Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako äiti näyttää äidiltä?

Luksusongelmia
22.09.2020 |

Poikkeuksellisesti laitan täällä linkin blogiini, koska aihe liittyy äitiyteen. Jos linkki ei suoraan toimi, sen voi varmaan kopioida. Olisi kiinnostavaa, jos täällä syntyisi keskustelua synnytyksen jälkeisestä kauneuskirurgiasta.
https://www.luksusongelmia.fi/yleinen/saako-nainen-nayttaa-aidilta/?fbc…

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni raskaussarvet ja äitimaha on ollut positiivinen muisto raskausajasta. En ole voimaantuneesti esitellyt sitä somessa, mutta käytän bikineitä. En tiedä onko mulla jotenkin hyvä itsetunto sitten nykyaikaan. En koe tarvetta sixpackiin.

Julkisellahan eraantumaan pitäisi saada fysioterapiaa ja/tai leikkaus, jos se on paha.

Vierailija
2/44 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minulle on sanottu että EN näytä äidiltä. Sanottu harrastusporukassa ja uimahallissa. Kuulemma liian nuoren näköinen ja oloinen, ilmeisesti liian vähän venynyt vatsanahka. Mikään ei ole hyvä, nainen on naiselle susi. Suomalainen nainen ainakin. Onneksi lapsille ainoa oikea äiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa toki, mutta jos miehen puolelta seksuaalinen halu sammuu, niin ei tarvitse ihmetellä.

Vierailija
4/44 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla mikään ei vaikuta olevan suurempi rikos kuin se, että nainen ei välitä tarpeeksi ulkonäöstään. Täällä on melkein joka päivä Suomalaiset naiset ovat rumia lehmiä -ketju.

Tosin itse koen enemmänkin, että harvinaisempaa Suomessa on, että äiti saisi näyttää naiselta. Olen ensimmäisellä kolmanneksella raskaana ja etsin netistä kivoja äitiysvaatteita, mutta ne on kaikki ihan kamalia rättejä. Henkkamaukan sivuilla oli enemmän jotain lappuhaalareita kuin hameita ja collegepaitoja enemmän kuin siistejä neuleita. Ehkä vaan odotin liikaa henkkamaukalta, mutta eivät ne muutama muu nettikauppa paljon paremmalta näyttäneet. Värejä ei ollut paljon ollenkaan, vaan melkein kaikki vaatteet olivat harmaita tai mustia.

Olen huono ompelija, mutta ajattelin epätoivoissani ostaa Etsystä jonkun 40-luvun kapean raskaushameen kaavan, jossa vatsan kohdalle on jätetty reikä.

Vierailija
5/44 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko kuitenkin kirjoittaa oikean keskustelunavauksen, en halua klikata blogiisi. 

Vierailija
6/44 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on sanottu, että en näytä äidiltä. Olen 44v. Ja mulla on 3 lasta. Olen edelleen hoikka. Ja freesin näköinen.

Vierailija
7/44 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa näyttää, miltä näyttää. Minulla on 2 lasta, mutta lapsien saaminen ei näy kropassani muuta kuin alakerrassa.

Vierailija
8/44 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, minulle on sanottu että EN näytä äidiltä. Sanottu harrastusporukassa ja uimahallissa. Kuulemma liian nuoren näköinen ja oloinen, ilmeisesti liian vähän venynyt vatsanahka. Mikään ei ole hyvä, nainen on naiselle susi. Suomalainen nainen ainakin. Onneksi lapsille ainoa oikea äiti.

Jotkut ihmiset tarkoittaa sitä vaan kohteliaisuutena. En kyllä tiedä, miksi noin pitäisi sanoa.

Vierailija
9/44 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko kuitenkin kirjoittaa oikean keskustelunavauksen, en halua klikata blogiisi. 

Niin, halutaanko vain klikkejä mainostulojen toivossa...

Vierailija
10/44 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, että muut kommentit saa tykkäyksiä muttei minun, jossa kerron näyttäväni äidiltä enkä aio muuttaa asiaa.

Vierailija
11/44 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa toki, mutta jos miehen puolelta seksuaalinen halu sammuu, niin ei tarvitse ihmetellä.

Tää on kyllä aivan naurettavaa, että ensin kantaa lapsen vatsassaan ja sitten se ei saisi edes näkyä! Jos miehet ei sellaista kestä niin älköön hankkiko lapsia. Haluaisin sen nähdä, että miehet olisivat itse raskaana niin saisivat ihmetellä omaa löystynyttä vartaloaan. Itsellä ei ole lapsia eikä tule, mutta ärsyttää tuollainen ettei se saisi kehossa mitenkään näkyä.

Vierailija
12/44 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 44-vuotias , neljän lapsen äiti. 

Näytän itseltäni, en vain äidiltä. Olen muutakin kuin äiti ja tuon itseni esille pukeutumisella jne.

Minulla ei ole syytä tai tarvetta korostaa tai peittää äitiyttäni.

13/44 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli millä tavalla näyttää äidiltä? En klikkailee blogeja.

Vierailija
14/44 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö jo pitäisi olla kaikille selvää, että jokainen saa näyttää siltä miltä näyttää? Ja mitä se ulkonäkö kieltämällä muuttuu? Mitä ihmettä nyt taas?

Vierailija
15/44 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille, jotka eivät halua klikata linkkiä: kirjoitus käsittelee siis äitien kauneusleikkauksia. Rintojen kohtousta, vatsalihasten erkauman ompelua, ihon korjailua, tms. Että se on jenkeissä ihan peruskauraa ja myös Suomessa tehdään jonkin verran. Eli kaikki raskauden ja synnytyksen merkit "korjataa" pois kirurgisesti. Tätä siis kirjoituksessa kritisoitiin, että eikö äiti saa näyttää äidiltä - kaikkine raskauden ja synnytyksen tuomine muutoksineen.

En itse ole äiti, joten siinä mielessä paha sanoa mitä itse tekisin oikeasti. Haluan ajatella, että tottuisin kyllä muuttuneeseen kehooni ajan kanssa. Aikaisempien muiden kokemusteni myötä uskoisin, että näin tulee olemaankin, jos joskus äidiksi tulen. Minulla on mm. melko isoja leikkausarpia, jotka nekin hirvitti alkuun, mutta nykyään en huomaakaan. Ne ovat osa minua. Toisaalta jos joku asia häiritsisi minua todella todella paljon ja pitkään, niin en täysin poissulkisi sitä, että jotain korjauttaisin. Halun pitäisi kuitenkin tulla minusta itsestäni, eikä esim. mieheltä tai muilta ihmisiltä.

Vierailija
16/44 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa huomata, että tässäkin ketjussa äidiltä näyttävä olis jotenkin ruma ja lihava? Eli se, että sanotaan ettet näytä äidiltä(oikeestiko jollekin on noin sanottu, outoa) otetaan kehuna?

Vierailija
17/44 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa huomata, että tässäkin ketjussa äidiltä näyttävä olis jotenkin ruma ja lihava? Eli se, että sanotaan ettet näytä äidiltä(oikeestiko jollekin on noin sanottu, outoa) otetaan kehuna?

No usein juuri äideillä on esim. Venynyt vatsanahka ja siinä arpia. Johtuen siitä raskaudesta, jos et tiennyt. Se että onko se sitten rumaa vai kaunista, on jokaisen omassa päässä.

Vierailija
18/44 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on taas moni tullut kehumaan itseään. "En näytä äidiltä" - ihan kuin se olisi jokin hieno asia. Kuvottavaa ja omahyväistä. Paljon mieluummin herttainen vähän pullea "äidinnäköinen" kuin itserakas ja laiha ämmä.

Vierailija
19/44 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

M41 kirjoitti:

Täällä on taas moni tullut kehumaan itseään. "En näytä äidiltä" - ihan kuin se olisi jokin hieno asia. Kuvottavaa ja omahyväistä. Paljon mieluummin herttainen vähän pullea "äidinnäköinen" kuin itserakas ja laiha ämmä.

No niin mulle on sanottu. Enkä tykännyt siitä. Minä olen just yhtä paljon äiti kuin kuka tahansa muukin eikä kellään pitäisi olla asiaa sitä tulla arvioimaan suuntaan tai toiseen.

Vierailija
20/44 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

M41 kirjoitti:

Mä taas ajattele, että äitiyden yhteydessä ei kannata kauheasti puhua ulkonäöstä, kun äiti voi näyttää miltä tahansa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän