Ensin valitetaan että mies ei tee kotitöitä, sitten kun tekee niin tekee väärin ja valitetaan siitäkin
Kommentit (575)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on yksi mies itseasiassa sanonut, ei siivoukseen liittyen, vaan whatsappviesteihin vastaamattomuuteen, että ei vastaile, niin kukaan ei edes oleta hänen vastaavaan. Mielestäni on tunnustanut jossain muussakin asiassa heittäytyvänsä tyhmäksi ihan vain siksi, ettei häneltä kukaan edes vaatisi jonkin asian tekemistä.
Että kyllä se osalla voi olla ihan tarkoituksenmukaistakin, jotenkin en usko, ettei mies osaisi edes vaatteita ripustaa kunnolla kuivumaan, joko on todella uusavuton (vaikkei olisi koskaan vaatteita ripustanutkaan, niin varmasti on ainakin nähnyt vaatteita kuivumassa ja tietää siksi miten ne tulisi laittaa) tai sitten laiska ja tarkoituksella tekee huonosti, että välttyisi jatkossa tekemästä.
Jos henkilö kuitenkin on kyennyt oppimaan tekemään muunlaisia askareita, niin se on ihan paskapuhetta, ettei muka oppisi siivoamaankin, mikä nyt ei todellakaan mitään rakettitiedettä ole.
Toisaalta on myös naisia, joiden mielestä kaikki pitäisi tehdä juuri heidän tavallaan ja kaikki muu on väärin. Täytyy myös kestää sitä, ettei toinen ole välttämättä ihan yhtä tarkka kuin itse on, eli tässäkin asiassa kannattaa vähän miettiä sitä omaakin toimintaa, että kuinka herkästi on valittamassa toisen työn jäljestä.
Jep, esim. pyykkiesimerkissä voi olla kyse ainakin kahdesta asiasta:
1. Mies on oikeasti ripustanut pyykit tuhannen ruttuun, ei ole lainkaan asetellut niitä.
Tai
2. Mies on asetellut pyykit, mutta parista paidasta on hiha jäänyt myttyn ja joku muukin vaate on vähän jostain rytyssä, eikä täysin suorassa.Ensimmäisen on mies tehnyt luultavasti tahallaan, ettei tarvisi enää ripustella pyykkejä, jälkimmäisessä taas nainen on tarkka ja haluaa täydellistä jälkeä ja naputtaa siis täysin turhaan, koska toinen on tehnyt asiat omalla tavallaan, ehkä vähän hutiloiden, mutta riittävän hyvin kuitenkin.
3. Mies on laittanut pyykit kuivamaan muuten hyvin, mutta vaatteet on väärinpäin kuivamassa.
Mä pesen meillä pyykit. Olen kertonut miten pyykki tuodaan koriin, ja jos tämä ei ole toteutunut, niin vaate jää pesemättä siksi aikaa kunnes se on toteutunut. Eli taskuista poistetaan kaikki tavara ennen koriin tuomista. Katson kyllä taskut ennen kuin laitan vaatteen koneeseen, mutta jos siellä on jotain, niin en ota pois, vaan jätän korin pohjalle mitään sanomatta. Mieheltä ei jää enää mitään taskuihin, eikä siis pesemätöntä pyykkiäkään koriin.
Miehen lasten vaatteita pesen joskus. Olen sanonut kerran että vaatteet menevät pesuun siinä muodossa kuin ne ovat, eli jos laitat pussilkanan väärinpäin pesuun, tai paidan jonka hiha on väärinpäin, niin se sellaisena myös koneeseen menee, ja sellaisena sieltä tulee. Toinen lapsi valitti sukistaan kun ovat aina väärinpäin pesun jälkeen, ja hän joutuu ne sitten kääntämään oikeinpäin. Sanoin että en ole mikään sukan käänetlijä, että neiti on hyvä ja kääntelee omat sukkansa itse. Pidän tiukasti kiinni tietyistä jutuista, koska jos en pidä, niin pikkuhiljaa ne kaatuvat niskaani. Olen huomannut tämän entisessä elämässäni.
Tämä on just oikein tehty. Ei nalkutusta, ei muistuttelua, vaan yksinkertaisesti vain tekee niinkuin haluaa, riippumatta muiden tekemisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä sen pitäisi tehdä kotitöitä joka niistä valittaa. Piste.
Eikun niiden, jotka siellä asunnossa asuvat.
Voisitko perustella? Miksi omassa kodissa pitäisi tehdä jotain mitä ei itse halua tehdä? Oma koti on varmaan maailman vapaimpia maita missä voi olla.
Otetaanpa kuvitteellinen tilanne. Toinen puolisoista ei halua tehdä mitään kotitöitä, perhe-elämässä niitä on kuitenkin tehtävä jatkuvasti (ruokaa, pyykkiä, tiskiä, siivousta, lasten asioita). Onko tämä haluamaton mielestäsi hyvä puoliso jättäessään kaiken toiselle - hänkään ei ehkä halua? -eri
Minä (n) en ihan oikeasti ymmärrä eikö tuo muka käy ilmi seurusteluvuosien aikana, ettei toinen halua tehdä noita asioita. Miksi se toinen ei siinä vaiheessa jo totea, että nyt ei käy näkemykset perhe-elämästä yksiin ja siirry etsimään sellaista kumppania, jolla on sama näkemys kodin puhtaudesta ym?
Nuorena sitä on monessa asiassa vähän sinisilmäinen. Moni oppii toisella kierroksella, mun ikäisissä (40) ei enää edes yritetä asua sellaisen kanssa, jonka kanssa työnjako ei toimi.
...ja ne miehetkin oppii. Eronsa jälkeen nykyisellä miehelläni oli lyhyt suhde naisen kanssa joka olisi aivan väkisin halunnut muuttaa miehen kanssa yhteen. Halusi vaan myös muokata miehestä itselleen sopivan version, huomautteli kaikesta. Naisen ihmetykseksi mies halusi lopettaa suhteen. Kun me tavattiin sama mies oli se, joka halusi varsin nopeasti suhteen vakavoittamista: muuttaa yhteen, mennä naimisiin. Kun minä hyväksyn sen, että ihmisillä eri tavat hoitaa asioita, eikä monissakaan käytännön jutuissa ole sitä ainoaa oikeaa ja sataa väärää tapaa. Hyvin toimii tällä tyylillä, kumpikin hoitaa oman osuutensa yhteisestä, ei tarvitse riidellä eikä huomautella pienistä. Ne marttojen ohjeetkaan ei taida kaikille naisille täällä olla se oikea tapa: eikö edellisessä ketjussa jossa naiset ylpeilivät kuinka paljon käyttävät aikaa kodinhoitoon ja sen syvälliseen metapohtimiseen osa naisista yökännyt mopille joka vissiinkin Marttojen katekismuksen kulmakiviä?
Mä olen ammattisiivooja, Marttojen ohjeistuksista en ole perillä, mutta yökkäilyyn on kyllä syynsä. Kirjoitin juuri oppimaan kykenevästä miehestä, niitäkin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on yksi mies itseasiassa sanonut, ei siivoukseen liittyen, vaan whatsappviesteihin vastaamattomuuteen, että ei vastaile, niin kukaan ei edes oleta hänen vastaavaan. Mielestäni on tunnustanut jossain muussakin asiassa heittäytyvänsä tyhmäksi ihan vain siksi, ettei häneltä kukaan edes vaatisi jonkin asian tekemistä.
Että kyllä se osalla voi olla ihan tarkoituksenmukaistakin, jotenkin en usko, ettei mies osaisi edes vaatteita ripustaa kunnolla kuivumaan, joko on todella uusavuton (vaikkei olisi koskaan vaatteita ripustanutkaan, niin varmasti on ainakin nähnyt vaatteita kuivumassa ja tietää siksi miten ne tulisi laittaa) tai sitten laiska ja tarkoituksella tekee huonosti, että välttyisi jatkossa tekemästä.
Jos henkilö kuitenkin on kyennyt oppimaan tekemään muunlaisia askareita, niin se on ihan paskapuhetta, ettei muka oppisi siivoamaankin, mikä nyt ei todellakaan mitään rakettitiedettä ole.
Toisaalta on myös naisia, joiden mielestä kaikki pitäisi tehdä juuri heidän tavallaan ja kaikki muu on väärin. Täytyy myös kestää sitä, ettei toinen ole välttämättä ihan yhtä tarkka kuin itse on, eli tässäkin asiassa kannattaa vähän miettiä sitä omaakin toimintaa, että kuinka herkästi on valittamassa toisen työn jäljestä.
1. Mies on oikeasti ripustanut pyykit tuhannen ruttuun, ei ole lainkaan asetellut niitä.
Tai
2. Mies on asetellut pyykit, mutta parista paidasta on hiha jäänyt myttyn ja joku muukin vaate on vähän jostain rytyssä, eikä täysin suorassa.Ensimmäisen on mies tehnyt luultavasti tahallaan, ettei tarvisi enää ripustella pyykkejä, jälkimmäisessä taas nainen on tarkka ja haluaa täydellistä jälkeä ja naputtaa siis täysin turhaan, koska toinen on tehnyt asiat omalla tavallaan, ehkä vähän hutiloiden, mutta riittävän hyvin kuitenkin.
3. Mies on laittanut pyykit kuivamaan muuten hyvin, mutta vaatteet on väärinpäin kuivamassa.
Millä tavalla väärinpäin kuivumassa? Nurinpäinkö? Kuivumisen kannalta sillä ei ole mitään merkitystä, mitenpäin vaatteet ovat kuivumassa, ovatko nurinpäin vai ylösalaisin.
Laitapa neuleet kuivumaan helmasta parilla pyykkipojalla, niin näet lopputuloksen.
En käytä pyykkipoiki ollenkaan vaatteiden ripustamiseen telineeseen kuivamaan. Ilmeisesti tämäkin on väärin tehty.
On se, koska neuleita ei ripusteta telineeseen kuivumaan.
Joo, ne varmaan kuivataan kuivausrummussa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukekaapa naiset noita ketjuja kodihoidosta täällä. Eri naisilla ihan erilaiset tavat siivota, jyrkästi pitävät kiinni omista vaatteiden pesulämpötiloista ainoana oikeana (toiset korostavat ekologisuutta, toiset korkean lämpötilan "bakteerien tappavuutta"). Jos omasta mielestään täydelliset kodinhoitajat eivät kykene päättämään mikä ainoa oikea tapa tehdä kotitöitä miten se olisi selvä miehelle? Kyllä koti, lapset ja arki näyttää monessa perheessä muodostuvan naisen kontrollikentäksi jossa yhden ihmisen säännöt ja monta niistä kärsijää, niin mies kuin lapset.
Höpö höpö. Lue ne Marttojen ohjeet, ja tee niiden mukaan. Ei voi väärin mennä. Jos vaimon/tyttöystävän mielestä teet silloinkin väärin, niin perustele asiasi. Ne Marttailijat on kyllä löytäneet sen parhaan tavan tehdä, ja asiat vielä perusteltukin.
Toivon että naiset asuisivat enemmän kimppakämpissä jossain vaiheessa elämäänsä. Ihan aikuisina mielellään. Tietysti tämän seurauksena olisi vähemmän naisia koska osa kuolisi väistämättä mikä olisi sääli, mutta osa varmaan tajuaisi sen että suurin osa tavoista on pinttyneitä vanhoja käsityksiä. Esim nuo pesulämpötilat tai muut, moneenkaan asiaan ei löydy asiaperustetta.
Ohis, mihin ne naiset kuolisivat? Toisaalta, kimppakämpässä mäkin varmaan murhaisin lopulta jonkun, mutta ihan sukupuolesta riippumatta.
Kotitöiden takia juurikin. =D
Miehet sopeutuvat, koska aina voi saada pildeaä kun asiat menee hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä sen pitäisi tehdä kotitöitä joka niistä valittaa. Piste.
En ole saanut tähän yhtäkään tyydyttävää vastausta. Täällä puhutaan kuinka siivota ja tiskata pitäisi päivittäin ja lapselle ei saa ottaa kaapista käytetympää vaatetta.
Olette te kyllä aivan mahtavia trolleja. 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotityötkin pitää tehdä kunnolla. Jos perunat on aina puoli kovia ja laatikkoruoka puoli raakaa, niin kai siitä voi sanoa ja neuvoa? Ja jos siivottu on vain hieman keskilattialta, niin kai siitäkin saa sanoa ja neuvoa? Ja jos vaatteet on pesty väärin ja ne on pilalla, eikö siitä saa sanoa mitään? Tai jos ne on ripustettu kuivumaan yhtenä myttynä, niin kai saa sanoa ja neuvoa, että ne täytyy oikoa narulle? Vai eikö saa?
Jos nainen vaihtaa auton renkaat ja jättää pultit kiristämättä niin eikö siitä saa sanoa? Mies vaan kaikessa hiljaisuudessa korjaa naisen virheet? Eikö vaan ole helpompi sanoa ja toinenkin voi siitä oppia?
Se kumpi nyt sattuu ne hommat paremmin hallitsemaan voi kyllä opettaa toista.
Mutta minkä ihmeen takia et valinnut miestä, jolle on itsestäänselvyys osata kodin perusasiat kuten perusruoanlaitto, puhtaanapito ja vaatehuolto??? En ihan oikeasti ymmärrä. Miksi te muut naiset suostutte deittailemaan jotain törkymöykkyjä? Eikö siitä poikamiesasunnosta voinut muka jo päätellä seurusteluvuosien aikana, mitä on tulossa?
Nämä "miksi valitsit miehen, joka ei tee kotitöitä'-jankkaajat eivät tajua, että osa miehistä tahallaan lopettaa kotitöiden tekemisen suhteessa. Voivat aluksi näytellä kunnollista, mutta kun nainen on saatu nalkkiin, lopettavat.
Se on yksi henkisen väkivallan muoto, tai käy käsi kädesfä sen kanssa. Sellainen alkaa aina vasta pikkuhiljaa, kukaa ei paljasta sitä heti alkuunsa, koska tietää, ettei pääsisi suhteeseen ollenkaan.
Minä en kyllä usko ihan tähänkään, että tuollainen ainakaan olisi mitenkään tahallista miehiltä. En usko, että kukaan pystyy vuosia tarkoituksenmukaisesti feikkaamaan asuntonsa siisteyttä, jos siihen ei mitään oikeaa motivaattoria ole, vuosien aikana siitä siistinä pitämisestä vain tulee tapaa.
Veikkaan, että tuo lopputulos on ennemminkin monen tekijän summa. Tarpeeksi kun valitetaan esim. työnjäljestä jatkuvasti, niin ihan varmasti laskee motivaatio tehdä sitä työtä tai jos toinen jatkuvasti tulee puuttumaan siihen työntekoon ja tekemään "paremmin" niin ihan varmasti tulee mieleen, että sama kai se on antaa sen toisen sitten tehdä kaikki alusta loppuun ihan itse, niin saa juuri sellaista jälkeä kuin haluaa, ilman toisen sähläystä siinä välissä.
Varmasti myös esim. vauvantulo voi väsyttää sitä isääkin ja romahduttaa halun pitää koti siistinä. Vauvantulo voi myös muuttaa äidin persoonaa aika ratkaisevastikkin ja parisuhteeseen se varsinkin vaikuttaa huomattavissa määrin.
Varmasti on patalaiskoja miehiäkin olemassa, mutta en usko että sellaiset saisivat mitään kulissia pidettyä vuosia yllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai
Millä tavalla väärinpäin kuivumassa? Nurinpäinkö? Kuivumisen kannalta sillä ei ole mitään merkitystä, mitenpäin vaatteet ovat kuivumassa, ovatko nurinpäin vai ylösalaisin.
Laitapa neuleet kuivumaan helmasta parilla pyykkipojalla, niin näet lopputuloksen.
En käytä pyykkipoiki ollenkaan vaatteiden ripustamiseen telineeseen kuivamaan. Ilmeisesti tämäkin on väärin tehty.
Joo, ne varmaan kuivataan kuivausrummussa :D
Ei vaan neuleet kuivataan pyyhkeen päällä laakatasossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai
Erillinen kori siis erikoispyykeille ja tadaa! Ongelma on ratkaistu, ei tarvitse vaatia toiselta tietämystä asiasta, joka ei hänelle itselleen ole millään lailla merkityksellinen.
Vai meneekö niinkinpäin, että jos mies harrastaa mopojen rassausta, niin täytyy naisenkin opetella rassaamaan mopoja, ettei vai pistä öljyä väärään paikkaan?
Järkeä voi käyttää ja pitää erillään sellaiset harrastukset/mieltymykset, joihin toisella ei ole kiinnostusta perehtyä.
Osaa ne miehetkin. Kun vaihdoin renkaita autoon, en pitänyt tarpeellisena kiinnittää kaikkia pultteja. On paljon nopeampaa laittaa vain pari per rengas ja tulos on ihan yhtä hyvä. Voi hyvänen aika sitä nalkutuksen määrää mikä siitä seurasi! No, minua ei kyllä mies komenna ja vaihdan renkaat jatkossakin miten parhaaksi näen.
Sitten mies jäkätti vielä että kierteisiin pitäisi laittaa voiteluainetta. Ihan ihme puhtaushysteriaa, ihan miesten tapaista. Jätin laittamatta tietenkin. Mutta on tämä rasittavaa.
Eroa mietin.
Minulla ja kumppanillani on todella erilainen siisteyden taso ja vaatimus joten istuimme monen riidan jälkeen alas ja laadimme säännöt jotka sopivat molemmille. Ylläri minä (nainen) olen todella siisti ja mies taas voisi nukkua samoissa lakanoissa 6kk.
Ostimme robotti imurin jota mies operoi 2-4 kertaa viikossa ja minä imuroin nurkat, sohvat ja muut tasot mihin imuri ei pääse noin 2-4 viikon välein riippuen miten pölyä kertyy.
Se joka ei tee ruokaa siivoaa astiat ja pannut ja yhdessä täytelläännja tyhjennetään astianpesukone. Tuotantoon jälkeen tikatessa myös aina pyyhitään keittiön tasot.
Pyykit myös aina ripustetaan yhdessä ihan sama kuka sen koneen pistää päälle ja kuinka paljon siellä on niitä omia vaatteita. Toki siis sää tehdä yksin jos haluaa.
Mies vetää politiikalla ympäri kämppää kerran viikossa ja minä pyyhin kaikki tasot milloin halua, eli joka päivä. Myös tavarat laitetaan aina illalla paikoilleen.
Meillä on aika siistiä ja suuria siivouspäiviä ei koskaan ole. Pesen itse vessat kerran viikossa koska miestä kuvottaa tämä. Pesen myös lattiat koska mies ei halua. Mies vie roskat aina koska minua ällöttää.
Hyvin toimii ja mieskin on iloinen kun kotona on aina asiat järjestyksessä. Ei tartte riidellä koska on selkeät omat vastuut ja pelkkä huomautus riittää niin tekemätön homma hoituu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotityötkin pitää tehdä kunnolla. Jos perunat on aina puoli kovia ja laatikkoruoka puoli raakaa, niin kai siitä voi sanoa ja neuvoa? Ja jos siivottu on vain hieman keskilattialta, niin kai siitäkin saa sanoa ja neuvoa? Ja jos vaatteet on pesty väärin ja ne on pilalla, eikö siitä saa sanoa mitään? Tai jos ne on ripustettu kuivumaan yhtenä myttynä, niin kai saa sanoa ja neuvoa, että ne täytyy oikoa narulle? Vai eikö saa?
Jos nainen vaihtaa auton renkaat ja jättää pultit kiristämättä niin eikö siitä saa sanoa? Mies vaan kaikessa hiljaisuudessa korjaa naisen virheet? Eikö vaan ole helpompi sanoa ja toinenkin voi siitä oppia?
Se kumpi nyt sattuu ne hommat paremmin hallitsemaan voi kyllä opettaa toista.
Mutta minkä ihmeen takia et valinnut miestä, jolle on itsestäänselvyys osata kodin perusasiat kuten perusruoanlaitto, puhtaanapito ja vaatehuolto??? En ihan oikeasti ymmärrä. Miksi te muut naiset suostutte deittailemaan jotain törkymöykkyjä? Eikö siitä poikamiesasunnosta voinut muka jo päätellä seurusteluvuosien aikana, mitä on tulossa?
Nämä "miksi valitsit miehen, joka ei tee kotitöitä'-jankkaajat eivät tajua, että osa miehistä tahallaan lopettaa kotitöiden tekemisen suhteessa. Voivat aluksi näytellä kunnollista, mutta kun nainen on saatu nalkkiin, lopettavat.
Se on yksi henkisen väkivallan muoto, tai käy käsi kädesfä sen kanssa. Sellainen alkaa aina vasta pikkuhiljaa, kukaa ei paljasta sitä heti alkuunsa, koska tietää, ettei pääsisi suhteeseen ollenkaan.
Väitän, ettei kukaan jaksa teeskennellä muutamaa vuotta. Jos jaksaa, niin kyllä siitä silloin tulee jo joka tapauksessa rutiini. Jos on vuosikausia pessyt omat pyykkinsä ja hoitanut oman kotinsa niin ei ole uskottavaa, että se taito yhtäkkiä häviää, kun muutetaan yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai
Ilmeisesti neuleet siis venähtää jos laittaa väärin kuivumaan? En koskisi tällaisiin erikoisvaatteisiin pitkällä tikullakaan, vaan antaisin vaatteen omistajan ihan itse huoltaa erikoisvaatteensa, niin en sitä pilaisi, kun minua ei kiinnosta käydä läpi mitään pyykinpesun ABC:tä kun en itse omista mitään erikoisvaatteita. Saa sitten erikoispyykistä tykkäävä ihan itse tasokuivatella tekstiilejään.
Ihmisellä on varmaan erikoisia tilanteita täynnä oleva elämä, jos neulepaitakin koetaan erikoisvaatteeksi :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai
Erillinen kori siis erikoispyykeille ja tadaa! Ongelma on ratkaistu, ei tarvitse vaatia toiselta tietämystä asiasta, joka ei hänelle itselleen ole millään lailla merkityksellinen.
Vai meneekö niinkinpäin, että jos mies harrastaa mopojen rassausta, niin täytyy naisenkin opetella rassaamaan mopoja, ettei vai pistä öljyä väärään paikkaan?
Järkeä voi käyttää ja pitää erillään sellaiset harrastukset/mieltymykset, joihin toisella ei ole kiinnostusta perehtyä.
Mikä erillinen kori? Mikset vaan pese ja kuivata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai
Kotityöt eivät taida olla monellekaan harrastus, ennemminkin välttämättömyys. Jos niitä ei tee, loppuvat puhtaat vaatteet ja astiat, ja perhe huutaa nälkäänsä läävässä. Tämä on tietysti kärjistys, mutta lastensuojelussa puututaan näihin äärimmäisyyksiin, syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukekaapa naiset noita ketjuja kodihoidosta täällä. Eri naisilla ihan erilaiset tavat siivota, jyrkästi pitävät kiinni omista vaatteiden pesulämpötiloista ainoana oikeana (toiset korostavat ekologisuutta, toiset korkean lämpötilan "bakteerien tappavuutta"). Jos omasta mielestään täydelliset kodinhoitajat eivät kykene päättämään mikä ainoa oikea tapa tehdä kotitöitä miten se olisi selvä miehelle? Kyllä koti, lapset ja arki näyttää monessa perheessä muodostuvan naisen kontrollikentäksi jossa yhden ihmisen säännöt ja monta niistä kärsijää, niin mies kuin lapset.
Höpö höpö. Lue ne Marttojen ohjeet, ja tee niiden mukaan. Ei voi väärin mennä. Jos vaimon/tyttöystävän mielestä teet silloinkin väärin, niin perustele asiasi. Ne Marttailijat on kyllä löytäneet sen parhaan tavan tehdä, ja asiat vielä perusteltukin.
Toivon että naiset asuisivat enemmän kimppakämpissä jossain vaiheessa elämäänsä. Ihan aikuisina mielellään. Tietysti tämän seurauksena olisi vähemmän naisia koska osa kuolisi väistämättä mikä olisi sääli, mutta osa varmaan tajuaisi sen että suurin osa tavoista on pinttyneitä vanhoja käsityksiä. Esim nuo pesulämpötilat tai muut, moneenkaan asiaan ei löydy asiaperustetta.
Kimppakämppäläiset ei yleensä pese toistensa pyykkejä, joten pesulämpötilat jokainen saa valita itse. Siivousvuorotkin on jaettu ja palautetta tulee, jos joku laistaa omasta vuorostaan. Puolisolle ei tule sanottua yhtä kipakasti mitä kämppikselle, sillä kämppissuhde ei ole lopun elämää kestävä.
Vierailija kirjoitti:
Osaa ne miehetkin. Kun vaihdoin renkaita autoon, en pitänyt tarpeellisena kiinnittää kaikkia pultteja. On paljon nopeampaa laittaa vain pari per rengas ja tulos on ihan yhtä hyvä. Voi hyvänen aika sitä nalkutuksen määrää mikä siitä seurasi! No, minua ei kyllä mies komenna ja vaihdan renkaat jatkossakin miten parhaaksi näen.
Sitten mies jäkätti vielä että kierteisiin pitäisi laittaa voiteluainetta. Ihan ihme puhtaushysteriaa, ihan miesten tapaista. Jätin laittamatta tietenkin. Mutta on tämä rasittavaa.
Eroa mietin.
Melko hyvä mut ei ihan. Sä voit tappaa itsesi jos et niitä pyöriä kiinnitä kunnolla.
Voiteluaine on vähä niin ja näin, riittää jos joka toinen vuosi laittaa. Ja olen mies itsekin.
Mutta joo, on osattava erottaa asiat jotka vaikuttaa jotenkin ja kuin oleellisia ne on. Ruohonleikkuriin ei esim joka vuosi tarvitse öljyjä vaihtaa, se ei siitä parane.
Vierailija kirjoitti:
No esim astiat ja tavarat pitää laittaa paikoilleen käytön jälkeen. Vaatteille on myös omat säilytyksensä. Siivoamisen jälkeen pitää myös panna tavarat paikalleen. Meillä mies imuroi ja jättää kaiken hajalleen. Minä saan kulkea työntelemässä raskaat sohvat jne.
Ja jos hän tyhjentää astianpesukoneen tai vie vaatteita, kukaan ei enää löydä mitään.
Tai jos hän korjaa jotain, seuraavan työkalun tarvitsijan pitää jäljitää se työkalu sinne missä hän sitä viimeiseksi käytti.
Kyllä tuo oikeasti käy ärsyttämään. Sellainen ihmeellinen herra-asenne, että huushollissa on joku keiju joka aina viimeistelee hänen tekemisensä.
Hahahaa, meillä ihan sama! Tuli kerran kauhea ahdistus töissä, kun mies laittoi vapaapäivänään viestin, että on vähän järjestellyt kaappeja!! :D :D :D Mietin vain, että noniin, nyt ei sitten kukaan löydä enää mitään mistään.
Vierailija kirjoitti:
No ensin mies ei tee kotitöitä, joten nainen oikeutetusti valittaa. Joten mies tekee kotityön, mutta tahallaan aivan päin p*rsettä, jotta nainen turhautuisi ja tekisi ne itse. Tämä on julmaa, henkistä väkivalta, tällainen tahallinen avuttomuus. Miehet tekevät tätä ihan laskelmoidusti.
Edelleenkin ihmetyttää, että miksi nuo naiset sitten viettävät elämäänsä tuollaisten miesten kanssa. Luulisi olevan miellyttävämpää elellä yksinään.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ja kumppanillani on todella erilainen siisteyden taso ja vaatimus joten istuimme monen riidan jälkeen alas ja laadimme säännöt jotka sopivat molemmille. Ylläri minä (nainen) olen todella siisti ja mies taas voisi nukkua samoissa lakanoissa 6kk.
Ostimme robotti imurin jota mies operoi 2-4 kertaa viikossa ja minä imuroin nurkat, sohvat ja muut tasot mihin imuri ei pääse noin 2-4 viikon välein riippuen miten pölyä kertyy.
Se joka ei tee ruokaa siivoaa astiat ja pannut ja yhdessä täytelläännja tyhjennetään astianpesukone. Tuotantoon jälkeen tikatessa myös aina pyyhitään keittiön tasot.
Pyykit myös aina ripustetaan yhdessä ihan sama kuka sen koneen pistää päälle ja kuinka paljon siellä on niitä omia vaatteita. Toki siis sää tehdä yksin jos haluaa.
Mies vetää politiikalla ympäri kämppää kerran viikossa ja minä pyyhin kaikki tasot milloin halua, eli joka päivä. Myös tavarat laitetaan aina illalla paikoilleen.Meillä on aika siistiä ja suuria siivouspäiviä ei koskaan ole. Pesen itse vessat kerran viikossa koska miestä kuvottaa tämä. Pesen myös lattiat koska mies ei halua. Mies vie roskat aina koska minua ällöttää.
Hyvin toimii ja mieskin on iloinen kun kotona on aina asiat järjestyksessä. Ei tartte riidellä koska on selkeät omat vastuut ja pelkkä huomautus riittää niin tekemätön homma hoituu.
Ah, ennakoiva tekstinsyöttö. Tikataan tuotannon jälkeen ja vedetään politiikalla kämppä. Myös norpilla ja emättimillä on av:lla siivottu. :)
Koska on aikuinen ihminen, eikä toisen määräiltävissä.