Te kaikki joilla on LA Elokuussa <3
Heippa! Tän keskustelun tarkoituksena on jakaa kokemuksia raskaudesta ja siihen liittyvistä asioista. Kaikki ne joilla on LA Elokuussa niin keskustelemaan! :) Minulla on 1.8 laskettuaika! <3 Toista lasta odotan.. plussan sain tänään ! <3
Kommentit (450)
Clueless: Mä itsellä ainakin huomannut ihan samoja oireita :/
Eilen päivällä alkoi taas ihan järjetön oksentelu ja tänään aamulla oli neuvola 9 aikaan ja heräsin jo kolmen aikaan yöllä oksentamaan ku oli niin järkyttävä olo. Olin sitten neuvolassa puoli koomassa ja juoksin välillä oksentamaan..onneks oli tosi ihana terveydenhoitaja paikalla :) Juteltiin niitä näitä ja sitten hän sanoi että voitais koittaa kuuluuko sydänäänet. Hän varoitteli ettei välttämättä vielä kuulu ja olinkin asennoitunut ettei ne kuulu vielä. No hetken aikaa hän kuunteli ja pyöritteli sitä laitetta ja huomasi vain mun sydänäänet,mutta sitten hän huusi NYT kuuletko? Siellä pikkuinen sydän löi tosi lujaa :) En siis käynyt missän alkuraskaudenultrassa,joten olen joutunut monta viikkoa olemaan epätietoisuudessa,joten tuo kyllä paransi oloa :)<3 Maanantaina sitten ultra. Mut nyt takaisin pää pönttöön :(
Kävin tänään ensimmäisessä neuvolassa. kaikki on minulla kunnossa mitä nyt verenpaine on aika matala. Meillä ei saanu neuvonlantäti sydänääniä kuulumaan, varoittelikin kyllä ettei välttämättä kuulu eikä pidä huolestua, mutta.... Oisin niin kovasti toivonut kuulevani sydänäänet, niin voisin oikeasti luottaa siihen, että kaikki on hyvin. Järki sanoo, ettei tämä mitään merkitse, sydän sanoo jotain muuta. Huomenna täytyy soittaa aika np-ultraan, hyvöllä lykyllä se olisi jo ensi viikon lopulla.
Nyt siis menossa 9+4 ja synnytyssairaala(jos sinne asti päästään) on Mikkelin keskussairaala.
JANSKINA: tosi paljon tsemppiä sulle! Toivotaan, että nämä olotilat loppuu kun seinään, kun tulee tuo maagiset 12 viikkoa täyteen! Mun joku raskaussovellus sanoi, että pahoinvointi saattaisi juuri nyt olla pahimmillaan...itsellä nyt siis rv 10+3.
Toivon tosiaan että alkaa pian helpottamaan..eilen joutusin sitten lähtemään tiputukseen,olo oli aivan järkyttävä ja oksensin verta yms. Olin siellä sitten joku 8 tuntia ja lähdin yöllä kotiin ku oli jo parempi olo. Nyt koitan saada jotain syötyä,mutta kaikki tökkii :( Mutta ei auta,muutakun odottaa sitä hetkeä kun olo parantuu :) Mulla nyt 10+3
Hei kaikki. Eilen kävin alkuraskauden ultrassa ja siellä oli kaikki hyvin. Vastasi viikkoja 8+1. Laskettu aika on siis 18.8, sama kun esikoisesta aikoinaan =). Kirjoittelen näin nopeasti kun koira vietäväpäivysrtykseen on oksentanut 2 päivää. =(
Peetutee 8+2
Jopas uusia plussanneita pomppailee :) Ihanaa!
Janskina: Jaksamista jäätävien olojen kanssa. Itse oon kauheen kärsivä pelkän pahoinvointini kansssa :D Vissiin draama queenin vikaa. Muutaman kerran ollut kyllä oksentaminen lähellä, mutta toistaiseksi olen ilman sitä selvinnyt.
Momfor2: Jep, ripulia! Pari päivää oli aivan hirveetä, jatkuvasti sai juosta vessassa ja sitten vatsa heittikin pariksi päiväksi ihan kovalle. Nyt pikkuhiljaa alkaa normalisoitua.
ON: Pahoinvointi jatkunyt nyt parisen viikkoa, mutta helpottamaan päin tuntuisi olevan. Samoin useita päiviä kestäneet vatsan nippailut ovat helpottaneet. Nyt ainoana kunnon oireena oikeastaan perhanan arat rinnat. Ei voi edes käsiä kunnolla laittaa puuskaan ku tekis mieli huutaa... Kaippa se vähän rauhottuu jossakin vaiheessa.
Tarkoituksenamme oli, ettei kenellekään kerrota pikkusesta ennen ainakaan ekaa neuvolaa, mutta en kyennyt pitämään suutani kiinni vaan kerroin hyvälle ystävälle. Toivottavasti kaikkia reagoivat uutiseen yhtä upeasti kuin hän. Oikein lämmitti kun toinen oli niin käsittämättömän onnellinen meidän puolesta. Hänelle olin kertonut myös yrityksestä aikaisemmin syksyllä.
Ens viikolla olis ensimmäinen neuvola ja sitä odottelen isolla jännityksellä.
Future 7+4
CLUELESS: Mulla sama homma tuossa että tiedän myös ovulaation ajankohdan ja olenki laskenut että se laskettuaika olisi tuollon 1.8 eli kolme päivää myöhemmin ja nyt siinä ultrassa näytti et se olis kolme päivää pienempi. joten olin oikeassa :D
miksihän ne laskee kierrosta huolimatta aina sillä 28pv kierrolla?
sittepä se tosiaan nyt ens viikolla siinä ultrassa näkkee et siirtyykö se LA mut eihän ne siirrä jos se ei kovin montaa päivää heitä. mut ainaki yks hyvä puoli on se että jos maximi yliajalle menee ni pääseepähän aikasemmin synnyttään :D
Tänään mulla olo oli aamusta vähän huono mutta oon kokopäivän syönyt tosi hyvin niin ei ole tullut oksetus oloa eikä siis oo tarvinut oksentaa.. joten ämppään vaan tuota ruokaa sen mitä ehin ja jaksan ni eiköhän tästä hengissä selvitä :D
Sitten mulla on ollut ne pahoinvointi rannekkeet nyt käytössä. Onko muilla ollut niistä apua? Mulla EHKÄ se vie oksettavasta olosta sen pahimman huipun pois..
Mutta ainut miinus niissä on ku kutittaa aina kun ne on ollu jonku aikaa käsissä koska ne painaa melkosen montun niistä pallukoiden kohilta ja kunnon turvotus urat jää :D
-Tsuuper 11+1
Ehkä mäkin voisin varovasti kurkkia tänne. Nyt olisi rv 7+2 menossa ja neuvolaan viikon päästä perjantaina. Pikkukakkonen täytti juuri eilen vuoden ja tämä raskaus ei ollut ihan suunniteltu, mutta iloinen yllätys. Meillä ensimmäistä yritettiin 1,5 vuotta ja toista odoteltiin... noh, 8 vuotta. Ilman ehkäisyjä siis.
Takana tosin keskenmenoja, joten hienoista pelkoa on ilmassa koko ajan. :( Oon voinut tosi huonosti ajoittain, olen kotona hoitamassa kodinhoidontuella tuota tyttöä ja mies on viikot töissä toisella paikkakunnalla, eli pakko on vaan mennä, vaikkei kykenisi. Toivon, että tämä vauva tosiaan syntyisi meille elokuussa, mutta sehän jää nähtäväksi.
Tänään 9+4 <3 Ensimmäinen neuvola oli tänään. Yritettiin kuunnella sykkeitä, mutta ei vielä kuulunut. Pissasta tehtiin vielä raskaustesti ja oli positiivinen. Nämä sen takia koska pelkäsin keskenmenoa.
Eilen alkoi verenvuoto, ensin ruskeana ja nyt normaalina..
Kävin tänään myös lääkärissä jossa tehtiin sisätutkimus. Paikat on hyvin kiinni ja kohtu tuntuu pullistuneen viikkoja vastaaviksi. Kerroin että pelkään keskenmenoa taas, kun viimeraskauskin päättyi niin. Varattiin varmuudenvuoksi ultra huomiselle.
Huomenna olen vähän viisaampi -toivottavasti baby on mukana loppuun asti!
Haluaisin ilmoittautua joukkoonne, ihanat kanssaodottajani ;D
Esikoistani odotan, laskettu aika 20.8.
Itsellä alkoi jouluna järkyttävä pahoinvointi ja pari viime viikkoa mennyt oksennellessa.. nyt pitkästä aikaa päivä, kun en ole oksentanut ja olo on ihan hyvä. Ekaa neuvolaa odotellessa (huomenna)..
Mukavaa löytää aktiivinen keskusteluketju, tällä palstalla tuntuu riittävän ihmisillä asiaa ;)
Onnea uusille plussanneille. Mukava saada vieläkin uusia joukkoomme!! <3 :) Kiva lukea teidän tarinat!!! :)
Minä tänään kyselin ne np-ultraan tarvittavat verikokeen tulokset ja pikkuhiljaa ruppee jännittämään se. Ens viikolla siis keskiviikkona on meno sinne! Onneks mieheni pääsee mukaan sinne! :)
Palaampas asiaan siis silloin et miten meni!! :)
-Tsuuper 11+2
Minäkin voisin ilmottautua mukaan tarpeeksi rohkeutta kerättyäni. Esikoista odotellaan, ollaan vähän reilu kolmekymppinen pariskunta. L-a olisi 4.8 eli viikkoja nyt 10+3. Eilen oli ensimmäinen neuvola ja varhaissultrassakin käytiin viikolla 7.
Raskautumisen hankaluudesta johtuen hirvittänyt näin alussa kaikki alkuraskauden uhkat, mutta yllätyksekseni kaikki on mennyt tähän asti ihan hyvin. Ellotus alkoi joulun aikoihin, mutta olen selvinnyt vain satunnaisella yökkimisellä. Kestoarat rinnat ovat olleet suurin merkki tapahtuvasta.
Meille kaikki on siis ihan uutta ja ihmeellistä molemmille. Jännityksellä jäämme odottamaan ensi viikon np-ultraa.
Tsempitykset meille kaikille elo-odottajille. Hienoa löytää tälläinen vertaisfoorumi kun lähipiirissä ei mammoja oikein ole.
NN 10+3
Täällä on pahoinvointi hellittänyt täysin, ja ainut raskausoire tuntuu enää olevan jatkuva väsymys, ja turvotus. Tosin en sitä pahoinvointia mitenkään kaipaa.
Viime viikonloppuna oli tosi pahoja alavatsakipuja, joita seurasi verinen vuoto. Kierron mukaan tuona aikana olis mulla pitänyt olla menkat, mutta silti pelotti, että jotain on sattunut. Käytiin siis Tiistaina yksityisellä gynellä ultrassa. Aivan mahdottoman ihana mieslääkäri, ja kuulemani mukaan Varsinais-Suomen parhaimmistoa. Ultrattiin, ja todettiin, että kaikki on siellä oikein hyvin, ja keskenmenon riski on vähäinen. Istukka oli hyvässä paikassa, lapsiveden määrä normaali, ja tyypin sydän sykki. Pientä liikehdintääkin oli havaittavissa. Vastasi viikkojakin päivälleen, joten LA pysyy 7.8.
Kyllä se vaikutti omaan mielialaan huomattavasti, kun näki kaiken olevan kunnossa. Kunnalliseen ultraan on vielä pari viikkoa aikaa, joten en mitenkään olisi jaksanut odottaa sinne asti.
Mukavaa, kun vieläkin tupsahtelee uusia odottajia mukaan. Onnea kaikille :)
Hei!
Jospa sitä minäkin nyt sitten liittyisin teihin onnellisiin, vaikka kaikki on vielä niin epäselvää :) Olen hieman varttuneempi äityli, 36vee, ja kolmatta lastani odottelen. Laskettu aikani on joko 31.8. tai 1.9., mutta koska minulle tehdään sektio, arvelen vauvan syntyvän 24.8.2014 :) Raskausviikkoja nyt kasassa vasta 6+5 ja ekaan ultraan ollaan menossa maanantaina. Pahoinvointi on tullut tutuksi. Nytkin on kello kolme yöllä ja oli pakko herätä syömään jotain kun olo oli niin huono. Eipä tässä muuta, paljon viisaampia ollaan maanantaina kun saadaan jotain tarkempaa tietoa pikkuisen olemassaolosta!
Mukavaa viikonloppua kaikille :)
Minä pääsin eilen neuvolalääkärille, mikä on täällä Päijät-Hämeessä aina siinnä viikko 9+ kohdalla. Itse tosiaan tiesin etten ole todellakaan noin pitkällä. Lääkäri on todella mukava ja ultra tehtiin. Rupes niin naurattamaan, kun näin vaavelin eka kertaa kuvassa. Lapsivesi hyvä, kohtu kiinteä ja kiinni, pituutta oli se 18mm ja vastas viikkoja 8+4 (oman mukaan oon 8+5). Saimme oikein kuvankin kotiin mukaan :) Ennen syntymäpäiväni (pyöreät 25) on np ultra, missä vaaveli on jo paljon isompi. Sen jälkeen kerron ystäville.Lähisukuni tietää jo. Jotekin aivan uskomaton tunne oli. Niin jännä :D
kobetops + vaaveli 8+5 (ultra)
Meillä oli ensimmäinen neuvola eilen, sellasta juttelemista ja papereiden täyttelemistähän se vaan oli. Terkkari oli tosi mukava :) Ultraan päästään vajaan kolmen vkon päästä ja suostuttiin nyt niihin veriseuloihin ym. tutkimuksiin ainakin näin alustavasti.
Täällä etova olo myös jatkuu, oksentanut oon onneks vaan pari kertaa, mutta ällöttää ympäri vuorokauden. Vatsaa nippailee ja jomottelee edelleen ja turvotustakin on havaittavissa. Masu on ainakin ihan vauvamasun mallinen <3 Väsyttää myös edelleen ihan järjettömästi ja voisin nukkua päivät läpeensä, koulu tosin hankaloittaa sitä :D Niin ja nyt on tullut sellanen, että herään jokaikinen yö siinä neljän-viiden maissa vessaan enkä meinaa sen jälkeen saada unta ennen kuin mies lähtee töihin kuuden jälkeen.
NVH ja pikkunen 8+2
Täältä ilmoittautuisi yksi mamma Etelä-Pohjanmaalta!
Laskettu 4.8. ja nyt rv 10+5. Esikoista odotellaan viisi vuotta vanhemman mieheni kanssa.
Etovaa oloa oli joulukuussa päivisin sekä iltaisin. Nyt helpottanut, kun hoksannut syödä riittävän usein! Rintojen arkuutta edelleen. Nopeasti ohimenevää pääkipua esiintynyt nyt viime aikoina.
Pari kertaa jo käyty ultrassa ja kaikki vaikuttaa normaalilta. Ultrakuvia saa olla joka päivä hipelöimässä :) <3
Positiivinen testi hieman järkytti aluksi, en tiedä miksi, mutta nyt on alkanut tuntua ihanalta kun on varmistunut, että tuolla sisällähän kasvaa joku. Toivottavasti vaan pysyy mukana laskettuun asti :)
Kompastuin tuossa kuun alussa ulkona ja kaaduin kontilleni. En loukannut mahaa, mutta säikähdin ihan valtavasti ja itkin, vaikka tiedän, että vauvojen alut on niin hyvin jemmassa tuolla, että harvoin tuollainen aiheuttaa keskenmenon. Onneksi sain vielä vahvituksen tällä viikolla lääkärissä, että kaikki on hyvin.
Äitiyspolilla ultra parin viikon päästä ja helmikuun alussa sokerirasitus, niitä orotellessa...
Ehkäpä minäkin uskaltaudun jo joukkoon mukaan, la 25.8, esikoista odotellaan myös täällä Etelä-Pohjanmaan suunnassa. Toistaiseksi haittaavin oire on ollut väsymys, en arvannut, että se voisi olla näin pahaa, hyvä kun työt saa tehtyä, niin muuten ei jaksakaan mitään, alkaa jo hermot kohta kiristyä, kun on niin väsynyt. Toivottavasti tää helpottais pian ees vähän. :)
Heippa taasen,
haluaisin kysyä millaisia repäisy tms kipuja tai tuntemuksia teillä muilla on ollut? Itselläni oli silloin ihan alussa pieniä vihlaisuja esim. sängyssä venytellessä. Mutta pitkään ei ole ollut niitäkään kunnes eilen illalla makasin sängyssä kyljelläni ja naurahdin jotain. Tästä seurauksena aivan järkyttävä vihlaiseva kipu. Se ei kestänyt kuin muutaman sekunnin mutta tuntui siltä kun olisin puukosta saanut! Pelästyin ihan hirveästi.
Samoin kuin tsuuperilla ensimmäiaet verikokeet takana, ensi viikon perjantaina se kauan odotettu nt ultra jolloin toivottavasti näemme masuasukin ensimmäistä kertaa :) Ai niin! Meillä synnytyssairaalana TAYS ja sinne n. 60 km ajomatka :S
Tällä viikolla tuntuu että vatsakin oilisi jo hieman turvonnut, muuten edelleen oireettomasta raskaudesta nautiskellen
Jarnis 11+2
Pakko tulla vielä kysymään, että onko kukaan muu huomannut kurkun olevan jotenkin limaisen ja tukkoisen oloinen näin raskausaikana? Mulla nimittäin ollut jo jonkin aikaa, ja yhdistin sen tietty raskauteen, mutta nyt tuon voimakkaamman oksentelun seurauksena tuli nielu myös kipeäksi ja tuntuisi olevan kaulan imusolmukkeet hiemn turvoksissa? Tunnistaako kukaan itseään näistä oireista? Mulla on ollut nyt pari päivää niin surkea olo, että ehkä tässä saattaa jotain flunssaa yms olla sitten mukana? :o