Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 180 cm pitkä mies nykyisin auttamattoman "lyhyt"?!

Vierailija
04.08.2013 |

Poikani (17v.) on nyt n. 180 cm pitkä ja uskokaa tai älkää: Hän on luokkansa pojista LYHYIN! Rinnakkaisluokilta tosin löytyy myös lyhyempiäkin poikia, mutta omalla luokallaan kaikki ovat kauheita hujoppeja..:(

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse 182cm ja tuntuu et suurin osa lyhyimpiä.kasvoin vielä armeija aikana sentin.luulin että olen 181cm...mutta joku aika sitten mitattiin,niin olin 182cm.Olen siis kasvanu armeijan jälkeenkin vielä sentin.

T:m29v

Vierailija
2/84 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 18:16"]

itse 182cm ja tuntuu et suurin osa lyhyimpiä.kasvoin vielä armeija aikana sentin.luulin että olen 181cm...mutta joku aika sitten mitattiin,niin olin 182cm.Olen siis kasvanu armeijan jälkeenkin vielä sentin.180cm ennen armeijaa.

T:m29v

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 178cm, enkä ole tähän päivään mennessä (44v) ajatellut olevani "liian lyhyt". Jos jonkun mielestä näin on, se on tämän häpeä.

Vierailija
4/84 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

!80 cm on ihan ok, yli 190 senttiset on jo aika hujoppeja.

Vierailija
5/84 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta 180cm on aika lyhyt.

Vierailija
6/84 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä muuta, mutta tämän keskustelun lukeminen sai minut himokkaaksi. Haluan miestä ja saa olla 180cm tai lyhyempikin.

Vierailija
7/84 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten miesten keskipituus on 181 cm, joten 180 cm pitkä on ihan normaalimittainen. 17-vuotiaasta sanoisin että on pitkä, monihan kasvaa vielä armeijassakin.

Vierailija
8/84 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
9/84 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 18:43"]

Suomalaisten miesten keskipituus on 181 cm

[/quote]

Ei ole edes kengät jalassa.

Varusmiesten keskipituus on jotain 178, ja he ovat nuoria ja pisimpiä.

Vierailija
10/84 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivan pitkä :)

Vierailija
11/84 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat venyneet viisi senttiä 30 vuodessa, kertoo Turun Sanomat.

Suomalaislapsen kasvupyrähdys tapahtuu entistä nuorempana. (TOMI VUOKOLA)

Suomalaismiesten keskipituus on jo noin 181 senttimetriä ja naisten 167,5 senttiä. Noin 30 vuotta sitten miesten keskipituus oli 176 ja naisten 163 senttiä.

Uudet kasvukäyrät on tarkoitus ottaa käyttöön neuvoloissa ensi vuonna.

Pituuskasvun lisäksi suomalaislapset kohtaavat murrosiän entistä varhemmin. Turun Sanomien haastatteleman asiantuntijan mukaan syitä voidaan löytää muun muassa ravinnosta ja ympäristötekijöistä.

IL

Vierailija
12/84 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kolmekymppinen 162cm ja kaikista tuttavistani lyhin. Äitini on ainoa tuntemani ihminen, joka on mua lyhyempi. Ehkä mulla on sitten siunaantunut pitkiä kavereita kun pituudet 167-183cm naisilla. Itse viehätyn lyhyehköistä miehistä, siis alle 180cm. Tuli joskus seurusteltua yli 190 pitkänkin kanssa ja se oli jo hankalaa (sängyssä). Ja olihan se huvittavaa kun silmäni olivat jossain miehen nännien tasolla, näytti tosiaan ettemme olisi samaa eliölajia laisinkaan, tai että minä olisin ollut hänen lapsensa.

Vierailija
13/84 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suomalaisille pituus on niin tärkeä? Itse olen 157 ja mieheni on 165 emmekä koe olevamme mitenkään vajaita tai säälittäviä.

Vierailija
14/84 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olette te aika kääpiöitä.

Vierailija
15/84 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 17:58"]En tiedä, mutta parhaat naiset näkee aina näillä alle 180 senttisillä miehillä.

Pidemmille on jäänyt sitten ne klohmot.

Täh? "Parhaat naiset" lyhyillä miehillä? Mitään tyhmempää et tähän pituus-aiheeseen olisi voinutkaan keksiä. Vaikka miehesi on pygmi ja itse pidät lyhyttä itseäsi "parhaana", se ei kuitenkaan tarkoita, että kukaan muu pitäisi teitä upeana parina.

Vierailija
16/84 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis poikasi kasvaa vielä tuosta, jonkun verran. Ja HYVÄ niin ! Pitempiä miehiä sais olla !! Miehet ovat miehiä, ja voisivat olla yli 190 centtisiä ! Turhaan huolehdit. :-) Pojastasi kasvaa komea mies.

Terv. 180 cm. nuori nainen - Missy

Vierailija
17/84 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehet pitävätkin pieniä Aasialaisnaisia viehättävinä, niin harva eurooppalainen haluaa vieläkään Kiinalaista ym Aasialaista miestä. Tai ainakaan Skandinaavian naiset.

Pikkuisen naisten kanssa lapsia tekevät miehet eivät varmaankaan tule ajatelleeksi, että heidän jälkeläisistään saattaa tulla myös tosi pieniä, myös pojista. Ja täällä Pohjolassa on perinteisesti ollut vähän traagista, jos on miespuolinen ja kovin lyhyt. Mm. tuttavani oli joskus naimisissa japanilaisen naisen kanssa ja siitä liitosta syntynyt poika on nyt jo 16v, mutta häntä luullaan kaikkialla ala-asteikäiseksi, koska hän on niin pieni ja kehittymätön verrattuna suomalaisiin poikiin. Lääkärin arvio pojan lopullisesta pituudesta jäänee piirun alle 165cm. Tälle pojalle tuo lyhyys on hirveä asia ja onhan tää isäkin ( n.180cm itse ) poikansa murehtimisen vuoksi ihan onneton. Pojan äiti on n. 150cm.

Vierailija
18/84 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri luokilla lukiossa oppilaiden pituuserot ovat huomattavia. Omalla luokallani pisin on 183 senttinen tyttö ja kaikki pojat ovat sitten tuota lyhyempiä. Emmekä todellakaan ole oppilaitoksen nuorimpia. Onhan se hiukan hassua, kun samanikäiset ovat toisessa, joskin samassa rakennuksessa sijaitsevassa, lukiossa päätä pidempiä ja näyttävät muutenkin vanhemmilta. Pitkään olen siis jotenkin sitten luullut, että noin 170 cm:n mittainen mies on normi, vielä kun sitten lisätään se asia, että oma isäni on noin 160, enkä ollut älynnyt häntä edes lyhyenä ajatella.

Itselleni miespuolisen henkilön pituus, tai tässä tapauksessa pitäisi kai sanoa lyhyys, ei ole ongelma. Itseasiassa minulle lyhyet miehet/pojat ovat helpomminlähestyttäviä, koska voin katsoa heitä suunnilleen samalta tasolta, eikä tarvitse tuntea oloaan pikkulapseksi kurottelemassa aikuisten helmoissa huomiota. Taitaa johtua siitä, että ystäväpiirissäni olen aina ollut se lyhyin, kymmenten senttien erolla muihin verrattuna.

Noin 165 senttinen mies olisi minun makuuni juuri sopiva, joten turhaan tuo poika murehtii. Ei hänen miehisyytensä siitä kaikkien silmissä kärsi, mutta ymmärrän kyllä, että luokan lyhyimpänä poikana oleminen voi olla masentavaa. Lyhyttä kun ei muutenkaan oteta aina välttämättä vakavasti ja hänen on helppo jäädä muiden varjoon, ihmisten arvioidessa häntä tiedostamattaan.

Ja jos oppii hyväksymään pituutensa sellaisena kuin se on, ei edes seurustelukumppanin pituudella ole väliä. Yli 180cm:n mittaisen ystäväni poikaystävä on häntä paljon lyhyempi, eikä se heitä haittaa ja he osaavat myös nauraa asialle.

Vierailija
19/84 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 18:49"]

[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 18:43"]

Suomalaisten miesten keskipituus on 181 cm

[/quote]

Ei ole edes kengät jalassa.

Varusmiesten keskipituus on jotain 178, ja he ovat nuoria ja pisimpiä.

[/quote]

http://www.esaimaa.fi/Online/2010/05/31/Miesten+keskipituus+kasvanut+viidell%C3%A4+sentill%C3%A4/201019105942/4

http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/135100/Suomalaiset+miehet+venyivat+pituutta+viisi+senttia+30+vuodessa

Vierailija
20/84 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lailla keskimittainen. Olen ammattikoulun viimeisellä luokalla ja olen 16 oppilaasta ainoa tyttö. Itse olen sen 180cm pitkä ja vain kaksi poikaa on selvästi pidempiä kuin minä. Muut ovat siinä 175cm - 180cm pitkiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi