Kaupan kassa saastutti ruokatuotteeni
Tänään olin ruokakaupassa. Lähestyin kassoja ja katsoin, että lähimpänä ollut kassa oli ottamassa juuri maksua toiselta asiakkaalta, joten olisin hyvin voinut mennä sille. Huomasin kuitenkin viereisen kassan, jossa edellinen asiakas oli jo pakkaamassa. Kävelin siihen ja sitten vasta näin kuinka miesmyyjä siinä niisteli hartaasti molemmin käsin nenäänsä. Mä seisahduin ja katsoin häntä, olisi tehnyt mieli kääntyä kannoilla. Mutta hän ehti moikata minua samalla kun jatkoi niistämistä enkä vaan kehdannut siirtyä viereiselle kassalle. Kun aloin latomaan ruokia hihnalle, hän yhä jatkoi niistämistä. Inhottaa, että joudun käsittelemään niitä bakteerisia ruokatarvikkeita. En tiedä, kuinkahan monella ois ollut pokkaa mennä toiselle kassalle. Miksei kaikilla myyjillä ole hanskoja, jotka laittavat käteen niistämisen jälkeen...
Kommentit (57)
Minä olin joskus töissä huoltoasemalla, josta sai hodareita, jossa myytiin kahvia, paistettua pullaa ja leipää jne. Mulla oli silmätulehdus ja kaamea flunssa, aivastelin koko ajan ja yskin, mutta lääkärin mielestä olin aivan työkykyinen eikä kirjoittanut sairaslomaa.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 06:58"]
Suomessa iljettävintä on kaupoissa juurikin nuo kassat, muualla maailmassa on hygienisiä itsepalvelukassoja joilla ruokiin ei koske kukaan muu kuin itse.
[/quote]
Miten ne itsepalvelukassat sen hygieenisempiä on? Se edellinen flunssainen asiakas koskettelee niitä pintoja, näyttöruutua, korttimaksulaitetta..ei ehkä räkäise päällesi mutta samalla tavalla levittää pöpöt noille pinnoille kuin muihinkin yleisiin paikkoihin.
Itsepalvelukassalla tulee harjoitettua itsesaastutusta.
Niin, normaalistihan kauppa ja sen kassa on ihan steriili ympäristö.
Hahhaa, AV jaksaa aina yllättää. :D En olisi uskonut, että kassan käsihygienia herättää noin paljon tunteita ja että joidenkin mielestä siinä ei ole mitään ongelmaa, vaikka kaikki kassat niistelisivät ja sitten ilman hanskoja ja käsidesiä koskettelevat asiakkaiden ostokset läpi. Voi voi, toivottavasti teidänkin kohdalle osuu tällaisia. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, onko maailmassa muutenkin triljoona eri bakteeria. Tuo on vain välinpitämätöntä asiakkaita kohtaan. Olen itsekin ollut asiakaspalvelija, en tosin ruokakaupassa vaan kirjastossa, ja meillä käytettiin hanskoja juurikin hygieniasyistä. t.ap
Ööh, miksi kassa on kipeänä töissä? Huolimatonta porukkaa.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 20:47"]
[/quote]
Ei kait sitä pelkästä flunssasta saikkua saa.
pakko-oireiset puhuu saastuttamisesta. AP hakeudu hoitoon. Olet OCD!
Kyllä mun mielestä flunssaisena ei sovi olla kaupan kassalla töissä. Ei tarvinne esitelmöidä flunssan leviämisestä ihmisten keskuudessa. :)
Siis niisteli räkää paljaisiin käsiin vai paperiin, jota piti käsillä?
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 20:49"]
[/quote]
[/quote]
Olisi syytä saada.
Terveisin asiakas, joka ei haluaisi tartuntaa
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 20:58"]
Siis niisteli räkää paljaisiin käsiin vai paperiin, jota piti käsillä?
[/quote]Hui kamala, entä jos se myyjä on vielä kaiken lisäksi käsikakkaaja?
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 20:55"]
Kyllä mun mielestä flunssaisena ei sovi olla kaupan kassalla töissä. Ei tarvinne esitelmöidä flunssan leviämisestä ihmisten keskuudessa. :)
[/quote]
Tuskin niistä kassoistakaan on kovin mukavaa olla räkäisenä töissä mutta eipä siinä varmaan kauheasti mitään voi jos kerran saikkua ei tipu vain flunssan takia.
[/quote]
Luuletko todella, että saikkua kirjoitetaan kaupan työntekijälle, jos hänellä on nuha?
*reps*
Pitäisikö kaupan kenties tiedottaa asiakkaitaan vaikkapa kuulutuksin tai kyltillä etuovessa, että kassalla numero se ja se on sairas työntekijä töissä, jotta asiakkaat saisivat valita toisen kassan tai olla menemättä kauppaan tartuntariskin vuoksi ollenkaan?
Voi ap, ainoa mitä voit tehdä on antaa palautetta kauppaan ja ehdottaa heille, että kassahenkilö käyttää käsidesiä. Jos haluat vaikuttaa friikiltä, voit kassalla asioidessasi muistuttaa, että haluat kassahenkilön desinfioivan kätensä kun hän käsittelee sinun ostoksesi (tiedän tällaisen tapauksen..).
Mutta se on sanottava, että flunssapöpön voit saada kaupassa ihan joka tapauksessa. Jos on flunssakausi meneillään niin kyllä ne pöpöt siellä leijuvat. Ja se kassalta ei pääse käsiä joka tapauksessa pesemään, että kaiken maailman pöpöt niissä kassan käsissä joka tapauksessa on. Esimerkiksi käteisessä rahassa on paljon pöpöjä. Saamasi vaihtorahat voi olla vaikka olleet jonkun denan kädessä.
Neuvoni: jos haluat olla varma, että vältyt flunssalta, on parempi olla kotona ihan neljän seinän sisällä. Muutoin kyllä voit saada sen flunssapöpön ihan mistä tahansa, bussista, kaupasta..
[/quote]
:D Jos nenä vähän vuotaa niin pitää jäädä kotiin?
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 20:49"]
[/quote]
[/quote]
öö kyllä saa, huomenna käyn saikkua hakemassa flunssan takia =( muuten kierre ei katkea olin jo edeltävällä viikolla töistä pois pahan flunssan takia, ääni meinas lähteä..
kun hoitaa työkseen lapsia niin olen esimerkkinä ettemme ole mikään flunssaisten lasta hoitopaikka (keltainen/vihreä räkä (merkki alkavasta tulehduksesta) valuu jatkuvana vanana lämmöt keikkuu just alta 38.. yskitään, pärskitään kaikki tartutetaan =( )
just sen takia olen taas itse kipeänä kun noita pärskiviä kakaroita riittää =( eikä kuume ole mikää mittari, kyllä tunnen itseni ihan vetämättömäksi, kokoajan niistän nenääni, nenän alus jo ihan rikki, aivastelen jatkuvasti, yskittää vähän väliä, nenä tukossa, päätä jomottaa vaikka ottin särkylääkkeen =(
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 21:15"]
Pitäisikö kaupan kenties tiedottaa asiakkaitaan vaikkapa kuulutuksin tai kyltillä etuovessa, että kassalla numero se ja se on sairas työntekijä töissä, jotta asiakkaat saisivat valita toisen kassan tai olla menemättä kauppaan tartuntariskin vuoksi ollenkaan?
[/quote]
Joo. Asiahan voitaisiin hoitaa vaikka näin tiedottavalla lapulla:
2. kassan Pirjolla on nuha
einekset on tänään hyllyttänyt Jaana, joka on ekaa päivää töissä influenssan jälkeen
paiston tuotteet on tänään paistanut Timppa, jolla on sellainen olo, että olisi tulossa kipeäksi mutta ei ole kuumetta vielä
- näin asiakas voi itse päättää, minkälaiset riskit ottaa;-)
Jos kassa ei saisi tulla flunssaisena töihin niin silloin ei myös asiakkaat saisi tulla kipeänä kauppaa. Ei kovin mukavaa ottaa rahaa vastaan kassalla asiakkaalta joka on juuri esim aivastanut käsiinsä. Ja tiesikö ap että yksi pöpöisimmistä paikoista on ostoskärryjen "työntökahva". Taisit saada enemmän pöpöjä siitä käsiisi kuin kauan kassalta! T:eräs kaupan kassa