Kaupan kassa saastutti ruokatuotteeni
Tänään olin ruokakaupassa. Lähestyin kassoja ja katsoin, että lähimpänä ollut kassa oli ottamassa juuri maksua toiselta asiakkaalta, joten olisin hyvin voinut mennä sille. Huomasin kuitenkin viereisen kassan, jossa edellinen asiakas oli jo pakkaamassa. Kävelin siihen ja sitten vasta näin kuinka miesmyyjä siinä niisteli hartaasti molemmin käsin nenäänsä. Mä seisahduin ja katsoin häntä, olisi tehnyt mieli kääntyä kannoilla. Mutta hän ehti moikata minua samalla kun jatkoi niistämistä enkä vaan kehdannut siirtyä viereiselle kassalle. Kun aloin latomaan ruokia hihnalle, hän yhä jatkoi niistämistä. Inhottaa, että joudun käsittelemään niitä bakteerisia ruokatarvikkeita. En tiedä, kuinkahan monella ois ollut pokkaa mennä toiselle kassalle. Miksei kaikilla myyjillä ole hanskoja, jotka laittavat käteen niistämisen jälkeen...
Kommentit (57)
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 21:21"]
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 20:47"]
Ööh, miksi kassa on kipeänä töissä? Huolimatonta porukkaa.
[/quote]
:D Jos nenä vähän vuotaa niin pitää jäädä kotiin?
[/quote] tai olla käsidesi pullo vieressä josta voi ottaa annoksen tautien tappajaa ennenkuin käsittelee toisen ruokapakkauksia
14. No joo, kärjistit äärimmilleen. ;) Mutta pointtini oli, että ei sairaana töihin, vaan silloin podetaan tautia pois, varsinkin ollessa töissä kaupassa kassalla.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 21:21"][quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 20:49"]
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 20:47"]
Ööh, miksi kassa on kipeänä töissä? Huolimatonta porukkaa.
[/quote]
Ei kait sitä pelkästä flunssasta saikkua saa.
[/quote]
öö kyllä saa, huomenna käyn saikkua hakemassa flunssan takia =( muuten kierre ei katkea olin jo edeltävällä viikolla töistä pois pahan flunssan takia, ääni meinas lähteä..
kun hoitaa työkseen lapsia niin olen esimerkkinä ettemme ole mikään flunssaisten lasta hoitopaikka (keltainen/vihreä räkä (merkki alkavasta tulehduksesta) valuu jatkuvana vanana lämmöt keikkuu just alta 38.. yskitään, pärskitään kaikki tartutetaan =( )
just sen takia olen taas itse kipeänä kun noita pärskiviä kakaroita riittää =( eikä kuume ole mikää mittari, kyllä tunnen itseni ihan vetämättömäksi, kokoajan niistän nenääni, nenän alus jo ihan rikki, aivastelen jatkuvasti, yskittää vähän väliä, nenä tukossa, päätä jomottaa vaikka ottin särkylääkkeen =( [/quote]
Tuskin kassa on ollut kuumeessa ja kauheessa räkätaudissa, oisko ollut vaan syysnuhaa mikä tulee lähestulkoon jokaselle ihmiselle.
Joo fiksua varmasti olisi ollut käyttää käsidesiä ton jälkeen, mutta sekään ei ehkäise varmasti koska ne bakteerit ovat myös ilmassa. Omalla kohdalle ovat kyllä sattuneet bakteerikammoisimmat asiakkaat, mm. salmonellan pelossa pitäisi pakattujakin tuotteita kertiksin käsitellä. Joku raja....
Pelkkä käteinenkin on aikamoinen bakteeripesä jos tälle linjalle lähdetään samoin myös jos kuljet julkisilla tai vaikka avaat kaupan ovea. Ikävää se silti on että ihmiset on sairaana töissä. Toisaalta jos kaikki olis heti saikulla nuhan ja muun takia olis kyllä suomi talvellakin puoliksi suljettuna
Hyvä kello kauas kuuluu, huono vielä kauemmaksi. Markkinoinnin peruslähtökohta ja kaupan kassa on erittäin tärkeä osa imagoa ja asiakaspalvelukokonaisuutta. Kerran yhdessä kaupassa vanha kurttuinen äkäpussi viskeli ostoksiani pitkin hihnaa, meinasin jättää kaupanteon sikseen ja lähteä toiseen kauppaan. Boikottia tuli kyllä monta kuukautta.
Itse kassalla työskennelleenä sanoisin että ne kassan kädet on niin likaiset niistä rahojen käsittelystä! Oikein inhottaa kun ihmiset eivät pussita joitain kasviksia esim. Purjoa, kaalia, ja niillä rahoista tummuneilla käsillä niitä siinä käpälöin.
Nuhassa joutuu olemaan töissä, saikkua saa jos kuume.Hyvä jos asiakkaan välillä ehtii niistämään, ettei räkä valu suuhun samalla kun rahastan...
Minä olisin vaihtanut kassaa. Tai vaikka leikkinyt unohtaneeni jotain ja tehnyt pienen lenkin kaupassa ja palannut eri kassalle. Ja en kyllä usko, että kassa olisi ajatellut yhtään mitään!
Mietippä ihan ajatuksen kanssa, kuinka moni ihminen ihan ulkomailta asti on hipelöinyt ostamiasi tuotteita jo KAUAN ja PALJON ennen kyseistä myyjää.
Monesti itse kassalla työskentelevänä törmään näihin ihmisiin jotka nuolaisevat sormiaan ja kaivavat märän setelin minulle.
Tai vastaavasti aivastavat käsiinsä ja sitten ojentavat tuotteet minulle...
Jos alkaisin noita bakteereja miettimään tuolla tavalla niin pää sairastisi ennen kroppaa. Ajattelappa esimerkiksi niitä tomaatin valkkaajia jotka eivät pese käsiään vessa reissun jälkeen... aivastelevat käsiinsä jne..
Ruuathan on usein pakattu pussiin tai laatikkoon. Etkö hyvä ihminen ole huomannut, että siellä hevi-hyllyjen välissä on niitä pieniä läpinäkyviä muovipusseja, joihin asiakas voi pakata haluamansa tuotteet? Vai pelkäätkö, että pöpöt menevät pussienkin läpi sillä sekunnilla, kun tuotteet livahtavat kassan käsissä eteenpäin? Muistathan aina käyttää hanskoja kärryä työntäessäsi tai vähintään putsata kärryn aisan huolellisesti desinfiointiaineella, ennen kuin kosket siihen?
Kerran todella mietin, että käännynkö kannoillani ja jätän ostokset siihen... kassoja pienessä K-kaupassa vain yksi ja kiukkuinen ja äkäinen vanhempi naismyyjä köhi ja röhisi käsiinsä ja niistä turisutti ja pyyhki kämmenselällään loput räät nenästään :(( tutulleen kaakatti kovaan ääneen, miten on kauhea flunssa ja kuumetta mutta kun ei vaan voi olla saikulla... miksi ihmeessä, käsittämätöntä on ihmisen usko tärkeyteensä.
Arvaas vain kuinka moni tautipesäke niitä tuotteita on käpelöinyt ennen kassahenkilöä? ;)
Ei kaupan kassalla voi työskennellä ihan kuka vaan, esimerkiksi jokin allergia voi olla esteenä, nikkeliallergia nyt ensimmäisenä mieleen tuli tai joku pähkinäallergia.
Hei teille kettuilijoille, jotka sanotte että pitäisi pysyä kotona ja että olen joku pakko-oireinen jne, niin olen varma, että itsekin olisitte tunteneet inhotusta ja hymy olisi hyytynyt. Huolehdin hyvin käsihygieniasta ja toivon muidenkin niin tekevän. Luultavasti pidän siitä huolta keskivertoa enemmän, sillä julkisissa paikoissa kosken esim. ovenkahvoihin paidan tai takin kulmalla, talvisin hanskoilla. Toi on simppeli tapa välttää helposti leviäviä tartuntatauteja ja olenkin harvoin kipeänä. Mutta ehkä jotkut nauttivat siitä, että sairastelevat, kun eivät välitä...
En tosiaan ole sellainen, joka ajattelee ja kammoaa kaikkia maailman bakteereja, mutta tuollaisessa tilanteessa oikein näkee, kun tuotteita käpälöidään flunssaisilla käsillä ja noi nuhataudit tosiaankin tarttuvat helposti. Kun tein niistä tuotteista ruokaa, niin pitihän mun niitä availla ja kosketella itse ruokaa, ja silleenhän pöpöt siirtyis, jos ei huolehtis käsien pesusta siinä välissä ja nyt siitä piti huolehtia oikein erityisellä tarkkuudella. t.ap
Ei minua se inhottaisi, jos kaupan kassa vaan niistää (ei kai kukaan halua, että räkä valuu tuotteisiin tai palvella muutenkaan asiakkaita räkävanat poskella), mutta se kyllä, jos ei käsidesiä laita niiston jälkeen. Itse olen hoitoalalla ja tällä hetkellä tällainen perus syysflunssa vaivaa miltei kaikkia ja on PAKKO niistellä ja rohista, mutta aina käsien pesu ja desinfiointi niiskuttelun jälkeen. Ja ei sitä saikkua tosiaan saa nuhasta... Ei saa vaikka olo olisi kuinka kurja ja voimaton. Vasta, kun kuume yltää sinne 38, niin sitten voi olla toivoa 3 päivän saikkuun...
oivoi ja nyyh. mitäs meinaat minusta joka muutama viikko sitten kävin kaupassa huonovointisena ja ostin paljon hedelmiä ja vihannesksia. pyörittelen kyllä kaikki vihannekset käsissäni ja päätän sitten onko se yksilö tarpeeksi hyvä että laitan sen pussiini. osan otan käteeni ja laitan takaisin. menin kotiin ja illalla olin jo rajussa mahataudissa pöntöllä istuen ja pää lavuaarissa oksentaen. ties kuin moni muukin kun niitä "saastaisia" samoja vihanneksia tutki kaupassa
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 21:57"]
Kerran todella mietin, että käännynkö kannoillani ja jätän ostokset siihen... kassoja pienessä K-kaupassa vain yksi ja kiukkuinen ja äkäinen vanhempi naismyyjä köhi ja röhisi käsiinsä ja niistä turisutti ja pyyhki kämmenselällään loput räät nenästään :(( tutulleen kaakatti kovaan ääneen, miten on kauhea flunssa ja kuumetta mutta kun ei vaan voi olla saikulla... miksi ihmeessä, käsittämätöntä on ihmisen usko tärkeyteensä.
[/quote]
No jos hän oli esimies tai muuten vastuuhenkilö (esim. ainoa joka osaa jotkut tietyt työtehtävät), yleensä tuollaisissa tilanteissa joutuu tulla kipeänä töihin kaupan alalla. Kassallehan saa nykyään vuokratyövoimaa mutta kauppa ei ihan pelkällä sillä että joku istuu kassalla, pyöri, voitko uskoa?:) Eli ei nyt tainnut ihan uskon asia olla.
Ootko ajatellut kuinka moni asiakas tulee kipeänä kauppaan? Kuinka monen bakteerit lentää niiden ruokien päälle? Entä kuinka likaista on raha; myyjä käsittelee rahaa usein ilman hanskoja, ja varmaan itsekin käytät käteistä joskus. Entäpä julkiset liikennevälineet tai vessat?
Parempi lukittautua neljän seinään jos noin kammoksuttaa :)
Mä niistän joka päivä n. 15 kertaa töissä ollessani kassalla. Tätä jatkuu ympäri vuoden. Sit kun mä olen kipeä mä niistän n. 30 kertaa työpäivän aikana. Ja ei en hae saikkua "mä oon nyt niin kipee, mun nenä vuotaa". Ymmärrän sen että kuumeisena ja särkyisenä mennään lääkäriin, mutta jos kaikki ongelmat ovat ratkaistavissa nenäliinalla, niin en kai mä nyt lekurilta siihe tarvii reseptiä?!
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 20:55"]
Kyllä mun mielestä flunssaisena ei sovi olla kaupan kassalla töissä. Ei tarvinne esitelmöidä flunssan leviämisestä ihmisten keskuudessa. :)
[/quote]
Tuo kannattanee ilmoittaa myös kyseisen paikan esimiehille, sekä työterveydenhuoltoon. Eivät meinaan kovin innolla anna saikkua, mikäli ei ole kuumetta.
Joillakinhan se räkäisyys ja yskä tulevat jälkitauteina, jotka voivat kestää useita viikkoja. Meinasitko tosissaan, että kassa jäisi parin viikon saikulle sen takia?
Itsekin teen vuoroja kassalla, mutta lenssukauden yllättäessä käsidesi on kova sana. Meillä ei ruokatuotteita myydä, mutta ihan yleiskohteliaisuudesta nenän niistämisen jälkeen ruikkaisen pari tippaa käsidesiä ja jatkan töitä.