Hyvä sarja, jonka voi ostaa tuotantokautena?
Käytännössä en ole vuosiin ehtinyt seuraamaan mitään sarjaa. Aikanaan 24-ensimmäisen tuotantokauden. Nyt elämäntilanne vähän helpottanut ja olis ihana ostaa jostakin sarjasra ensimmäinen tuotantokausi. Kerro jokin hyvä sarja mielestäsi! Olen kaikkiruokainen, eli käy niin dekkari, draama, komedia,ns. romanttinen tyyli...
Kiittelen jo etukäteen vinkeistä!
Kommentit (31)
Jos sulla on noin paljon sarjoja, mitä et oo nähnyt, niin sun kannattaa liittyä Netflixiin. Eka kuukausi ilmainen ja jatkossa n. 8€ kuussa. Siellä on sulle tosi paljon hyviä sarjoja katsottavana. Johan noi dvd-boxitkin maksaa vaikka mitä. Netflixissä suosittelisin sulle esim. Siltaa.
Ja jos sulla on lapsia, ne varmasti tykkää myös tarjonnasta siellä!
Orange is the new black oli tosi hyvä. Nainen joutuu vankilaan nuoruuden huumekuriirikeikan takia.
House of cards. Poliittista kähmintää Washington DC:ssä.
Boss. Poliittista kähmintää Chicagossa.
HoC ja Boss on aika raskaita ja keskittymistä vaativia draamasarjoja, mutta tosi hyviä.
Kevyemmältä puolelta suosittelen ainakin Mindy Projectia. Nuori synnytyslääkäri New Yorkissa, sitcom.
Konttori. Mockumentary toimistotarvikefirmasta. Löytyy sekä UK- että USA-versiot, itse tykkään molemmista. UK-versio on alkuperäinen ja sitä on vain kaksi kautta, USA-version ekat jaksot on tosi selviä kopioita UK-sarjasta, mutta koska sarja on tosi paljon pidempi, se muuttuu edetessään ihan omanlaisekseen.
Gilmoren tytöistä tykkääville on Bunheads, mutta sitä tehtiin vain yksi tuotantokausi ennen kuin se lopetettiin.
Minä tykkäsin tosi paljon House of cardsista, Orange is new blackista ja Sillasta, nämä tuotannot olen katsonut tänä syksynä. Tykkään myös Dexteristä ja 24:stä. Netflixistä katson minäkIn, ihan uskomattoman kätevää.
Olen tykännyt Game of Thronesta, Täydellisistä naisista ja Spartacuksesta.
25 jatkaa
Parks and Recreation, taitaa olla suomeksi Puisto-osasto. Konttorin tyylinen mockumentary pikkukaupungin puisto-osastosta ja sen yli-innokkaasta varajohtajasta.
American Horror Story. Nimensä mukaisesti kauhusarja. Ekan kauden eka jakso oli ihan tosi hyytävä, mulle suorastaan ahdistavan pelottava, mutta loppu sarja ei ole (onneksi) ollut ihan niin pelottava.
Legit. Komedia. Nuori mies on halvaantunut, sen kaveri ja veli ottaa sen pois hoitokodista ja alkaa huolehtia siitä. Nuoren, vaikeasti liikuntavammaisen ihmisen omaisena musta on ihanaa, että on joku sarja, jossa vammaisuudelle saa nauraa hyvässä hengessä. Jotkut on kokeneet sarjan toisin, meidän taloudessa tuo on ollut yksi suosikeista.
Mäkin suosittelen Netflixiä. Se on hyvä erityisesti juuri sarjavalikoiman osalta.
Kukaan ei ole vielä maininnut Breaking Badia. Mä en ole mikään kovin himokas sarjojen seuraaja, mutta tuo kyllä toimi mulle ihan täysillä. Siinä on actionia (josta en yleensä niin perusta) yhdistettynä hyviin henkilöhahmoihin ja erilaisiin jännitteisiin. Sarja löytyy Netflixistä.
Hyviä sarjoja on vaikka kuinka. Jos laitteisto sallii, kannattaa ostaa sarjat HD-versioina. Monissa kausibokseissa on myös kiinnostavia dokumentteja ja muuta lisämateriaalia.
Suosittelen ainakin seuraavia: Boardwalk Empire, Game of Thrones, Mad Men, Downton Abbey, Rooma, Taistelutoverit, Moderni perhe ja tietysti Rillit huurussa. Meillä on lisäksi hyllyssä muutama muu sarja odottamassa katsomista, jos joskus sattuu olemaan aikaa (West Wing, Pacific, Langalla, Camelot, pari erilaista Robin Hood -sarjaa ja Jeremy Brettin Sherlock Holmes sekä myös uusi Sherlock)..
Frendit -sarjasta tykkää kyllä melkein kaikki, suosittelen! :) Sitä on kymmenen kautta tehty, itse ostin kaikki boksina, maksoi vaan 60€ ja paljon katsottavaa.
Jos hyvin käsikirjoitettu ja realistinen rikossarja uppoaa niin
The Wire
Paras tv-sarja, koskaan, ikinä.
Kotimainen Helppo elämä oli aivan huippusarja. Sitä tehtiin kolme tuotantokautta.