AMK VALINTAKOE SYKSY 2020
Kaikki, jotka ovat hakeneet AMK nyt sykyllä, tulkaa keskustelemaan kaikesta aiheeseen liittyvästä! Mihin aloille olette hakenu? :)
Kommentit (1351)
Vierailija kirjoitti:
Torstai iltapäivän kokeen tekijät👋🏼. Missä järjestyksessä muuten laitoitte enkun tehtävän lauseet, muistaako kukaan?
Entäs päätöksentekotaitoon se huonetehtävä ja joku vetureiden väri, mitä te siihen vastasitte?
Kokelas 2020 kirjoitti:
Tuohon korttitehtävään mun on pakko kysyä mielipidettä teiltä, onko se syrjivä heitä kohtaan joiden uskonto kieltää kortinpeluun ja täten heidän tietonsa on korttien arvoista olematon, vai voiko olettaa että korttien osaaminen kuuluu yleissivistykseen? Itse olen siis lapsuuden kärvistellyt helluntailaisena enkä silloin saanut kortteja räplätä eikä ne vanhemmitenkaan kiinnostaneet, mä jouduin skippaamaan tehtävän koska ihan oikeasti ei ole mitään käryä vaikuttaako kuviot ja numerot jotenkin korttien arvoihin.
En suostu tuntemaan itseäni tyhmäksi vaikka korteissa numeroita olikin, olisi mennyt arvailuksi ja joka piste on tärkeä. Kortteja pelanneille toi on itsestään selvää.
Ei kortteja peruskoulussa tai lukiossa käytetty opetuksessa eikä ollut mun oma päätös lapsena kieltää kortit itseltäni. Oli siellä myös huiveista päätellen muslimioletettujakin joilla varmaan sama homma.
Voi luoja :D Ei siinä kenenkään tartte korttia pelata, kunhan numerot osaa, niin voi suorittaa tehtävän -tällaisen voisi toki hakijoiden osaamistason olevan :D
Vierailija kirjoitti:
Kokelas 2020 kirjoitti:
Tuohon korttitehtävään mun on pakko kysyä mielipidettä teiltä, onko se syrjivä heitä kohtaan joiden uskonto kieltää kortinpeluun ja täten heidän tietonsa on korttien arvoista olematon, vai voiko olettaa että korttien osaaminen kuuluu yleissivistykseen? Itse olen siis lapsuuden kärvistellyt helluntailaisena enkä silloin saanut kortteja räplätä eikä ne vanhemmitenkaan kiinnostaneet, mä jouduin skippaamaan tehtävän koska ihan oikeasti ei ole mitään käryä vaikuttaako kuviot ja numerot jotenkin korttien arvoihin.
En suostu tuntemaan itseäni tyhmäksi vaikka korteissa numeroita olikin, olisi mennyt arvailuksi ja joka piste on tärkeä. Kortteja pelanneille toi on itsestään selvää.
Ei kortteja peruskoulussa tai lukiossa käytetty opetuksessa eikä ollut mun oma päätös lapsena kieltää kortit itseltäni. Oli siellä myös huiveista päätellen muslimioletettujakin joilla varmaan sama homma.
Voi luoja :D Ei siinä kenenkään tartte korttia pelata, kunhan numerot osaa, niin voi suorittaa tehtävän -tällaisen voisi toki hakijoiden osaamistason olevan :D
Pointti on se että kortteja tuntematon ei voi tietää vaikuttaako kuviot numeroihin ja siten arvoihin...
Tulee pitkät päivät ja viikot kun pitää monta kertaa päivässä käydä opintopolussa katsomassa että onko tullut mitään tuloksia.
Nytkö te jo käytte opintopolussa kyttäämässä tuloksia? Ne tulee marraskuun lopussa sinne.
Vierailija kirjoitti:
Nytkö te jo käytte opintopolussa kyttäämässä tuloksia? Ne tulee marraskuun lopussa sinne.
_Viimeistään_ silloin. Opintopolussakin lukee että koulut alkaa omaan tahtiin tekemään ja julkaisemaan valintoja lokakuusta lähtien, joten kyllä sieltä voi ihan milloin vain löytyä tieto kouluun pääsystä.
https://opintopolku.fi/wp/valintojen-tuki/yhteishaku/korkeakoulujen-yht…
Mites tulosten julkaisu meni viime viime vuonna syksyllä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
_Viimeistään_ silloin. Opintopolussakin lukee että koulut alkaa omaan tahtiin tekemään ja julkaisemaan valintoja lokakuusta lähtien, joten kyllä sieltä voi ihan milloin vain löytyä tieto kouluun pääsystä.
Ensimmäiseen hakuvaihtoehtoon voi todella tulla melko aikaisin tulokset, mutta suurin osa saa odottaa melkein sinne viimeiseen päivään asti.
Vierailija kirjoitti:
Mites tulosten julkaisu meni viime viime vuonna syksyllä?
Toiseksi viimeisenä päivänä tuli ensimmäiset tulokset.
Kokelas 2020 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokelas 2020 kirjoitti:
Pointti on se että kortteja tuntematon ei voi tietää vaikuttaako kuviot numeroihin ja siten arvoihin...
Tarvittavat "pointit" kerrotaan aina ohjeessa, jos siinä selkeästi lukee vain numeron vaikuttavan ja haluat asiasta silti jankata, olisi filosofia ehkä sulle parempi opintoala.
Vierailija kirjoitti:
Kaks kertaa AMKin esivalintakokeen tehneenä täytyy kyllä sanoa, että mielestäni koe on hyvä, se karsii heti aineksesta ne, joilla ei oo kompetenssia opiskella ammattikorkeessa. Esimerkiks jos matikasta jää kiinni, niin reeniä reeniä.
Olen eri mieltä. Minulla on yliopisto- ja amk-tutkinnot, mutta olisin aivan surkea tuollaisessa nopeustestissä, johon ei edes voi juuri valmistautua.
Tässä teille laulu, jotka meette joskus AMK kokeeseen:
Älä vaan vaihda sun vastausta,
Kuitenkin se ensimmäinen oli oikea,
Ja saat sen kyllä tietää, kun avaat palstan,
Yritä sietää..
Se ei voi olla mikään muu, sun intuitio sano jo ”JUU”
Joten nyt kun tässä vituttaa, muista sä ainakin ei vastausta vaihtaa saa.
Hei hoitoalalaiset ja toki muutkin! Olisko teillä hyviä vinkkejä/tietoa; Eli hain nyt ekaa kertaa AMK, 3 eri Terveydenhoitajaan ja 3 sairaanhoitajaan. Jos nyt pääsisin vain sh ja hakisin sitten aina uudelleen th, niin ois toki vaikeampi päästä, kun ei ois enää ensikertalainen?
Entäs jos lähihoitajaksi aikuispuolelle 2 v. Ja yrittäisi saada huippuarvosanat joilla suoraan sisään th.. No ei järkeä tuhlata 2 v.
Millaisia th polkuopinnot avoimessa ja siirtohaut ym.? Onko näistä jollain kokemusta?
Tuskin nyt viikonloppuna mitään ilmoituksia opintopolkuun tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäiseen hakuvaihtoehtoon voi todella tulla melko aikaisin tulokset, mutta suurin osa saa odottaa melkein sinne viimeiseen päivään asti.
Kuka tollo tätä nyt on alapeukuttanut? Se tosiaan on niin että ekaan hakuvaihtoehtoon voi tulla paljon aiemmin tulokset, koska se ei vaadi monimutkaisempaa sijoittelua. Alemmat sijat sitten jo vaatiikin useamman asian huomioon ottamista.
Minä vastasin korttipeliin, että Maija häviää varmasti. En muista lukuja korteissa, mutta Maijalla oli molemmat pienempiä, kuin toisella. Oli Maijan vuoro laittaa kortti. Ohjeistuksessa myös luki, että omalla vuorolla piti laittaa suurempi kortti kuin mikä pöydässä oli tai menetti vuoron ja se kenelle vuoro on menetetty, hän sai laittaa minkä arvoisen kortin tahansa. Kuvassa, pöydässä ei ollut korttia, oli vain kädessä olevat kortit näkyvillä.
Kati12 kirjoitti:
Hei hoitoalalaiset ja toki muutkin! Olisko teillä hyviä vinkkejä/tietoa; Eli hain nyt ekaa kertaa AMK, 3 eri Terveydenhoitajaan ja 3 sairaanhoitajaan. Jos nyt pääsisin vain sh ja hakisin sitten aina uudelleen th, niin ois toki vaikeampi päästä, kun ei ois enää ensikertalainen?
Entäs jos lähihoitajaksi aikuispuolelle 2 v. Ja yrittäisi saada huippuarvosanat joilla suoraan sisään th.. No ei järkeä tuhlata 2 v.
Millaisia th polkuopinnot avoimessa ja siirtohaut ym.? Onko näistä jollain kokemusta?
Kuten mainitsit, et enää olisi ensikertalainen. Mikset kouluttautuisi sh:ksi ja myöhemmin muuntona th:ksi?
Vierailija kirjoitti:
Minä vastasin korttipeliin, että Maija häviää varmasti. En muista lukuja korteissa, mutta Maijalla oli molemmat pienempiä, kuin toisella. Oli Maijan vuoro laittaa kortti. Ohjeistuksessa myös luki, että omalla vuorolla piti laittaa suurempi kortti kuin mikä pöydässä oli tai menetti vuoron ja se kenelle vuoro on menetetty, hän sai laittaa minkä arvoisen kortin tahansa. Kuvassa, pöydässä ei ollut korttia, oli vain kädessä olevat kortit näkyvillä.
varmaan sama kuin mulla ja vastasin myös että häviää.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että ne tulokset lasketaan yksitellen jokaiselle hakijalle ja ekaksi vaan ykkösvaihtoehdoille?
Kuinka kuvittelit että tää toimii, kun se sun ykkösvaihtoehto voi olla jonkun toisen kolmosvaihtoehto tai toisinpäin.
Niin KOKONAISpisteet tottakai, koska ne ratkaisee sen kouluun pääsyn! Kysyjä oletettavasti tarkoitti pisteitä osioittain.....