Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK VALINTAKOE SYKSY 2020

kokeeseenosallistuva
22.09.2020 |

Kaikki, jotka ovat hakeneet AMK nyt sykyllä, tulkaa keskustelemaan kaikesta aiheeseen liittyvästä! Mihin aloille olette hakenu? :)

Kommentit (1351)

Vierailija
381/1351 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakija kirjoitti:

Saako noissa suomen- ja englanninkielen testiosioissa käyttää ctrl+F näppäinyhdistelmää, eli hakutoimintoa? Vai onkohan se kielletty. Ensimmäistä kertaa olen hakemassa ensi keväänä ja näitä keskusteluja aika kauhulla luen, itselläni aikaa viime opinnoista yli 10v eikä lukiota käytynä. Englanti ja päättelykyvyt eniten kauhistuttavat etukäteen..

Itse olin valvojana Metropolian Myllypurossa järjestetyissä kokeissa, ja meillä ohjeena oli että saa kyllä käyttää tuota ctrl+F toimintoa ja monet niin tekikin. Ne haettavat sanat siis näkyivät keltaisella boldattuna.

Vierailija
382/1351 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakija kirjoitti:

Saako noissa suomen- ja englanninkielen testiosioissa käyttää ctrl+F näppäinyhdistelmää, eli hakutoimintoa? Vai onkohan se kielletty. Ensimmäistä kertaa olen hakemassa ensi keväänä ja näitä keskusteluja aika kauhulla luen, itselläni aikaa viime opinnoista yli 10v eikä lukiota käytynä. Englanti ja päättelykyvyt eniten kauhistuttavat etukäteen..

Itse olin valvojana Metropolian Myllypurossa järjestetyissä kokeissa, ja meillä ohjeena oli että saa kyllä käyttää tuota ctrl+F toimintoa ja monet niin tekikin. Ne haettavat sanat siis näkyivät keltaisella boldattuna.

Tän kun ois tiennyt niin ei ois välttämättä aika tullut vastaan. :( Jotenkin automaattisesti ajattelin että sitä pidetään vilpillisenä toimintana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
383/1351 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakija kirjoitti:

Tän kun ois tiennyt niin ei ois välttämättä aika tullut vastaan. :( Jotenkin automaattisesti ajattelin että sitä pidetään vilpillisenä toimintana.

Sama. Itse ajattelin myös ettei missään nimessä saisi käyttää.

Vierailija
384/1351 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo etsintä olisi edes auttanut?

Vierailija
385/1351 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselin itse lupa, mutta ei ollut aikaa käyttää sitä.

Vierailija
386/1351 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakija kirjoitti:

Ite olin maanantain aamun kokeessa Laurealla ja sanottiin että ei saa käyttää, koska katsotaan tiedonhauksi.

Hauskaa miten joka paikassa on niin eri toimintatavat.

Vierailija
387/1351 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakija kirjoitti:

Ite olin maanantain aamun kokeessa Laurealla ja sanottiin että ei saa käyttää, koska katsotaan tiedonhauksi.

Ei niillä vissiin olleet valtakunnalliset ohjeet tiedossa. Hakuhan tapahtuu ainoastaan kyseisestä materiaalista.

Vierailija
388/1351 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo etsintä olisi edes auttanut?

Ydinsanojen etsintä ois voinu auttaa joissain osioissa kappaleiden kanssa, ei tarvis hiiripeliä harrastaa ja silmillä etsiä oikeita kohtia.

Vierailija
389/1351 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuosta hakutoiminnosta kyllä merkittävää hyötyä olisi, tekstit on tosi lyhyitä sekä äikässä että enkussa.

Vierailija
390/1351 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olisi ollut hyötyä tuosta toiminnosta paljonkin. Epäreilua.

Vierailija
391/1351 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein turussa ja siellä ei oltu varmoja saako käyttää niin jätin sitten käyttämättä.

Vierailija
392/1351 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni semmosen toiminnan piti olla ehdottomasti kielletty, ja on todella epäreilua, että jotkut pääsivät käyttämään sitä. Se on samanlainen apuväline kuin laskuri. Kokeessa testataan, kuinka nopeasti ja tehokkaasti luet ja lasket, miten tietojen poiminta tekstistä ja sen tulkinta onnistuu itsenäisesti ja ilman apuvälineitä.

Vierailija
393/1351 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakija kirjoitti:

Voisikohan tosta laittaa palautetta jollekin taholle? Tuntuu tosi epäreilulta jos on eri ohjeet valintakokeessa

Vierailija
394/1351 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa palautetta.

Vierailija
395/1351 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa sanottiin maanantaiaamun kokeessa, ettei ctrl + F:n käyttöä ole ainakaan erikseen kielletty ja sen myötä annettiin lupa käyttää sitä. Onhan tuo kummallista, jos tuota ei ole pohdittu aikaisemmin korkeammalla taholla. Ohjeet pitäisi olla kaikilla koepaikkakunnilla yhtenäiset! Itse en käyttänyt tuota aputapaa, mutta jälkeenpäin ajateltuna se olisi voinut nopeuttaa asioiden löytymistä aineistosta.

Vierailija
396/1351 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, oikein muistan miten minuutikaupalla meni aikaa hiirellä leikkimiseen ja aineiston selaamiseen, todellakin epäreilu tilanne jos jotkut ovat sitä saaneet käyttää! Itse tein Metropolia Messukeskuksessa kokeeni. Eiköhän tuossa kokeessa juuri ole idea selvittää, miten nopeasti hakija osaa löytää olennaisen suuresta datasta aikarajatusti.

Vierailija
397/1351 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

V ituttaa jos osa on saanut käyttää sitä toimintoa. Todella epäreilua. Olisi helpottanut ja nimenomaan nopeuttanut paljon. Voisi verrata laskimen käyttöön todellakin.

Vierailija
398/1351 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiistaina aamulla kukaan ei maininnutkaan tuosta mahdollisuudesta. Turussa kävin kokeen tekemässä. Mur...

Vierailija
399/1351 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa, joka ymmärsi ne englannin osion pidemmät tekstit?

Vierailija
400/1351 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko ainoa, joka ymmärsi ne englannin osion pidemmät tekstit?

Ilmeisesti 🤔😅😊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä