Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkäri simputtaa taas

Vierailija
19.11.2013 |

Olen käynyt ammatinvalintapsykologin juttusilla useamman kerran ja tiedoissani lukee jo, että ensisijaisesti haen opiskelemaan tiettyä alaa keväällä ja tammikuussa osallistun uravalmennus-koulutukseen. Nyt tuli postissa tuntemattoman ihmisen nimellä varustettu kirje, jossa käskettiin osallistumaan viikon varoitusajalla Hartwall-Areenalla pidettävään tapahtumaan. Työnhakuni laitettiin alunperin voimaan helmikuun alkuun, nyt tässä lukeekin että se on enää voimassa 26.11. saakka ja että "oikeutesi työttömyysetuuteen päättyy, josset saavu tapahtumaan". Kiitos vitusti! Juuri tämäntyylinen uhkailu ja reissut turhiin paikkoihin onkin sitä, mitä kaipasin työllistyäkseni.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 14:15"]

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 14:11"]

Kävin katsomassa nuorisotakuun määritelmän, ja minä en kuulu siihen. En kuulu myöskään työkkärin nuorten palvelupuolelle. Miksi siis tämä kutsu..?

Kyllä ne kontrolloivat osallistumista, ei tässä muuten uhkailtaisi että työnhaku katkeaa.

[/quote]

Onko siellä siis jokin leimauslaite, johon sadat osallistujat laittavat korttinsa? Miten sitä muka voi kontrolloida? Kyse ei ole mistään pakkopullasta vaan siitä, että työkkäri arvioi, että tapahtumasta "saattaa" olla sulle hyötyä.

[/quote]

Nimilista, johon pitää laittaa allekirjoitus ja säännöllisiä kokoontumisia päivän mittaan. Nimilistaan kokoontumista ei ole ennalta määritelty, mutta päivän aluksi se ei ole koskaan vain nimenhuuto.

Vierailija
42/61 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmasiksiko sen rahan pitäisi tulla? Itse oikein odotin saavani kutsun, meenasin jo itse soitella perään kun ei kutsua alkanut kuulua. Toivon todella paljon itse saavani töitä. Olen myös aloittamassa koulun pääsykokeisiin lukemisen. ;) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap tuo koulutuksesi on työkkärin ammattipuolen koulutus, niin niihin ei todellakaan ole itsestään selvää, että pääset. Ja jos on vaikka ammattikorkeakoulun kautta kouluksesi, niin työkkäri ei voi luvata etukäteen, että voit opiskellla päivärahalla. Ekanakin, niihinkään koulutuksiin ei ole varmaa että pääsee ja toisekseen anomuksen voi tehdä vasta kun on jo opiskelupaikka ja silloinkin voi tulla vielä kieltävälausunto.

Itse olen muutamiin työkkärin koulutuksiin hakenut, eikä mitään mahdollisuutta päästä, kun olen vaihtamassa alaa  kokonaan ja koulutuksiin pitää  olla työkokemusta ko alalta. Yhteen koulutukseen oli 100 hakijaa, toiseen 170 ja viimeisimpään 300. Niin ja paikkoja oli 16 tai 18.

Vierailija
44/61 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 13:50"]

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 13:47"]

Miksi et voi mennä sinne tapahtumaan? Ja en ymmärrä, miten työttömällä viikon varoitusaika on liian lyhyt? Ja mitä paineita tuo yhden päivän tapahtumaan osallistuminen?  Ja tukien katkeaminen ei ole törkeää, tässä törkeää on ainoastaan oma asenteesi. Mene tapahtumaan, voit oppia jotain uutta. Jos se on turha, niin oletpa ainakin käynyt.

Ja ehkä osa syy noille "turhille" tapahtumille on se, että halutaan estää työttömien syrjäytymistä, halutaan että he osallistuvat ja pysyvät arjessa mukana. Ei ne mitään henkilökohtaista vittuilua tai simputusta ole.

[/quote]

Kyllä ovat. Työkkärit on täynnä idiootteja joilla ei ole mitään ammattitaitoa mihinkään ja kovapalkkaiset konsultit myyvät paskakurssejaan työttömille, jotka sinne pakotetaan.

[/quote]

Huom. teillä kaikilla on mahdollisuus tehdä kansalaisaloite te- tomistojen lakkauttamiseksi koko maasta!!!!!!!!!!!

Vierailija
45/61 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takuulla mainioin työkkärin järjestämä pilipalikurssi aikoihin:

Ostopalveluna yksityiseltä Seikkailukouluttajalta Turussa.

Työkkärissä 2virkailijaa ja tää kouluttaja haastattelemassa. Siis kutsu oli tullut postitse karenssin uhalla. Kurssilla mm. melontaa, kalliokiipeilyä, huovutusta, makkaranpaistoa ym. "työllistymistä avittavaa toimintaa"...Lisäksi jotain urasuunnittelua tyyliin: "Susta tehdäänkin nyt yksityisyrittäjä".....Niin, ja yhdestä piti tulla tv-juontaja, no ei oo näkyny....

Kurssin pitopaikka Vehmaalla, yöpymiset myös siellä. Kerroin, että koiraa en saa hoitoon, enkä piikillekään vie. Vastattiin, ota koira mukaan! Kerroin myös, että olen tosi huono uimari ja vesipelkoinen. Kerroin myös pelkääväni korkeita paikkoja. (Ohjelmassa oli narujen ja kaljakorien avulla nousua tosi korkealle korien päälle istumaan, sekä jo mainitsemani kalliokiipeily). Näihin en voinut osallistua, mutta koiran perässä sain juosta ja sitä juottaa kesäkuumalla. Sisätiloissa ulisi tietenkin ja oli ihan mahdotonta, kuumaaaa....

Jos tämä ei ole vittuilua, niin mikä sitten on?

Vierailija
46/61 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onse kumma et kaikki mahdolliset tuet kyllä kelpaa, mutta ei ne tosiasiat jotka piyää hoitaa jos haluas rahaa.. aina voi ilmottaa ettet ole enää työnhakija ja erakoitua johkiin metsikköön metsästäen ja keräten marjoja.. valitusta piisaa jabkaiken pitäis tulla hetinytilmaseks! Työtön olen itsekin ja ihan mielelläni otan vähän vaohtelua päiviin ja kaikella voi oikeesti olla työnhakua edistäviä juttuja! Et jos hiukan sais positiivisuutta tähän elämään! :)

Vierailija
47/61 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu tuohon tilaisuuteen meni 6000 nuorelle sekä sellaisille alle 30v ikäisille, jotka ovat TE-toimiston tiedoissa asettaneet tavoitteeseen opiskelun.Tarkoituksena on muistuttaa, että TE-toimiston asiakas on ensisijaisesti menossa töihin, myös ap.

Omaehtoisen opiskelun tukea annetaan vain niille, joiden katsotaan tarvitsevan stiä. Jos saa karenssin siksi, että ei halua töihin, niin omaehtoista opiskelua ei kannata tukea: eihän se töihin tähtää kuitenkaan.

Vierailija
48/61 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä!

Soitin työkkäriin viime viikolla ja selvisi, että toi tilaisuus ei todellakaan ollut mulle. Ihminen, joka noita hoitaa, ei ollut lukenut tietojani tai katsonut ikääni. Sain peruttua tilaisuuteen menemisen ja työnhakukin on taas voimassa.

Vierailija
49/61 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinusta ole outoa, että yhteiskunta makuuttaisi sinua kevääseen saakka valtion rahoilla kotona joutilaana ajatuksella "jos pääset keväällä opiskelemaan"? Ei yhteiskunnan ole tarkoitus maksaa kenenkään kotona pääsykokeisiin lukua, se tehdään vanhempien rahoilla kotona asuessa tai työn ohessa. Olisit oikeasti vuoden verran kotona työkkärin rahoilla ennen kuin mahdollisesti opinnot alkaisivat ensi vuoden elokuussa? MITÄ?! En tiennyt että tuollainen lorviminen on edes mahdollista...

Vierailija
50/61 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

49, vanhemmat eivät ole elossa enkä käy töissä koska on ollut aiemmin mielenterveysongelmia. Koitahan nähdä maailma vähän vähemmän mustavalkoisena!

Se mun "lorviminen" tällä hetkellä on ihan perusteltua, samoin opiskelupaikan odottelu, koska ilman sitä en saa terapiaakaan.

Vierailija
51/61 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset saa opiskelupaikkaa ilman terapiaa? Kirjoitat aika rationaalisesti siihen nähden ettet olisi osa-aikatyökykyinen. Millainen masennus on niin paha, että pystyy selvittelemään asioita oma-aloitteisesti vauvapalstalla ja soitella työkkäriin, mutta ei käydä muutamaa päivää viikossa töissä?

Vierailija
52/61 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

51, sairastuin tosi nuorena useampaan mielenterveyshäiriöön joiden takia en ollut teininä opiskelukykyinen. Masennus on seurannut mua kuin hai laivaa viimeiset 15 vuotta, ei kauheasti naurata noi sunkaltaisten "mites jaksat koneella olla"-irvailut kun tosiaan tää koneella oleminenkaan ei ole aina ollut itsestäänselvyys.

Olen nyt pari vuotta voinut paremmin, kun pääsin keskusteluryhmään ja säännöllisemmin psykologille, mutta yksilöterapiaa en saa, koska Kela vaatii että pitää olla tuottava yhteiskunnan jäsen (= töissä/opiskelemassa) jotta se tukisi rahallisesti terapiaa. Ilman tukea mulla ei ole siihen varaa, joten no can do. Ja jossen sitä terapiaa saa lähivuosina, kunto romahtaa varmaan taas ...

Osapäivätyöt ei olisi huono juttu, mutta ei mua kukaan mihinkään ota. Lisäksi menetän oikeuden opiskella työkkärin korvauksella, jos otan nyt töitä vastaan. En jaksaisi tehdä niin pitkää päivää, mitä taloudellisessa mielessä vaaditaan (menettäisin tukeni), joten palaisin loppuun heti alussa. Ei kamalan fiksua musta.

Vierailija
53/61 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 12:49"]

Ap tässä!

Soitin työkkäriin viime viikolla ja selvisi, että toi tilaisuus ei todellakaan ollut mulle. Ihminen, joka noita hoitaa, ei ollut lukenut tietojani tai katsonut ikääni. Sain peruttua tilaisuuteen menemisen ja työnhakukin on taas voimassa.

[/quote]

Aika outoa, että siellä olisi ihminen juuri sinulle sen kirjeen laittanut, kun se kirje lähti järjestelmästä tietyin kriteerein.

Vierailija
54/61 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset opiskele opintotuella kuten tarkoitus on? Pistää vähän nyppimään näin köyhänä opiskelijana. Kyllä mullekin kelpais se n. kaksi kertaa isompi raha kuussa.

Vierailija
55/61 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

54, minä en ole päättänyt nykysysteemiä. Jos päättäisin, systeemi käännettäisiin ympäri eli alle 25-vuotias opiskelisi tuella ja yli 25-vuotias lainaksi.

Vierailija
56/61 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä kuka sinulle sen työkkäristä on lähettänyt? Luuletko että työkkärissä kukaan työntekijä ei koskaan sairastu tai pidä lomaa? Pitäisikö tämä kutsu laittaa lähettämättä sen takia että sinä et satu virkailijaa "tuntemaan". Turha syytellä työntekijöitä...he tekevät työtään ja jos työtön pitää tuollaiseen juttuun ohjeistaa niin siinä ei ole mitään väliä kuka virkailijoista sen sieltä tekee.

Vierailija
57/61 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 13:35"]. Ne ovat myös edellytys terapian saamiselle, Kela ei tue sitä jossei ole pidemmän tähtäimen tekemistä kuten vakipaikka töissä tai sitten opiskelupaikka. 

[/quote]

Jopa on siellä päin kerrassaan erikoista ;) Olen käynyt Kelan tukemassa terapiassa kaksi vuotta, kolmas vuosi alkamassa. Ei ole opiskelupaikkaa eikä vakitöitä ja silti on myöntävä päätös aina tullut. 

Vierailija
58/61 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tässä ketjussa ole jo selvinnyt, minkälaisesta henkilöstä on kyse. Mikään ei muutu, vaikka mitä kirjoittaisitte.

Vierailija
59/61 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT// tietääkö joku pääseekö tähän ko. tapahtumaan myös ei-kutsutut? itse olen kutsuttuna mutta kaverini ei, haluisi mukaan mutta mistään ei löydy tietoa onko tänne ns. kutsumattomilla mitään asiaa...?

Vierailija
60/61 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 13:23"]

Herraisä ja näitä me maksetaan "opiskelemaan" työkkärin rahoilla...työtön on työtön ja työmarkkinoiden käytettävissä. Tai sitten ei ole työtön.

[/quote]

Kiva taas kun ootte empaattisia. Siis tuo työkkärin sekoilu on jotain ihan käsittämätöntä, eikä siinä ole kyse mistään työhalusta tai kohtuudesta. Monet työkyvyttömätkin on työttömiä työnhakijoita, koska eivät nyt vaan satu saamaan sitä sairaslomaa, tai koska sairaslomasta seuraisi se, että ei saa opiskella, vaikka jaksaisikin osa-aikaista opiskelua. Näissä tilanteissa jotkut työkkärin virkailijat antaa epävirallisesti oikeuden opiskella työttömyystuella, tai sairastaa, koska se nyt vaan on ainoa järkevä käyttäytymistapa tässä epätäydellisessä systeemissä. Sitten joku toinen päättää lähettää tollasen kirjeen ottamatta lainkaa selvää, mikä tilanne on päällä. Olen pahoillani ap. Työkkäri on perseestä (siis se systeemi, osa työntekijöistä voi olla ihan ok), ja osa täällä keskustelijoista on kanssa ihan perseestä. Mä toivon sulle voimia ja sitä, että saat sun asiat järjestymään.