Paino ei lähde, vaikka urheilen ja syön kohtuullisesti.
Paino pysyy samana, vaikka tekisin mitä. Olen aina urheillut todella paljon, mutta hyvin liikkumattoman työn takia huomasin, että paino alkoi nousta. Nyt on jo ylipainoa ihan liikaa. Vatsasassa ylimääräistä ja reidet on leventyneet. Paino ei kuitenkaan millään lähde pois. Teen joka päivä noin 40-60 min kuntopiiriharjoituksia ja illalla juoksulenkin (Kuitenkin kohtuu lyhyen lenkin, koska polvi on leikattu kauan sitten ja joskus se vaivaa. Tämän takia joskus juoksu on muutettava osittain tai kokonaan kävelyksi.) Olen siis 27v nainen.
Minulla ei myöskään ole koskaan ollut ihan hirveän suuri ruokahalu, eivätkä annokseni ole olleet kovin isoja. Olen kuitenkin syönyt varsin epäterveellisesti aikaisemmin, joten olen muuttanut ruokavaliota ja lisännyt kasvisten syöntiä ja jättänyt kaikenlaisten einesten syönnin. Lasken myös, ettei liikaa kaloreita tule ja punnitsen ruuat.
Eikä ole siitäkään kyse, että ylipainoa olisi jotenkin niin vähän, että siksi ei lähde. Kyllä ylipainoa on vähintään 15 kiloa. Saan vaivalla joskus yhden kilon pudotettua ja sitten se ilmestyy päivässä takaisin. Todella turhauttavaa. Tuntuu, että pitäisi lakata syömästä kokonaan tai treenata viidesti päivässä, jotta jotakin tapahtuisi.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
käy lääkärissä. voiko johtua esim kilpirauhasen toiminnasta.
Mistä hitosta noi alapeukut tulee? Itselläni ainakin oli juuri kilpirauhanen aikanaan syy siihen, ettei paino laskenut vaan palautui heti lähtötilanteeseen ja lähti sitten noususuuntaan. Kun kilppari saatiin kuntoon, niin jopas muuttui koko kroppa, kun aloin keventää.
- eri
Tuo mehun juominen on kyllä huono juttu. Makea mehu pitää insuliinitasot korkeina, rasittaa haimaa ja maksaa. Jätä se mehu pois!