25 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää se, jos alun alkaen ei ole kerrottu kunnolla tuotteen tietoja. Olen viime aikoina katsellut esim. käytettyjä yhdistelmävaunuja, ja yleensä ottaen en edes avaa ilmoitusta jos otsikossa ei ole kerrottu vaunujen merkkiä (ja mielellään mallia). Ei kai kukaan osta vaunuja, joita myydään otsikolla "yhdistelmä vaunut" ja suurinpiirtein ainoa tieto on "hyväkuntoiset". 

Vierailija
17/25 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 13:07"]

Mua ärsyttää se, jos alun alkaen ei ole kerrottu kunnolla tuotteen tietoja. Olen viime aikoina katsellut esim. käytettyjä yhdistelmävaunuja, ja yleensä ottaen en edes avaa ilmoitusta jos otsikossa ei ole kerrottu vaunujen merkkiä (ja mielellään mallia). Ei kai kukaan osta vaunuja, joita myydään otsikolla "yhdistelmä vaunut" ja suurinpiirtein ainoa tieto on "hyväkuntoiset". 

[/quote]

Niin. Alkuperäisessä viestissä vaan oli jostain kledjuista kyse ennemminkin.

Vierailija
18/25 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ei ole velvollisuutta vastata kysymyksiin. Ne on kuitenkin monesti vaan tavallisia ihmisiä, eikä mitään palkattuja asiakaspalvelijoita... Jos jollakulla on kaupat vastauksesta kiinni niin sitten on, joko sen vie toinen jolle kelpaa sellaisenaan, tai sitten uudestaan myyntiin ja vastaus tulee joskus jos tulee! Rauhoittukaa ihmiset! :D

Vierailija
19/25 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo onhan noita. Eniten ihmetyttää ne ilmoitukset joissa on joku kärpäsen paskan kokoinen  kuva ja tietoina "takki, punainen". Ei mitään tietoa koosta, kunnosta jne. En koskaan jää kyselemään, ihmettelen vaan saavatko kaupaksi noin olemattomilla tiedoilla.

Vierailija
20/25 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 13:17"]

Joo onhan noita. Eniten ihmetyttää ne ilmoitukset joissa on joku kärpäsen paskan kokoinen  kuva ja tietoina "takki, punainen". Ei mitään tietoa koosta, kunnosta jne. En koskaan jää kyselemään, ihmettelen vaan saavatko kaupaksi noin olemattomilla tiedoilla.

[/quote]

Veikkaan, että myyjä ei ymmärrä kuvista mitään, ja kuvaksi valikoituu tuo ikoni...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan