Mitä mieltä Urho-nimestä?
Haluasisin antaa nimen pojalleni, mutta mies ei suostu :(
Kommentit (41)
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 11:45"]
Mitkä nimet ovat Urhoa inhoavien mielestä hyviä? Saanko arvata, Jami, Jesse ja Jerry? :D
[/quote]
Nico- Petteri ainaskin...
[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 22:45"]
Kuuntele miestäsi. Koulussa nimi kääntyy urhosta urpoksi. Kannattaa toinen nimi ainakin valita paremmin, että voi sitä käyttää tarvittaessa.
[/quote]
Meillä minä annoin ekan nimen ja mies toisen " muodikkaamman" nimen, voi sitten käyttää itse kumpaa haluaa
Ei voi mitään mutta näiden vanhanaikaisten nimien uudelleenelvytys saa aikaan lähinnä huvittuneisuutta ja myötähäpeää. Kuka haluaa nykypäivänä olla Unto, Aatos, Ilmari Kusti tai Urho etc. Sitten on tietysti toinen ääripää kun yritetään olla hienoa tekoväännöksineen. Miksei lapsille voi antaa ihan normaalia nimeä, onko se jo ihan out?
Urho on kiva nimi, tunnen yhden kymmenenvuotiaan, vilkas ja mukava muksu.
Milläs kriteereillä numero 27 sitten määrittelee normaalin?
Etkö sä 27 tajua, että nuo luettelemasi vanhat nimet on nyt taas pienillä lapsilla normaaleja nimiä. Mitä sä sitten antaisit nimeksi? Jotain 70- ja 80-luvun suosikkeja vai? Sepä vasta noloa onkin, kun on samanniminen kuin ikätovereidensa vanhemmat.
Urho on nimenä ruma, my opinion. Tunnen itsekin muutaman urkin, vaikka penskat mukavia onkin niin ei se tee nimestä nättiä.
Aivan ihana nimi! Tunnen yhden Urho-vauvan ja hän on kyllä hurmaava tapaus!
Alkaa olla ns. muotinimi, omassakin tuttavapiirissä kolme alle viisivuotiasta Urhoa...
En tykkää. Ja monelle vaikea lausua...
Pidän, tuo mieleen Suomen ainoan ja oikean presidentin.
Kuuntele miestäsi. Koulussa nimi kääntyy urhosta urpoksi. Kannattaa toinen nimi ainakin valita paremmin, että voi sitä käyttää tarvittaessa.
Mahtava!!!!!! Ei ole ainakaan vielä eskarissa urpoksi haukuttu, mutta samapa tuo joka nimestä saa jonku kökön lempinimen...... t. Urhon äiti
Mies puhuu asiaa. Urkkihan siitä vain tulee mieleen, vanhanaikainen ja "törö" nimi.
Sama kun "Mauri", kunnon miesten nimiä.
Ihmiset jotka antaa jotain väkisin väännettyjä hipsterinimiä lapsilleen pitäisi tappaa talikolla.
T: Kalevi pohjanmaalta
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 05:01"]
Ihmiset jotka antaa jotain väkisin väännettyjä hipsterinimiä lapsilleen pitäisi tappaa talikolla.
Hyvin lohkaistu! Valinnanvaraahan on: Usko, Toivo, Unto, Reipas, Raikas, Tarmo, Valpas (suosikkini), Veini, Kaino ja Kauko. Kaikki tuon nimiset miehet olen tavannut, joten tämä ei ole vitsi. Minulle tulee Tarmosta aina mieleen työhevonen ja Valppaasta vahtikoira. Lainaamani kirjoittajan mainitsemasta Maurista taas Mauri Mäyräkoira (Pekka Töpöhäntä-kirjasta). Pekka Pendolino?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 05:30"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 05:01"]
Hyvin lohkaistu! Valinnanvaraahan on: Usko, Toivo, Unto, Reipas, Raikas, Tarmo, Valpas (suosikkini), Veini, Kaino ja Kauko. Kaikki tuon nimiset miehet olen tavannut, joten tämä ei ole vitsi. Minulle tulee Tarmosta aina mieleen työhevonen ja Valppaasta vahtikoira. Lainaamani kirjoittajan mainitsemasta Maurista taas Mauri Mäyräkoira (Pekka Töpöhäntä-kirjasta). Pekka Pendolino?
[/quote]
[/quote]
Viestini meni vahingossa Kalevi-paran piikkiin, mutta onneksi olimme "samoilla linjoilla."
Hyvä nimi tuo Urho, legendaarinen Urkki, juuri sopivan vanha ja miehekäs!