Te joilla on todettu diabetes
Kommentit (3)
Mitä kokemuksia?
Menin voimakkaan fyysisen väsymyksen takia työterveyslääkäriin.
Antoi lähetteen verikokeisiin joissa myös verensokeri otettiin.
Kolmen päivän päästä kokeista, lääkäri soitti minulle ja käski tulla vastaanotolle.
Vastaanotolla juteltiin ja sain tablettimuotoisen diabeteslääkityksen.
Tunsin ja tiesin taudin jo läheisiltä ja tutuilta.
Pyysin ja sain lähetteen ravitsemusterapeutille, Sieltä sain ohjeita ruokavalioon ja painonpudotukseen. Ylipainoa oli 20 kg.
Kahdessa vuodessa laihdutin tuon määrän. Ja opin liikkumaan enemmän.
Tauti on ollut tasapainossa, eli verensokeriarvot ja rasva-arvot ovat olleet normaaleja lääkityksen ja ruokavalion noudattamisen ansiosta.
Mitään muita muutoksia ei tauti ei ole tuonut eikä vaikuttanut elämääni.
Paitsi tietenkin vaatevaraston uusimisen sen laihtumisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla todettiin kakkostyypin diabetes johon totesin että "aha". Yritettiin tyrkyttää lääkkeitä joita en suostunut ottamaan. Sen jälkeen olen lisännyt liikuntaa ja hyvin on mennyt.
Noinkin voi tehdä.
Riippuen siitä, millaiset ovat tuon taudin lähtökohdat.
Itselläni oli paastoverensokeri 15 kun tauti todettiin, olihan se melkoinen tyrmäys. Silloin ymmärsin kaikki ne oireet, jotka olivat minua jo pitempään vaivanneet, siksihän lääkäriin meninkin.
Mikäli paastoverensokeri on vain hiukan koholla, sitä seurataan jonkin aikaa, ennenkuin mitään lääkitystä edes määrätään.
Minulla todettiin kakkostyypin diabetes johon totesin että "aha". Yritettiin tyrkyttää lääkkeitä joita en suostunut ottamaan. Sen jälkeen olen lisännyt liikuntaa ja hyvin on mennyt.