Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen omituinen suhtautuminen pettämiseen

Vierailija
19.11.2013 |

Mua ihmetyttää mieheni erikoinen suhtautuminen pettämiseen. Hän nimittäin inhoaa sitä todella syvästi. Jos katsomme vaikka leffaa, jossa petetään, mies lopettaa leffan katsomisen ja lähtee tuohtuneena pois sohvalta. Jos tuttavapiirissä on ollut pettämistapaus, manaa melkein alimpaan helvettiin tuon pettäjän.

Olen yrittänyt kyökkipsykologisessa hengessä miettiä, mistä tuo jyrkkä suhtautuminen johtuu. Kumpikaan meistä ei ole tietääkseni pettänyt, eikä miehen lapsuudessa tai ylipäätään elämässä ole ollut mitään pettämistä.

Pelkääkö mies pettävänsä? Pettääkö hän? Pelkääkö hän mun pettävän? Vai vihaako hän vain pettämistä... Kokemuksia muilla?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 14:41"]

Miksi et kysy mieheltä itseltään?

[/quote]

Olen mä kysynyt, mutta mies sanoo, ettei osaa oikein selittää. Sanoo vain sen olevan nin alhaista.
Miehellä on muuten tosi jyrkkä suhtautuminen myös seksuaaliseen hyväksikäyttöön, kotiväkivaltaan, raiskauksiin ja naisten alentamiseen. Jos niitä on jossain leffassa, niin loppuu kyllä katselu samantien. Noiden vihaaminen onkin jotenkin normaalimpaa.

Onhan mieheni nyt nähnyt lapsena hirveitä asioita, vai onko se salaa vaimonhakkaaja-pettäjä-raiskaaja...

- ap

Vierailija
22/50 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kysynyt häneltä syytä tuohon asennoitumiseen?

Itse pidän pettäjiä keskenkasvuisina minä-minä-pelleinä, mutta jos jossain leffassa käsitellään aihetta, en tunne tarvetta tuohtua tai lopettaa katselua. En aiemmin edes avannut pettämistä käsitteleviä ketjuja av:lla, mutta sitten aihe tuli sentin läheisemmäksi tuttavien kautta. Jos käytän siis itseäni vertailukohtana, tuntuisi että miehelläsi täytyisi olla kysymys jostain enemmästä kuin yleisestä pettäjien halveksunnasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 14:54"]

Ap linjoilla taas. Ohhoh, onpas tänne tullut kommentteja, kiitos niistä. "Ikä ja terveys" eivät riitä jokaisen kommentoimiseen, mutta kaikki luin ajatuksella. 

Tällä hetkellä on päälimmäisenä tunne, että jotain sillä on menossa yhden naispuolisen (työ)kaverinsa kanssa. Eilen kun mies oli lähdössä erikoiseen aikaan töihin, tuli hänen kännykkään viesti (puhelimeen syttyy valo ja viesti näkyy suoraan ruudussa, meillä on vielä samanlaiset puhelimet). No, viestissä tämä naispuolinen kaveri ilmoitti olevansa vähän myöhässä ja tulevansa hetken päästä. Ja he eivät tosiaan ole samassa toimipisteessä töissä. Mies on yleensä aina töissä ollessaan online FB:ssa, mutta eilen kirjautui vasta tunteja sen jälkeen kun lähti töihin.

Tuo työkaveri on muutenkin aiheuttanut mulle harmaita hiuksia lähettämällä "ikävä sua" -viestejä, jotka mieheni on kyllä näyttänyt mulle, ja ollaan ihmetelty niitä yhdessä.

Mutta olisiko kukaan niin tyhmä, että pitäisi kännykän lukitsemattomana ja viestin esikatselun päällä, jos pettäisi...

- ap

[/quote]

Miksi et kertonut näitä asioita jo aloitusviestissäsi?

Vierailija
24/50 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provossa ei kerrota kaikkea vaan jatketaan tipoittain;)

Vierailija
25/50 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 14:38"]

Ehkä hän on tullut petetyksi. Miehet on joskus kovin mustavalkoisia tunteineen ja esim. leffassa sitä pettäjääkin pitää ymmärtää, sillä on motiivinsa pettämiseen eikä tunteet ole niin selkeitä.

Ehkä se pelkää just sitä. Että asiat ovatkin monimutkaisempia kuin se, että pettäjä on puhtaasti paha hyväksikäyttäjä.

[/quote]Vaikka pettäjän elämäntilanne ja tunne-elämä olisivat miten monimutkaisia, valinta pettää on ihan yksinkertainen kyllä-ei. Kukaan ei siihen ase ohimolla pakota.

Vierailija
26/50 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon just tollanen. En ikinä pettäis mun miestä mut mun koko elämään liittyy vaan pettämisiä toisensa perään ja suhtaudun jotenki traumaattisesti siihen.

Vierailija
27/50 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luettuani nämä kaikki Alkuperäisen aiheen kirjoittajan tekstit, en usko että mistään pettämisestä on kyse. Enemmänkin hän toivoo sinulta samankaltaista "näkemystä" moisiin asioihin. Eli kiertäen ilmaistuna hän tahtoo nähdä sinua vielä pitkään. Rakastaako, vaiko uskaltaako rakastaa. Mitä suosittelen on enemmän yhteisiä hetkiä, ja tutustumista toistenne sisimpiinne. Melkein voisi suositellä joitain seikkailuita, tai vaikka saunahetkiä, silloin kun miehesi on iloisella/avoimella päällä.

Vierailija
28/50 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän tuo viittaisi että taitaa sitten olla jotain meneillään sen työkaverin kanssa. Pelkästään tunnepitoinen reagointi pettämiseen ei mielestäni ole suora näyttö että itse pettää, esim. itse olen hyvin ehdoton pettämisen suhteen ja kieltämättä varsinkin raskaana pahin kauhukuvani on se että mies kävisi vieraissa ja tartuttaisi muhun jonkin taudin. Itse en ole koskaan pettänyt enkä koe mitään tarvetta siihen.

Vierailija
29/50 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 12:34"]

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 11:22"]

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 10:54"]

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 23:57"]

Kyllä pettämiseen voi suhtautua todella jyrkästi ihan vain siksi että pitää sitä niin kamalana. Ei sen takana tarvitse olla mitään syitä.

Minä olen myös itse sellainen ja pidän pettämistä hirveimpänä asiana heti tappamisen ja raiskaamisen jälkeen. Ihan suututtaa ja harmittaa että niin moni ihminen on niin itsekäs että pystyy tuottamaan toiselle monien kuukausien, joskus jopa vuosien hirveää tuskaa ja huonoa oloa siksi että itse saisi hetken pitää kivaa. Aivan järkyttävää. Miten voi pitää omaa hetkellistä iloaan niin tärkeänä että voi sen varjolla musertaa toisen henkisesti? Sairasta.

[/quote]

Ehkä ap:n mieskin ajattelee juuri näin, mutta olisi kyllä mielenkiintoista tietää mitä kautta joku päätyy pitämään pettämistä lähes yhtä pahana kuin tappaminen tai raiskaaminen. Minusta nuo teot on aivan eri tasoisia. Pettäminen aiheuttaisi itselleni todennäköisesti jonkin sortin vitutusta, josta kuittailisin miehelle jonku aikaa. En minä siitä mitenkään murenisi ja särkyisi vuosikausiksi. Jotenkin outoa itselleni että joku ottaa sen noin.

[/quote]

Silloin et ole koskaan rakastanutkaan toista etkä häneen luottanut

[/quote]

Vaissoo. Ehkä vain rakastan ja luotan niin paljon että uskon miehen silti rakastavan minua, vaikka tulisi joku hairahdus. Itsetuntoni ehkä vähän turhankin hyvä. En koe jotain yhdenillan juttua uhaksi itselleni.

[/quote]

Ei ole mitään hairahdusta. Jos petää niin se tarkoittaa että sinulla ei ole mitään kunnioitusta toista kohtaan eikä sinuun voi luottaa pienimmissäkään määrin. Jos miehellä on ollenkaan itsetuntoa hän jättäisi sinut heti kun petät

Vierailija
30/50 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 03:54"]

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 12:34"]

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 11:22"]

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 10:54"]

Kyllä pettämiseen voi suhtautua todella jyrkästi ihan vain siksi että pitää sitä niin kamalana. Ei sen takana tarvitse olla mitään syitä.

Minä olen myös itse sellainen ja pidän pettämistä hirveimpänä asiana heti tappamisen ja raiskaamisen jälkeen. Ihan suututtaa ja harmittaa että niin moni ihminen on niin itsekäs että pystyy tuottamaan toiselle monien kuukausien, joskus jopa vuosien hirveää tuskaa ja huonoa oloa siksi että itse saisi hetken pitää kivaa. Aivan järkyttävää. Miten voi pitää omaa hetkellistä iloaan niin tärkeänä että voi sen varjolla musertaa toisen henkisesti? Sairasta.

[/quote]

Ehkä ap:n mieskin ajattelee juuri näin, mutta olisi kyllä mielenkiintoista tietää mitä kautta joku päätyy pitämään pettämistä lähes yhtä pahana kuin tappaminen tai raiskaaminen. Minusta nuo teot on aivan eri tasoisia. Pettäminen aiheuttaisi itselleni todennäköisesti jonkin sortin vitutusta, josta kuittailisin miehelle jonku aikaa. En minä siitä mitenkään murenisi ja särkyisi vuosikausiksi. Jotenkin outoa itselleni että joku ottaa sen noin.

[/quote]

Silloin et ole koskaan rakastanutkaan toista etkä häneen luottanut

[/quote]

Vaissoo. Ehkä vain rakastan ja luotan niin paljon että uskon miehen silti rakastavan minua, vaikka tulisi joku hairahdus. Itsetuntoni ehkä vähän turhankin hyvä. En koe jotain yhdenillan juttua uhaksi itselleni.

[/quote]

Ei ole mitään hairahdusta. Jos petää niin se tarkoittaa että sinulla ei ole mitään kunnioitusta toista kohtaan eikä sinuun voi luottaa pienimmissäkään määrin. Jos miehellä on ollenkaan itsetuntoa hän jättäisi sinut heti kun petät

[/quote]

Koittaapi nyt vähän laajentaa sitä ajatusmaailmaa. On olemassa ihmisiä jotka ajattelevat ja tuntevat asioista eri tavalla kuin sinä, olematta silti millään tavalla väärässä. Parisuhteet on erilaisia. Kaikille pettäminen ei ole niin mustavalkoinen asia kuin sinulle. 

Henkilökohtaisesti en ole kiinnostunut vieraiden ihmisten sukupuolielimistä, mutta minusta niihin ei liity mitään kovin suurta dramatiikkaa.

Vierailija
31/50 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi ihmeessä täällä ihmetellään sitä että jollain on vielä MORAALI kunnossa eikä halua katsoa pettämisiä. Itse olen samanlainen enkä ole koskaan pettänyt tai edes aikonut pettää. Eronnut olen , mutta muusta syystä. Lapset ovat moraaliltaan samanlaisia kuin minäkin. Tuomitsen pettämisen ja petokset ja toisten murhaamisen ja pahoinpitelyn...

ja tämä on sitten outoa??????????

Vierailija
32/50 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei nyt liity pettämiseen mutta minä en jaksa enää katsoa mitään a-studioita tai muitakaan ohjelmia joissa käsitellään yhteiskunnallisia epäkohtia koska jotenkin tuntuu ettei muodostu sellaista yhteisöllisyyden henkeä jolla näihin epäkohtiin tartuttaisiin. Sama juttu kaveripiirissä. Politiikkaa ei voi puhua koska tunnen jääväni vähemmistöön vasemmistolaisen ajatusmaailmani kanssa. Alkaa vain vituttaa kun huomaa, että kaverit ovat sieluttomia kurkunleikkaajaoikeistolaisia.

Oletko sanonut miehelle oman kantasi pettämiseen? Oletko tuominnut pettämisen jyrkästi?

Vierailija
33/50 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
34/50 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on pettänyt minua ja sen takia reagoin voimakkaasti esimerkiksi televisiossa näytettävään pettämiseen. 

Vertaan television tilannetta aina mieheeni, mietin "toimikohan hänkin noin, ajattelikohan hänkin noin" jne, alan ajattelemaan pettämisasiaa ja tulen vihaiseksi. Oikeasti, tulen mielettömän vihaiseksi aina, sydämeen sattuu. Eli sanoisin, että osoitus siitä etten ole päässyt pettämisestä yli. 

Ehkä miestäsi on petetty, eikä hän ole päässyt siitä yli. Tai miehesi on pettänyt, eikä ole päässyt siitä yli. Jokin henkilökohtainen asia täytyy olla, jos herättää voimakkaan tunnereaktion. 

Vierailija
35/50 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 14:34"]

Edelliset ovat oikeassa. Kun ihminen saa voimakkaan tunne-reaktion  jostain, oli aihe mikä tahansa, niin se kertoo jotain sen ihmisen sisäisestä elämästä. En lähde sanomaan, että miehesi pettää, mutta hän on ehkä joskus pettänyt tai sitten ei ole ihan sinut asian kanssa.

[/quote]

Tai sitten yksinkertaisesti miehen moraali on niin pettämistä vastaan että ei sitä voi suvaita. Minulle ihminen joka on pettänyt on pelkkää paskaa. Ikinä en halua olla sellaisen kanssa missään tekemisissä.

Ihmisen pitää kyetä pitämään moraali joka tilanteessa. Minulle toisten pettäminen kertoo siitä että sellaiseen ihmiseen Ei voi luottaa missään asiassa koskaan.

Vierailija
36/50 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 14:38"]

Ehkä hän on tullut petetyksi. Miehet on joskus kovin mustavalkoisia tunteineen ja esim. leffassa sitä pettäjääkin pitää ymmärtää, sillä on motiivinsa pettämiseen eikä tunteet ole niin selkeitä.

Ehkä se pelkää just sitä. Että asiat ovatkin monimutkaisempia kuin se, että pettäjä on puhtaasti paha hyväksikäyttäjä.

[/quote]

Ei ole koskaan mitään oikeutusta pettämiseen. Sama kuin sanoisi että raiskaamiseen oli oikeutus. Tuo on täyttä paskaa. Ainoastaan pettäjät itse slittävät tuollaista roskaa. Jos suhde ei toimi niin sitten se suhde katkaistaan ei petetä.

Vierailija
37/50 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 14:40"]

Et voi mitenkään tietää onko hänen lapsuudessaan ollut jotain pettämiseen liittyvää draamaa. Ehkä hän on nähnyt jommankumman vanhempansa pettävän? Mutta tosiaan jos teeveeohjelma herättää tuollaiset reaktiot niin suhtautuminen ei ole ihan normaalin neutraalia. 

[/quote]

Miksi pitää olla neutraali? Elokuvien täytyykin herättää tunteita.

Vierailija
38/50 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 14:46"]

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 14:41"]

Miksi et kysy mieheltä itseltään?

[/quote]

Olen mä kysynyt, mutta mies sanoo, ettei osaa oikein selittää. Sanoo vain sen olevan nin alhaista.
Miehellä on muuten tosi jyrkkä suhtautuminen myös seksuaaliseen hyväksikäyttöön, kotiväkivaltaan, raiskauksiin ja naisten alentamiseen. Jos niitä on jossain leffassa, niin loppuu kyllä katselu samantien. Noiden vihaaminen onkin jotenkin normaalimpaa.

Onhan mieheni nyt nähnyt lapsena hirveitä asioita, vai onko se salaa vaimonhakkaaja-pettäjä-raiskaaja...

- ap

[/quote]

Miten joku naisten alentaminen on alhaisempaa kuin pettäminen? Pettämisen hyväksyminen tarkoittaa että hyväksyy kaikki muutkin teot mitä vaan keksiä saattaa. Olet ihme pettämisen puolustelija. Montaakos sinä olet pettänyt?

Vierailija
39/50 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
40/50 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö se vastaus tullut jo tässä selväksi: ei hyväksy joten ei varmaan itsekään tee niin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän