AMK VALINTAKOE SYKSY 2020
Kaikki, jotka ovat hakeneet AMK nyt sykyllä, tulkaa keskustelemaan kaikesta aiheeseen liittyvästä! Mihin aloille olette hakenu? :)
Kommentit (1351)
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä, minulla lukee 2.vaihtoehdossa "hyväksytty" (odottaa ylempien hakukohteiden tuloksia)! Pääsinkö mä siis ainakin tonne?!
Pääsit, ja voit vielä päästä myös ykköstoiveellesi, mutta sen tuloksia ei ole vielä julkaistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä, minulla lukee 2.vaihtoehdossa "hyväksytty" (odottaa ylempien hakukohteiden tuloksia)! Pääsinkö mä siis ainakin tonne?!
Mikä koulu ja oliko todistusvalinta vai valintakoe? Mutta joo, periaatteessa pitäis päästä ainakin sinne.
Turun AMK tradenomi. Minulla on liian vanhat todistukset todistusvalintaan eli pakko olla valintakokeen perusteella. Todistuspisteitä näkyi olevan 123 1.vaihtoehdon tiedoissa mainittu. Hyvin hämmentynyt olo, että tällainen keski-ikäinen tanttarainenkin kelpaa vielä kouluun.
Oliko siellä käytössä joku oma valintakoe?
AMK-valintakokeen tuloksia kun ei ole vielä tullut. Juuri tänään kysyin hakemastani amkista kun ei malttais odottaa. Aikaisintaan ensi viikon lopulla voi odotella kuulemma.
Olin viime kesänä harkassa yhden amkin hakijapalveluissa 5kk.
Odottelen koronatestin tulosta joten olen pakotettu olemaan kotona koko illan ja oon läppärin ääressä aika paljon. Jos haluatte kysyä jotain mitä ei löydy ammattikorkeakouluun.fi -sivulta niin saatan osata vastailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä koulu ja oliko todistusvalinta vai valintakoe? Mutta joo, periaatteessa pitäis päästä ainakin sinne.
Turun AMK tradenomi. Minulla on liian vanhat todistukset todistusvalintaan eli pakko olla valintakokeen perusteella. Todistuspisteitä näkyi olevan 123 1.vaihtoehdon tiedoissa mainittu. Hyvin hämmentynyt olo, että tällainen keski-ikäinen tanttarainenkin kelpaa vielä kouluun.
Oliko siellä käytössä joku oma valintakoe?
AMK-valintakokeen tuloksia kun ei ole vielä tullut. Juuri tänään kysyin hakemastani amkista kun ei malttais odottaa. Aikaisintaan ensi viikon lopulla voi odotella kuulemma.
Minustakin on kummallista, että miten voi tulla jo tuollainen tieto, vaikka tuloksia ei ole julkaistu. 1.vaihtoehdossa näkyi varasija 26. T:hyväksytty tiedon saanut
Mistä amkista kysyit ja vastasi että aikaisintaan ensi viikon lopulla?
Löytyykö jostain tämän syksyn päivittyvää hakijatilastoa?
Vierailija kirjoitti:
Löytyykö jostain tämän syksyn päivittyvää hakijatilastoa?
Jos tarkoitat niitä Vipusen tilastoja, joita jotkut ovat aiemmin pitäneet hyvinä tiedonlähteinä, niin älä nyt ainakaan niitä ala vahdata. Ovat jatkuvasti jäljessä tositilanteesta, eikä niistä muutenkaan voi päätellä mitään jos ei osaa tulkita lukuja oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muita jotka ovat päässeet todistusvalinnalla sisään toiseen kuin ensimmäiseen valintakohteeseensa? Olen varasijalla 1 ykkösvaihtoehtooni, hyväksytty toiseen. Valintakoe meni miten meni, sillä llä tuskin pääsen ykkösvaihtoehtooni. Pitääkö vaan luopua toivosta ykköseen..
Sun ykköskohde saattaa olla jonkun toisen vaikkapa kakkoskohde. Se voi yrittää siis kokeella omaan ykköseen ja sä voit vielä päästä todistusvarasijalta sun ykkösees.
Kiitos tästä! Olen niin pihalla kun voi olla 4-kymppinen ekaa kertaa AMK-hakeva, maisterintutkinto jo on mutta töitä ei vaan ole 😔
On tosi hyvät mahikset kyllä sulla vielä päästä, kun yhdestä ainoasta sijan liikahduksesta kiinni :) Mihin hait?
Sairaanhoitaja Laurea Otaniemi 😊 Kiitos, toivon parasta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muita jotka ovat päässeet todistusvalinnalla sisään toiseen kuin ensimmäiseen valintakohteeseensa? Olen varasijalla 1 ykkösvaihtoehtooni, hyväksytty toiseen. Valintakoe meni miten meni, sillä llä tuskin pääsen ykkösvaihtoehtooni. Pitääkö vaan luopua toivosta ykköseen..
Sun ykköskohde saattaa olla jonkun toisen vaikkapa kakkoskohde. Se voi yrittää siis kokeella omaan ykköseen ja sä voit vielä päästä todistusvarasijalta sun ykkösees.
Kiitos tästä! Olen niin pihalla kun voi olla 4-kymppinen ekaa kertaa AMK-hakeva, maisterintutkinto jo on mutta töitä ei vaan ole 😔
On tosi hyvät mahikset kyllä sulla vielä päästä, kun yhdestä ainoasta sijan liikahduksesta kiinni :) Mihin hait?
Olethan siis kuitenkin ensikertalainen? Jos et ole, niin silloin tilanne on ihan eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missään nimessä varasijalta 1 ei kannata menettää toivoaan tässä vaiheessa. Etenkin jos sinut luetaan ensikertalaiseksi.
Tilanne alkaa elää kunnolla vasta sitten, kun valintakokeiden tuloksia alkaa tulla.
Olen jo korkeakoulusta maisteri vm2005 niin kaukana ensikertalaisesta. Kakkosvaihtoehto johon olen jo päässyt käy hyvin myös, työttömänä nyt. Jotenkin en vaan usko tätä todeksi, pitää vielä odottaa lopullisia tuloksia 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olethan siis kuitenkin ensikertalainen? Jos et ole, niin silloin tilanne on ihan eri.
En ole ensikertalainen, olen tuo maisteri vm2005, saattaa siis olla että tuo varasija 1 onkin laitettu kaikille koska varasijasysteemiä ei ole käytössä tuossa 1.vaihtoehdossani vaiko? Enpä löydä mistään tietoa onko Laureassa käytössä tuota.
Vierailija kirjoitti:
Ei toki kannata luopua, valintakokeen tulokset tulevat 27.11., jotta siihen asti odotellaan. Itse pääsin 25 vuotta vanhalla yo-todistuksella suoraan 3. vaihtoehdon sh-koulutukseen. Alapisteraja oli 95 p ja minulla 124 p.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullekin oli tullut tieto, että pääsin sh-kouluun 124 p ja alin oli ollut 95 p. Itse yo vm. -95. Eli kyllä vuoden 90 jälkeen yo:t voivat päästä todistus valinnalla. Näin luin. Pääsykoe taas vaaditaan johonkin muuhun, mm. monimuotokoulutukseen ennen -15 vuotta kirjoittajille. Ensikertalaiskiintiökin vaihtelee koulutuksesta riippuen.
Tietääkö joku onko Oamkin sosionomi-puolelle käytössä varasijamenettely todistusvalinnasta?
Kun aiemmin ketjussa sanottiin,että välttämättä ks.menettely ei ole käytössä, vaikka Opintopolussa lukisi, että on varasijalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten sun ohitsesi saattaa päästä huonommilla pisteillä vaikka kuinka monta ensikertalaista. Näin tää nykyään menee.
En ole ensikertalainen, olen tuo maisteri vm2005, saattaa siis olla että tuo varasija 1 onkin laitettu kaikille koska varasijasysteemiä ei ole käytössä tuossa 1.vaihtoehdossani vaiko? Enpä löydä mistään tietoa onko Laureassa käytössä tuota.
Vaikuttaa siltä, että pakko vaan meidän kaikkien on odottaa lopullista valintaa. Ei ole täälläkään hajua onko hakemassani koulussa mikä varasijavalinta käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten sun ohitsesi saattaa päästä huonommilla pisteillä vaikka kuinka monta ensikertalaista. Näin tää nykyään menee.
Laureassa on kyllä käytössä varasijavalinta. Sivuilla lukee näin
"Varasijoilta voi tulla hyväksytyksi tulosten julkaisemisesta lähtien. Varasijalta valinnat päättyvät 15.12.2020."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään "periaatteessa" vaan KYLLÄ. Eli joko sinne tai mikäli tulisit valituksi myös 1.toiveeseen, sitten sinne 1.toiveeseen, sillä paikan saa ylimmästä toiveestaan johon tulee hyväksytyksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea opiskelupaikasta maisteri! Täällä vielä odotellaan.
Eli pääsykokeen omia kokonaispisteitä ei näe ennen lopullista valintaa, näinkö pitäisi tämän keskustelun pohjalta ymmärtää?
Näin on. Pistetiedot julkaistaan samalla kuin tuloksetkin.
Tuo pistejuttu onkin sitten uutta, jos näkyy osiokohtaisesti -aiemmin vain kokonaispisteet. Hyvä niin jos näkyy, ei luulisi olevan kovin iso homma koodareille lisätä tuo, mutta sensijaan oleellisin tieto varsinkin niille, joillle uusintayritys tulossa.
Näin on. Pistetiedot julkaistaan samalla kuin tuloksetkin.