Hammashoitajaksi? Kertokaa plussat ja miinukset =)
Siinähän se tuli otsikossa.....
Olen lähihoitaja.
Kommentit (39)
- Työasento. + Voi tehdä hommia eri ikäisten potilaiden kanssa.
Työstä ei tule pulaa, pikemminkin päinvastoin. Nykyihminen on tarkempi hampaistaan. Minä käyn kahdesti vuodessa hammashygienistillä poistattamassa hammaskivet jne. Siellä saa ajatella asioitaan rauhassa sillävälin kun hammashygienisti ahertaa.
12-vuotias lapseni kinuaa soodavalkaisuun pääsyä.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 20:46"]
Työstä ei tule pulaa, pikemminkin päinvastoin. Nykyihminen on tarkempi hampaistaan. Minä käyn kahdesti vuodessa hammashygienistillä poistattamassa hammaskivet jne. Siellä saa ajatella asioitaan rauhassa sillävälin kun hammashygienisti ahertaa.
[/quote]
Hammashoitaja ei kuitenkaan tee noita juttuja.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 23:20"]
En usko, että lähihoitajan koulutuksellä äly riittää lääkikseen. Sori.
[/quote]
hammashoitajaksi ei opiskella lääkiksessä. sori.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 23:20"]
En usko, että lähihoitajan koulutuksellä äly riittää lääkikseen. Sori.
[/quote]
Hammashoitajat eivät opiskele lääkiksessä. Sori.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 20:46"]
[/quote]
Hammashoitaja ja SUUhygienisti eivät tarkoita samaa.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 20:46"]Työstä ei tule pulaa, pikemminkin päinvastoin. Nykyihminen on tarkempi hampaistaan. Minä käyn kahdesti vuodessa hammashygienistillä poistattamassa hammaskivet jne. Siellä saa ajatella asioitaan rauhassa sillävälin kun hammashygienisti ahertaa.
[/quote]
Suuhygienisti/hammashygienisti on eri asia kuin hammashoitaja...
Plussat komeita kandeja miinukset kusipäisiä lääkäreitä.
Ällöttää ajatus että joutuisi työntämään sormet vieraan miehen suuhun :D Yökk!
Up. Onko vaikea päästä? Ryhmänohjaajamme sanoi, että on. Tredun yhdessä toimipisteessä siis opiskelen yo-pohjaisena.
Hei kertokaa lisää hammashoitajan työstä. Kuulostaa mielenkiintoiselta. Paljonko saatte palkkaa?
Olwn valmistunut 1987 yhden vioden yo - pohjanen hammashoitaja koulutus
Nykyään se on eri tyyppinen, olen itse tehnyt hanmashoitajan töitä monta vuotta , välillä kotona ollen kun on lapsia syntynyt, olen tehnyt kaikissa mahdollisissa yksiköissä, kirurgiaa, terveyskasvatusta, perushoitoa , sjanvarausta, nyt viimeinen paikka ollut oikominen ,oikomonen mukavinta kun käy lapsia ja nuoria!!
Pupolotoista vuotta siiten aloitin ilta opiskeluna lähihoitaja ;lapset ja nuoret
Työn ohessa , ole ollut siis välillä opintovapaalla, mukavaa tämä
Opiskelu tässä iässä,valmistun nyt keväällä ,
Sanoisin samaa tuosta hammadhoitajan thöstä
Kuin tuolla edellä , siinä ei oikein pysty
Muuta kuin tekemään tiettyjen kaavojen mukasn samoja asioita , riippuu tieten vähän työpaikasta mutta yleisesti saman toistoa. Ehkä se on monessa muussakin työssä, mutta itse pudän lasten kanssa työskentelystä , riippuen työpaikasta ja työilmapiiristä , työnkuva on vaihtelevampaa kuin hammashoitajan työ.
Tuli paljon virheitä, sorry, hätäisesti kirjoitettu!!
+ palkka
+ mukavat työajat
-kuvottavat ällöt suut
-kammottavan haisevat suut
Lisäisin vielä yhden miinuksen , aika usein on ollut todella sanoisinko lääkäreitä jotka ovat hammashoitajan yläpuolella, eli me ollaan niitä apulaisia, jotka passaamme heitä. Ei kiva asetelma jos vastassa sellainen vanha tai keski-ikäinen jurnuttaja, Nuoremmat useasti mukavia ja samanarvoisia !!! Sanoo kokemusts on jos jonkinlaisista hammaslääkäreistä.
Hammashoitajana 4 vuotta toiminut. Opiskelin myös oppisopimuksella, ensin olin käynyt mielenterveys ja päihdetyön. En kuitenkaan jaksanut jatkuvaa vuorojen vaihtelua enkä halunnut työskennellä viikonloppuisin. Nyt kevyttä päivätyötä arkisin yksityisellä. Iltavuoroja viikossa 1-2 kpl. Palkka hieman vajaa 2300. En nyt niinkään voi sanoa että rakastaisin työtäni, se on ihan ok, koska meillä on ihanat työkaverit. Paikkaa en vaihtaisi juurikin työkavereiden takia. Huonoihin hammaslääkäreihin on tullut törmättyä ja on kurjaa olla lääkärin parina joka tekee kaiken päin peetä ja haluaa vain tienata työllä, ei välitä potilaista. Onneksi näitä on vähemmän. Kivan ja huolellisen lääkärin parina on ilo tehdä työtä. Jos olisin menossa töihin johonkin paikkaan niin kävisin ensin tekemässä muutaman keikan ja päättäisin vasta sitten. Koska ikävässä työpaikassa on todella ikävää olla töissä, muutaman kerran keikalla saa vähän kuvaa siitä minkälainen paikka kyseessä. Opparikoulutus sinänsä oli ihan helppo homma kun pääsi nopeasti työnsarkaan kiinni.
+ voi kirjoitella av:lle hammas-aiheisista ongelmista ja melkein leikkiä hammaslääkäriä
90% Hammaslääkärestä on omahyväisiä yrpiä. Onneksi ei tarvitse olla enää missään tekemisissä.
uppaan vielä =)