Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valkoposkihanhien levähdyspaikat: ratkaisuja

Vierailija
21.09.2020 |

Tämän päiväinen tiedotus valkoposkien ruokailu- ja levähdyspelloista on käsittämätön. Koska suojametsästystä ei ole kirjattu lakiin, niin on aivan sama, onko niitä hanhipeltoja vai ei.Tällä hetkellä on jotain naurettavia poikkeuslakeja, jotka edellyttävät lintujen HAUTAAMISEN ampumisen jälkeen.

Ja miten toimivat Ruotsi, Tanska ja Viro? Kaikissa noissa maissa on käytössä suojametsästys ilman naurettavia poikkeuslupia ja lintujen liha käytetään ELINTARVIKEKÄYTÖSSÄ. Olemmeko vieraantuneet niin paljon todellisuudesta, että ehdotetaan, mitä nyt sattuu mieleen juolahtamaan?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoposkihanhen suojametsästykselle ei ole esteitä nykyisellä EU-tason ja kansallisella lainsäädännöllä, eikä nykyisenkaltaista jäykkää poikkeuslupamenettelyä tarvita.

Vierailija
2/4 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valkoposkihanhen suojametsästykselle ei ole esteitä nykyisellä EU-tason ja kansallisella lainsäädännöllä, eikä nykyisenkaltaista jäykkää poikkeuslupamenettelyä tarvita.

Ja siitä huolimatta se on käytössä; miksi? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmuusvarastoon vaan, voi olla vielä käyttöä mahdollisen elintarvikepulan uhatessa.

Vierailija
4/4 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"YMPÄRISTÖMINISTERI Krista Mikkonen oli lupauksissaan huomattavasti varovaisempi.

Pohjois-Karjalasta kotoisin oleva ympäristöministeri sanoi ymmärtävänsä maakuntansa viljelijöiden huolen, mutta hänen mielestään esimerkiksi viljelijöiden vaatima hanhien suojametsästys ei ole yksin Suomen päätettävissä. Valkoposkihanhi on suojeltu koko EU:n alueella.

– Tämä on EU:n laajuinen ongelma, joka kulminoituu syksyisin ja etenkin keväisin tänne Keski-Karjalan pelloille. On saatava koko EU:n laajuinen ratkaisu, että kestääkö hanhikanta metsästystä. Itse olen sitä mieltä, että se kestää, mutta me emme voi sitä (metsästystä) itse ratkaista." https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006519986.html

Miksi sitten sallittua Virossa, Tanskassa ja Ruotsissa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi