Ensin valitetaan että mies ei tee kotitöitä, sitten kun tekee niin tekee väärin ja valitetaan siitäkin
Kommentit (575)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama on muuten lastenhoidon kanssa: se pitää tehdä naisen sääntöjen mukaisesti ja jos ei tee niin valitetaan (jopa housujen väärästä väristä). Ja sitten ihmetellään, kun se mies ei halua hoitaa niitä lapsia.
Todella monella naisella on kauhea kontrolloinnin tarve eikä hajuakaan siitä, että saman asian voi tehdä monella tapaa eikä se oma tapa ole ainoa oikea.
Ja jep, ihan nainen olen itsekin.
No eiköhän ne lasten hoidon ja kasvatuksen säännöt sovita yhdessä? Se on toki sitten asia erikseen jos nainen itse päättänyt asioista ja olettaa toisen tekevän omien sääntöjen mukaan.
Se että jos on pyydetty siniset housut ja toinen tuo punaiset niin onhan tuo nyt älytöntä.
No tuolla linjalla menee niin ei parane ihmetellä kun viereltä ennenpitkää löytyy aloitekyvytön ja tahdoton robotti (tai ei ketään). Sellainen joka soittelee kaupasta "ei ollut sinisiä housuja, otanko punaiset?" "Ei ollut flooraa, käykö becel?" jne.
Joku sen housujen värin joutuu viime kädessä aina päättämään. Kukaan ei kohottelisi kulmakarvojaan jos nainen tulisi kaupasta kotiin punaisten eikä sinisten housujen kanssa, mutta kun mies itsenäisesti erehtyy noinkin maatajärisyttävän merkittävän valinnan tekemään niin siinä näköjään astutaan naisten varpaille niin rajusti että ryöpytystä on luvassa että varmasti muistaa taas pitkään paikkansa. Yes, ma'am.
Se housujen väri saattaa olla housujen käyttäjän toive. Hyvä kasvattaja antaa juurikin lpasen tehdä tuollaisia lapsen kokoisia päätöksiä.
Tai se mies pyydetään tuomaan siniset housut kotoa. Koska sitten hänen ei tarvitse etsiä erikkseen "housuja kokoa 146" vaan voi suoraan katsoa että aha, nää siniset. Kun ne siniset on ne oikeankokoiset.
Fiksu ymmärtäisi, että miehet ja naiset eivät ole samanlaisia.
Minä en ymmärrä väitettäsi. Lapsi sanoo äidille, että hän haluaa siniset housut, joko sieltä kaapista tai kaupasta. Kun mies menee käymään kotiin tai kauppaan, niin nainen sanoo, että tuo Liisalle siniset housut. Koska mies on erilainen kuin nainen, hän tuo Liisalle vihreät housut. Miksi? Miksi lapsen pienet toiveet ovat sellaisia, että ne voi ohittaa? Tarkoittaako tuo sitä, että myös miehen toiveet voi toteuttaa sinne päin?
eri
Ihan uteliaisuuesta, mitä se nainen tekee tuossa tilanteessa? Tulee kaupasta tai kotoa tyhjin käsin ja lapsi viettää päivän ilman housuja?
Nainen tuo siniset housut, tietenkin.
Olivat juuri päässeet kaupasta loppumaan, siksihän se mieskin vihreät toi, tietenkin.
Ei kai kukaan mene uunona kauppaan asti? Minä katson aina netistä ensin saatavuuden ja menen sen mukaan sitten kauppaan.
Jos ei ole lähimaillakaan, tilaan netistä pari kokoa sinisiä, haen liikkeestä ja palautamme saman tien vääränkokoiset.
Niin se mieskin teki. Sinisiä nyt ei vain ollut saatavilla siihen hätään. Lapsi ei voi olla ilman housuja päivää tarhassa, kyllä kai sinäkin nyt sentään sen verran ymmärrät?
Ja tätä vartem meni kauppaan? Mihin hätään? Vaatteet pitää hankkia ajoissa.
No siihen hätään kun mamma soitti että lapsi tarvitsee nyt siniset housut, tietenkin. Siitähän tässä oli kyse, eikö vain?
Ai se isäkö ei osaa itse puoleen vuoteen tehdä asialle itse mitään?
Mistä ihmeestä noin naurettavaan johtopäätökseen päädyit? Ilmiselvästihän tässä on nyt mammalla paketti levällään kun on lapsen kanssa jossain ilman sinisiä housuja ja pyytelee isukkia pelastamaan tilanteen.
Mitä ihmertä sinä sössötät? Miksie isä ole hankkinut lapselle ajoissa vaatteita?
Kukaan äiti ei tuollaiseen hätään joudu koska naiset osaa hankkia kaiken hyvissä ajoin. Ja aina löytyy myös varavaatteet.
Höpö höpö, äitejäkin on erilaisia. Kyllä on niitä jotka lähtee hätäpäissä ostamaan lapselle uusia kuravaatteita, kun syksyn ekaa tarhapäivää edeltävänä iltana huomataan että vanhoista paistaa nilkat ja kumppareissakin on pohjassa reikä. Ja kassit täynnä kamaa, mutta aina juuri se tarvittava varavaate puuttuu, kun ei olla muistettu täydentää tarvikekassia edellisen katastrofin jäljiltä. Tai päinvastoin kun edellisestä varavaatetarpeesta on niin kauan, että on ehditty jo tuudittauduttu siihen ettei niitä tarvita.
No mut sittenhän isän pitäisi skarpata ja alkaa huolehtia niistä vaatteista? Kun kerran on niin paljon parempi.
Kuka sanoi, että se isä on parempi?
Tämä palstalänkyttäjä.
Ja täytyyhän hänen olla kun hänellä kerran on varaa arvostella äitiä.
Länkytys kuulostaa olevan lempisanojasi. Miksiköhän?
Se vain toistuu täällä, koska sinä länkytät KOKO AJAN.
Sinulla tuntuu edelleenkin olevan valtavia vaikeuksia käsittää että tähän ketjuun osallistuu useampia keskustelijoita ja varsinkin erottaa heitä toisistaan, joten suosittelen ettet edes yritä niin säilyisi edes jonkinlainen illuusio siitä että olisit jotakuinkin täyspäinen etkä malliesimerkki Suomen mielenterveyspalveluiden alennustilasta.
Olisikin inhottavaa huomata olevansa vähemmistö, ettei kuulukaan laumaan. Tai että omat valinnat on vähän kyseenalaisia.
Ajattelen niin, että mielelläni maksaisin himpun verran enemmän veroja jos ihmiset pääsisivät ajoissa puhumaan asioistaan ennen kuin seinät kaatuu päälle.
Ethän sibä maksa veroja nytkään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset luulevat osaavansa tietyt asiat miehiä paremmin. Näitä ovat ainakin siivoaminen, sisustaminen ja lastenhoito. Miehen mielipiteillä ei näissä asioissa ole merkitystä.
Jauhaa lapseton tyhmä aspergerimme
Voisitko lopettaa aspergerin käytön haukkumasanana. Se antaa sinusta typerän vaikutelman. Lisäksi asiahan on ihan toisin kuin kuvittelet, assit ovat sääntö- ja rutiiniorientoituneita ihmisiä: jos assille kerran selittää, miten asiat pitää hoitaa, hän tekee tarkasti ja tunnollisesti sen aina sillä tavalla. Eli puolisoina itse asiassa maailman parhaita kotihommien suhteen, kunhan ensin sovitaan yhdessä, kuka tekee mitä ja miten.
As-lapsen äiti, jota kyllästyttää tuollainen harrastamasi puhetapa
Ymmärräthän, että jumiutuvat, sääntöjä pilkulleen noudattavat ja jankkaavat ihmiset ovat muille aika raskaita?
Ei auta, vaikka kuinka rakastat lastasi ja vaadit muilta kunnioitusta.
Minä ymmärrän hyvin. Ymmärrätkö sinä, mistä se johtuu sääntöjen pilkuntarkka noudattaminen johtuu? Se johtuu siitä, että meidän normi-ihmisen sosiaalinen kanssakäyminen on autismikirjolaiselle (asperger on poistumassa erillisenä diagnoosina) enemmän tai vähemmän kaoottista ja hän hakee siihen epätoivoisesti logiikkaa säännöistä ja rutiineista.
Sitä ei siis ole tarkoitettu meidän harmiksemme ja kiusaksemme, se on selviytymiskeino siinä missä sokealle opaskoira ja valkoinen keppi.
Sairaiden ja ongelmaisten pilkkaaminen ei ole sivistynyttä.
Ja meissä normi-aivoisissakin on ihan runsain mitoin ärsyttäviä piirteitä. Sinäkin vain jaksat jankata selvää asiaa, jonka moni olisi jo älynnyt hiljaa vaieten olla. Mikä sinun diagnoosisi tuolle on, hmmm...?
Tuo joka kirjoitit "jauhaa lapseton tyhmä aspergerimme"
Itse kerroin mielipiteitäni eräässä esimerkiksi lakanoiden pesulämpötiloista. Viittasin mm Ylellä julkaistuihin juttuihin joissa sanottiin että 60 astetta riittää vallan hyvin kaikkeen. Kerroin että valtaosa kotitöistä on mielestäni kauhean helppoja, vaikkapa nyt lapsen kaverisynttärilahjojen ostaminen. Vaihtoehtoja on noin viisi erilaista mitä ostellaan sitten. Ei mene kauaa aikaa Prismassa miettimiseen.
Mutta esim pesulämpötilaan ei tullut mitään asiakommenttia, vaikka alkuun väitetty että 80 astetta on Se Oikea pesulämpötila. Että eikö tuo olisi helppo perustella, jos siihen joku muu kuin oma mielipide löytyy.
Sitten mulle ainakin joku tuli keskusteluun aika isosti AS-diagnoosilla, mitä en tajunnut ollenkaan. Että miten se, että koittaa olla joustava, hakea helpoa ratkaisua ja miettiä asioita uudelta kantilta sopii AS-piirteisiin? Esim se että tekee rutiinit ja noudattaa niitä vain jos niistä on hyötyä. Sitten jos esim pesutekniikka kehittyy, niin voi laskea pesulämpötilaa. Ei saa olla joustamaton, ei ihmiset ole silleen kehittyneet.
Here we go again... and again and again...
No vastaatko sitten jotain siihen lämpötilajuttuun vaikka? Mä perustelin kantani, ei tutkimustiedon valossa ole järkevää pestä yli kuudessakympissä. Tuhlaa sun rahojasi vaan.
Joustava ihminen miettisi tällaistakin hieman, eihän nämä ole henkilökohtaisia juttuja.
En edes tiedä mistä lämpötilasta sinä länkytät. Sinä länkytät niiiiiiin paljon.
Eli olet sitä mieltä että 60 astetta on järkevä pyykinpesulämpötila vuodevaatteille? Hyvä homma, ympäristö säästyy.
Ei hei länkytetä, vaan yksinkertaisia kysymyksiä ja vastauksia ja perustelut. Silleenhän se tieto lisääntyy? Ja väittelyssä ei tosiaan kannata nimitellä ketään, tai tehdä mitään olettamuksia toisesta osapuolesta koska sehän ei asiasta puhumista edistä. Ei haluta länkyttää vaan jotain joutavia.
Miten sinä noin päättelit? Siitäkö etten jaksa edes lukea paasauksiasi?
En minä väittele sinun kanssasi. Sinä olet palstahäirikkö jolla on pahoja ongelmia. Tuollaisten kanssa kannata kenenkään väitellä.
Tuossa ajassa jonka kirjoitit tuon vastauksen, olisit kirjoittanut myös perustelut omalle valinnallesi.
Mitä sä tähän keskusteluun tuot muuta kuin syyttelyä? Asiaa välillä, kiitos.
Mille ihmeen valinnalle?
En minä syyttele. Infoan vain tasaisesti siitä että sinä olet palstahäirikkö.
Suoraan sanottuna sinä vaikutat kyllä enemmän häiriköltä kuin tuo häiriköksi ja assiksi haukkumasi. Sinähän olet ollut ketjun alusta lähtien kuin terrieri solvaamassa kaikkia jotka kehtaavat olla kanssasi eri mieltä. Peiliinkatsomisen paikka siis vahvasti.
Eri.
Samaa mieltä. Muutenkin alkaa pänniä tämä "oletpasaspergerhäirikkö" "enpäs ole" -jankkaus, jonka seasta alkaa olla vaikea löytää niiden kirjoittajien viestejä, jotka haluaisivat keskustella ketjun aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Seurustelu aikoina nykyinen vaimoni kysyi kuka sinulla käy siivoamassa, kun sinulla on aina niin siistiä ja kehui aina ruokiani. Mutta mentyämme naimisiin en enää osannutkaan tehdä mitään ja enkä tee koskaan mitään vaikka esim. ruoka, kaupassa käynnit, lasten kuskaamiset, tiskit ja pyykit on lähes täysin minun vastuulla.
Jätät jotain olennaista kertomatta. Tuohon ei ole muuta selitystä.
Vierailija kirjoitti:
Ok, nämäkin vielä voisin hoitaa kaikki itse, mutta sitten on tuo miehen aiheittama arvaamattomuus. Juuri kun pitäisi passittaa lapset vielä pissalle ennen kolmen tunnin autossa istumista, mies päättääkin olla puoli h suihkussa. Tai komentaa perheen olemaan hiljaa, koska haluaa keskellä huushollia käydä kaverinsa kanssa vartin puhelinkeskustelun videoyhteydellä ja ilman handsfreetä. Tai alkaa etsiä jotain tavaraansa ja vaatii lapset ja vaimon etsintäavuksi. Tai...
Lapset voin panna kuriin, aikuiselle ihmiselle en ala nalkuttaa, mieluummin myöhästyn hiukan. Mutta kieltämättä tuo kiristää pinnaa.
Ja tosiaan ne kerrat, jolloin olen jättänyt lähtemisen miehen vastuulle, homma kusee täysin ja olemme megasti myöhässä. Ei se miehinen ennakointi- ja suunnittelukyky näemmä geeneissä ole.
Ps. Olen muuten ison median päällikkötoimittaja, joka työssään huolehtii, että alaiset tekävät juttunsa deadlineen mennessä. Hoituu hyvin. Mutta siellä auktoriteettiasemasta ei onneksi tarvitsekaan vääntää.
Tuo miehesi kuulostaa ihan meidän rouvalta: Aina myöhässä, tilannetaju onneton mitä kannattaa milloinkin tehdä. Häneen yhdistyy kylläkin vimmattu etukäteissuunnittelu kaikesta viikkoja/kuukausia etukäteen, mutta lopulta vain kaksi asiaa on varmaa 1. mikään ei mene niin kuten hän etukäteen sanoo, 2. se, että oltaisiin ajoissa jossain.
Ja sitten kun ne ongelmat siitä kertautuu, niin valittaa monesti, että miksi aina juuri hänelle käy aina huonosti...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset luulevat osaavansa tietyt asiat miehiä paremmin. Näitä ovat ainakin siivoaminen, sisustaminen ja lastenhoito. Miehen mielipiteillä ei näissä asioissa ole merkitystä.
Voisitko lopettaa aspergerin käytön haukkumasanana. Se antaa sinusta typerän vaikutelman. Lisäksi asiahan on ihan toisin kuin kuvittelet, assit ovat sääntö- ja rutiiniorientoituneita ihmisiä: jos assille kerran selittää, miten asiat pitää hoitaa, hän tekee tarkasti ja tunnollisesti sen aina sillä tavalla. Eli puolisoina itse asiassa maailman parhaita kotihommien suhteen, kunhan ensin sovitaan yhdessä, kuka tekee mitä ja miten.
Ymmärräthän, että jumiutuvat, sääntöjä pilkulleen noudattavat ja jankkaavat ihmiset ovat muille aika raskaita?
Minä ymmärrän hyvin. Ymmärrätkö sinä, mistä se johtuu sääntöjen pilkuntarkka noudattaminen johtuu? Se johtuu siitä, että meidän normi-ihmisen sosiaalinen kanssakäyminen on autismikirjolaiselle (asperger on poistumassa erillisenä diagnoosina) enemmän tai vähemmän kaoottista ja hän hakee siihen epätoivoisesti logiikkaa säännöistä ja rutiineista.
Sitä ei siis ole tarkoitettu meidän harmiksemme ja kiusaksemme, se on selviytymiskeino siinä missä sokealle opaskoira ja valkoinen keppi.
Ja meissä normi-aivoisissakin on ihan runsain mitoin ärsyttäviä piirteitä. Sinäkin vain jaksat jankata selvää asiaa, jonka moni olisi jo älynnyt hiljaa vaieten olla. Mikä sinun diagnoosisi tuolle on, hmmm...?
Itse kerroin mielipiteitäni eräässä esimerkiksi lakanoiden pesulämpötiloista. Viittasin mm Ylellä julkaistuihin juttuihin joissa sanottiin että 60 astetta riittää vallan hyvin kaikkeen. Kerroin että valtaosa kotitöistä on mielestäni kauhean helppoja, vaikkapa nyt lapsen kaverisynttärilahjojen ostaminen. Vaihtoehtoja on noin viisi erilaista mitä ostellaan sitten. Ei mene kauaa aikaa Prismassa miettimiseen.
Mutta esim pesulämpötilaan ei tullut mitään asiakommenttia, vaikka alkuun väitetty että 80 astetta on Se Oikea pesulämpötila. Että eikö tuo olisi helppo perustella, jos siihen joku muu kuin oma mielipide löytyy.
Sitten mulle ainakin joku tuli keskusteluun aika isosti AS-diagnoosilla, mitä en tajunnut ollenkaan. Että miten se, että koittaa olla joustava, hakea helpoa ratkaisua ja miettiä asioita uudelta kantilta sopii AS-piirteisiin? Esim se että tekee rutiinit ja noudattaa niitä vain jos niistä on hyötyä. Sitten jos esim pesutekniikka kehittyy, niin voi laskea pesulämpötilaa. Ei saa olla joustamaton, ei ihmiset ole silleen kehittyneet.
No vastaatko sitten jotain siihen lämpötilajuttuun vaikka? Mä perustelin kantani, ei tutkimustiedon valossa ole järkevää pestä yli kuudessakympissä. Tuhlaa sun rahojasi vaan.
Joustava ihminen miettisi tällaistakin hieman, eihän nämä ole henkilökohtaisia juttuja.
Eli olet sitä mieltä että 60 astetta on järkevä pyykinpesulämpötila vuodevaatteille? Hyvä homma, ympäristö säästyy.
Ei hei länkytetä, vaan yksinkertaisia kysymyksiä ja vastauksia ja perustelut. Silleenhän se tieto lisääntyy? Ja väittelyssä ei tosiaan kannata nimitellä ketään, tai tehdä mitään olettamuksia toisesta osapuolesta koska sehän ei asiasta puhumista edistä. Ei haluta länkyttää vaan jotain joutavia.
En minä väittele sinun kanssasi. Sinä olet palstahäirikkö jolla on pahoja ongelmia. Tuollaisten kanssa kannata kenenkään väitellä.
Tuossa ajassa jonka kirjoitit tuon vastauksen, olisit kirjoittanut myös perustelut omalle valinnallesi.
Mille ihmeen valinnalle?
Suoraan sanottuna sinä vaikutat kyllä enemmän häiriköltä kuin tuo häiriköksi ja assiksi haukkumasi. Sinähän olet ollut ketjun alusta lähtien kuin terrieri solvaamassa kaikkia jotka kehtaavat olla kanssasi eri mieltä. Peiliinkatsomisen paikka siis vahvasti.
Eri.
Samaa mieltä. Muutenkin alkaa pänniä tämä "oletpasaspergerhäirikkö" "enpäs ole" -jankkaus, jonka seasta alkaa olla vaikea löytää niiden kirjoittajien viestejä, jotka haluaisivat keskustella ketjun aiheesta.
Keskustelu oli alkuun ihan hyvää, ja ei kai tässä mitään muuta kultaista sääntöä ole kuin että yhdessä se sopiva taso pitää pystyä määrittelemään.
Ja miksi alkaa suhteeseen jos toinen ei halua lähentyä? Siivousasiat ovat onneksi sellaisia, että ne eivät ole niin henkilökohtaisia kuin jotku toiset parisuhdekiemurat (oman ajan tarve tai seksi nyt esimerkkinä) etteikö niistä fiksut ihmiset selviäisi.
Mutta ihmettelen kyllä, miksi vanhemmat eivät kouli lapsiaan tekemään kotitöitä jo pienestä lähtien. Siitä se pohja syntyy, unohtuu totaalisessti teinivaiheessa ja ehkä sit palailee joskus.
Valintavaihe on tärkein kyllä. Ja kyky tehdä kompromisseja. Harmi kun se ensimmäinen suhde usein tehdään vähän vajaalla ymmärryksellä edes itsestä.
Auttokstää jotain, emmätiedä. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama on muuten lastenhoidon kanssa: se pitää tehdä naisen sääntöjen mukaisesti ja jos ei tee niin valitetaan (jopa housujen väärästä väristä). Ja sitten ihmetellään, kun se mies ei halua hoitaa niitä lapsia.
Todella monella naisella on kauhea kontrolloinnin tarve eikä hajuakaan siitä, että saman asian voi tehdä monella tapaa eikä se oma tapa ole ainoa oikea.
Ja jep, ihan nainen olen itsekin.
No eiköhän ne lasten hoidon ja kasvatuksen säännöt sovita yhdessä? Se on toki sitten asia erikseen jos nainen itse päättänyt asioista ja olettaa toisen tekevän omien sääntöjen mukaan.
Se että jos on pyydetty siniset housut ja toinen tuo punaiset niin onhan tuo nyt älytöntä.
No tuolla linjalla menee niin ei parane ihmetellä kun viereltä ennenpitkää löytyy aloitekyvytön ja tahdoton robotti (tai ei ketään). Sellainen joka soittelee kaupasta "ei ollut sinisiä housuja, otanko punaiset?" "Ei ollut flooraa, käykö becel?" jne.
Joku sen housujen värin joutuu viime kädessä aina päättämään. Kukaan ei kohottelisi kulmakarvojaan jos nainen tulisi kaupasta kotiin punaisten eikä sinisten housujen kanssa, mutta kun mies itsenäisesti erehtyy noinkin maatajärisyttävän merkittävän valinnan tekemään niin siinä näköjään astutaan naisten varpaille niin rajusti että ryöpytystä on luvassa että varmasti muistaa taas pitkään paikkansa. Yes, ma'am.
Se housujen väri saattaa olla housujen käyttäjän toive. Hyvä kasvattaja antaa juurikin lpasen tehdä tuollaisia lapsen kokoisia päätöksiä.
Tai se mies pyydetään tuomaan siniset housut kotoa. Koska sitten hänen ei tarvitse etsiä erikkseen "housuja kokoa 146" vaan voi suoraan katsoa että aha, nää siniset. Kun ne siniset on ne oikeankokoiset.
Fiksu ymmärtäisi, että miehet ja naiset eivät ole samanlaisia.
Minä en ymmärrä väitettäsi. Lapsi sanoo äidille, että hän haluaa siniset housut, joko sieltä kaapista tai kaupasta. Kun mies menee käymään kotiin tai kauppaan, niin nainen sanoo, että tuo Liisalle siniset housut. Koska mies on erilainen kuin nainen, hän tuo Liisalle vihreät housut. Miksi? Miksi lapsen pienet toiveet ovat sellaisia, että ne voi ohittaa? Tarkoittaako tuo sitä, että myös miehen toiveet voi toteuttaa sinne päin?
eri
Ihan uteliaisuuesta, mitä se nainen tekee tuossa tilanteessa? Tulee kaupasta tai kotoa tyhjin käsin ja lapsi viettää päivän ilman housuja?
Nainen tuo siniset housut, tietenkin.
Olivat juuri päässeet kaupasta loppumaan, siksihän se mieskin vihreät toi, tietenkin.
Ei kai kukaan mene uunona kauppaan asti? Minä katson aina netistä ensin saatavuuden ja menen sen mukaan sitten kauppaan.
Jos ei ole lähimaillakaan, tilaan netistä pari kokoa sinisiä, haen liikkeestä ja palautamme saman tien vääränkokoiset.
Niin se mieskin teki. Sinisiä nyt ei vain ollut saatavilla siihen hätään. Lapsi ei voi olla ilman housuja päivää tarhassa, kyllä kai sinäkin nyt sentään sen verran ymmärrät?
Ja tätä vartem meni kauppaan? Mihin hätään? Vaatteet pitää hankkia ajoissa.
No siihen hätään kun mamma soitti että lapsi tarvitsee nyt siniset housut, tietenkin. Siitähän tässä oli kyse, eikö vain?
Ai se isäkö ei osaa itse puoleen vuoteen tehdä asialle itse mitään?
Mistä ihmeestä noin naurettavaan johtopäätökseen päädyit? Ilmiselvästihän tässä on nyt mammalla paketti levällään kun on lapsen kanssa jossain ilman sinisiä housuja ja pyytelee isukkia pelastamaan tilanteen.
Mitä ihmertä sinä sössötät? Miksie isä ole hankkinut lapselle ajoissa vaatteita?
Kukaan äiti ei tuollaiseen hätään joudu koska naiset osaa hankkia kaiken hyvissä ajoin. Ja aina löytyy myös varavaatteet.
Höpö höpö, äitejäkin on erilaisia. Kyllä on niitä jotka lähtee hätäpäissä ostamaan lapselle uusia kuravaatteita, kun syksyn ekaa tarhapäivää edeltävänä iltana huomataan että vanhoista paistaa nilkat ja kumppareissakin on pohjassa reikä. Ja kassit täynnä kamaa, mutta aina juuri se tarvittava varavaate puuttuu, kun ei olla muistettu täydentää tarvikekassia edellisen katastrofin jäljiltä. Tai päinvastoin kun edellisestä varavaatetarpeesta on niin kauan, että on ehditty jo tuudittauduttu siihen ettei niitä tarvita.
No mut sittenhän isän pitäisi skarpata ja alkaa huolehtia niistä vaatteista? Kun kerran on niin paljon parempi.
Kuka sanoi, että se isä on parempi?
Tämä palstalänkyttäjä.
Ja täytyyhän hänen olla kun hänellä kerran on varaa arvostella äitiä.
Länkytys kuulostaa olevan lempisanojasi. Miksiköhän?
Se vain toistuu täällä, koska sinä länkytät KOKO AJAN.
Sinulla tuntuu edelleenkin olevan valtavia vaikeuksia käsittää että tähän ketjuun osallistuu useampia keskustelijoita ja varsinkin erottaa heitä toisistaan, joten suosittelen ettet edes yritä niin säilyisi edes jonkinlainen illuusio siitä että olisit jotakuinkin täyspäinen etkä malliesimerkki Suomen mielenterveyspalveluiden alennustilasta.
Olisikin inhottavaa huomata olevansa vähemmistö, ettei kuulukaan laumaan. Tai että omat valinnat on vähän kyseenalaisia.
Ajattelen niin, että mielelläni maksaisin himpun verran enemmän veroja jos ihmiset pääsisivät ajoissa puhumaan asioistaan ennen kuin seinät kaatuu päälle.
Ethän sibä maksa veroja nytkään...
Lähtiköhän siltä taju jo, kun ei sormet osu näppikselle? Toivottavasti ei. Onks kaikki hyvin`?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mille ihmeen valinnalle?
Eri.
Tää ketju on tän häirikön aloittama joten eipä tästä edes haluttu asiallista.
Vaan tää on hänen noin miljoonas ketju samasta aiheesta ja hän solvaa sitten vaan muita mikä on koko ketjun tarkoitus.
Aloita oma ketju. Tosin hän tulee sinnekin häiriköimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidithän niistä pojista aikuisen kasvattaa. Kierre on valmis kun pirttihirmu kasvattaa.
Ja mikä estää miestä osallistumasta siihen kasvatustyöhön?
Koska on vain sen pirttihirmun oikea tapa kasvattaa lapsia. Siksi siitä se kierre syntyykin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidithän niistä pojista aikuisen kasvattaa. Kierre on valmis kun pirttihirmu kasvattaa.
Koska on vain sen pirttihirmun oikea tapa kasvattaa lapsia. Siksi siitä se kierre syntyykin.
I rest my case.
Ei näissä ketjuissa ole paljon ideaa eikä koko palstassa kun tätä häirikköä ei saada kuriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
I rest my case.
Ei näissä ketjuissa ole paljon ideaa eikä koko palstassa kun tätä häirikköä ei saada kuriin.
Joo.
Ja ihmisillä on vielä toisistaan poikkeavia mielipiteitä, sekin haittaa. Aattele jos kaikki vaan huutaisi ja haukkuisi toisiaan asseiksi ja ties miksi, mitä keskustelusta sitten tulisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ensin mies ei tee kotitöitä, joten nainen oikeutetusti valittaa. Joten mies tekee kotityön, mutta tahallaan aivan päin p*rsettä, jotta nainen turhautuisi ja tekisi ne itse. Tämä on julmaa, henkistä väkivalta, tällainen tahallinen avuttomuus. Miehet tekevät tätä ihan laskelmoidusti.
Valittaako miehesi sinulle jos et tee kotitöitä? Jos ei valita, miksi koet että sinulla on oikeus valittaa hänelle?
Valittaminen jälkeenmainitsemassani skenaariossa on henkistä väkivaltaa.
Tässä on pähkinänkuoressa syy, miksi en enää koskaan muuta yhteen miehen kanssa. Kumpikin huolehtii oman huushollinsa itselleen sopivalla siisteystasolla, joten mitään syytä valittamiseen eli ”henkiseen väkivaltaan” ei ole. Paitsi että monesti mies tuntuu pitävän henkisenä väkivaltana sitä, että minä en käy hänen luonaan siivoamassa, pyykkäämässä ja kokkaamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä yksi esimerkki. Vaimoni ei tehnyt ruokaa, KOSKAAN. Mm. tekemäni jauhelihakastike oli ihan hyvää, olen aina tehnyt niin että paistan ensin sipulin että se karamellisoituu ennen jauhelihan lisäystä. Kerran vaimoni näki tuon ja sai raivokohtauksen koska jauheliha pitää paistaa ennen sipulia. Sillä kertaa oli pahaa ruokaa mutta ihan hyvää se oli sen jälkeen kun ei nähnyt miten tein ruuan väärin.
Just tämän tasoisia ne ongelmat monesti on.
Just tämän tasoisia nää pskat trolliviestit monesti ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
I rest my case.
Joo.
Ja ihmisillä on vielä toisistaan poikkeavia mielipiteitä, sekin haittaa. Aattele jos kaikki vaan huutaisi ja haukkuisi toisiaan asseiksi ja ties miksi, mitä keskustelusta sitten tulisi?
Sinulla on asperger ja uhmakkuushäiriö ja sinä olet palstan häirikkö.
Meillä oli tämä ongelma kun muutimme yhtiin ja menimme naimisiin. Vaimolla oli joku siivoushulluus ja aina piti olla joko imuroimassa, moppaamassa laittoita, pesemässä ikkunoita jne. Kello 17 töistä päästyä aloitti ja kello 21 lopetti. Sitten kauhea valitus, että ei ole yhtään levännyt olo. Lisäksi tietty alkoi se itku, että ethän sinä koskaan tee mitään, katso nyt kun vierashuoneen kirjoituspöydän jalan vieressä on pölyä jne. Sanoin aina, että se siivoaa kenen mielestä on likaista. Imuroin kyllä omasta aloitteestani kerran viikossa tai jos täytyy muuten imuroida (sokeripussi putoaa lattialle, kissa oksentaa matolle jne.), mutta jos muuten täytyy muka koko ajan siivota niin siinäpä siivoaa. 3 vuotta siinä meni kunnes vaimo lopetti neuroottisen siivoamisen ja vaikka välillä on joka päivä imuroimassa niin siinäpä on.
Elämän tarkoitus ei ole, että voi sitten kiikkustuolissa kertoa muille papoille, että minä poika se olin muuten kova imuroimaan.
Minä ( vaimo ) lopetin siivoamisen kun mikään ei kelvannut. Astiat väärin koneeseen, verhot laitettu väärin, roskat väärin roskakoriin, muovipussit väärin viikattuna, pyykkipojat väärin, ........
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli tämä ongelma kun muutimme yhtiin ja menimme naimisiin. Vaimolla oli joku siivoushulluus ja aina piti olla joko imuroimassa, moppaamassa laittoita, pesemässä ikkunoita jne. Kello 17 töistä päästyä aloitti ja kello 21 lopetti. Sitten kauhea valitus, että ei ole yhtään levännyt olo. Lisäksi tietty alkoi se itku, että ethän sinä koskaan tee mitään, katso nyt kun vierashuoneen kirjoituspöydän jalan vieressä on pölyä jne. Sanoin aina, että se siivoaa kenen mielestä on likaista. Imuroin kyllä omasta aloitteestani kerran viikossa tai jos täytyy muuten imuroida (sokeripussi putoaa lattialle, kissa oksentaa matolle jne.), mutta jos muuten täytyy muka koko ajan siivota niin siinäpä siivoaa. 3 vuotta siinä meni kunnes vaimo lopetti neuroottisen siivoamisen ja vaikka välillä on joka päivä imuroimassa niin siinäpä on.
Elämän tarkoitus ei ole, että voi sitten kiikkustuolissa kertoa muille papoille, että minä poika se olin muuten kova imuroimaan.
Imuroit kissan oksennuksen???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
I rest my case.
Joo.
Sinulla on asperger ja uhmakkuushäiriö ja sinä olet palstan häirikkö.
Sä oot vähän tylsä trolliksi. Vielä vaatii hieman hiomista, ei se onnistu jos vaan nimittelee jne. Pitäis osata ajatella hei kanssa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Imuroit kissan oksennuksen???
Isoimmat sattumat tietysti paperilla talteen, sitten hierotaan tekstiilipesuvaahtoa mattoon, annetaan kuivua ja imuroidaan. Ihan on kyseisen pesuvaahtopurkin kyljessä tuo ohje.
Eri.
Minun mieheni kyllä aina siivoaa ja on itse asiassa aika huolellinen siinä, minua huolellisempi. Tätä kyllä arvostan, mutta mikä siinä on, että tavaroita ei voi laittaa paikoilleen? Jos hän on käyttänyt jotain tavaraa, niin se jää satavarmasti siihen missä sitä on käytetty. Tai sitten johonkin varsinaisen säilytyspaikan lähelle. Nytkin on rulla maalarinteippiä seisonut tuollaisen piirongin päällä jonkun aikaa, ja sen säilytyspaikka olisi ihan siinä samassa piirongissa parin sentin päässä siitä mihin se nyt on laitettu! Eikö samalla vaivalla laittaisi sen sinne laatikkoon? Ja pyykkiä hän ei saa mitenkään narulta kaappiin. Tai jos hän on lukenut lehden eikä aio enää jatkaa lukemista, niin lehti kuitenkin jää pyörimään pöydille. Miksei voi laittaa keräyslaatikkoon? En haluaisi näistä jutuista olla huomauttelemassa koko ajan, kun kyllä aikuisen ihmisen pitäisi nuo itsekin tajuta. En myöskään halua olla kauhea nalkuttaja. Pieniä juttujahan nämä ovat, tiedän, mutta välillä kyllä korpeaa.
No itse asiassa näin ei olisi. Joskus me tosiaankin tehdään pikasiivous juuri noin.
Ollaan suurperheen vanhempia, ja molemmilla on lisäksi omat työnsä ja harrastuksensa. Meillä on siis muitakin prioriteetteja, kuin lattialistojen jynssääminen hammasharjoilla.
Sitä juuri tarkoitinkin sanoessani, ettei tässä elämäntilanteessa ehditä kaikkia asioita hoitaa just niin jetsulleen.
Sohvan alta voidaan imuroida sitten seuraavana päivänä tai viimeistään saman viikon aikana siivouspäivänä.
Meillä myös mies on minua tarkempi siivousasioissa (itse olin aikanaan ennen lapsia melkoinen hysteerikko) mutten silti edusta toista ääripäätä vaan lähinnä perus siistiä. Mutta ei meillä kumpikaan mäkätä toiselle vaan tekee omalla tavallaan.
- Edellinen