AMK VALINTAKOE SYKSY 2020
Kaikki, jotka ovat hakeneet AMK nyt sykyllä, tulkaa keskustelemaan kaikesta aiheeseen liittyvästä! Mihin aloille olette hakenu? :)
Kommentit (1351)
Mitäs luulette mahdollisuuksistani? Ensikertalainen ja haettu 6 eri kouluun. Ensimmäinen AMK koe tuli tehtyä ja olen viimevuoden ylioppilas. Koe meni ihan ok mielestäni
No kyllähän ylioppilaat pääsee mihin vain ;)
Vierailija kirjoitti:
Mitäs luulette mahdollisuuksistani? Ensikertalainen ja haettu 6 eri kouluun. Ensimmäinen AMK koe tuli tehtyä ja olen viimevuoden ylioppilas. Koe meni ihan ok mielestäni
Ei noista tiedoista oikein voi päätellä, mutta toivottavasti pääset! ☺️ Vaikuttaa yo-arvosanat myös, ja se miten suosittuun kouluun haet.
Onko täällä kätilöksi hakeneita? Itse olen vuoden 2019 ylioppilas ja nyt tosiaan tuli tehtyä tämä amk-valintakoe jo neljättä kertaa! Viime syksynä opiskelupaikka jäi 1.5 pisteen päähän, toivottavasti ei jäis nyt ainakaan pienemmästä kiinni. Tsemppiä kaikille hakijoille, odotellaan jännityksellä niitä tuloksia!
Aika hurjalta kuulostaa noi kokeet kyllä. Tulin uteliaisuudesta lukemaan miten porukalla on mennyt. 2019 hain ja pääsin Turun AMKiin opiskelemaan ja silloin oli onneksi alakohtaiset ennakkomateriaalit pääsykokeisiin ja paperinen koe... En usko että olisin pärjännyt nykyisellä valintakokeella. Tsemppiä kaikille, toivottavasti ette joudu kauaa odotella tuloksia! :)
Jäikö teillä paljon tehtäviä tekemättä vai kerkesitkö tehdä kaikki?
Vierailija kirjoitti:
Aika loppui kesken äidinkielessä, ongelmanratkaisussa ja englannissa. Matikassa aikaa jäi 5 minuuttia, kun kaikki tehtävät oli tehty.
Miten muuten niiden "hämäystehtävien" kanssa toimitaan? Kun eivät vaikuta pistemäärään, mutta pakkohan ne on jotenkin huomioida, kun ne kerran kokeessa on! Eli mikä papukaija-merkki niistä tulee ja miten vaikuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika loppui kesken äidinkielessä, ongelmanratkaisussa ja englannissa. Matikassa aikaa jäi 5 minuuttia, kun kaikki tehtävät oli tehty.
Miten muuten niiden "hämäystehtävien" kanssa toimitaan? Kun eivät vaikuta pistemäärään, mutta pakkohan ne on jotenkin huomioida, kun ne kerran kokeessa on! Eli mikä papukaija-merkki niistä tulee ja miten vaikuttaa?
Ei niistä mitään saa. Aikaa oli annettu myös niiden tekemiseen.
Vierailija kirjoitti:
No ei kai kukaan täällä voi tietää sun mahdollisuuksista. Ainakin sulla on ensikertalaisuus tallella ja monta hakukohdetta, mikä on hyvä merkki. Tässä syksyn haussa on yleensä myös helpompi päästä kuin keväällä, jolloin hakijoita on paljon enemmän. Riippuu toki mihin haet - mm. ensihoitaja, toimintaterapeutti ja fysioterapeutti ovat paljon vaikeampipääsyisiä kuin monet insinöörialat tai sairaanhoitajan koulutus.
Onko jollain faktatietoa että tuliko miinusta jos ei klikkannut että "jätän vastaamatta"? Mä klikkasin varmuudeksi heti alkuun kaikki osiot läpi; "jätän vastaamatta" ja sit aloin tehdä helpoimmat jne..
Hei kiitti muuntokoulutus vinkistä sulle ❤️ jos pääsin vain sh niin taidan opiskella sen valmiiksi (toki voi aina yrittää hakea th)
Vähän tutkailin niin on sairaanhoitajille myös jotain päivätöitäkin tarjolla! Saa kertoa kokemuksia ja vinkkejä jos on.
Vierailija kirjoitti:
Äikässä jäi 9min, matikassa 15min, ongelmissa 2min ja enkun vikan valinnan klikkasin pari sekuntia ennen kuin aika loppui.
Mä en mitenkään ehtinyt tehdä kaikkia matikan ja ongelmanratkaisun tehtäviä, jätin vaikeimmat tekemättä. Niissä ei ole kaiketi tarkoituskaan että kaikki ehtisi tehdä kaiken, jokaista tehtävää kohti oli alle 3 minuuttia aikaa... Muissa jäi aikaa, etiikka oli todella helppo ja nopea tehdä. Mä käytin kuitenkin aikaa huolelliseen tarkistamiseen koska ekstranopeudesta nyt ei mitään lisäpisteitä saa eikä se opiskellessa ja työelämässäkään menestystä takaa.
Vierailija kirjoitti:
Kerkesin tekemään kaikki osiot kokonaan, käytin kaikkiin (paitsi matikkaan) sen osion maksimiajan. Matikassa jäi ~15min ”ylimäärästä” aikaa, mutta sieltä jätinkin suoraan kolme tehtävää kokonaan tekemättä.
Kävin tehtävien tekemisen jälkeen jokaisen osion läpi ja tarkistin vastaukset, nyt ei enää auta kun vaan toivoa parasta ja odotella!
Enkussa loppui aika kesken, mutta se on muutenkin vaikea aine minulle. Muissa osioissa jäi aikaa sen verran, että kerkesin tarkistamaan omia vastauksia. Huomasiko kukaan ti iltapäivän kokeen tehnyt, että enkussa D osiosta ei oltu mainittu paljon sai oikeasta tai väärästä vastauksesta pisteitä?
Mulla oli etiikka ainoa minkä lopetin aiemmin. Muissa käytin kaiken ajan. Matikassa jätin tarkoituksella muutaman tekemättä, joten ehdin hieman tarkastamaan vastauksiani. Suomessa ja päättelytaidossa ehdin suht hyvin tehdä, mutta toki olisin enemmin aikaa huolinut niihinkin. Englannissa loppui aika ihan kesken.
Vierailija kirjoitti:
Enkussa loppui aika kesken, mutta se on muutenkin vaikea aine minulle. Muissa osioissa jäi aikaa sen verran, että kerkesin tarkistamaan omia vastauksia. Huomasiko kukaan ti iltapäivän kokeen tehnyt, että enkussa D osiosta ei oltu mainittu paljon sai oikeasta tai väärästä vastauksesta pisteitä?
Tein myös ti iltapäivän kokeen, enkä muista edes kiinnittäneeni huomiota tuohon. Voisko se D-osio olla niitä ylimääräsiä, mitkä jätettiin pisteyttämättä?
En edes pyrkinyt siihen että olisin tehnyt kaikki tehtävät. Etiikan osiossa vastasin kaikkiin. Muissa jäi muutamia tehtäviä tekemättä. Siinä ei ole järkeä että lähtisi arvailemaan jos ei ole täysin varma.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin luulin ensin ettei mainittu, mutta kun luki sen tehtävänannon uudestaan niin ne D-osion pisteet luki siinä jotenkin että "B -ja D-osiosta saa oikeasta vastauksesta..." Se luki siis siellä välissä.
Vierailija kirjoitti:
Äikkä oli yllättäen ainoa, jonka kaikkia tehtäviä en ehtinyt käydä läpi. Enkussa jäi aika monta tehtävää vastaamatta, muissakin pari. Huonoimmillaan arvioin pisteitä itselleni 40 ja ihan parhaimmillaan 60. Hain bionanalyytikoksi ja jännittää kyllä tosi paljon pääsenkö!
Joku värianalyysitehtävä oli myös päättelyosiossa. Se oli ihan tyhmä, vastausvaihtoehdot olivat ettei antti saa pukeutua x väriin. No miksei saisi, ei kai värianalyysissa käyminen voi pakottaa :D
Idea oli vissiin valita se vaihtoehto, jossa oli oikea väri oikean kauden mukaan? En ainakaan keksinyt muuta.